Arco schreef:Mooie manier van omzeilen. Je veronderstelt dat die andere fossielen zijn geverifieerd, maar is dat ook zo? Waarom zijn directe verwijzingen naar dateringen, met meerdere methoden, van naastgelegen fossielen afwezig?
Omdat het geen wetenschappelijk paper is, maar een gedestileerde versie voor de pers? Daarbij kom je niet geheel integer over, want je doet het voorkomen dat als er maar genoeg bewijs wordt gepresenteerd, je de uitkomst zult accepteren. Ik ben skeptisch of je dat ook echt zult doen. Zo nee, dan is je gehamer op meer bewijs nogal dubieus.
Het blijft staat: er is geen andere methode toegepast! Stel nu voor dat die nabijgelegen fossielen wel op meerdere manieren zijn gedateerd, dan moet dateren van het plantje ook op meerdere manieren kunnen.
Het zal ongetwijfeld kunnen, het is alleen niet nodig.
Al meerdere keren heb ik in dit topic aangegeven dat dit soort opmerkingen loos zijn, zonder enig bewijs. Bewijs eens dat fossiele bomen door aardlagen kunnen bestaan door de miljarden jaren heen. Bewijs dat vegetatie tussen de aardlagen is verdwenen, omdat je zou verwachten tussen de aardlagen. En kom nu niet met een lijstje links, maar leg het uit en daarbij mag je links als bron aanvoeren. M.a.w. een link alleen is geen antwoord.
De natuur is bijzonder goed in het opruimen van natuurlijk materiaal. Elk fossiel dat je vindt, vormt een uitzondering. Dat gezegd begrijp ik niet goed wat je verder bedoelt. Hoe bedoel je vegetatie tussen aardlagen is verdwenen? Wat denk je dat steenkool is dan? Wij stoken er nog op hoor. Gewoon prehistorische plant.
Hier heb je tal van afbeeldingen van versteende bomen. Die staan in een aardlaag en vallen echt niet meer om. Dus als er later een modderstroom overeen gaat, en die laag versteent ook, dan lijkt het dus alsof die boom door een aardlaag is heengegroeid. Ik weet niet helemaal waar je die miljarden jaren vandaan haalt.
Er is geen verschil tussen een snel gevormde aardlaag en de veronderstelde langzaam gevormde aardlaag. Het feit dat met de uitbarsting van Mount St. Helens dit zo snel gebeurd en dat langzame vorming van aardlagen niet waargenomen wordt, kunnen wetenschappelijk vaststellen dat snelle vorming de beste papieren heeft.
Oké hoor... Weet je wat het Dunning-Kruger-effect is?