Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor boer » 30 jul 2012 23:32

Boekenlezer schreef:Ik heb een Yamaha Thundercat gehad, maar ik had daar geen last van. En dat zal in ieder geval met de Honda VFR 800 zeker het probleem niet zijn, aangezien dat geen hardcore-sportmotor is.
Hoe dat met de Honda CBR 600RR is, weet ik niet. Die is wat meer een echte racer, meer dan mijn Yamaha Thundercat dat was. Maar zo erg, als wanneer ik op mijn fiets helemaal voorover ga om een flinke tegenwind nog met fatsoenlijke snelheid te kunnen trotseren, zal het ongetwijfeld niet zijn. Van mijn fiets staat het stuur namelijk al behoorlijk laag, dus als je dan er met de ellebogen op gaat leunen zit je enorm voorover. Ik ben dus wel wat gewend. Ik kan ook niet zeggen dat ik een hekel heb aan een sportieve zithouding.


Nee, maar als je 150 km/uur rijdt of zo, dan krijg je van de tegendruk nogal een zere nek, ik tenminste wel.
Maar ik ben wel happy met m'n BMW FS 800 , hier zijn te veel dirt roads die ik met een thundercat niet zou kunnen berijden .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door boer op 31 jul 2012 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Marloes1g » 31 jul 2012 10:05

Mooi hoor die fotos!
Mijn jongste zoon heeft vorige week zijn rijbewijs gehaald en zit te "kwijlen" bij de Honda CBR 600 RR.
Maar ja hij moet nog 20 jaar worden dus eerst maar eens flink sparen. :lol:
Een andere zoon heeft zijn rijbewijs al jaren maar valt toch iedere keer weer terug op zijn auto. :mrgreen:

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor AikonGirl » 01 aug 2012 11:44

Mooi, boer! Prachtige omgeving zeg.
Een keer een F 800 GS gehuurd, dat beviel wel.

beantsje
Mineur
Mineur
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 aug 2012 19:36

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor beantsje » 02 sep 2012 10:57

Hallo allemaal,
Wat leuk, een topic met motorrijders!
Ik heb vorig jaar mijn A gehaald. Was overgehaald door mijn man, die 4 jaar geleden na een pauze van zeker 30 jaar heropgestapt is. En ik vind het helemaal geweldig; dit jaar zijn we met de motor op vakantie geweest naar Thüringen.
Ik rijd een honda CBF600SA.

Marloes1g schreef:Mooi hoor die fotos!
Mijn jongste zoon heeft vorige week zijn rijbewijs gehaald en zit te "kwijlen" bij de Honda CBR 600 RR.
Maar ja hij moet nog 20 jaar worden dus eerst maar eens flink sparen. :lol:
Een andere zoon heeft zijn rijbewijs al jaren maar valt toch iedere keer weer terug op zijn auto. :mrgreen:


Dan zal hij zeker een geknepen versie moeten; want een Honda 600 is een zware motor en je zoon heeft nog een licht rijbewijs heeft. Hoe dan ook, hij is netjes op tijd geweest voor de nieuwe regeling!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Boekenlezer » 05 mar 2013 20:01

Ik herinner mij dat motorrijders konden besluiten om in de winter niet te rijden, en dan dus ook geen wegenbelasting te betalen. Dan is je motor dus een half jaar even 'niet toegankelijk'. Is dat tegenwoordig nog zo, of is dat afgeschaft? Ik kom er namelijk niks over tegen op de website van de belastingdienst (Brochure: Motoren motorrijtuigenbelasting, berekenaar). Behalve dan een algemene bepaling over schorsing van de motorrijtuigenbelasting voor een periode van minimaal 3 maanden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 25 mar 2013 10:19

Ik ben vorige week ook overstag gegaan! M'n man wilde het al heel lang, en tijdje terug de knoop doorgehakt om dan toch maar samen een proefles te nemen, dan kon ik ook even zien of het wat was...
Ik vond het vreselijk eng de eerste x, mede omdat ik regelmatig m'n evenwicht verloor (nu door medicijnen gelukkig niet meer), en ik was bang dat die motor heel wankel was...Maar na paar x een rondje over de parkeerplaats te hebben gereden was ik echt om...Het is echt gaaf :) Zometeen m'n tweede les!
Manlief en ik moeten verder wel 'gescheiden' lessen, omdat hij veel sneller is dan ik...Hij 'doet', terwijl ik netjes afwacht wat de instructeur zegt :lol:

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor AikonGirl » 28 mar 2013 11:36

Wat leuk, Judith!
Succes met de bijzondere verrichtingen. ;)

Mn man heeft een motorscooter, voor naar zn werk. Lekker zuinig.
Heb er wel eens op gereden, maar was wel ff wennen.
Had de neiging om te koppelen, maar ja, dat is de rem. :)

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 28 mar 2013 12:49

Vandaag m'n 3e les....En we hebben een uur lang door de omgeving getoerd...Heeeeerlijk! Alleen lastig om de bochten in te schatten!

En nog 's wat he...Ik heb constant kramp in m'n duim, en na 'n half uurtje ongeveer begint het ook door te trekken naar m'n pols, is dat normaal? Het kan natuurlijk dat ik veel te gespannen ben, maar ik probeer m'n duim af en toe wel te draaien enzo, en zo ontspannen mogelijk te rijden, maar het is echt heel vervelend rijden met kramp 8-[

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor AikonGirl » 28 mar 2013 12:59

Denk dat je dan te krampachtig zit inderdaad. Te gespannen.

Maar je gaat al lekker toeren, voordat de je bijzondere verrichtingen kan? :)
Hier de eerste lessen alleen bijzondere verrichtingen, en alleen de weg op (10min) om bij het parkeerterrein te komen.
Eerste twee lessen zelfs in de auto, motors op de aanhanger.
Lijkt me veiliger/relaxter rijden op de weg als je de bijzondere verrichtingen kan.

Of je woont ergens waar amper verkeer is ofzo?

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 28 mar 2013 13:25

Haha, ja ik stond er zelf ook versteld van dat ik de weg op mocht, dit was m'n 3e les, en de vorige 2x ging ik bij hem achterop naar het terrein toe.
Toen mijn man maandag vertelde dat hij een rondje door het dorp had gereden, en zei dat hij het eng vond, dacht ik dat het bij mij nog wel even zou duren. Maar we zijn over rustige wegen gegaan, buiten de dorpen om, laat maa zeggen, en door wat kleine gehuchtjes heen, maar op deze manier heb ik wel even goed leren schakelen, vooruit kijken etc.
Denk dat ik de volgende x gewoon weer naar het terrein mag ;-) Want we hebben nu volgens mij, wegrijden uit parkeervak-langzame slalom, achteruit parkeren,en nog 2 gehad geloof ik, maar ik weet niet eens of ik ze goed omschrijf, haha.
Het was trouwens wel ijs- en ijskoud! M'n tenen zijn nog steeds onderkoeld :lol:

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor AikonGirl » 28 mar 2013 13:49

Oei, met dit weer rijden is niets voor mij!
Ben echt een koukleum.

Als ik dan die foto's van boer zie, hier boven....
Prachtig!

Wat voor motor heb je op t oog?

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 28 mar 2013 14:10

Ik vond het ook veeeeel te koud achteraf, maar goed, het is maar een uurtje ;-)

Ik heb nog geen idee wat voor motor ik wil... Waarschijnlijk word 't een chopper, ik krijg 'm van m'n man, dus ik laat me verrassen!

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 28 mar 2013 14:12

Trouwens, wat voor motorpak is het fijnst? Of het best? Leer of textiel...? Ik wil namelijk binnenkort 's gaan kijken voor een eigen motorpak...

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor boer » 28 mar 2013 14:47

AikonGirl schreef:Oei, met dit weer rijden is niets voor mij!
Ben echt een koukleum.

Als ik dan die foto's van boer zie, hier boven....
Prachtig!

Wat voor motor heb je op t oog?

Als ik in een nederlands klimaat zou wwonen, zou ik denk ik geen motor hebben.
Ook de wegen zijn me er te druk en te vol, en de benzine is 2 keer zo duur.
Hier een euo per liter.
Als het kouder is dan 20 C rij ik niet, tenzij echt heel erg nodig
Eenmaal koud krijg je het niet meer warm, de kou dringt door tot in je botten, en dat gaat heel snel!
textiel zit lekkerder dan leer, denk ik.
Speciaal wind en regen bestand polyesterachtig spul, werkt goed!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor AikonGirl » 28 mar 2013 16:45

Juist met die drukte en dure benzine, is een motor(scooter) fijn.
Met de motor rijdt je overal langs, en mn man rijdt ong.1 op 45.
Hij reed pas zelfs met -10 graden. Brrrrrr...

maar eh, doe mij jouw klimaat maar, boer.

Ik heb een pak van textiel.
Vooral lekker als t wat kouder is.
En trek je over je gewone broek heen. Dat doe je niet met leer.
Das wel handig als je ergens heen gaat, en je je pak wilt uittrekken. ;)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten