Israël

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Israël

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2024 15:06

Jesaja40 schreef:StillAwake citeert:



U redeneert en volgt de verontwaardigde internationale wereld. De aanleiding van dit zoveelste conflict wordt iedere keer weer goedgepraat door propaganda-machine verhalen hoe slecht Israël wel niet is.



Wat een kromme redenering van u. Moet Israël Gaza voorzien van voedsel en water? Het is Hamas die hun voedselvoorziening heeft gesaboteerd. Niet Israël maar Hamas is de aanvaller en de boosdoener.



Egypte wil zijn grens niet openzetten en ook geen enkele Palestijn toelaten. Het zijn primair de Arabische landen die hun grenzen potdicht houden.


StillAwake noemt hier gewoon feiten, bijvoorbeeld burgerslachtoffers er zijn gevallen bij de het Israelische offensief. En jij gaat er niet eens op in maar blijft je praatje maar herhalen dat anderen meegaan in een progaganda-verhaaltje over hoe slecht Israel is. Maar wie herhaalt er hier nou een propaganda-verhaal?

De strijd van Hamas tegen Israël en ook een geestelijke strijd tegen Israel rechtvaardigen daarmee nog niet iedere tegenreactie. Na eerdere oorlogen zijn er afspraken gemaakt qua oorlogsrecht, gericht op de bescherming van burgers ten tijde van oorlog. Met als doel om de burgers zoveel mogelijk te beschermen. Israël kan op zijn minst zijn best doen om zich daaraan te houden. Maar volgens jouw visie heeft Israel carte blanche om te doen wat ze willen, ook als het is strijd is met het oorlogsrecht en de wetten die internationaal afgesproken zijn om die burgers te beschermen. Zeker, Hamas is de aanvaller en de boosdoener, maar dat geeft Israel nog niet het recht om tal van onnodige burgerslachtoffers te maken. Dat tal van personen en landen die te boek staan als Pro-Israël continue dit signaal afgeven moet toch te denken geven.

Wat water en voedsel betreft, als bezetter mag je volgens het internationale oorlogsrecht burgers niet hun primaire levensbehoeften (Water en voedsel) onthouden. Het probleem van dit en andere zaken (zoals het bombarderen van gebouwen waar een hoop burgers en mogelijk een paar Hamas-strijders zitten) is dat de filosofie: Als we iedereen straffen, bombarderen, doden, hebben we daarmee ook de schuldigen, de daders gestraft. En het oorlogsrecht het genocideverdrag enzovoorts is er juist voor bedoeld om de burgers te beschermen en een dergelijke aanpak te voorkomen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Israël

Berichtdoor Jesaja40 » 28 feb 2024 16:13

Marnix citeert:

Israël kan op zijn minst zijn best doen om zich daaraan te houden. Maar volgens jouw visie heeft Israel carte blanche om te doen wat ze willen, ook als het is strijd is met het oorlogsrecht en de wetten die internationaal afgesproken zijn om die burgers te beschermen.


Het door u aangehaalde oorlogsrecht kan niet worden afgedwongen van Hamas. Zij zijn immers geen staat en vertegenwoordigen in principe niemand. Maar omdat Israël wel een staat is wordt dat wel bij mijn volksgenoten neergelegd. Waar blijft de rest van de wereld die Hamas ter verantwoording roept?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Israël

Berichtdoor StillAwake » 28 feb 2024 16:50

Jesaja40 schreef:Marnix citeert:



Het door u aangehaalde oorlogsrecht kan niet worden afgedwongen van Hamas. Zij zijn immers geen staat en vertegenwoordigen in principe niemand. Maar omdat Israël wel een staat is wordt dat wel bij mijn volksgenoten neergelegd. Waar blijft de rest van de wereld die Hamas ter verantwoording roept?

Nu houdt Hamas dan ook geen grenzen dicht, houdt Hamas geen drinkwater, medicijnen en energie tegen.
volledig met je eens dat Hamas niet zo'n fris clubje is, maar ik zie in jouw reactie alleen maar het "ja maar hij begon" wat ik al op de kleuterschool heb leren kennen.
Dat Hamas een terroristische club is daar kunnen we het over eens zijn (al is de grens tussen een verzetsorganisatie en een terreurorganisatie soms flinterdun), maar dat geeft Israël nog steeds niet het recht om het oorlogsrecht terzijde te schuiven.
Hamas aanpakken: prima! Maar het tegenhouden van drinkwater, medicijnen, voedsel en energie raakt de hele bevolking.

En als je 2,2 miljoen Palestijnen in een ghetto prakt, en beurtelings delen daavan bombardeert vraag ik me echt af of het huidige Israël zo heel veel beschaafder bezig is dan Duitsland in de periode tot '39. Letwel: ik heb het niet over de periode daarna.
Ze ontzeggen mensen een normaal leven (in zowel Gaza als de West Bank), en als deze mensen een daad van verzet plegen wordt de hele gemeenschap gestraft.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Israël

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2024 17:11

Jesaja40 schreef:Marnix citeert:

Het door u aangehaalde oorlogsrecht kan niet worden afgedwongen van Hamas. Zij zijn immers geen staat en vertegenwoordigen in principe niemand. Maar omdat Israël wel een staat is wordt dat wel bij mijn volksgenoten neergelegd. Waar blijft de rest van de wereld die Hamas ter verantwoording roept?


Weer zo'n onjuist verhaal. Het gaat bij het oorlogsrecht om de bescherming van de burgerbevolking, de mensen die in Gaza wonen. De burgers hebben recht op een zekere vorm van veiligheid, op basisbehoeften en moeten beschermd worden en daar gaan die regels over. Het maakt niet uit of je een land, een vrijstaat of een willekeurig gebied binnenvalt, je hebt je dan aan een aantal zaken te houden om de burgers te beschermen. Helaas merk ik wat ik ook vanuit het rechtse kabinet in Israel wel hoor: Alle Palestijnen zijn geen mensen maar wilde beesten dus gaan we ze ook zo behandelen.

Wat Hamas betreft, iedereen heeft hun aanval op Israel veroordeeld en afgekeurd. Wat er gebeurd is is verschrikkelijk en de daders mogen zeker ook gestraft worden. Doe niet alsof mensen dat hier of wereldwijd niet zeggen of zo. Maar zoals ik al zei, dat er verschrikkelijke dingen zijn gebeurd geeft Israel tegelijk niet een vrijbrief om talloze onschuldige slachtoffers te maken en jij gedraagt je wel zo. Want als mensen, landen en bondgenoten Israel daarop wijzen doe je net alsof ze wat Hamas deed eigenlijk goedkeuren. Wat natuurlijk onzin is.

In de Tweede Wereldoorlog gebeurden er verschrikkelijke dingen maar desondanks hadden de geallieerden bij het tegenoffensief wel de plicht om de Duitse burgers zoveel mogelijk te ontzien. Wat Rusland in Oekraine doet is erg maar het geeft Oekraine niet de vrijbrief om Russische burgerdoelen te bombarderen. En wat Hamas deed was verschrikkelijk maar tegelijkertijd heeft het Israel de plicht om bij een tegenreactie de Palestijnse burgers zoveel mogelijk te sparen. En als ik jou dan zie zeggen dat Israel zich helemaal niet aan die regels hoeft te houden vind ik dat zorgwekkend.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yada
Mineur
Mineur
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:37

Re: Israël

Berichtdoor Yada » 29 feb 2024 13:20

Ik wordt altijd een beetje duizelig van de berichtgeving.
Dan komt er zo'n eerste bericht naarbuiten. Het is maar net waar je het leest.

Afbeelding
Nog los van wat er nu echt gebeurd is. De hoeveelheid leugens/chaos laten zien dat er (omkerende)geesten uitgaan tot de hele wereld om de volken te vergaderen voor een grote oorlog. De voorbereiding is er. De hoofden van velen zijn gevuld met negatieve gedachten over het volk Israël. En wat in het hoofd ingescherpt is zal uiteindelijk doortrekken naar de hand --> handelen.

De leugens en mist laten zien dat je positie tegenover Israël niet meer zal afhangen over je gedachten of Israël rechtvaardig handelt of niet. Maar over hoe je staat tegenover de God van Israël. En daarom ook hoe je staat tegenover Zijn volk. Verenigd met de waarachtige getrouwe Getuige.
Laatst gewijzigd door Yada op 29 feb 2024 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Israël

Berichtdoor Marnix » 29 feb 2024 14:09

Yada schreef:Ik wordt altijd een beetje duizelig van de berichtgeving.
Dan komt er zo'n eerste bericht naarbuiten. Het is maar net waar je het leest.

Afbeelding
Nog los van wat er nu echt gebeurd is. De hoeveelheid leugens/chaos laten zien dat er (omkerende)geesten uitgaan tot de hele wereld om de volken te vergaderen voor een grote oorlog. De voorbereiding is er. De hoofden van velen zijn gevuld met negatieve gedachten over het volk Israël. En wat in het hoofd ingescherpt is zal uiteindelijk doortrekken naar de hand --> handelen.

De leugens en mist laten zien dat je positie tegenover Israël niet meer zal afhangen over je gedachten of Israël rechtvaardig handelt of niet. Maar over hoe je staat tegenover de God van Israël. En daarom ook hoe je staat tegenover Zijn volk.


Uiteraard, de Palestijnen zeggen dat het de schuld is van Israël en de Israëli's zeggen dat het de schuld is van de Palestijnen. Overigens lees ik op NOS een keurig objectief artikel waarin beide visies naast elkaar worden neergezet en in het midden wordt gelaten wat er daadwerkelijk is gebeurd, kortom, een prima staaltje objectieve journalistiek.

Je idee dat er boze machten aan het werk zijn die Gods volk willen tegenwerken en dat dat de (enige) verklaring is voor de kritiek op Israel is te makkelijk en te kort door de bocht. Je kan als christen van Israël houden als het volk van God en toch moeite hebben met bepaalde dingen in de strijd tegen Hamas en jij doet nou net alsof ieder christen onvoorwaardelijk alles wat Israel doet moet goedkeuren en dat de liefde voor God en zijn volk anders niet echt is. Dat klopt niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yada
Mineur
Mineur
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:37

Re: Israël

Berichtdoor Yada » 29 feb 2024 14:22

Marnix schreef:Uiteraard, de Palestijnen zeggen dat het de schuld is van Israël en de Israëli's zeggen dat het de schuld is van de Palestijnen. Overigens lees ik op NOS een keurig objectief artikel waarin beide visies naast elkaar worden neergezet en in het midden wordt gelaten wat er daadwerkelijk is gebeurd, kortom, een prima staaltje objectieve journalistiek.

Je idee dat er boze machten aan het werk zijn die Gods volk willen tegenwerken en dat dat de (enige) verklaring is voor de kritiek op Israel is te makkelijk en te kort door de bocht. Je kan als christen van Israël houden als het volk van God en toch moeite hebben met bepaalde dingen in de strijd tegen Hamas en jij doet nou net alsof ieder christen onvoorwaardelijk alles wat Israel doet moet goedkeuren en dat de liefde voor God en zijn volk anders niet echt is. Dat klopt niet.
:D Volgens mij zeg ik dat niet…
De leugens en mist laten zien dat je positie tegenover Israël niet meer zal afhangen over je gedachten of Israël rechtvaardig handelt of niet.
“het hangt niet af van of je denkt of ze rechtvaardig handelen of niet…”
Ook in de oorlog Rusland/Oekraïne kun je niet zien wat nu waar is of niet. En er zijn hele verfijnde of hele grove/lompe manieren om je tegenstander in een kwaad daglicht te stellen zonder dat ze zich daar tegen kunnen verweren. Alle schijn tegen. Maar als je vanuit het Woord weet waar de tegenstander van God op uit is dan hoef je niet precies meer te weten wat waarheid of leugen is in de wereld. Vanuit dat Woord weet je ook dat Israël niet alles goed kan doen. Het is ook een hardnekkig volk. Maar wel Zijn oogappel. Dat is genade. En daar kan die tegenstander niet tegen.

Als je niet meer kunt ademen in die verstikkende lucht van leugens dan weet je dat alle mensen (ook je eigen hart) leugenachtig zijn maar God waarachtig.
Laatst gewijzigd door Yada op 29 feb 2024 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Israël

Berichtdoor Marnix » 29 feb 2024 14:48

Nou ja je hebt het over de hoofden van velen die gevuld zijn met negatieve gedachten over het volk Israel en linkt dat aan een geestelijke strijd.. Maar er zijn best veel landen pro-Israel (denk bijvoorbeeld aan Amerika) maar toch kritisch over hoe de operatie tegen Hamas wordt uitgevoerd en het feit dat er zoveel burgerslachtoffers vallen en zo sta ik er ook wel in. Pro-Israel maar wel kritisch op de huidige aanpak. En nog veel kritischer op Hamas. Maar daar tussenin worden heel veel burgers slachtoffer.

Ik las zojuist ook:


VN-mensenrechtenchef: alle partijen pleegden oorlogsmisdaden

De Hoge VN-Commissaris voor de Mensenrechten, Volker Türk, zegt dat alle partijen in de oorlog tussen Israël en Hamas oorlogsmisdaden hebben gepleegd. Hij vindt dat die misdaden onderzocht moeten worden en wil dat de verantwoordelijken worden vervolgd.

Volgens hem is de blokkade en belegering van de Gazastrook door Israël een vorm van collectief straffen en kunnen die methoden zelfs worden gezien als het gebruiken van uithongering als oorlogstactiek. Zowel collectief straffen als uithongeren geldt, mits met opzet gepleegd, als oorlogsmisdaad. Ook het lukraak afvuren van projectielen op Israël door Palestijnse militanten en het vasthouden van gijzelaars uit Israël zijn volgens Türk schendingen van het oorlogsrecht.

Türk deed zijn uitspraken in de Mensenraad van de Verenigde Naties in Genève, waar hij een nieuw rapport over de Gazastrook presenteerde. Hij noemde de situatie afgrijselijk en zegt dat er sprake is van een slachting. "Er lijken geen grenzen te zitten aan de gruwelijkheden die zich voor onze ogen voltrekken in Gaza."

Hij wees daarbij op de meer dan 30.000 doden die tot vandaag zijn geteld. Het ministerie van Gezondheidszorg in Gaza heeft het dodental vanochtend op 30.035 gezet. Ruim 70.000 mensen zijn gewond geraakt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Israël

Berichtdoor benefietdiner » 29 feb 2024 21:24

Yada schreef:Nog los van wat er nu echt gebeurd is. De hoeveelheid leugens/chaos laten zien dat er (omkerende)geesten uitgaan tot de hele wereld om de volken te vergaderen voor een grote oorlog. De voorbereiding is er. De hoofden van velen zijn gevuld met negatieve gedachten over het volk Israël. En wat in het hoofd ingescherpt is zal uiteindelijk doortrekken naar de hand --> handelen.

De leugens en mist laten zien dat je positie tegenover Israël niet meer zal afhangen over je gedachten of Israël rechtvaardig handelt of niet. Maar over hoe je staat tegenover de God van Israël. En daarom ook hoe je staat tegenover Zijn volk. Verenigd met de waarachtige getrouwe Getuige.
Yada schreef:“het hangt niet af van of je denkt of ze rechtvaardig handelen of niet…”
Ook in de oorlog Rusland/Oekraïne kun je niet zien wat nu waar is of niet. En er zijn hele verfijnde of hele grove/lompe manieren om je tegenstander in een kwaad daglicht te stellen zonder dat ze zich daar tegen kunnen verweren. Alle schijn tegen. Maar als je vanuit het Woord weet waar de tegenstander van God op uit is dan hoef je niet precies meer te weten wat waarheid of leugen is in de wereld. Vanuit dat Woord weet je ook dat Israël niet alles goed kan doen. Het is ook een hardnekkig volk. Maar wel Zijn oogappel. Dat is genade. En daar kan die tegenstander niet tegen.

Als je niet meer kunt ademen in die verstikkende lucht van leugens dan weet je dat alle mensen (ook je eigen hart) leugenachtig zijn maar God waarachtig.

lees ik in jou woorden de in aantocht zijnde of vervulling van de woorden beschreven in Openbaring 16 onder andere vers 16 de Armageddon ?

Yada
Mineur
Mineur
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:37

Re: Israël

Berichtdoor Yada » 01 mar 2024 11:57

benefietdiner schreef:lees ik in jou woorden de in aantocht zijnde of vervulling van de woorden beschreven in Openbaring 16 onder andere vers 16 de Armageddon ?
Daar zat ik wel met mijn gedachten, ja. Ik signaleer dat nu de gedachten, over het volk Israël, van de volken wereldwijd weer sterk beïnvloed worden. Dat gebeurde voor WO II ook natuurlijk. (Op een iets kleinere schaal.) Maar het is niet voor niets dat er steeds over barensweeën gesproken wordt. Steeds heftigere golven. Sneller en sneller.

In de verzen ervoor zie je dat er steeds ook iets aan vooraf gaat. Plagen. En dat de mensen zich niet bekeren om God heerlijkheid te geven en te erkennen dat Hij het is Die de macht heeft over de plagen. Nu hebben we de laatste jaren best wat plagen voorbij zien komen. Corona, oorlogen, aardbevingen, opwarming van de aarde, plagen in de psyche etc. Ja, dat is er daarvoor ook al geweest... Maar ook hierin zie je de barensweeën, snelheid, heftigheid.

(Ik spreek even in het algemeen als Nederlander en als aardbewoner:) Steeds gaan we samen heel hard aan de slag om de schade te beperken en om te voorkomen dat het in de toekomst niet wéér gebeurd. Wereldvrede, vaccins, klimaatdoelen etc. Zonder God... We geven Hem niet de heerlijkheid die Hem toekomt. Niet in de erkenning dat Hij het is Die macht heeft over de plagen*. Niet in de erkenning dat het rechtvaardig is dat Hij deze plagen over ons brengt vanwege onze werken. Niet in de bekering/terugkeer tot Hem Die de macht heeft over de plagen.

Ook houd ik m'n ogen open om de volgende gebeurtenis te zien waardoor er weer vele Joden naar Israël trekken. De oorlog in Oekraïne bracht ook zo'n golf opgang. Heb eens een mooi voorbeeld gehoord: Het lijkt op de dieren die naar de Ark van Noach trokken vlak voordat het oordeel over de hele wereld kwam.

*Dit herinnert je toch aan de plagen in Egypte? Zoals de Heere toen voor Zijn volk streed om ze te doen uitgaan uit de slavernij? Zo strijd Hij ook voor Zijn volk (compleet uit Jood en heiden), zichtbaar in Zijn volk Israël, om ze uit te trekken uit deze tegenwoordige wereld. Daarom zullen we straks, verlost uit de grote verdrukking, staande op de andere oever, allemaal zingen het lied van Mozes en het Lam. Zie je ook hier die golven? Uit Egypte verlost, uit Babel verlost, de hele kerk verlost door het Offer éénmaal geschiedt, geestelijk verlost door het geloof, steeds verlost in de verdrukkingen en straks Zijn hele Lichaam helemaal verlost door de plagen/de oordelen over de wereld heen.
Laatst gewijzigd door Yada op 25 apr 2024 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Israël

Berichtdoor Jesaja40 » 01 mar 2024 12:08

Yada merkt op:

Ik wordt altijd een beetje duizelig van de berichtgeving.
Dan komt er zo'n eerste bericht naar buiten.
Het is maar net waar je het leest.


De berichtgeving van het IDF wordt door de NOS niet integraal vertaald of overgenomen.
Een muitende en plunderende massa Gazanen is blijkbaar geen wereldnieuws, een schepje erbovenop is prettiger nieuws hoe wreed het IDF wordt afgeschilderd.

Ik categoriseer dit "nieuwsfeit" van de NOS in de leugenrubriek a la Dr Goebbels.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Israël

Berichtdoor StillAwake » 01 mar 2024 12:45

Jesaja40 schreef:De berichtgeving van het IDF wordt door de NOS niet integraal vertaald of overgenomen.
Een muitende en plunderende massa Gazanen is blijkbaar geen wereldnieuws, een schepje erbovenop is prettiger nieuws hoe wreed het IDF wordt afgeschilderd.

Ik categoriseer dit "nieuwsfeit" van de NOS in de leugenrubriek a la Dr Goebbels.

Hoewel ik in geen enkele oorlog de onpartijdigheid van media vertrouw gaat de vergelijking met Goebbels me echt te ver.
Als je al een vergelijking met Nazi-Duitsland wilt maken: Het zijn momenteel de Israeli's die mensen in een ghetto hebben opgesloten en daar bombarderen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Tonny
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 sep 2023 14:50

Re: Israël

Berichtdoor Tonny » 01 mar 2024 12:47

En hoe is dat opsluiten gekomen? Óók Egypte heeft een muur gebouwd toen Hamas aan de macht kwam hè?
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Israël

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2024 12:50

Jesaja40 schreef:Yada merkt op:

De berichtgeving van het IDF wordt door de NOS niet integraal vertaald of overgenomen.
Een muitende en plunderende massa Gazanen is blijkbaar geen wereldnieuws, een schepje erbovenop is prettiger nieuws hoe wreed het IDF wordt afgeschilderd.

Ik categoriseer dit "nieuwsfeit" van de NOS in de leugenrubriek a la Dr Goebbels.


Jij was er ook niet bij maar neemt ook letterlijk het verhaal van één partij over. Wat dat betreft kan je de NOS verwijten dat ze subjectief zijn, ik heb dit verhaal echter overal ongeveer net zoals bij de NOS zien staan dus dan moet je niet alleen de NOS bashen maar bijna alle internationale media. Maar wie er nou echt subjectief is en blind een deel van het verhaal gelooft? Verwijt je nou iedereen subjectief te zijn maar ondertussen is iedere vorm van kritiek richting Israel is ondertussen per definitie al fout?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Israël

Berichtdoor benefietdiner » 01 mar 2024 14:23

Waarom lezen jullie StillAwake en Marnix deze nieuws site niet als je het echte nieuws regelrecht van het front wil zien en horen.
https://www.israelnieuws.nl/post/persbr ... nvooi-en-d
Jesaja40 heeft gelijk!


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten