Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor mealybug » 24 aug 2013 19:07

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... o_1_763654

Gelukkig hebben we hier hekken langs de weg, hoewel er wel eens een sprinkbok overheen ''vlieg''

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor schaapje » 24 aug 2013 20:41

mealybug schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/canadese_motorrijder_botst_met_140_km_u_op_overstekende_beer_video_1_763654

Gelukkig hebben we hier hekken langs de weg, hoewel er wel eens een sprinkbok overheen ''vlieg''

Gelukkig dat die beer niets had. :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 24 aug 2013 21:58

Het is bij mij een honda CB geworden van '96... Manlief heeft een Honda Shadow gekocht, hij heeft dinsdag z'n rijbewijs gehaald, ik mag 16 september een poging wagen!

Het begint nou toch echt wel te kriebelen, helemaal nu manlief van de week op mijn motor rond reed!

Het leuke is dat hij een bod van een motorzaak kreeg op mijn motor; ze boden 3x zoveel als wij er zelf voor gegeven hebben! :mrgreen:

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor mealybug » 24 aug 2013 22:15

-Judith- schreef:Het is bij mij een honda CB geworden van '96... Manlief heeft een Honda Shadow gekocht, hij heeft dinsdag z'n rijbewijs gehaald, ik mag 16 september een poging wagen!

Het begint nou toch echt wel te kriebelen, helemaal nu manlief van de week op mijn motor rond reed!

Het leuke is dat hij een bod van een motorzaak kreeg op mijn motor; ze boden 3x zoveel als wij er zelf voor gegeven hebben! :mrgreen:

Wauw, das makkelijk verdiend!

mohamed

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2013 10:31

Op zich zie ik genoeg voordelen aan het hebben van een motor en het lijkt mij een heel vrij gevoel, maar ik zie ook de gevaren die eraan kleven waardoor ik volgens mij te voorzichtig zou rijden, wat het extra gevaarlijk maakt.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor mealybug » 25 aug 2013 10:40

mohamed schreef:Op zich zie ik genoeg voordelen aan het hebben van een motor en het lijkt mij een heel vrij gevoel, maar ik zie ook de gevaren die eraan kleven waardoor ik volgens mij te voorzichtig zou rijden, wat het extra gevaarlijk maakt.

Ja, dan ga je vallen.
Wet van newton.
Niet het stuur draaien maakt de bocht :-), maar je houding is de kracht die het wiel naar een kant dwingt en vervolgens maak je de bocht

mohamed

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2013 17:06

mohamed schreef:Op zich zie ik genoeg voordelen aan het hebben van een motor en het lijkt mij een heel vrij gevoel, maar ik zie ook de gevaren die eraan kleven waardoor ik volgens mij te voorzichtig zou rijden, wat het extra gevaarlijk maakt.

mealybug schreef:Ja, dan ga je vallen.
Wet van newton.
Niet het stuur draaien maakt de bocht :-), maar je houding is de kracht die het wiel naar een kant dwingt en vervolgens maak je de bocht

Veel te link, ik rijd wel auto! :lol:

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor coby » 25 aug 2013 18:29

mealybug schreef:Ja, dan ga je vallen.
Wet van newton.
Niet het stuur draaien maakt de bocht :-), maar je houding is de kracht die het wiel naar een kant dwingt en vervolgens maak je de bocht

Klopt, ik heb het zelfs gepresteerd om te vallen met een brommer, omdat ik te zacht reed. Sinds je niet meer op het fietspad mag rijden, heb ik 'm weggedaan. Een motor lijkt me voor mij niet echt wat dus.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor mealybug » 25 aug 2013 20:12

coby schreef:Klopt, ik heb het zelfs gepresteerd om te vallen met een brommer, omdat ik te zacht reed. Sinds je niet meer op het fietspad mag rijden, heb ik 'm weggedaan. Een motor lijkt me voor mij niet echt wat dus.


't is net als met vliegtuigen, een jumbo is veel veiliger dan een cessna :-)
Ben al zeker 4 keer de wereld rond geweest zonder ongelukken, maar ik huurde een scootertje op een grieks eiland en ik brak mijn heup op de meest ongunstige manier , terwijl ik niet sneller ging dan 20 ;-)

Half jaar niet lopen!
Dan word je wel iets voorzichtiger.

mohamed

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor mohamed » 25 aug 2013 22:02

coby schreef:Klopt, ik heb het zelfs gepresteerd om te vallen met een brommer, omdat ik te zacht reed. Sinds je niet meer op het fietspad mag rijden, heb ik 'm weggedaan. Een motor lijkt me voor mij niet echt wat dus.

mealybug schreef:'t is net als met vliegtuigen, een jumbo is veel veiliger dan een cessna :-)
Ben al zeker 4 keer de wereld rond geweest zonder ongelukken, maar ik huurde een scootertje op een grieks eiland en ik brak mijn heup op de meest ongunstige manier , terwijl ik niet sneller ging dan 20 ;-)

Half jaar niet lopen!
Dan word je wel iets voorzichtiger.

Scooter kan ik wel rijden maar die krengen zijn altijd kapot.

Thom
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2013 22:15
Locatie: Winterswijk

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Thom » 02 sep 2013 19:26

leuk motorrijders topic helaas op het moment geen motor wel het rijbewijs en een brommer waar ik heel nederland mee door rijd en ook wel eens daar buiten
en bezig met de restauratie van een motor

Honda Chaly
motor in restauratie :mrgreen:

Honda c50
brommer combie :mrgreen:

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 16 sep 2013 15:17

::)) Ik mag morgen naar 't gemeentehuis voor een nieuw rijbewijs! ::))

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Ctje » 19 sep 2013 14:39

-Judith- schreef:::)) Ik mag morgen naar 't gemeentehuis voor een nieuw rijbewijs! ::))


Leuk, gefeliciteerd! Je oude is zeker verlopen? :)

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 21 sep 2013 20:37

Haha, nee, had mn autorijbewijs net 7 jaar, dus had nog niet gehoeven, maar dit was omdat ik natuurlijk mn motor rijbewijs heb gehaald! ,:)

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor AikonGirl » 22 sep 2013 11:58

Leuk zeg! Gefeliciteerd! :D


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten