Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor MissF » 08 nov 2010 19:29

Mooi Spons!
Sterkte ajl, met de rotzooi, ideaal dat je kindjes een paar dagen op het kdv zijn, anders is het wel een ellende lijkt me, al die bende.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 08 nov 2010 21:15

'k Ben benieuwd of het wat wordt, Haai! En bij jou ook, esli!

Sterkte, ajl!

Hier zijn ook al twee weken stucadoors bezig, vnl. in het nieuwe gedeelte. Als het goed is, zijn ze deze week voor het laatst. Erg veel last heb ik niet van ze, het is eigenlijk toch overal al een rommeltje :mrgreen:. Gelukkig beginnen we nu aan de afwerking; vandaag is er (voor het eerst) binnen geschilderd. Nog wel grondverf, maar het begin is er :wink: .

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 nov 2010 17:00

Haai: Weet je al wat meer van de kijkers?
Hoop voor je da het iets word met 1 van de kijkers.

Ons huis staat deze maand alweer 2 jaar te koop :shock:
We wachten maar af, meer kunnen we niet doen.
Het nieuwe huis gaat gelukkig nu ook weer goed.
HELAAS is enkele weken terug onze aannemer failliet gegaan :-k
Maar sinds vorige week zijn we er weer volop tegen aan al heeft alles wel flinke vertraging opgelopen.
De vooruitzichten zijn dat we in DV juni 2011 over kunnen verhuizen.
Het is nu natuurlijk ook erg van het weer afhankelijk, door alle omstandigheden zit het dak er nog niet op en dat had toch wel fijn geweest als het voor de winter dicht zou zijn geweest!

mezelf
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 13 okt 2009 13:52

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor mezelf » 10 nov 2010 09:31

oei wat spannend tuinfluiter, Ik zou daar behoorlijk zenuwachtig van worden,of beter gezegd,ik zou er niet meer van kunnen slapen, wij hadden het geluk dat we ons huis echt in 3 dagen verkocht hadden, ons nieuwe huis moest nog helemaal gebouwd worden, zelfs de aanvraag was nog niet rond, dus we hebben een jaar in een huurhuis gewoond.
Ik wens je iig veel sterkte en nu hopen dat de rest van de bouw voorspoedig gaat, ik vond het wel een hele leuke tijd, alles uitzoeken voor het niewe huis.
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor ajl » 10 nov 2010 13:31

De stukadoors zijn klaar! Nu kan het ruimen van de ravage beginnen, al moet ik eerlijk zeggen dat ik vannacht de kamer al schoongemaakt heb. Cato zat namelijk al 2 dagen na terugkomst van het kdv in haar kinderstoel en kon niet kruipen ivm de ravage en de open stopcontacten.. Dat beviel haar helemaal niet. Nu boven aan de slag en dan kan ze hopelijk morgen op haar eigen kamertje slapen.

Balen Tuinfluiter dat niemand nog jullie huis gekocht heeft. Heb je een idee waar het aan zou kunnen liggen?

@ haai, hebben jullie al weer wat nieuws gehoord over de verkoop van jullie huis?

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 10 nov 2010 14:55

Hier kan de jongste ook niet 'los' (d.w.z. uit de box of kinderstoel) op de benedenverdieping. We wonen nl. vanaf augustus op de betonnen vloer, met alleen een kleed onder de tafel. Omdat ze nog niet loopt, is dat natuurlijk niet handig voor ons ukje. Daarom neem ik haar zoveel mogelijk mee naar boven. Daar ligt in een paar kamers nog wel vloerbedekking, dus kan ze zich heerlijk uitleven. En als ik ergens heen ga, laat ik haar zo mogelijk ook lekker rondkruipen. Gelukkig vindt ze het in haar box ook heerlijk, dat scheelt veel.

mezelf schreef:... ik vond het wel een hele leuke tijd, alles uitzoeken voor het niewe huis.
Ik vind het aan de ene kant ook wel heel erg leuk, maar vaak vind ik het ook best lastig wat ik moet kiezen eigenlijk :mrgreen: ...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 10 nov 2010 15:31

Heeft iemand nog tips voor de schouw boven de open haard? Als de koop van het huis, waar wij ons oog op hebben laten vallen, krijgen we een open haard in het huis, althans, dat zit er al in. Maar mijn verloofde en ik zijn t niet eens over de bekleding van het bovenste gedeelte... Hij wil steenstrips, ik spachtelputz, net als de rest van de muren.... Wat is wijsheid??
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Spons » 10 nov 2010 18:41

glad stucken ? steenstrips is so not done in mijn ogen :)

maar heb je een foto ?

en haai hoe staat het er mee ?

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor esli » 10 nov 2010 19:40

Een oud huisgenoot van mij had mooi, opvallend behang alleen op haar schouw. Ik vond dat er heel leuk uitzien, de schouw werd zo opvallend gemaakt en wel heel mooi.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Haai » 10 nov 2010 21:33

Poeh, Tuinfluiter, 2 jaar alweer... Ik hoop dat er snel mensen komen die het willen kopen!

Steenstrips hadden wij hier ook op de schouw, maar die hebben we geverfd. Ik vond het zo lelijk... Nu is de schouw donkergrijs, steekt mooi af en het toont veel rustiger dan steenstrips.

Vandaag heb ik de makelaar nog even gesproken: kijker 1 die afgelopen week voor de tweede keer kwam is nog steeds heel erg geinteresseerd, ze komt nu een keer met een loodgieter om een offerte te laten maken voor de plaatsing van CV. Kijker 2 was ook geinteresseerd, daar horen we vrijdag als het goed is meer van.
Het blijft dus nog even spannend hier...

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Spons » 10 nov 2010 21:58

oke , en soms moet je wat zakken , of toe geven om iets beters te krijgen !

toen wij ons vorige huis op de markt zettten zijn we ook ongeveer 8.000 lager gaan zitten dan de rest, een klein doorstroom wijkje waarin veel huizen te koop stonden ,

binnen 2 weken was ons vorige huis verkocht, geen dubbele lasten want we hadden toen al een huis gekocht ! Super dus en waar we nu wonen is een heerlijke plek !

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 11 nov 2010 14:23

Spons schreef:glad stucken ? steenstrips is so not done in mijn ogen :)

maar heb je een foto ?


Ik hou ook absoluut niet van steenstrips. Er zit nu behang op.... Maar steenstrips maken het wel erg ge-steend... De open haard op zich is ook al van steen. Volgens mij is spachtelputz of stucken het mooiste.

Afbeelding
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23662
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2010 15:37

Bovendien is het een hoop werk. Wat zit er onder het behang? Mooi of lelijk? Mooi: Gewoon kleurtje geven. Lelijk: Stuken en dan verven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 11 nov 2010 16:43

Geen flauw idee wat er onder t behang zit... we hebben t huis nog niet :wink: :lol: (we hebben vandaag ons eerste tegenbod gekregen van de verkoper)
We willen de muren sowieso met spachtelputz doen, dus waarom die schouw dan niet, vraag k me dan af... maar mn verloofde vindt dat niet mooi (totdat t erop zit, haha :mrgreen:)
Szent az Úr

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor vpk » 11 nov 2010 18:53

ik zou ook kiezen voor spachtelputz net als de rest, of inderdaad wat marnix zegt een kleurtje geven als het nog mooi is, en dan een mooie grote krans erop hangen! (moet je wel van houden natuurlijk :wink: )

wij hebben zelf 3 muren gladde scan in 2 tinten bruin. en dan 1 muur met behang. de schouw zit aan de donkerbruine scanmuur. nu heb ik dinsdag op de winterfair bij kaasboerderij de weistaar een prachtige krans gekocht met 80 cm diameter. die moet erop komen te hangen. ik was er meteen helemaal verliefd op toen ik m zag. als ie hangt, post ik wel ff een keer een foto.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron