Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mei 2016 17:04

YMCA schreef:Motor rijden!

Jazeker! Ik heb al zo'n anderhalf jaar een Honda CBR 600 F uit 1995. Een hartstikke leuke motor om op te beginnen. Heeft voldoende power (100pk) en is daarnaast erg betrouwbaar. Motor rijden is een leuke hobby, maar woon werk verkeer vind ik toch minder ideaal.

Motorrijden is zeker leuk, maar het kost nogal geld. De aanschaf van de motor, maar het onderhoud is ook bepaald niet misselijk. Om dat er nog eens bij te hebben naast het bezit van mijn auto (ook onderhoud), en mijn dure fotografiehobby? Wat die laatste betreft voel ik toch wel een beetje het GAS (gear acquisition syndrome; hij ook) of NAS (Nikon aankoop syndroom) in mij rondwoelen.

Als je eenmaal je motorrijbewijs hebt gehaald, móét je eigenlijk gewoon een motor kopen. Bij het behalen van een autorijbewijs geldt dat niet, want zo spannend is autorijden niet. Maar een motorrijbewijs gehaald te hebben is wat anders. Je weet dan een beetje hoe gaaf motorrijden is, en je weet dat je jezelf tekort doet als je geen motorfiets koopt. Maar ja, hoe waar dat ook is, er is ook de factor geld. En dat groeit me niet op mijn rug.

Voor woon-werk-verkeer minder ideaal? De auto ook. Rijden in de spits is sowieso een straf. Ik zou niet weten met welk vervoermiddel dat leuk is. Dan ben je met de fiets nog het beste af.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Boekenlezer » 23 feb 2018 19:12

Laatst zat ik weer eens te kijken naar motorfietsen, maar ik kreeg daaruit de indruk dat het een vrij saaie boel geworden is in motorland! Ooit waren er volop sportieve motoren, maar nu? Geen Honda CBR600RR, geen Kawasaki ZX-6R. Suzuki voerde al langer de GSX-R600 niet meer, maar de GSX-R750 kom ik ook niet meer tegen! Dikke duizends zijn er nog wel volop. Maar die zijn best duur, en wat moet je met al die overmaat aan vermogen? Het staat zo haaks op de werkelijkheid van het gewone verkeer!
Een paar trieste berichten, die mijn indruk bevestigden:
Niet dat ik zelf een 600cc-sportmotor zou willen. Die tijd heb ik wel een beetje gehad. Maar de Suzuki GSX-R750 leek mij de ideale eventuele volgende motor. En al is het niet om zelf te kopen, zo'n 600, het is toch ook leuk om naar te kijken en ze te zien rijden?

Wat is er dan nog wel leuk wat te koop is?
Voor als je een Ducati Panigale V4 te heftig is, of te duur (vanaf € 26.190,-), is er de 959 Panigale vanaf € 19.390,-. Aan 150 pk heb je ook veel meer dan genoeg!
Zou een Ducati Supersport wat zijn? Je zal er eerst eens op moeten zitten om er een gevoel bij te krijgen.
Yamaha levert de YZF-R6 nog altijd.
Is dit misschien ook nog een beetje leuk: De BMW R nine T racer?
Voor de rest denk ik dat er weinig anders is dan het buitenaardse geweld van de motoren met 200 pk en meer.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Ravo540 » 12 mar 2018 19:11

ik vind die mini bike geweldig die naast de motor staat. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Boekenlezer » 14 mar 2018 17:59

Ravo540 schreef:ik vind die mini bike geweldig die naast de motor staat. :mrgreen:

Huh, waar heb je het over? :?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Ravo540 » 22 mar 2018 19:43

Ik zag op een foto een mini bike staan.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mar 2018 10:00

Ravo540 schreef:Ik zag op een foto een mini bike staan.

Ja, dat vermoedde ik al. Welke foto?!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor pindas83 » 24 mar 2018 16:22

Ik zocht me ook al rot. :-k
Nu ben ik soms ook heel kippig, dat moet gezegd!

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Ravo540 » 29 mar 2018 18:34

Nu moet ik me ook rot gaan zoeken. ](*,)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten