Autonomen

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autonomen

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2023 07:15

pindas83 schreef:Nou dan word je nog vriendelijk bedankt voor de afbraak van het land wat je daarna snel ontvlucht bent. =D>


Dat kan je beter de 2,5 miljoen VVD-stemmers verwijten, D66 kreeg toen 12 zetels en kwam ook niet in de regering. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Autonomen

Berichtdoor Gruezi » 25 aug 2023 07:41

pindas83 schreef:Nou dan word je nog vriendelijk bedankt voor de afbraak van het land wat je daarna snel ontvlucht bent. =D>
Ik wist toen nog niet dat ik zou emigreren, anders had ik helemaal niet gestemd. Heb daarna niet meer gestemd en zal het ook nooit meer doen, misschien maakt dat wat goed :wink:
En verder, wat Marnix zegt. Ik voel me dus niet heel schuldig :wink:

Edit: ik schreef per abuis 'Heb het daarna niet meer gestemd'; dit leek specifiek te verwijzen naar D66 maar dat is niet het geval. Ik bedoelde dat ik in alle verkiezingen daarna niet meer gestemd heb en heb het woordje 'het' daarom ook weggehaald. Dat verduidelijkt mijn punt :)
Laatst gewijzigd door Gruezi op 25 aug 2023 09:00, 2 keer totaal gewijzigd.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4555
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Autonomen

Berichtdoor naamloos » 25 aug 2023 08:11

Iets met "Blinde Haat" richting D66 lijkt mij.
De leid(st)er van de partij staat zo ongeveer voor de duivel, de rest van de partij voor de demonen.
Hun stemmers zijn dan per definitie volgers van het kwade, althans, volgens een bepaalde groep mensen.
Zelfs als je niet op die partij stemt, maar je alleen afzet tegen immorele uitspraken en gedragingen kun je al in het afvoerputje belanden.
In mijn beleving is dat ook een vorm van autonoom zijn.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Autonomen

Berichtdoor Gruezi » 25 aug 2023 09:08

naamloos schreef:Iets met "Blinde Haat" richting D66 lijkt mij.
De leid(st)er van de partij staat zo ongeveer voor de duivel, de rest van de partij voor de demonen.
Hun stemmers zijn dan per definitie volgers van het kwade, althans, volgens een bepaalde groep mensen.
Zelfs als je niet op die partij stemt, maar je alleen afzet tegen immorele uitspraken en gedragingen kun je al in het afvoerputje belanden.
In mijn beleving is dat ook een vorm van autonoom zijn.
Met zulke hooggespannen verwachtingen was teleurstelling misschien onvermijdelijk?Vanuit teleurstelling kunnen hele nare gevoelens onstaan. Maar ik durf er verder niet teveel over te zeggen; ik heb de politiek, incluis D66, niet meer gevolgd tot aan de recente ontwikkelingen. Zal de komende verkiezingen met grote interesse volgen, want als ik het zo lees gaan er toch heel wat prominenten en ervaren mensen weg.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4555
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Autonomen

Berichtdoor naamloos » 25 aug 2023 10:50

Gruezi schreef:Met zulke hooggespannen verwachtingen was teleurstelling misschien onvermijdelijk?

Met welke verwachtingen stemt men? Dat zal verschillend zijn lijkt mij. Dat ga ik niet voor een ander invullen.
Gruezi schreef:Vanuit teleurstelling kunnen hele nare gevoelens onstaan.
Yep! Er zijn mensen die uit recatie voor het tegenovergestelde gaan.. (daar ben ik ook niet blij mee)
Mijn idee, mensen houden er, denk ik, onvoldoende rekening mee dat je in een coalitie water bij de wijn moet doen.
Maar soms moet 1 specifieke partij het op alle fronten ontgelden :mrgreen:
En ten overvloede, dan pak je er wat persoonlijke interpretaties bij om de boel te versterken ](*,)

Ik stoor me enorm aan het fenomeen om zonder onderbouwing van feiten van alles-en -nog-wat te ROEPTOETREN. (ik bedoel jou niet, maar er is een flinke rest in gristelijk Nederland en daarbuiten, wie de schoen past...)

Gruezi schreef:ik heb de politiek, incluis D66, niet meer gevolgd tot aan de recente ontwikkelingen. Zal de komende verkiezingen met grote interesse volgen, want als ik het zo lees gaan er toch heel wat prominenten en ervaren mensen weg.
Tja, ik vind het van alle kanten spannend worden.

Richting topic, autonoom een ander (ver)oordelen op eigen normen en waarden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autonomen

Berichtdoor StillAwake » 25 aug 2023 12:57

naamloos schreef:Iets met "Blinde Haat" richting D66 lijkt mij.
De leid(st)er van de partij staat zo ongeveer voor de duivel, de rest van de partij voor de demonen.
Hun stemmers zijn dan per definitie volgers van het kwade, althans, volgens een bepaalde groep mensen.
Zelfs als je niet op die partij stemt, maar je alleen afzet tegen immorele uitspraken en gedragingen kun je al in het afvoerputje belanden.
In mijn beleving is dat ook een vorm van autonoom zijn.

Dat ben ik niet (helemaal) met je eens.
Ik ben één van de personen die inderdaad een heel diepe afkeer van de persoon van Sigrid Kaag heeft, maar verder vind ik de meeste D66ers best sympathieke mensen.
En dat zie ik bij meer mensen die moeite hebben met de persoon Sigrid Kaag. Een dergelijk negatief sentiment heeft Rob Jetten, Alexander Pechtold of Els Borst niet, of in veel mindere mate dwarsgezeten.

Ik ken in elk geval helemaal niemand die de partij D66 vereenzelvigt met de duivel of iets dergelijks.
Echt niemand.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autonomen

Berichtdoor StillAwake » 25 aug 2023 13:03

naamloos schreef:Ik stoor me enorm aan het fenomeen om zonder onderbouwing van feiten van alles-en -nog-wat te ROEPTOETREN. (ik bedoel jou niet, maar er is een flinke rest in gristelijk Nederland en daarbuiten, wie de schoen past...)

Dat jij de daar enorm aan stoort (en daarmee ook wel eens wat snel zegt dat zaken niet op feiten gebaseerd zijn) is bekend.
Maar kijk wel uit dat je daarin in een soort extreme verdedigingsmodus van de mikpuntee van deze kritiek duikt.
Want als ik de uitdrukking "flinke rest in gristelijk Nederland en daarbuiten" lees heb ik ook niet de indruk dat dit een schoolvoorbeeld van weloverwogen, op feiten gebaseerde kritiek is.

Over roeptoeteren gesproken ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autonomen

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2023 22:37

StillAwake schreef:Dat jij de daar enorm aan stoort (en daarmee ook wel eens wat snel zegt dat zaken niet op feiten gebaseerd zijn) is bekend.
Maar kijk wel uit dat je daarin in een soort extreme verdedigingsmodus van de mikpuntee van deze kritiek duikt.
Want als ik de uitdrukking "flinke rest in gristelijk Nederland en daarbuiten" lees heb ik ook niet de indruk dat dit een schoolvoorbeeld van weloverwogen, op feiten gebaseerde kritiek is.

Over roeptoeteren gesproken ;-)


Mwah er is afgelopen jaren een hoop geroeptoeterd door christenen over D66 hoor… :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4555
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Autonomen

Berichtdoor naamloos » 26 aug 2023 09:50

StillAwake schreef:Ik ben één van de personen die inderdaad een heel diepe afkeer van de persoon van Sigrid Kaag heeft,


Dat is overduidelijk.
Ik ben oprecht blij dat ik geen afkeer heb van een persoon/personen op zich, dat zou voor mij gevoelsmatig in het hokje van racisme seksime vallen.
Trump komt bij mij wel in de buurt, maar WEL om redenen die ik kan benoemen.. (Maar ik moet mezelf wel corrigeren als iets of iemand een bepaald gevoel bij me oproept wat aan Trump gelinkt is qua uitspraak of uiterlijk ...)
En over notoire leugenaars gesproken: bij de ongelooflijke podcast van de EO heb ik vernomen dat de telling van Trump zijn leugens wordt bijgehouden.
Die teller stond op ongeveer 30.000 leugens in 4 jaar, da's een tikkie anders dan jouw oordeel/afrekening over Kaag!!!
Als je iemand in het openbaar als een notoire leugenaar wegzet heb je heel wat meer nodig dan een onderbuikgevoel, of een afkeer hebben van iemand die je een paar keer hebt gezien. Een notoire leugemaar is iemand die in alle levensomstandigheden liegt, prive en zakelijk ...
Als ik in het openbaar negatief over iemand praat dan heb ik daar heel wat meer dan 1 of anderhalf argument voor nodig,. Iig onafhankelijke bronnen!
Ik vind het gewoon stuitend hoe mensen (vanuit hun onderbuik) negatief/afbrekend over anderen praten, m.i. uit blinde haat!
Dat die haat een soort van blind is werd me vorig jaar wel duidelijuit jouw (voor mij intimiderende) ''brul-post'' waarin je me (geheel onterecht trouwens) van alles en nog verweet waar je jezelf in het kwadraat aan schuldig maakt, en dat niet eens in de gaten leek te hebben. ](*,)

StillAwake schreef:maar verder vind ik de meeste D66ers best sympathieke mensen.
En dat zie ik bij meer mensen die moeite hebben met de persoon Sigrid Kaag. Een dergelijk negatief sentiment heeft Rob Jetten, Alexander Pechtold of Els Borst niet, of in veel mindere mate dwarsgezeten.


Nou gelukkig maar, ze leven er misschien wel langer door. De grens tussen haat en moord werd in ieder geval 1x overschreden.
Niet dat ik jou daar voor aanzie hoor, maar het gaat me over de basis.
Ik ken ook zat mensen die ik sympathiek vind maar wel SGP stemmen (meer dan arrgghhhh in mijn ogen, maar Kees lijkt me een leuke gast)
StillAwake schreef:Ik ken in elk geval helemaal niemand die de partij D66 vereenzelvigt met de duivel of iets dergelijks.
Echt niemand.

Tja, ik wel.Ik kom niet vaak meer in een kerk, maar in de op 1 na laaste keer dat ik er was (vanwege een speciale dienst), werd D66 gelinkt aan de oordelen uit Openbaringen. En soortgelijke uitingen heb ik prive en in het openbaar meer gehoord.
Maar jij en ik zijn geen maatstaf waaraan we dingen in het algemeen kunnen stellen, dus als we op onze eigen inzichten moeten afgaan valt het bij jou mee en bij mij tegen. Maar qua Kaag-haat trek ik mijn uitspraak niet in, daarvoor zie en hoor ik teveel. (mede met dank aan jouw bijdrages :mrgreen: ), en ik heb ook de officiële cijfers gezien.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
607
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 aug 2023 18:47
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Autonomen

Berichtdoor 607 » 26 aug 2023 13:31

naamloos schreef:Ik ben oprecht blij dat ik geen afkeer heb van een persoon/personen op zich, dat zou voor mij gevoelsmatig in het hokje van racisme seksime vallen.

Huh? Als je een hekel hebt aan één specifiek persoon, heeft dat toch niks met racisme of seksisme te maken? Vermoedelijk had StillAwake Sigrid Kaag ook niet zo tof gevonden als ze een zwarte man was geweest.
Overigens lijkt het me goed om geen ouwe koeien uit de sloot te halen, laat nieuwe leden lekker onwetend van 'brul-posts' van een jaar geleden. ;)

Deze discussie heeft sowieso niet zoveel meer met autonomen te maken... misschien moet ik die podcast nog 's luisteren.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4555
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Autonomen

Berichtdoor naamloos » 26 aug 2023 14:32

Yep, als je afgerekend wordt op je identiteit is dat voor mij gevoelsmatig hetzelfde, daar kan ik weinig/niks aan veranderen.
En als je hier al wat langer zit komt er over en weer wel eens een ouwe koe boven drijven.
Maar post gewoon lekker wat je zelf oke vindt, doe ik ook.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

KR38
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2023 14:43

Re: Autonomen

Berichtdoor KR38 » 26 aug 2023 19:13

Hallo ik ben hier nieuw en ik heb me hier vorige week geregistreerd.
Ik ben geïnteresseerd in een aantal topics waar ik al een tijd meelees.
Ik ben zeker niet theologies onderbouwd.
Ik leer graag wat bij, tevens bouw ik graag wat sociale contacten op, hopelijk op termijn samen met mijn vrouw.

Hartelijke groet

PS : is het raar om midden in een topic een reactie te plaatsen, of verstoor dan een discussie?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Autonomen

Berichtdoor Lalage » 27 aug 2023 07:16

KR38 schreef:PS : is het raar om midden in een topic een reactie te plaatsen, of verstoor dan een discussie?

over het algemeen proberen we wel 'on topic' te blijven, dus het is het mooist als je ook iets inhoudelijks kunt bijdragen (maar dat doe ik nu ook even niet haha)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Autonomen

Berichtdoor pindas83 » 27 aug 2023 07:18

Gruezi schreef:Ik wist toen nog niet dat ik zou emigreren, anders had ik helemaal niet gestemd. Heb daarna niet meer gestemd en zal het ook nooit meer doen, misschien maakt dat wat goed :wink:
En verder, wat Marnix zegt. Ik voel me dus niet heel schuldig :wink:

Edit: ik schreef per abuis 'Heb het daarna niet meer gestemd'; dit leek specifiek te verwijzen naar D66 maar dat is niet het geval. Ik bedoelde dat ik in alle verkiezingen daarna niet meer gestemd heb en heb het woordje 'het' daarom ook weggehaald. Dat verduidelijkt mijn punt :)


Ok vooruit, ik zal het niet meer tegen je gebruiken. :wink:

KR38
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 aug 2023 14:43

Re: Autonomen

Berichtdoor KR38 » 27 aug 2023 08:00

Lalage, on topic blijven en inhoudelijke bijdragen gaan leveren is wel mijn bedoeling om te gaan doen.
Maar het voelt een beetje of ik een volle kamer binnen stap waar mensen met elkaar aan het praten zijn en waar ik dan doorheen ga praten.
Ik moet nog even wennen denk ik.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten