Reisorganisatie Vakanz

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: johannes1, Moderafo's

coby6
Kapitein
Kapitein

Re: Reisorganisatie Vakanz

Berichtdoor coby6 » 14 sep 2018 17:53

Dat huis heet gewoon toevallig zo. Hier, hartstikke christelijk (4e bericht):
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 5&start=15

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 sep 2018 16:40

Hoe zit het met de begeleiding van jeugdgroepen bij deze organisatie? Ik kwam in augustus een groepje tegen dat met Vakanz mee was, maar deze jongeren (onder de 18) liepen onbegeleid rond, stonken naar bier en sigaretten en waren deels totaal niet meer aanspreekbaar. Zij hebben zich tamelijk aanmatigend gedragen, moet ik zeggen. Een groep kinderen werd wel zichtbaar begeleid en dat zag er goed uit.

De organisatie biedt leuke reizen aan naar mooie regio's in Europa. Dat is erg positief.
In Te, Domine, speravi, non confundar in aeternum.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 sep 2018 20:52

Optimatus schreef:Hoe zit het met de begeleiding van jeugdgroepen bij deze organisatie? Ik kwam in augustus een groepje tegen dat met Vakanz mee was, maar deze jongeren (onder de 18) liepen onbegeleid rond, stonken naar bier en sigaretten en waren deels totaal niet meer aanspreekbaar. Zij hebben zich tamelijk aanmatigend gedragen, moet ik zeggen. Een groep kinderen werd wel zichtbaar begeleid en dat zag er goed uit.

De organisatie biedt leuke reizen aan naar mooie regio's in Europa. Dat is erg positief.

Helaas komt dat voor. De jeugdbegeleiding gaat tot 12 uur en gebeurt op het park. Er is een restrictie in de verkoop van bier. Helaas zijn er ieder jaar weer een paar jongeren die zelf drank gaan inslaan en ouders negeren dat. Als op het park er drankmisbruik is of dronkenschap, worden de jongeren de dag er op van het park gezet en bij een station gebracht. Vakanz heeft die regel en in het verleden is dat voorgekomen. Ze willen geen misbruik van drank. Helaas zijn er altijd ouders die het weer recht proberen te praten. Het is ook wel mooi om te zien dat de groep jongeren (vaak juist door serieuze jongeren) zichzelf corrigeert. Als er eentje de stoere man/vrouw wil uithangen, dat dan een oudere jongen ingrijpt en duidelijk aangeeft, wil je mee doen dan doe je normaal en geen heisa maken. En dan zie je ze zich aanpassen. In ieder geval weet ik en zie ik dat parkleiders en Vakanzteams er alles aan willen doen om de sfeer goed te houden en de zaken te voorkomen die je noemt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2018 21:35

Let wel, ik heb niet de intentie, de hele organisatie af te branden :)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 sep 2018 22:46

Optimatus schreef:Let wel, ik heb niet de intentie, de hele organisatie af te branden :)

Dat weet ik, zo ben jij niet.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 sep 2018 08:51

Optimatus, zo krijg ik ook een ander verhaal te lezen, heel belangrijk voor een afweging om wel of niet met vakanz op vakantie te gaan.

Dorpeling
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorpeling » 21 sep 2018 09:42

Speedy schreef:Helaas komt dat voor. De jeugdbegeleiding gaat tot 12 uur en gebeurt op het park. Er is een restrictie in de verkoop van bier. Helaas zijn er ieder jaar weer een paar jongeren die zelf drank gaan inslaan en ouders negeren dat. Als op het park er drankmisbruik is of dronkenschap, worden de jongeren de dag er op van het park gezet en bij een station gebracht. Vakanz heeft die regel en in het verleden is dat voorgekomen. Ze willen geen misbruik van drank. Helaas zijn er altijd ouders die het weer recht proberen te praten. Het is ook wel mooi om te zien dat de groep jongeren (vaak juist door serieuze jongeren) zichzelf corrigeert. Als er eentje de stoere man/vrouw wil uithangen, dat dan een oudere jongen ingrijpt en duidelijk aangeeft, wil je mee doen dan doe je normaal en geen heisa maken. En dan zie je ze zich aanpassen. In ieder geval weet ik en zie ik dat parkleiders en Vakanzteams er alles aan willen doen om de sfeer goed te houden en de zaken te voorkomen die je noemt.

Klopt. De 16+ is tot 24.00 uur begeleid door Vakanz. Wanneer dat niet laat genoeg voor sommigen is, wordt in de voorschriften gezegd dat er dan verwacht wordt dat er bij iemand thuis nog wat nagedronken wordt. Dus geen overlast veroorzaken.
Maar als er dan jongeren zijn die daar lak aan hebben, toch het dorp of waar dan ook naar toe trekken en bezopen rondzwalken, is dat niet de verantwoording van Vakanz!

krid schreef:
De organisatie biedt huisjes aan. Sommige huisjes zijn ingericht met zen-elementen, er is een yoga-huisje, en bij sommige activiteiten worden yoga-oefeningen gedaan. Ik noem yoga des duivels. Het wordt niet in dank afgenomen, omdat het volgens sommige gelovigen "gewone oefeningen" zijn. Yoga is per definitie duivels, de Bijbel verbiedt het. Wanneer een organisatie zich inlaat met yoga, ook als ze slechts een tussenpersoon zijn, dan noem ik een dergelijke organisatie niet christelijk. Jezus en yoga mixen niet! De duivel en yoga mixen prima.

Let niet op hem. Hij is er zelf nooit geweest maar praat anderen na.
Vakanz huurt parken en huizen af, als daar een yogahuis bij zit en je dat niet vind kunnen, moet je ze perzoonlijk inlichten.
Maar zit je in zo'n huis, ben je toch niet verplicht om vervolgens te gaan yoga-en?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 sep 2018 10:29

Memmem schreef:Optimatus, zo krijg ik ook een ander verhaal te lezen, heel belangrijk voor een afweging om wel of niet met vakanz op vakantie te gaan.

Kijk, ik was afgelopen augustus in Hessen (Duitsland). Wij hadden met een groep mensen uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland een kasteeltje afgehuurd en een afspraak gemaakt met een boer over het gebruik van een weiland. Vanwege de droogte was een deel van het weiland alsnog niet toegankelijk.

We wisten dat er een groep Nederlanders in dezelfde plaats was. Ik heb toen even als tolk gepraat met de volwassenen van die groep en ik herkende de groep direct als een protestants-christelijke groep (kleding was overduidelijk). Tot zover niks aan de hand, leuk contact. De groep kinderen was ook prima en de begeleiding uitermate vriendelijk.

Die avond kwam uit dezelfde richting een groep jongeren (pubers) en de walm alcohol, vermengd met tabak, kon ik zelfs met verkoudheid niet negeren. De grote waffel al helemaal niet. Ik heb hen desondanks gewezen op het feit dat ze geen gebruik mochten maken van een deel van het weiland (vanwege de droogte). Allemaal erg moeilijk, grote mond, maar men taaide wel af.

Van de verhuurder van het kasteel hoorde ik dat diezelfde groep al een aantal dagen gewoon door allerlei weilanden banjerde en ook op het terras van het kasteel voor onrust had gezorgd. Ze kwamen, zo zei het beheer, nogal "wereldvreemd" over, als een soort Jehova's Getuigen die losgelaten waren. Begeleiding ontbrak volledig. Ook in het dorp was ergernis ontstaan.

De website van Vakanz ziet er erg leuk uit en de activiteiten die Vakanz organiseert, vind ik voor de doelgroep zeer geslaagd. Daar moet men vooral mee doorgaan. De begeleiding van de kinderen kwam op mij ook zeer competent over en was keurig. Erg leuk ook.

Mijn enige punt is dat men pubers ook enigszins in het gareel dient te houden. Zou het wijs zijn om alsnog een mailtje aan Vakanz te richten en hier iets over te zeggen? Nogmaals, de organisatie en de reisbestemmingen vind ik erg geslaagd, een leuke manier om kinderen met het omringende buitenland in contact te brengen.

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Yoshi » 22 sep 2018 10:40

Het kan de zeker geen kwaad om je organisatie eens te mailen met jouw ervaringen. Wie weet leren ze er wat van.
Toch denk ik ook wel dat het opvoeden van kinderen, want daar schortte het aan zo te lezen, primair een taak is van de ouders.
Een groep jongeren moet in principe in staat zijn om zelf de grenzen te bewaken, ook als ze overmatig hebben gedronken.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 sep 2018 12:32

Optimatus schreef:Mijn enige punt is dat men pubers ook enigszins in het gareel dient te houden. Zou het wijs zijn om alsnog een mailtje aan Vakanz te richten en hier iets over te zeggen? Nogmaals, de organisatie en de reisbestemmingen vind ik erg geslaagd, een leuke manier om kinderen met het omringende buitenland in contact te brengen.

Zeker doen. Paar weken terug sprak ik iemand die als parkleider in een van de parken was en die heeft van te voren contact opgenomen met mensen in de omgeving van het park. Om kennis te maken en om de omgeving te leren kennen. Dat is zeer op prijs gesteld en toen er een probleem was, wist men de parkleider te vinden en probleem is heel snel opgelost. Daarom is het goed om aan Vakanz je ervaringen te mailen en ook aan te geven wie er negatieve gevoelens in dat dorp aan de "refo's" heeft overgehouden. Dan kunnen ze voor volgend jaar al afspraken maken. Ik denk dat ze met jouw opmerkingen blij zullen zijn en dat ze er wat mee gaan doen. (beter dan het gezwam over allerlei gevoelens over bordjes in een huis)

coby6
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby6 » 22 sep 2018 12:55

Yoshi schreef:Het kan de zeker geen kwaad om je organisatie eens te mailen met jouw ervaringen. Wie weet leren ze er wat van.
Toch denk ik ook wel dat het opvoeden van kinderen, want daar schortte het aan zo te lezen, primair een taak is van de ouders.
Een groep jongeren moet in principe in staat zijn om zelf de grenzen te bewaken, ook als ze overmatig hebben gedronken.

Ja als die leiding dat allemaal moet gaan doen, zou ik zeggen: de groeten. Er mogen alleen opgevoede jongeren mee. Die school van m'n oudste had kamp. Speciale school. Sommigen gingen gewoon door tot 4 uur 's nachts en dan moet je als leiding maar vriendelijk blijven en overal op letten. Wat een ramp.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 sep 2018 15:59

Het was gelukkig nog lang zo erg niet als een kudde losgeslagen tokkies op een Spaans strand :)

Terug naar “Algemene Zaken”