Reisorganisatie Vakanz

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: johannes1, Moderafo's

krid
Sergeant
Sergeant

Re: Reisorganisatie Vakanz

Berichtdoor krid » 10 sep 2018 13:40

.
Laatst gewijzigd door krid op 16 sep 2018 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Genees de zieken, en zeg: Het Koninkrijk van God is dicht bij u gekomen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2018 14:25

Oh dus je kan prima een yogareis boeken of in een yogahuis gaan slapen of met een organisatie in zee gaan doe dat doet, als ze zich maar niet als christelijk profileren...?
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 10 sep 2018 16:34

Ik zou een klacht indienen bij deze of gene commissie die daarover gaat.

En yoga gelijk stellen met satanisme? Jij durft nogal. Types als jij moeten vooral geen "wereldse" macht in handen krijgen, voor je het weet roken de brandstapels weer omdat mensen een andere mening/geloof of andersoortige beleving van het christen zijn hebben.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

krid
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor krid » 10 sep 2018 18:38

Katlheen schreef:En yoga gelijk stellen met satanisme? Jij durft nogal. Types als jij moeten vooral geen "wereldse" macht in handen krijgen, voor je het weet roken de brandstapels weer omdat mensen een andere mening/geloof of andersoortige beleving van het christen zijn hebben.

Yoga is het werkterrein van satan. Is dat zo lastig om te begrijpen? Veel christenen denken (hopen) dat er grijze gebieden zijn. De Bijbel doet daar duidelijke uitspraken over. Misschien kan je die eens lezen?

Het doen aan yoga is ordinaire geestelijke overspel, het is een belediging voor God, het is het werkterrein van satan.

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Yoshi » 10 sep 2018 18:57

krid schreef:Yoga is het werkterrein van satan. Is dat zo lastig om te begrijpen? Veel christenen denken (hopen) dat er grijze gebieden zijn. De Bijbel doet daar duidelijke uitspraken over. Misschien kan je die eens lezen?

Het doen aan yoga is ordinaire geestelijke overspel, het is een belediging voor God, het is het werkterrein van satan.

Praatjes vullen geen gaatjes. Dus misschien moet je het maar eens gewoon steekhoudend onderbouwen. Tot op heden is je het niet gelukt om je denkbeelden aannemelijk te maken in diverse topics.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2018 20:56

krid schreef:Dat weet ik niet. Ik stel een simpele vraag. Voor zover ik begrepen heb (ook uit ervaringen van vrienden) is er niks christelijks aan de activiteiten. Enige is dat het een redelijk naar binnen gerichte club met "gelijkgezinden" is, waar door een handige organisatie geld aan verdiend wordt. Dat mag, maar, noem het niet christelijk. Als ik het verkeerd begrepen heb, mag je het mij uitleggen.

Niet helemaal waar. Ze hebben jongerenreizen waar ze Bijbellezen en bidden. Daarnaast biedt het feit dat je met christenen bent de gelegenheid om met elkaar over het geloof te praten, te bidden. Er zijn diensten / bijeenkomsten / sing-ins. Er is een recreatieteam die ook christelijk is wat je merkt aan de invulling. Je kan op een christelijke camping / vakantiepark elkaar op basis van christelijk normen en waarden aanspreken op dingen. Tja, je moet er van houden, het is niet zo mijk ding. Maar beweren dat je het christelijke karakter nergens aan kan merken is onzin. Het is hooguit niet hoe jij het graag ingevuld zou zien. Ga dan lekker ergens anders mee op vakantie.... waar ze gebedsgenezingen doen en doden opwekken en allemaal beamen dat yoga het werk van de satan is. Niemand houdt je tegen.
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 sep 2018 14:13

krid schreef:KLM beweert niet "christelijk" te zijn. Vakanz wel. Ze zijn het niet. In mijn optiek is er sprake van misleiding.

Ben toch wel benieuwd waar je kruistocht vandaan komt.
Verder: Elke bezoeker van de website van Vakanz ziet duidelijk het verschil in categorieën: christelijke en algemene parken.

Verder is er de categorie 'losse' vakantiehuizen.
Hierin fungeert Vakanz als doorgeefluik van een grote organisatie met maar liefst 56.312 vakantiebestemmingen!
Dat geeft al aan dat een kleine organisatie zo veel huizen niet kan controleren.
Vakanz pretendeert nergens dat die huizen 'christelijk' zijn.
Het is aan jou de verantwoordelijkheid om te kijken waar je terecht komt.
Want natuurlijk kunnen daar huizen bijzitten die zen zijn en waar je yoga kunt doen.
Maar Krid: je zoekt spijkers op laag water.

Er zijn vele duizenden christenen die heel blij zijn met organisaties als Vakanz en O&S.
Jij vind er niks christelijks aan en jij vind het inzichzelfgekeerde figuren.
Je roept zelfs: "Enige is dat het een redelijk naar binnen gerichte club met "gelijkgezinden" is, waar door een handige organisatie geld aan verdiend wordt".
Alsof christenen niks mogen verdienen! Dit is gewoon eerlijke handel. Werk jij gratis?

Maar blijf vooral lekker hakken en zoek je eigen hutje op de hei.
Maar loop hier aan anderen jou maatstaven van de mate van christelijkheid op te leggen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

coby6
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coby6 » 14 sep 2018 15:56

Ik verwacht wel als ze iets christelijk noemen, dat er dan wat christelijks aan is. Ging ooit mee met een christelijke groepsreis. Daar gingen ze zingen en bidden. Dan is het christelijk. Er zijn ook christenen die een kopieerbedrijf hebben, maar dat noemen ze niet een christelijk kopieerbedrijf.

krid
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor krid » 14 sep 2018 16:57

coby6 schreef:Ik verwacht wel als ze iets christelijk noemen, dat er dan wat christelijks aan is. Ging ooit mee met een christelijke groepsreis. Daar gingen ze zingen en bidden. Dan is het christelijk. Er zijn ook christenen die een kopieerbedrijf hebben, maar dat noemen ze niet een christelijk kopieerbedrijf.

Dus je bent het met me eens dat een organisatie die als tussenpersoon yoga aanbiedt of huisjes met zen-elementen of andere boeddhistische elementen niet christelijk is!? In feite is een dergelijke organisatie satanisch, toch? Je kunt immers niet twee heren dienen.

coby6
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coby6 » 14 sep 2018 17:04

krid schreef:Dus je bent het met me eens dat een organisatie die als tussenpersoon yoga aanbiedt of huisjes met zen-elementen of andere boeddhistische elementen niet christelijk is!? In feite is een dergelijke organisatie satanisch, toch? Je kunt immers niet twee heren dienen.

Bieden ze echt yoga aan? Laat maar lekker zitten dan.

krid
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor krid » 14 sep 2018 17:11

coby6 schreef:Bieden ze echt yoga aan? Laat maar lekker zitten dan.

De organisatie biedt huisjes aan. Sommige huisjes zijn ingericht met zen-elementen, er is een yoga-huisje, en bij sommige activiteiten worden yoga-oefeningen gedaan. Ik noem yoga des duivels. Het wordt niet in dank afgenomen, omdat het volgens sommige gelovigen "gewone oefeningen" zijn. Yoga is per definitie duivels, de Bijbel verbiedt het. Wanneer een organisatie zich inlaat met yoga, ook als ze slechts een tussenpersoon zijn, dan noem ik een dergelijke organisatie niet christelijk. Jezus en yoga mixen niet! De duivel en yoga mixen prima.

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Yoshi » 14 sep 2018 17:15

De bijbel heeft het echter nergens over yoga, dat is slechts jouw absurde interpretatie. Je hebt al je eigen 'yoga is stom omdat ik dat vind' topic ga dan niet nog eens dit topic vervuilen met je valse getuigenissen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 sep 2018 17:32

coby6 schreef:Bieden ze echt yoga aan? Laat maar lekker zitten dan.

Nee Coby, je hoort hier een eenzijdig verhaal wat elke keer terugkomt en een forummer die weigert Vakanz te informeren.

Vakanz maakt gebruik van een hele grote database waar huisjes worden aangeboden. (Net als Belvilla). Zijnhebben geen invloed op deze database.

Vakanz biedt daarnaast ook vakanties aan op christelijke vakantieparken. Op die vakantieparken wordt dan een christelijk programma aangeboden. Waarin ik tot nu nooit gehoord heb dat yoga activiteiten worden aangeboden. Als dat zou gebeuren dan zou het klachten regenen. Het is erg jammer dat keer op keer Vakanz wordt zwartgemaakt. Terwijl er geen contact met hen wordt opgenomen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

coby6
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coby6 » 14 sep 2018 17:46

Als ik het google krijg ik een yoga huis maar wat er nou yoga aan is? Op Facebook zie ik ze samen liedjes zingen.
Komt nou niet echt als een zwaar occulte organisatie op me over.
https://www.vakanz.nl/vakantiehuizen/yo ... schrijving

https://m.facebook.com/VakanZ/

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 sep 2018 17:47

coby6 schreef:Als ik het google krijg ik een yoga huis maar wat er nou yoga aan is? Op Facebook zie ik ze samen liedjes zingen.
Komt nou niet echt als een zwaar occulte organisatie op me over.
https://www.vakanz.nl/vakantiehuizen/yo ... schrijving

https://m.facebook.com/VakanZ/

Inderdaad
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Algemene Zaken”