Stemmen op partij of persoon

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Herbster
Verkenner
Verkenner
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 apr 2022 14:19

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Herbster » 13 jul 2023 07:16

Marnix schreef:Eerst maar eens een reces met een demissionaire regering, dus denk dat er niet zoveel gaat gebeuren voorlopig. Daarna wordt het denk ik wel onrustig worden. Meer dan ooit wordt het een gevecht tussen links en recht, over asielbeleid en klimaat, waarbij de verschillen tussen links en rechts meer zichtbaar zullen zijn dan ooit tevoren, met allicht een hoop strategisch stemmen ook tot gevolg. Tegelijkertijd nieuw met zoveel kleine partijen dat formeren waarschijnlijk erg moeilijk zal worden. De beste kansen zie ik momenteel (helaas) over rechts want ondanks een mogelijke samenwerking tussen GroenLinks en PvdA zie ik geen mogelijkheden over links en een stabiele middenpartij is er al een poos niet meer.

Maar ik ben wel blij met een frisse wind en een andere premier dan Mark Rutte. Hopelijk komt daarmee ook een eerlijke en betrouwbare regering want daar is ons land wel aan toe.


en dit ben ik dan eens 100% met je eens Marnix!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor StillAwake » 13 jul 2023 08:05

Nederland:
Gefeliciteerd!
Ik hoor zojuist dat Kaag opstapt.

Ze wilde Minister-President worden (desnoods demissionair) maar nu ze door heeft dat haar "nieuwe elan" door iedereen herkend is als "meer van hetzelfde, maar dan met een air van betweterigheid" poetst ze de plaat.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 804
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Prisma23 » 13 jul 2023 09:47

StillAwake schreef:Nederland:
Gefeliciteerd!
Ik hoor zojuist dat Kaag opstapt.

Ze wilde Minister-President worden (desnoods demissionair) maar nu ze door heeft dat haar "nieuwe elan" door iedereen herkend is als "meer van hetzelfde, maar dan met een air van betweterigheid" poetst ze de plaat.


Hoe diep is ons land gevallen als mensen de politiek verlaten omdat zij in hun privé omgeving worden bedreigd?

Maar het kan nog dieper, er zijn mensen die hier felicitaties voor geven. :( :( :(

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2023 10:24

StillAwake schreef:Nederland:
Gefeliciteerd!
Ik hoor zojuist dat Kaag opstapt.

Ze wilde Minister-President worden (desnoods demissionair) maar nu ze door heeft dat haar "nieuwe elan" door iedereen herkend is als "meer van hetzelfde, maar dan met een air van betweterigheid" poetst ze de plaat.


Kaag is zoveel bedreigd dat ze is opgestapt omdat haar kinderen dat graag wilden. Ik weet niet precies waarom zij juist zoveel haat krijgt, van boeren, uit christelijke hoek enz maar ik proef ook iets van die haat bij jou. Maar het is triest dat dat er is en dat daar zoveel uiting aan is gegeven dat ze in het belang van zichzelf en haar gezin uit de politiek stapt. Je kan ons beter condoleren dan feliciteren want het toont maar aan hoe diep we als land gezonken zijn. En dat wordt trouwens ook gevoed door sommige politici zoals Geert Wilders die haar regelmatig voor heks uitmaakten, ook in de politiek is normaal met elkaar omgaan soms ver te zoeken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Katlheen » 13 jul 2023 10:45

Nou, dat ze opstapt vanwege bedreigingen is een mooie media spin hoor. Ze zal ongetwijfeld de nodige drek ontvangen, Wilders heeft dat al 20 jaar moeten ontvangen. En als het over D66 gaat, ben je het niet met ze eens krijg je ook gelijk een stempel opgedrukt. Dat veel mensen niets meer van deze club moet hebben is evident.
Maar Kaag zegt niets over haar eigen falen. Haar hautaine houding (wie zijn toch die mensen), grensoverschrijdend gedrag binnen haar eigen partij niet pro actief aangepakt, de nieuwe bestuurscultuur die gewoon niet kwam, diplomaatje spelen als minister van financiën (waar ze niets van weet naar het schijnt) en ga zo maar door. Toppunt was ook nog even 20 minuten voor het debat afgelopen maandag Rutte bellen om te zeggen dat ze de motie van wantrouwen wellicht gingen steunen. Ze dacht nog even een mes in de rug van Rutte te steken en zo nog even demissionair premier te worden. Helaas is ze in haar eigen val getrapt.
De hele media show waarbij haar gezin mocht vertellen over bedreigingen etc etc was vooral een media spin om alvast een exit route te hebben, leer mij D66 kennen.

Ben ik blij dat ze weg gaat? Zeker, de arrogantie spat er vanaf. Deze dame heeft niets te zoeken in de Nederlandse politiek.

Overigens blijft staan dat politici vrijuit hun werk moeten kunnen doen zonder bedreigingen. Maar dat geldt voor iedereen overigens. (tijdens de financiële crisis kreeg ik ook de nodige bagger over mee heen omdat ik werkzaam ben in de financiële wereld).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2023 10:59

Katlheen schreef:Nou, dat ze opstapt vanwege bedreigingen is een mooie media spin hoor. Ze zal ongetwijfeld de nodige drek ontvangen, Wilders heeft dat al 20 jaar moeten ontvangen. En als het over D66 gaat, ben je het niet met ze eens krijg je ook gelijk een stempel opgedrukt. Dat veel mensen niets meer van deze club moet hebben is evident.
Maar Kaag zegt niets over haar eigen falen. Haar hautaine houding (wie zijn toch die mensen), grensoverschrijdend gedrag binnen haar eigen partij niet pro actief aangepakt, de nieuwe bestuurscultuur die gewoon niet kwam, diplomaatje spelen als minister van financiën (waar ze niets van weet naar het schijnt) en ga zo maar door. Toppunt was ook nog even 20 minuten voor het debat afgelopen maandag Rutte bellen om te zeggen dat ze de motie van wantrouwen wellicht gingen steunen. Ze dacht nog even een mes in de rug van Rutte te steken en zo nog even demissionair premier te worden. Helaas is ze in haar eigen val getrapt.
De hele media show waarbij haar gezin mocht vertellen over bedreigingen etc etc was vooral een media spin om alvast een exit route te hebben, leer mij D66 kennen.

Ben ik blij dat ze weg gaat? Zeker, de arrogantie spat er vanaf. Deze dame heeft niets te zoeken in de Nederlandse politiek.

Overigens blijft staan dat politici vrijuit hun werk moeten kunnen doen zonder bedreigingen. Maar dat geldt voor iedereen overigens. (tijdens de financiële crisis kreeg ik ook de nodige bagger over mee heen omdat ik werkzaam ben in de financiële wereld).


Ik was ook geen enorme fan van haar en na de enorme overwinningen bij de verkiezingen bleek al snel genoeg dat ze niet veel betrouwbaarder is dan de gemiddelde policitus, maar het feit dat bedreigingen een grote wissel hebben getrokken en de hoofdoorzaak zijn om te stoppen is nog steeds diep triest.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 804
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Prisma23 » 13 jul 2023 11:29

Christenen zijn toch bijzondere mensen. Als mevrouw Bikker het kabinet laat vallen vanwege het belang dat zij aan een gezin hecht wordt zij geprezen maar als mevrouw Kaag voor haar (ook bedreigde) gezin kiest wordt zijn verguist.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Katlheen » 14 jul 2023 12:29

Omdat mevrouw Kaag helemaal niet voor haar gezin kiest, maar dit gebruikt als excuus om op stappen waarbij haar falen niet in de spotlights staan.

In de spotlight staan als sterke vrouw die bedreigd wordt, vrouwenhaat over zich heen krijgt en daarom voor rust en veiligheid kiest en haar gezin, is veruit te prefereren boven incompetent, hooghartig en gebrek aan inlevingsvermogen. Met het eerste kan je makkelijker een mooie internationale baan kiezen, dan met het tweede.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2023 14:54

Katlheen schreef:Omdat mevrouw Kaag helemaal niet voor haar gezin kiest, maar dit gebruikt als excuus om op stappen waarbij haar falen niet in de spotlights staan.

In de spotlight staan als sterke vrouw die bedreigd wordt, vrouwenhaat over zich heen krijgt en daarom voor rust en veiligheid kiest en haar gezin, is veruit te prefereren boven incompetent, hooghartig en gebrek aan inlevingsvermogen. Met het eerste kan je makkelijker een mooie internationale baan kiezen, dan met het tweede.


Wat een hoop bevooroordeelde onzin bij elkaar. Als Kaag wordt bedreigd en daarom opstapt is het vast om een andere reden. Ik ben geen Kaag-fan maar ook niet zo’n blinde hater als jij bent en dat zijn er verrassend veel in christelijk en rechts Nederland.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor naamloos » 15 jul 2023 11:44

Heerlijk die mensen die 'weten' wat een een beweegt, dat voor hen invullen om ze vervolgens te veroordelen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Katlheen » 15 jul 2023 12:00

Ik ben geen blinde hater, hoe kom je daar toch bij? Ik constateer alleen dat het wel heel makkelijk wordt afgeschoven op vrouwenhaat en bedreigingen. Wilders loopt ook nog steeds rond, na 20 jaar in safe houses te moeten slapen.

Feit is dat ze als bewindspersoon jammerlijk gefaald heeft (bijvoorbeeld de begroting die ze indiende heeft zeldzaam zware kritiek gehad van een controlerend overheidsorgaan).

Maar de afgelopen week is de ene politicus na de andere opgestapt. Fraai is dat, je gaat bijna geloven dat er binnenkort lijken uit de kast komen?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor benefietdiner » 15 jul 2023 17:41

.
Omtzigt naar de BBB en we hebben een nieuwe premier :D
Omtzigt heeft kenbaar gemaakt niet naar de BBB te gaan en ….. is het einde Omtzigt.
Ook als hij een uitgebreide kandidatenlijst aan de verkiezingen gaat deelnemen denk ik

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2023 21:59

Katlheen schreef:Ik ben geen blinde hater, hoe kom je daar toch bij? Ik constateer alleen dat het wel heel makkelijk wordt afgeschoven op vrouwenhaat en bedreigingen. Wilders loopt ook nog steeds rond, na 20 jaar in safe houses te moeten slapen.


Dat soort vergelijkingen zijn dus veel te simpel. Niet iedereen reageert daar op dezelfde manier op. En 6 jaar geleden (en vaker) zei hij: ik ben blij dat ik geen gezin heb. Als ik kinderen had gehad hadden nu met alle beveiliging en toestanden geen leven gehad. Kaag heeft wel een gezin en heeft er geen geheim van gemaakt dat ze de bedreigingen met name voor haar gezin heel lastig vindt. En haar kinderen dat ze zich zorgen maken om hun moeder (College Tour).

Maar jij weet natuurlijk beter, dat noemt ze wel als argument maar het is gespeelde emotie, de diepere reden is dat ze gefaald heeft en er zo mee probeert weg te komen. Kom op, wil je nou echt beweren dat dat een objectieve constatering is en het afdoen als een smoesje omdat Geert Wilders dat ook al heel lang volhoudt?

Feit is dat ze als bewindspersoon jammerlijk gefaald heeft (bijvoorbeeld de begroting die ze indiende heeft zeldzaam zware kritiek gehad van een controlerend overheidsorgaan).


Ze heeft zeker fouten gemaakt en niet alles goed aangepakt. Het is ook niet een van de beste politica die we gehad hebben nee. Maar dat geldt voor half Den Haag dus dat je haar er zo specifiek uithaalt heeft wel iets met wen specifieke aversie te maken.

Maar de afgelopen week is de ene politicus na de andere opgestapt. Fraai is dat, je gaat bijna geloven dat er binnenkort lijken uit de kast komen?


Ik denk dat dat wel meevalt. Het is een best pittige baan om minster, fractieleider enzovoorts te zijn en het wordt er de laatste tijd ook niet leuker op of zo.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Katlheen » 20 jul 2023 08:28

Inmiddels heeft Nieuwsuur ook al bakzeil moeten halen vanwege foutief informeren van de kijkers. Nepnieuws verspreiden, mag dat wel in Hilversum?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Stemmen op partij of persoon

Berichtdoor Marnix » 20 jul 2023 09:42

Katlheen schreef:Inmiddels heeft Nieuwsuur ook al bakzeil moeten halen vanwege foutief informeren van de kijkers. Nepnieuws verspreiden, mag dat wel in Hilversum?


Ik mis het verband tussen de fouten die Nieuwsuur maakte en mijn reactie? Wat logisch is want dat verband is er niet, behalve dat ze beiden ergens in Hilversum zijn gemaakt misschien. Maar ik vind jouw reacties meer overeenkomen bij wat er bij Nieuwsuur gebeurde, een onjuist en eenzijdig beeld ergens van neerzetten ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 92 gasten