De polarisatie neemt toe

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor Marnix » 05 jun 2018 11:36

BasLaaitjeer schreef:Ik kan Bruno ook niet helemaal volgen (sorry Bruno) maar de term 'eindtijdfiguur' doet me aan Johannes de Doper denken. Mattheüs 3:

1 In die dagen trad Johannes de Doper op en hij predikte in de woestijn van Judea,
2 En zeide: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen.
3 Hij toch is het, van wie door de profeet Jesaja gesproken werd, toen hij zeide: De stem van een, die roept in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, maakt recht zijn paden.


We zijn inmiddels plusminus 2000 jaar verder en het Koninkrijk der hemelen is er nog niet. Aan de andere kant:

8 Doch dit ene mag u niet ontgaan, geliefden, dat een dag bij de Here is als duizend jaar en duizend jaar als een dag. (2 Petrus 3)

Stel dat Johannes de Doper NU zijn optreden zou doen. Hoe zou er dan tegen hem aan worden gekeken? Zou er serieus naar hem geluisterd worden of zou men denken 'laat maar gaan die halve zool in z'n kameelhaarkleed en z'n eindtijdgebrabbel'? Of zou hij wellicht gewoon met één kogel worden doodgeschoten door zijn eigen (verharde) Israël?


Volgens mij doelde Johannes daarmee niet op de wederkomst van Jezus maar op de komst van de Geest en is het Koninkrijk der hemelen toen al gekomen. (Wat iets anders is dan de volmaaktheid, de nieuwe hemel en aarde, maar volgens mij doelt Johannes daar niet op?) Jezus zegt hetzelfde en vertelt telkens gelijkenissen die beginnen met "Het koninkrijk der hemelen is gelijk aan" en dan komen er allemaal voorbeelden. Iemand die een schat vindt, een mosterdzaadje etc. Allemaal dingen die wijzen op het hier en nu en niet op de tijd na de wederkomst.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bruno

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 07:58

Marnix schreef:Heb je ook nog een datum? Bijvoorbeeld voor 2025? Dan kunnen we dit topic gewoon op slot doen en bij leven en welzijn tegen die tijd kijken of je gelijk had of niet. Zoals we wel vaker met van die eindtijd-profetieen hebben gedaan.... Die tot nu toe nooit bleken te kloppen. Net als het grootste deel van jouw kolder.


Er is geen datum. Maar heb jij dan nog een glazen bol nodig?
De IS is zo goed als verslagen, er is geen proxy leger meer. Men gaat lijnrecht tegenover elkaar staan zonder tussenspelers deze maal.
Probeer dit eens naar waarde te evalueren onder de huidige omstandigheden in de wereld.

Ik bedoel dan geen eindtijd als in God die uit de hemel gaat verschijnen. Maar een incidient dat ons terug in de tijd zal duwen zoals alle beschavingen ons voorgedaan hebben. Nu is het onze beurt.
Als ge alles tot het laatste opzuigt merk je daar als oppersoort weinig van, maar zij die dichtbij de natuur staan weten immers al lang dat het vijf na twaalf is, niet voor. Er is geen terugkeerpunt meer. Geoengineering daarbovenop zorgt er nog eens voor dat hele onze planeet daarbij uiterlijk zal veranderen. Miljarden zullen sterven, miljoenen zijn al reeds op de vlucht voor het klimaat. Antartica verschijnt van onder het ijs en vulkanen ontwaken wereldwijd. Ze gaan nu zelfs “de wereld redden” door te gaan boren in de vulkaan aan het Yosemite park. Schone tijden :)

Bruno

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 08:03

BasLaaitjeer schreef:Ik kan Bruno ook niet helemaal volgen (sorry Bruno) maar de term 'eindtijdfiguur' doet me aan Johannes de Doper denken. Mattheüs 3:


Ik volg niemand behalve mijn eigen gevoel. Ik raad iedereen anders aan hetzelfde te doen ;)
Maar zorg wel dat hart en verstand gesynchroniseerd zijn op elkaar. Anders misleidt ge uzelf maar.

Yoshi

Re: De polerisatie neemt toe

Berichtdoor Yoshi » 06 jun 2018 08:39

Marnix schreef:Heb je ook nog een datum? Bijvoorbeeld voor 2025? Dan kunnen we dit topic gewoon op slot doen en bij leven en welzijn tegen die tijd kijken of je gelijk had of niet. Zoals we wel vaker met van die eindtijd-profetieen hebben gedaan.... Die tot nu toe nooit bleken te kloppen. Net als het grootste deel van jouw kolder.

Natuurlijk heeft hij dat niet. Een target date past niet in het straatje van dit soort roeptoeters. Immers als die datum bereikt is en er niets gebeurd is dan moet je verantwoording afleggen over je uitspraken. Dat past dit soort mensen niet, die hebben hun buik vol van hun eigen gelijk. Die leven van polarisatie en willen dat het liefst zo lang mogelijk volhouden.

Het beste kunnen we polariserende lieden, die niets willen opbouwen maar enkel willen afbreken gewoon negeren. Als je steekhoudende argumenten gebruikt zoekt men toch weer een uitvlucht om te blijven hangen in afgunst en haat door er iets anders bij te slepen. Laten we dit land en ons werelddeel nog mooier maken dan het is. En een ieder kan daar op zijn manier een zinvolle bijdrage aan leveren met gebruikmaking van zijn eigen talenten en mogelijkheden.

Bruno

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 09:09

Inderdaad. Wij willen niets opbouwen met duivelbedrijvers en anti christenen.
Babylon zal vallen :)

Yoshi

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor Yoshi » 06 jun 2018 09:12

Bruno schreef:Inderdaad. Wij willen niets opbouwen met duivelbedrijvers en anti christenen.
Babylon zal vallen :)

Als potentieel valse profeet ben jij natuurlijk het probleem hier dat zie je zelf ook wel in neem ik aan.
Dat je anti-christelijk bent heb je inmiddels zelf ook ruimschoots bewezen in je eigen topic.

Bruno

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 09:16

Yoshi schreef:Als potentieel valse profeet ben jij natuurlijk het probleem hier dat zie je zelf ook wel in neem ik aan.
Dat je anti-christelijk bent heb je inmiddels zelf ook ruimschoots bewezen in je eigen topic.


Ik ben geen profeet. Ik neem de profetieen en rijm ze op deze tijd.
Dat is een groot verschil.

De eindtijd oorlog gaat gestreden worden in het midden oosten tussen Rusland, Iran, Syrie, Amerika (hidden babylon) en Israel.
Staat beschreven in de openbaringen, alleen noemde die landen toen anders. Daarom zeg ik dat je die landkaart van toen erbij moet nemen om dat in perspectief te plaatsen.

Ik ben zeker geen rechtschapen christen, ik weet dit dan ook van mezelf. Maar ik weet door en door dat onze leiders collaboreren met de geest van de anti christ. Eigen cultuur wordt monddood gemaakt en radicale haatimams krijgen de vrijheid van meningsuiting om ons aan te vallen. Ze krijgen open doel en vervroegd verlof uit de gevangenis om hun jihad waar te maken.

De Armageddon kan mijn part niet snel genoeg uitbreken.

Yoshi

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor Yoshi » 06 jun 2018 09:17

Veel geblaat, weinig wol. Bovendien val je ontzettend in herhaling met je (waarschijnlijk valse) profetieën.

Bruno

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 09:28

Yoshi schreef:Veel geblaat, weinig wol. Bovendien val je ontzettend in herhaling met je (waarschijnlijk valse) profetieën.

Vooral in de wereld jezelf herkennen he?
In tegenstelling tot jou onderbouw ik dit forum met bronnen en argumentatie dat op een ruimer geheel gebouwd is dan jij ooit vatten kan.
Kijk, ik kan ook stenen gooien.

Je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar helaas verkondig ik ook nog veel feiten. Jij gaat enkel op de man af en kan enkel wat posten als het over iemand anders zou gaan. Zelden on topic. Zeer inhoudelijk hoor.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2018 09:48

Bruno schreef:Ik volg niemand behalve mijn eigen gevoel. Ik raad iedereen anders aan hetzelfde te doen ;)
Maar zorg wel dat hart en verstand gesynchroniseerd zijn op elkaar. Anders misleidt ge uzelf maar.


Tja, daar zit ook het probleem. Doemdenkers hebben doorgaans niet zo’n positief gevoel...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bruno

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 09:53

Marnix schreef:Tja, daar zit ook het probleem. Doemdenkers hebben doorgaans niet zo’n positief gevoel...


Je zou het niet zeggen. Maar in mijn persoonlijk leven is daar quasi niets van te merken. Ik sta meer in het leven dan dat ik online doemdenk hoor. Afgelopen weekend nog gaan zwemmen en waterspellen georganiseerd. Ik lach meer dan ik verzuurd reageer hoor.

Maar ik kan bepaalde zaken niet verbloemen. Dan koppelen mensen de boodschap aan mij persoonlijk en beelden ze zichzelf een foutief beeld voor. Hun zaak.

Als Europa islamiseert, en ik zeg dat, verdien ik het dan om nagestampt te worden? Ben ik dan een doemdenker om gewoon de simpele realiteit te repeteren?
Heeft de mensheid ooit zoveel technologie gehad dat de aarde tot 7x toe kan verwoesten? Heeft de mens ooit AI ter beschikking gehad? Werd de mens ooit zo massaal bereikt als nu?

Het antwoord is : JA!
Maar waar zjin ze heen? Uitgevaagd door de geschiedenis. Nu is het onze toer. Sorry als ik dat op ons zie afkomen, ik heb het met man en macht willen tegenhouden. Maar ik was een nutcracker en doemdenker. Oogst wat men zaait. Nederland, U zal niet gepaard blijven van jihadisme. U heeft het zelf veroorzaakt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2018 14:10

Het probleem is niet dat jij een conflict signaleert masr het vervolgens ontzettend opblaast en vervolgens denkt al precies te weten wat de gevolgen en de uitkomst zullen zijn terwijl die totaal niet vaststaan. En dat deel is sowieso totaal niet op feiten gebaseerd maar op een gevoel. Dat voor een groot deel niet klopt. Je geeft zelf ook al aan dat je vanuit je gevoel redeneert... dan kan je nog zo positief in het leven staan, op dit vlak doe je dat zeker niet. We gaan zien wat er gebeurt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor StillAwake » 06 jun 2018 14:50

Bruno schreef:Heeft de mensheid ooit zoveel technologie gehad dat de aarde tot 7x toe kan verwoesten? Heeft de mens ooit AI ter beschikking gehad? Werd de mens ooit zo massaal bereikt als nu?

Het antwoord is : JA!

Waar haal jij vandaan dat er in de geschiedenis al eerder met artificiële intelligentie gewerkt is?
Welke verloren beschaving had de beschikking over dergelijke vernietigingskracht?
Ik ben benieuwd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bruno

Re: De polarisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 17:08

Marnix schreef:Het probleem is niet dat jij een conflict signaleert masr het vervolgens ontzettend opblaast en vervolgens denkt al precies te weten wat de gevolgen en de uitkomst zullen zijn terwijl die totaal niet vaststaan. En dat deel is sowieso totaal niet op feiten gebaseerd maar op een gevoel. Dat voor een groot deel niet klopt. Je geeft zelf ook al aan dat je vanuit je gevoel redeneert... dan kan je nog zo positief in het leven staan, op dit vlak doe je dat zeker niet. We gaan zien wat er gebeurt.


De gevolgen namen hier lokaal al reeds plaats. Zweden laat zien waar onze toekomst huist.
Je kan dan vooruit kijken in de tijd of je schouders ophalen en denken dat alles zich lekker vanzelf zal oplossen.

Kanker negeren zal je eindlot niet besparen hoor.
Ik beredeneer niet enkel uit gevoel, ik zie de signalen vorm nemen in de dagelijkse realiteit. Net zoals ik 15 jaar geleden al riep dat de islam het probleem was zag niemand dat in. Vandaag is meer dan de helft in mijn omgeving daar al reeds van overtuigd. De eindoorlog nadert, je ziet dat NU al. Of je moet er hartstikke naast kijken natuurlijk. Sommige doen het bewust omdat ze anders te bang worden en liever vasthouden aan het betrouwde beeld.

Imams roepen op de jihad, radicalisten in de gevangenis zetten medegevangenen aan tot aanslagen binnen en buiten Europa. Ook in Nederland hoor. Rutte, Merkel en Macron zijn niet de mensen die we nu nodig hebben. Ze hebben hun democratie geloochend en de tirannie door onze strot geramd. Het Luciferiaans rijk van deze nazi’s komt op haar laatste minuten.

Bruno

Re: De polArisatie neemt toe

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 17:11

StillAwake schreef:Waar haal jij vandaan dat er in de geschiedenis al eerder met artificiële intelligentie gewerkt is?
Welke verloren beschaving had de beschikking over dergelijke vernietigingskracht?
Ik ben benieuwd.


Psuedowetenschap. Niet jouw gebied, toch? :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten