Antisemitisme

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23619
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Antisemitisme

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2024 21:55

benefietdiner schreef:We moeten weigeren te zwijgen, maar pal staan achter onze Joodse gemeenschap. Samen zorgen we ervoor dat 'nooit meer' echt nooit meer plaatsvindt."


Prima betoog, wel jammer van het schreeuwerige rechtse Youtubekanaal dat probeert de met hoofdletters aandacht te verschuiven waar het om zou moeten gaan (samen tegen antisemitisme) naar de politicus. Nieuwe PVV’er krijgt APPLAUS na GEWELDIG betoog. #howcanimakethisaboutme

Overigens werd het CU-initiatief “Sta op tegen Jodenhaat” niet ondertekend door je grote vriend en idool Thierry Baudet en zijn partijtje die al vaak met pro-nazi en antisemitische uitspraken in verband is gebracht…
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1932
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Antisemitisme

Berichtdoor Pcrtje » 02 mei 2024 07:32

"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Antisemitisme

Berichtdoor hans0166 » 02 mei 2024 07:58

Pcrtje schreef:filmpje


omroep Powned roept uit zichzelf vaak al een zekere reactie uit, maar het eerste woord wat er staat geeft redelijk goed weer wat hier te zien is ; bizar (en de reacties vaak bizar in een overtreffende trap)
Vind het wel heel eenzijdig om alleen de moslims te benaderen, er zijn genoeg blanke Nederlanders die eenzelfde reactie zouden willen geven, maar het voor de buhne ook heel vaak voor zich houden.
Nuance is voor dit onderwerp meestal ver te zoeken.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3484
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Antisemitisme

Berichtdoor benefietdiner » 03 mei 2024 20:23

Knetter ](*,)

Moskeeën vragen Halsema om Gaza te benoemen in toespraak op 4 mei

Meer dan tweehonderd moskeeën, verenigd in het regionale samenwerkingsverband K7, doen een oproep aan de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema om in haar toespraak op de Dam op 4 mei het geweld in Gaza te benoemen.
https://www.trouw.nl/binnenland/moskeee ... ~b2bd6804/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23619
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Antisemitisme

Berichtdoor Marnix » 03 mei 2024 23:18

benefietdiner schreef:Knetter ](*,)

Moskeeën vragen Halsema om Gaza te benoemen in toespraak op 4 mei

Meer dan tweehonderd moskeeën, verenigd in het regionale samenwerkingsverband K7, doen een oproep aan de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema om in haar toespraak op de Dam op 4 mei het geweld in Gaza te benoemen.
https://www.trouw.nl/binnenland/moskeee ... ~b2bd6804/


Voor een deel niet onlogisch. Bij 4 mei denk je aan alle plekken waar oorlog, misstanden enz zijn. Je kan niet doen alsof daar geen oorlog en ellende is, alsof burgers daar niet lijden onder Hamas en de tegenreactie daarop. Maar of 4 mei daar het meest geschikte moment voor is lijkt me niet.
Laatst gewijzigd door Marnix op 04 mei 2024 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3484
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Antisemitisme

Berichtdoor benefietdiner » 04 mei 2024 06:39

’Nederland is Nederland niet meer’

Dat schreef lezer Tiemen Dinkeloo in de Telegraaf.
Wat ooit begon als respect voor de gevallenen in de Tweede Wereldoorlog is nu alles behalve dat.

Onze bestuurders geven hier aan alles toe en leveren alles in. Nederland is daardoor Nederland niet meer.

Vanaf 1945 zijn we veranderd tot afvalemmer vol crisissen en onvrede, door het niet benoemen en aanpakken van de probleemveroorzakers.

Zolang we het probleem niet benoemen, zal het niet opgelost worden.


Ik heb geen idee wie Tiemen Dinkeloo is maar..... wie schreef dat 20 jaar jaren geleden ook al in gelijke bewoording en tot nu toe dat Nederland geen Nederland meer is.

viewtopic.php?t=28356

https://twitter.com/i/status/1778337552153391300
https://twitter.com/i/status/1778359800830783943

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Antisemitisme

Berichtdoor hans0166 » 04 mei 2024 08:23

benefietdiner schreef:Nederland is Nederland niet meer


nu sta ik niet bekend om mijn genuanceerde kijk, maar dit vindt ik toch écht te gemakkelijk en totaal bezijden de waarheid.

Jij bent ook niet meer die je bij je geboorte was, je opvattingen en alles om je heen is in een constante fase van verandering.
Is alles goed? Nee ..
Maar alles maar buiten jezelf leggen? ook Nee. (maar het is wel heel erg gemakkelijk)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Antisemitisme

Berichtdoor hans0166 » 04 mei 2024 08:32

benefietdiner schreef:Knetter ](*,)

Moskeeën vragen Halsema om Gaza te benoemen in toespraak op 4 mei


dat mogen ze van mij gerust vragen, en dan is het aan Halsema daar een afweging over te maken, eventueel in overleg met het Comité 4-5- mei.
Als we zijn wat we zouden moeten zijn, een maatschappij met inclusiviteit en verbondenheid en erkenning voor alle inwoners zijn de Moslims ook onderdeel ervan, en hun slachtoffers ook de onze.
Ik zou het persoonlijk erg moeilijk vinden om te zeggen dat hun overledenen niet tellen, het benoemen ervan maakt nog niet dat we terroristische of buitenproportionele acties goedkeuren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23619
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Antisemitisme

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2024 13:45

hans0166 schreef:nu sta ik niet bekend om mijn genuanceerde kijk, maar dit vindt ik toch écht te gemakkelijk en totaal bezijden de waarheid.

Jij bent ook niet meer die je bij je geboorte was, je opvattingen en alles om je heen is in een constante fase van verandering.
Is alles goed? Nee ..
Maar alles maar buiten jezelf leggen? ook Nee. (maar het is wel heel erg gemakkelijk)


Het mooie is dat mensen dit zelf eerst creëren. Eerst zeuren dat alles zo slecht is geworden en dan zeggen: Tja want Nederland is Nederland niet meer. Vroeger was alles beter. Toen had je nog nauwelijks buitenlanders en allochtonen, mocht je nog gewoon 120 rijden, het woord "neger" in boekjes gebruiken, onbeperkt boeren. En nu mag dat allemaal niet meer. Nee, Nederland is Nederland niet meer. We zijn verworden tot een afvalemmer vol onvrede. Probleem is alleen dat je altijd mensen hebt die zeuren dat het vroeger beter was en er dus altijd een groepje mensen ontevreden is omdat er dingen veranderen.

En inderdaad, Benefietdiner is Benefietdiner niet meer. Hij liep altijd te koop met Forum voro Democratie en Thierry Baudet maar in dit topic komt hij daar opeens niet meer voor uit.

Oh ja Halsema heeft keurig geen gehoor gegeven aan de oproep om specifieke bevolkingsgroepen van deze tijd te benomen maar hield het bij alle onschuldige slachtoffers die lijden onder oorlog, geweld en terreur.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3484
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Antisemitisme

Berichtdoor benefietdiner » 08 mei 2024 10:34

Wanneer heeft de Nederlandse bevolking gestemd om al die jodenhaters met stokken en baarden hier binnen te laten? In welk verkiezingsprogramma stond dat? Waarom laten we ze Nederland kapot maken??

Afbeelding

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Antisemitisme

Berichtdoor hans0166 » 08 mei 2024 11:02

benefietdiner schreef:Waarom laten we ze Nederland kapot maken??



Het lukt jou prima in je eentje om één van de belangrijkste zaken van onze maatschappij te slopen met je standpunt.

Er zijn overigens geschiktere forums voor de content die je de laatste dagen hier plaatst.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3484
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Antisemitisme

Berichtdoor benefietdiner » 08 mei 2024 16:10

Antisemitisme ten top.

Pro-Palestijnse protesten op meerdere universiteiten.
Spanning rond pro-Palestijnse bezetting UvA-terrein: barricades verhoogd, shovels gearriveerd.

AMSTERDAM - Daags na de uit de hand gelopen pro-Palestijnse bezetting van de Universiteit van Amsterdam hebben de demonstranten zich dinsdagavond opnieuw verzameld rondom de gebouwen van de UvA. Ook in Utrecht waren er betogingen op het universiteitsterrein.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2123347 ... earriveerd

Er zijn vier barricades. Twee vrijwel onbereikbaar voor shovels. Deze op de brug lijkt het toegankelijkst.
Afbeelding

een complete oorlogsverklaring in Nederland aan de Joodse bevolking.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8830
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Antisemitisme

Berichtdoor elbert » 08 mei 2024 20:21

hans0166 schreef:dat mogen ze van mij gerust vragen, en dan is het aan Halsema daar een afweging over te maken, eventueel in overleg met het Comité 4-5- mei.
Als we zijn wat we zouden moeten zijn, een maatschappij met inclusiviteit en verbondenheid en erkenning voor alle inwoners zijn de Moslims ook onderdeel ervan, en hun slachtoffers ook de onze.
Ik zou het persoonlijk erg moeilijk vinden om te zeggen dat hun overledenen niet tellen, het benoemen ervan maakt nog niet dat we terroristische of buitenproportionele acties goedkeuren.
Het is maar goed dat Halsema dat niet gedaan heeft. Op 4 en 5 mei herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en daarna.
Bovendien: waarom zouden de slachtoffers van de Gaza oorlog wel herdacht moeten worden (blijkbaar alleen de Palestijnen?), maar niet de slachtoffers in de oorlogen in Syrie, Jemen, Soedan enz. enz.? Dat zijn toch ook moslims? En het zijn nog veel meer slachtoffers dan in Gaza ook. Of doet het er alleen toe als er blijkbaar joden bij betrokken zijn? Dat zou wel heel erg merkwaardig zijn en dan druk ik me nog zacht uit.
Daarom is het goed dat we ons beperken op 4 en 5 mei.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23619
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Antisemitisme

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2024 22:10

benefietdiner schreef:Wanneer heeft de Nederlandse bevolking gestemd om al die jodenhaters met stokken en baarden hier binnen te laten? In welk verkiezingsprogramma stond dat? Waarom laten we ze Nederland kapot maken??

Afbeelding


Leuk detail: Het merendeel kwamen tijdens rechtse kabinetten naar Nederland in de jaren 60 terwijl links er kritisch op was. :-)

En een paar jaar geleden verscheen er nog een kritisch rapport op rechtse partijen PVV en FVD, die complottheorieën over omvolking en zo verspreiden. Daarom was er ook commotie dat Bosma aanwezig zou zijn bij de kranslegging op de Dam, omdat hij dit ook meerdere keren had gezegd. Het rapport werd uitgevoerd in opdracht van de Anne Frankatichting. Conclusie was dat beide partijen een extreemrechtse samenzweringstheorie verspreiden die in extreem rechtse hoek dan ook veel bijval krijgt en gepaard gaat met veel antisemitisme. Een later rapport van het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israel) stelde vast dat het structureel verspreiden van de omvolkingstheorie zorgde voor een flinke toename van antisemitisch handelen.

En bij de FVD werd ook regelmatig in appgroepen en dergelijke geheuld met het Nazisme en andere vormen van racisme gevonden.

Nu heeft met de moslim als gezamenlijke vijand en schaart men zich daarom weer achter Israel, maar de omvolkingstheorie waarbij Joden weer de schuld krijgen van alles is niet verdwenen. Daarnaast ben je ook niet erg geloofwaardig als je je hard maakt tegen racisme / discriminatie van een bepaald volk maar je ondertussen stelselmatig wel schuldig maakt aan racisme / discriminatie richting andere volken. En dan geldt voor zowel de (extreem) linker- als rechterflank.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8830
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Antisemitisme

Berichtdoor elbert » 10 mei 2024 08:46

Marnix schreef:Leuk detail: Het merendeel kwamen tijdens rechtse kabinetten naar Nederland in de jaren 60 terwijl links er kritisch op was. :-)

En een paar jaar geleden verscheen er nog een kritisch rapport op rechtse partijen PVV en FVD, die complottheorieën over omvolking en zo verspreiden.
Ik geloof niet in complottheorieën en ook niet die over omvolking, maar feit is wel dat de samenstelling van onze bevolking is veranderd en nog steeds verandert. Dat is evident. Ik geloof niet dat daar een complot aan ten grondslag ligt, maar wel politiek onvermogen cq. slecht immigratiebeleid. En of dat nou door rechts of links komt, interesseert me niet. Wat wel zo is, is dat we mijns inziens naar een restrictiever immigratiebeleid moeten.
Gezien de complotachtergrond is de term omvolking ook terecht besmet. Ik zou wel de term demografische transitie willen gebruiken. Dat klinkt neutraler en wetenschappelijker en sommige wetenschappers gebruiken in dit verband de term "derde demografische transitie".
Marnix schreef:Een later rapport van het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israel) stelde vast dat het structureel verspreiden van de omvolkingstheorie zorgde voor een flinke toename van antisemitisch handelen.
Ik denk dat dat bij de protesten tegen Israel geen rol speelt. Daar is het vooral een verbond van extreem-linkse activisten (van bijv. BIJ1) en islamieten die het op Israel en Joden voorzien heeft.

Met als gevolg dat Joodse Nederlanders zich niet meer veilig voelen. Concreet gaat het nu zelfs zover dat de politie Joodse studenten aan de UvA adviseert om maar een paar dagen thuis te blijven, voor hun eigen veiligheid. Dit advies is totaal ongepast en onaanvaardbaar.
Die protesten aan de UvA zijn bovendien opvallend omdat ze een paar weken na de protesten in de VS zijn begonnen. Blijkbaar is ook dit maar weer uit de VS komen overwaaien. Ook de krachten erachter zijn opvallend. Zo sprak er iemand van de PFLP (een in Nederland verboden terroristische organisatie) deze studenten (vaak van buitenlandse afkomst) toe en is de in Duitsland verboden organisatie Samidoun aan de UvA actief. Die Samidoun beweging zette onlangs "Long live October 7th" op hun instagrampagina, dus dan weten we ongeveer wat voor vlees we hiermee in de kuip hebben. Het is niet verwonderlijk dat deze protesten aan de universiteiten plaatsvinden, want het is allesbehalve okselfris wat daar gebeurt en dan met name in de letteren en sociale wetenschappen, waar vaak meer aan activistische politiek gedaan wordt dan gedegen wetenschappelijk onderzoek. Wat dat betreft is deze Wikipedia pagina zowel vermakelijk als verontrustend leesvoer, waarbij een aantal auteurs zonder problemen totale nonsens in zogenaamd wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd wisten te krijgen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten