Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 11 apr 2013 09:38

Het is bij mij een textiel pak geworden! Ik had een jas & broek gehaald, maar ik baalde toch van de jas, hij was grijs/zwart, dus met veel gedoe mocht ik 'm toch wel retour doen, nu een andere jas, en nu helemaal tevreden ;-)

We hebben nu bijna alle bijzondere verrichtingen geoefend, ik kan ze nog niet allemaal foutloos, maar dat remmen, pfff...En ik moet er vertrouwen in krijgen dat zo'n motor niet 'zomaar' onderuit gaat, en dat ik best wat de bochten scherper mag nemen! Gisteren had het net weer voor het eerest sinds lange tijd geregend, dus dat heftig remmen vond ik nog wel eng, ben dan bang dat het glad is ofzo...

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Ctje » 11 apr 2013 10:39

Leuk Judith! Ik heb ook zin in mooi weer.. dan ga ik weer op de motor naar mn werk. Nu vind ik de auto nog makkelijker :-).

Succes met je lessen!

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Ctje » 06 mei 2013 19:50

Wat is het toch geweldig om vakantie te hebben terwijl de zon veel schijnt en er een motor in de garage staat. Heerlijk wat uurtjes gereden afgelopen week.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mei 2013 21:30

Het nadeel van de motorhobby vind ik, dat het zo enorm duur is. Stel dat ik een mooie nieuwe motor zou willen kopen, of ik effe € 14.000,- uit m'n broekzak wil trekken en op de toonbank wil neerleggen... Dat zit er voorlopig even niet in, hoor.
En dan ieder jaar dat onderhoud. Daarvoor moest ik ieder jaar ongeveer € 600,- voor rekenen. Zolang dat het enige is, maar als je er dan ook nog een auto naast hebt, dan gaat het wat meer oplopen dan me lief is, denk ik zo.
Nee, dan zijn er ook leuke dingen te koop die minder kosten. Zoals een racefiets.

boer schreef:Als ik in een nederlands klimaat zou wwonen, zou ik denk ik geen motor hebben.
Ook de wegen zijn me er te druk en te vol, en de benzine is 2 keer zo duur.
Hier een euro per liter.
Als het kouder is dan 20 C rij ik niet, tenzij echt heel erg nodig
Eenmaal koud krijg je het niet meer warm, de kou dringt door tot in je botten, en dat gaat heel snel!
textiel zit lekkerder dan leer, denk ik.
Speciaal wind en regen bestand polyesterachtig spul, werkt goed!

Ik vond het tot 5°C (en daarboven) altijd wel goed te doen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor boer » 06 mei 2013 21:36

Heel stoer van je :D

Maar ik rijd niet als het nat of als het donker is, veel te veel dieren die oversteken hier.
Alleen overdag, en dan wil ik ook wel opschieten dus voor 180 km/u moet je echt wel 20 C hebben,
anders krijg ik het echt koud.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 09 jun 2013 16:02

Whaaa :) 25 juni mag ik voor de bijzondere verrichtingen! Alleen moet de uitwijkoefening nog wat verbeterd worden, want die is verplicht, maar op één of andere manier red ik meestal nét niet, terwijl achtjes draaien enzo prima gaat! M'n instructeur vond het ook frapant dat de acht zo goed ging, en de uitwijk maar niet wil lukken! Dus nog even paar x hard mn best doen!
Laatste 2x echt de weg op geweest, beide x-en in de spits door Heerenveen gereden, en dat ging ook boven verwachting goed volgens m'n instructeur! Hij had het er zelfs al over dat waarschijnlijk 'het' examen misschien best vlot achter de bijzondere verrichtingen aan zou kunnen...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 25 jun 2013 15:49

En ik heb 'm gehaald!!! :) Wat een opluchting! Ik had van 1-2 nog even les gehad, en het ging allemaal zo soepel en vlotjes... Het examen ging wat onhandig, ik begreep de examinator twee x verkeerd, maar goed,hij zag de humor er van in, en vond dat ik het prima deed, dus ja...Mij hoor je niet klagen :wink:

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor schaapje » 25 jun 2013 15:51

-Judith- schreef:En ik heb 'm gehaald!!! :) Wat een opluchting! Ik had van 1-2 nog even les gehad, en het ging allemaal zo soepel en vlotjes... Het examen ging wat onhandig, ik begreep de examinator twee x verkeerd, maar goed,hij zag de humor er van in, en vond dat ik het prima deed, dus ja...Mij hoor je niet klagen :wink:

8>) Gefeliciteerd! \:D/
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor boer » 25 jun 2013 15:55

Gefeliciteeeeeeerd!!! :-({|=

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor AikonGirl » 26 jun 2013 15:06

Fijn zeg! Gefeliciteerd!

Op naar t volgende examen...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor -Judith- » 09 jul 2013 11:08

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met Honda CB?
We lessen namelijk op een Honda CB500, en ik vind 'm wel lekker rijden, en ben dus ook van plan om er zo één aan te schaffen, i.v.m. met ons budget komen we uit op de versie uit '94/'95/'96. Ik hoor tot nu toe alleen maar positieve verhalen, en nog maar één negatief verhaal....DUs was even benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft....

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor boer » 09 jul 2013 12:49

-Judith- schreef:Heeft iemand van jullie misschien ervaring met Honda CB?
We lessen namelijk op een Honda CB500, en ik vind 'm wel lekker rijden, en ben dus ook van plan om er zo één aan te schaffen, i.v.m. met ons budget komen we uit op de versie uit '94/'95/'96. Ik hoor tot nu toe alleen maar positieve verhalen, en nog maar één negatief verhaal....DUs was even benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft....


Paar weken geleden een Honda Transalp gehuurd in Griekenland, beviel goed!!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor schaapje » 09 jul 2013 13:02

Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2013 14:11

Geweldig dat filmpje... kwam niet meer bij. :lol:

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: Motorrijders topic

Berichtdoor Omega » 19 aug 2013 22:22

Vandaag perfecte toertocht door de Jura gemaakt vanuit onze uitvalsbasis Chambre d'Hotes La Montagne van de Nederlander Joan Koster in Tournus http://www.la-montagne-bourgogne.com/nl/. Mooi stijgingspercentage met bochtenwerk en een fantastisch uitzicht. Opmerkelijk dat in de Jura en Bourgogne nog geen motorroutes zijn uitgezet. Leuk om dat zelf te ontdekken. Taize is hier vlakbij. Mooi gebied ook om te leren in de bergen te rijden. Morgen naar het gebied met de beaujolais primeur.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten