Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Katlheen » 24 jan 2018 12:07

Sinds wanneer mag je geen kritisch vluchtelingenbeleid voeren? Wat ik altijd stuitend arrogant vind van de zogenaamde christelijke partijen, is dat ze met wat bijbelteksten menen dat er beleid moet komen wat door het hele land moet worden uitgevoerd. Indien je zo nodig de hele wereld wil opvangen in je eigen land, be my guest. Begin vooral bij jezelf. Het onzalige idee om vooral maar ontwikkelingshulp te verhogen terwijl dat aantoonbaar niet helpt is idioterie. Laat mensen zelf maar weten of ze aan goede doelen willen geven. Sinds wanneer moet dat zo nodig overheidsbeleid worden? (en dan hebben we het nog niet eens over de partijen waar het dan terecht komt, zie bijvoorbeeld de spoed overboeking van 13 miljoen naar de Palestijnse gebieden waar het alles behalve ten goede wordt gebruikt.).

Uit de EU is wellicht een grote stap, we zijn inderdaad een handelsland. De vraag is echter wel of je dan ook je soevereiniteit moet overdragen? Je kunt prima handel drijven met elkaar, zonder je soevereiniteit over te dragen. Kijk naar de Brexit, moord en brand wordt geroepen over de financiële consequenties. Is dat nu echt het enige waar het om gaat? Het gaat ook om de zeggenschap over je eigen land. Het is te makkelijk om te roepen dat het economisch slechter zal zijn. (ter info, we zitten nu al in een onzalige Noord-Zuid transfer unie. Jouw pensioen gaat naar Zuid-Europa).

Recent nog een artikel in het Parool: Baudet heeft wel degelijk een punt wanneer het over partijkartel gaat. De uitspraak over een nep parlement is van Wilders voor zover ik weet, dat onderschrijf ik ook zeker niet.

En Baudets houding richting vrouwen is al zo vaak besproken, het is onzin opgeklopt door de media om vooral te kunnen framen. En de FVD rechts-extremistisch bestempelen is onzinnig. Dat je zoiets over de PVV wil roepen, ok, daar kan ik nog inkomen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 24 jan 2018 12:49

Kritisch is iets anders dan vijandig en compassieloos.

Christelijke partijen laten zich inspireren door de H. Schrift en dan is het niet verwonderlijk dat zijn af en toe een Bijbeltekst als uitgangspunt voor hun beleidsvoorstellen nemen.

En daar is de bekende drogreden weer: "Indien je zo nodig de hele wereld wilt opvangen enz." Dit is misleidende onzin. In de eerste plaats komt niet de hele wereld hier naar toe en in te tweede plats, als dit wel het geval zou zijn, dan zouden de prognoses van de omvang van de Nederlandse bevolking volledig anders zijn dan dat zij nu zijn.

Over het hoe van ontwikkelingssamenwerking kun je discussiëren, maar we hebben internationale afspraken gemaakt omttrent het percentage van ons budget dat hieraan dient te worden besteed (net als bij defensie). Ontwikkelingssamenwerking kan heel anders worden vormgegeven, de methode van De Wilde Ganzen werkt bijvoorbeeld aantoonbaar beter dan het lukraak gooien met geld. Wat ook een grote verbetering zou zijn is de minder paternalistische houding die jegens ontwikkelingslanden wordt geëtaleerd.

Wie zegt dat die 13 miljoen niet goed besteed worden, wie controleert dat en wie bepaalt waar het aan besteed moet worden?

Het blijven punniken als kleine staatjes maakt Nederland in een globaliserende wereld kwetsbaar. De economie is een wereldeconomie geworden en wij blijven nog in een negentiende-eeuws politiek maaksel verwijlen? Het gaat er niet om of we naar een Europese confederaratie moeten, maar hoe. Tenzij we natuurlijk de boot willen missen en als klein rotstaatje lekker door blijven fröbelen aan de oevers van de Rijn, de Maas en de Schelde. De vraag is wel, of we ons nog moeten laten gijzelen door klagende Polen, Tsjechen en Hongaren. Wel geld vangen, maar niets leveren, dat kan echt niet.

Een kartel is een gesloten systeem. Het Nederlandse systeem is dat niet. Iedereen kan een partij oprichten en als je maar groot genoeg wordt, dan kun je invloed uitoefenen.

Baudet heeft aantoonbaar uitermate matige dingen over vrouwen gezegd. Zijn woorden staan zwart op wit. Dat is geen framing, dat is gewoon een feit. Ik had gehoopt dat dit soort ranzigheid aan gene zijde van de oceaan zou blijven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Chaya » 24 jan 2018 14:19

Geytenbeekje schreef:Toch zijn er meer christenen die niet op een chr. partij stemmen dan wel.

Heb je daar statistische bewijzen van?
Als dat zo is is dat eigenlijk best triest.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor elbert » 24 jan 2018 14:59

Optimatus schreef:Kritisch is iets anders dan vijandig en compassieloos.
Dat is een oordeel op basis van emotie. Geen goede raadgever. Ik denk dat er goede redenen zijn om kritisch te zijn op het Nederlandse en Europese immigratie c.q. vluchtelingenbeleid. Bovendien spreek je over vluchtelingen. Maar er zijn 2 stromen mensen die binnenkomen: vluchtelingen en migranten. In de media worden die voortdurend op de grote hoop gegooid (nl. vluchtelingen), maar er is toch echt een groot verschil tussen beide groepen: een vluchteling is iemand die een permanente status (asiel) hier zou moeten krijgen. Een migrant is iemand die daar in principe geen recht op heeft. In de praktijk zie je dat migranten nauwelijks uitgezet worden. Iedereen denkt dat we het hier over mensen uit Syrie (oorlogsvluchtelingen) hebben, maar de meeste mensen die naar de EU komen, komen uit landen die in principe veilig zijn, zoals nogal wat Afrikaanse landen en de Balkan. De mensen die uit die landen komen, weten dat als ze eenmaal binnen de EU zijn, ze nog maar een kleine kans hebben om uitgezet te worden. Dat is de praktijk.
Bovendien moeten we ons afvragen of het voor onze landen wel zo'n goed idee is als er miljoenen mensen uit andere landen komen met een andere cultuur. De ervaring van de afgelopen 50 jaar leert ons dat dit voor spanningen tussen verschillende culturen zorgt en niet voor het multiculturele paradijs zorgt wat partijen uit de jaren 70 en 80 ons in het vooruitzicht stelden. Om dat te constateren kun je bijvoorbeeld naar de Parijse banlieues of het Brusselse Molenbeek gaan, of dichterbij naar een aantal wijken in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag.
Optimatus schreef:Wie zegt dat die 13 miljoen niet goed besteed worden, wie controleert dat en wie bepaalt waar het aan besteed moet worden?
Dat van die 13 miljoen naar de UNRWA is buitengewoon verdacht. Dat besluit kwam binnen een paar dagen nadat de VS hadden besloten om hun aandeel stop te zetten, zonder overleg met de coalitiepartners. Ik heb het nu niet eens over het feit dat minister Kaag (die het besluit nam) nogal opmerkelijke banden met deze organisatie had. Maar afgezien daarvan is de UNRWA een buitengewoon vreemde organisatie: het is een organisatie die uitsluitend voor Palestijnse "vluchtelingen" werkt. Ze heeft per Palestijn een budget dat 6 keer zo groot is als het budget dat de UNHCR heeft om aan de niet-Palestijnse vluchtelingen te besteden.
Bovendien rekent de UNRWA , in tegenstelling tot de UNHCR, elk Palestijns kind (en klein- en achterkleinkind enz.) van een Palestijnse vluchteling als vluchteling mee. Die vluchtelingen leven over het algemeen niet in tentenkampen, maar in steden en hebben al decennia lang hun eigen bestaan opgebouwd in de landen waar ze wonen. De enige reden waarom ze als vluchteling geregistreerd staan, is om Israel onder druk te zetten. Het is wat dat betreft meer een politiek instrument dan een vluchtelingenorganisatie.
Van de UNRWA is bekend dat er nogal wat corruptiegevallen zijn en bovendien dat het geld dat in onderwijs gestoken wordt, niet zelden wordt besteed aan anti-semitische propaganda (zie o.a. dit rapport).
Dan je vraag "wie zegt dat die 13 miljoen niet goed besteed worden"? Dat is een goede vraag. Ik ben bang dat het antwoord niet positief uitvalt als je er kritisch naar kijkt.
Optimatus schreef:Het blijven punniken als kleine staatjes maakt Nederland in een globaliserende wereld kwetsbaar. De economie is een wereldeconomie geworden en wij blijven nog in een negentiende-eeuws politiek maaksel verwijlen? Het gaat er niet om of we naar een Europese confederaratie moeten, maar hoe. Tenzij we natuurlijk de boot willen missen en als klein rotstaatje lekker door blijven fröbelen aan de oevers van de Rijn, de Maas en de Schelde. De vraag is wel, of we ons nog moeten laten gijzelen door klagende Polen, Tsjechen en Hongaren. Wel geld vangen, maar niets leveren, dat kan echt niet.
Als "klein rotstaatje" worden wij niet gegijzeld door klagende Polen, Tsjechen en Hongaren, maar worden we, als we niet oppassen, gegijzeld door de as Parijs-Berlijn. Tenminste, als we de Franse minister van Financien Bruno le Maire mogen geloven: https://www.politico.eu/article/its-jun ... -le-maire/
Zijn doel: Parijs en Berlijn maken de afspraken en de overige landen mogen vervolgens bij het kruisje tekenen. Tijd voor Nederland om eens hard nee te zeggen, lijkt me. Toen Luns minister van BuZa was, kon hij dat in het Elysee tenminste rechtuit tegen de Gaulle zeggen. In de huidige regering heb ik minder vertrouwen. De afspraken die Parijs voor ogen heeft, komen erop neer dat er voortdurend geld van Noord-Europa richting het zuiden zal gaan (dus ook richting Parijs). Vraag eens aan de gemiddelde Nederlandse burger of dat een goed idee is? Me dunkt dat zo iemand eerder op de FvD zal stemmen dan op een andere partij. Wat de Fransen en Duitsers voor ogen staat, is dan ook geen confederatie, maar een Verenigde Staten van Europa (aldus Martin Schulz). Alleen de grootste eurofielen willen dat, maar die trekken wel aan de touwtjes in Europa (Merkel/Macron).
Optimatus schreef:Een kartel is een gesloten systeem. Het Nederlandse systeem is dat niet. Iedereen kan een partij oprichten en als je maar groot genoeg wordt, dan kun je invloed uitoefenen.
Hoe komt het dan dat als het aankomt op politieke benoemingen, die vrijwel uitsluitend komen uit de kringen van de volgende partijen: VVD, CDA, PvdA en D66? Dan heb ik het niet over 50% of zo (wat dichter bij de verhoudingen in de Tweede Kamer ligt), maar over 90%. Dat is een mismatch van jewelste. Om nog maar te zwijgen van de niet-politieke benoemingen bij bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen en zaken als het IOC (remember Camiel Eurlings?). Baudet heeft hier echt een punt.
Optimatus schreef:Baudet heeft aantoonbaar uitermate matige dingen over vrouwen gezegd. Zijn woorden staan zwart op wit. Dat is geen framing, dat is gewoon een feit. Ik had gehoopt dat dit soort ranzigheid aan gene zijde van de oceaan zou blijven.
Hij heeft een paar minder geslaagde opmerkingen gemaakt inderdaad, maar hij is tenminste geen Camiel Eurlings, die zijn vriendin in elkaar heeft geslagen. Of Ruud Lubbers, die zijn handen niet thuis kon houden. Maar over het CDA mag je niks verkeerds zeggen natuurlijk. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 24 jan 2018 15:18

elbert schreef:Dat is een oordeel op basis van emotie. Geen goede raadgever. Ik denk dat er goede redenen zijn om kritisch te zijn op het Nederlandse en Europese immigratie c.q. vluchtelingenbeleid. Bovendien spreek je over vluchtelingen. Maar er zijn 2 stromen mensen die binnenkomen: vluchtelingen en migranten. In de media worden die voortdurend op de grote hoop gegooid (nl. vluchtelingen), maar er is toch echt een groot verschil tussen beide groepen: een vluchteling is iemand die een permanente status (asiel) hier zou moeten krijgen. Een migrant is iemand die daar in principe geen recht op heeft. In de praktijk zie je dat migranten nauwelijks uitgezet worden. Iedereen denkt dat we het hier over mensen uit Syrie (oorlogsvluchtelingen) hebben, maar de meeste mensen die naar de EU komen, komen uit landen die in principe veilig zijn, zoals nogal wat Afrikaanse landen en de Balkan. De mensen die uit die landen komen, weten dat als ze eenmaal binnen de EU zijn, ze nog maar een kleine kans hebben om uitgezet te worden. Dat is de praktijk.


Nogmaals, kritisch is iets anders dan compassieloos en vijandig. Alles wat van buiten Europa komt, wordt door Wilders en Baudet grotendeels gedemoniseerd. Er wordt op deze manier een klimaat geschapen van uitsluiting en discriminatie. Kijk alleen al eens naar alle commentaren op social media. Willen we dat echt?

En wat migranten betreft: die kun je "selecteren" aan de poort. Kunnen ze hier zelfstandig een bestaan opbouwen of is kansarm thuis kansloos hier?

Bovendien moeten we ons afvragen of het voor onze landen wel zo'n goed idee is als er miljoenen mensen uit andere landen komen met een andere cultuur. De ervaring van de afgelopen 50 jaar leert ons dat dit voor spanningen tussen verschillende culturen zorgt en niet voor het
multiculturele paradijs zorgt wat partijen uit de jaren 70 en 80 ons in het vooruitzicht stelden.


Dat komt mede door een naïeve instelling van een aantal partijen destijds en het gebrek aan belangstelling deze mensen echt te laten integreren. Het is natuurlijk een lachertje, dat er in Nederland een grote groep erdofiele Turken rondwandelt zonder een zinvolle band met Nederland.

Ik ben een groot voorstander van het opzeggen van het associatieverdrag met Turkije en het dubbele paspoort voor Turken.

Dat van die 13 miljoen naar de UNRWA is buitengewoon verdacht. Dat besluit kwam binnen een paar dagen nadat de VS hadden besloten om hun aandeel stop te zetten, zonder overleg met de coalitiepartners. Ik heb het nu niet eens over het feit dat minister Kaag (die het besluit nam) nogal opmerkelijke banden met deze organisatie had. Maar afgezien daarvan is de UNRWA een buitengewoon vreemde organisatie: het is een organisatie die uitsluitend voor Palestijnse "vluchtelingen" werkt. Ze heeft per Palestijn een budget dat 6 keer zo groot is als het budget dat de UNHCR heeft om aan de niet-Palestijnse vluchtelingen te besteden.


OK, dat is vrij overtuigend. Daar kan dan iets aan gedaan worden.

"klein rotstaatje" worden wij niet gegijzeld door klagende Polen, Tsjechen en Hongaren, maar worden we, als we niet oppassen, gegijzeld door de as Parijs-Berlijn. Tenminste, als we de Franse minister van Financien Bruno le Maire mogen geloven: https://www.politico.eu/article/its-jun ... -le-maire/
Zijn doel: Parijs en Berlijn maken de afspraken en de overige landen mogen vervolgens bij het kruisje tekenen. Tijd voor Nederland om eens hard nee te zeggen, lijkt me. Toen Luns minister van BuZa was, kon hij dat in het Elysee tenminste rechtuit tegen de Gaulle zeggen. In de huidige regering heb ik minder vertrouwen. De afspraken die Parijs voor ogen heeft, komen erop neer dat er voortdurend geld van Noord-Europa richting het zuiden zal gaan (dus ook richting Parijs). Vraag eens aan de gemiddelde Nederlandse burger of dat een goed idee is? Me dunkt dat zo iemand eerder op de FvD zal stemmen dan op een andere partij. Wat de Fransen en Duitsers voor ogen staat, is dan ook geen confederatie, maar een Verenigde Staten van Europa (aldus Martin Schulz). Alleen de grootste eurofielen willen dat, maar die trekken wel aan de touwtjes in Europa (Merkel/Macron).


Face it, we zijn een klein staatje en we zijn economisch eigenlijk allang een deelstaat van Duitsland. Ik heb an sich niets tegen een federaal Europa, mits naar Zwitsers model (inclusief referenda) en met instemming van de bevolkingen. Europa moet van onderop komen.

[quopte]Hoe komt het dan dat als het aankomt op politieke benoemingen, die vrijwel uitsluitend komen uit de kringen van de volgende partijen: VVD, CDA, PvdA en D66? Dan heb ik het niet over 50% of zo (wat dichter bij de verhoudingen in de Tweede Kamer ligt), maar over 90%. Dat is een mismatch van jewelste. Om nog maar te zwijgen van de niet-politieke benoemingen bij bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen en zaken als het IOC (remember Camiel Eurlings?). Baudet heeft hier echt een punt.[/quote]

Dat heet netwerk en we zijn er als land niet slechter van geworden. Verder vind ik dit echt een enorm calimero-gehalte hebben.

Nu ja, hij is tenminste geen Camiel Eurlings, die zijn vriendin in elkaar heeft geslagen. Of Ruud Lubbers, die zijn handen niet thuis kon houden. Maar over het CDA mag je niks verkeerds zeggen natuurlijk.


Deze insinuatie begrijp ik niet. Ik zou niet weten waarom je niet kritisch mag zijn over het CDA.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor elbert » 24 jan 2018 15:26

Optimatus schreef:En wat migranten betreft: die kun je "selecteren" aan de poort. Kunnen ze hier zelfstandig een bestaan opbouwen of is kansarm thuis kansloos hier?
(...)
Dat komt mede door een naïeve instelling van een aantal partijen destijds en het gebrek aan belangstelling deze mensen echt te laten integreren. Het is natuurlijk een lachertje, dat er in Nederland een grote groep erdofiele Turken rondwandelt zonder een zinvolle band met Nederland.
(...)
Ik ben een groot voorstander van het opzeggen van het associatieverdrag met Turkije en het dubbele paspoort voor Turken.
(...)
mits naar Zwitsers model (inclusief referenda) en met instemming van de bevolkingen. Europa moet van onderop komen.
Als ik deze punten van je op een rijtje zet, denk ik dat je veel dichter bij de opvattingen van Baudet zit dan je beseft. :mrgreen:
Optimatus schreef:Nogmaals, kritisch is iets anders dan compassieloos en vijandig. Alles wat van buiten Europa komt, wordt door Wilders en Baudet grotendeels gedemoniseerd.
Wilders demoniseert de islam, zoveel is wel duidelijk. Baudet is daar iets minder fel in, maar zegt wel (net als bijvoorbeeld een aantal regeringsleiders in Oost-Europa) dat het onverstandig is om de poort naar Europa wijd open te zetten. Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar immigratie is nu eenmaal 1 van de grote thema's van deze tijd. Daar heb je verschillende geluiden in en dit zijn er 2 van.
Optimatus schreef:Dat heet netwerk
Baudet noemt dat partijkartel. Je kunt twisten over de openheid van dit netwerk, maar het is niet zo heel erg open, zo lijkt het. Je kunt vinden dat we als land van dit netwerk niet slechter geworden zijn, maar het is wel een overblijfsel van de regentencultuur uit de 17e/18e eeuw. Als je meer invloed van onderop wilt, dient dat netwerk meer open te zijn dan het nu is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2018 15:52

Chaya schreef:Heb je daar statistische bewijzen van?
Als dat zo is is dat eigenlijk best triest.

Er zijn meer christenen in Nederland dan dat er stemmen bij christelijke partijen terecht zijn gekomen. Lijkt me dus evident dat er christenen niet hebben gestemd of op niet christelijke partijen hebben gestemd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 24 jan 2018 16:04

elbert schreef:Als ik deze punten van je op een rijtje zet, denk ik dat je veel dichter bij de opvattingen van Baudet zit dan je beseft. :mrgreen:


Lolbroek. Ik zeg ook niet dat alles wat Baudet zegt, grote onzin is. Het gaat mij om zijn intenties en daar heb ik grote twijfels over. Alleen al uitspraken als "Wij zijn de laatste generatie die het tij nog kan keren" (vrij vertaald). Dat vind ik deerniswekkend, het doet me denken aan het hysterische gekrijs van Rita Verdonk.

[quoteWilders demoniseert de islam, zoveel is wel duidelijk. Baudet is daar iets minder fel in, maar zegt wel (net als bijvoorbeeld een aantal regeringsleiders in Oost-Europa) dat het onverstandig is om de poort naar Europa wijd open te zetten. Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar immigratie is nu eenmaal 1 van de grote thema's van deze tijd. Daar heb je verschillende geluiden in en dit zijn er 2 van.[/quote]

En hij demoniseert vluchtelingen (testosteronbommen). Dat was echt vreselijk.

Baudet noemt dat partijkartel. Je kunt twisten over de openheid van dit netwerk, maar het is niet zo heel erg open, zo lijkt het. Je kunt vinden dat we als land van dit netwerk niet slechter geworden zijn, maar het is wel een overblijfsel van de regentencultuur uit de 17e/18e eeuw. Als je meer invloed van onderop wilt, dient dat netwerk meer open te zijn dan het nu is.


Als hij lid was geworden van een normale partij, had hij waarschijnlijk meer bereikt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Chaya » 24 jan 2018 16:08

Optimatus schreef:Als hij lid was geworden van een normale partij, had hij waarschijnlijk meer bereikt.

Ik ga niet op hen stemmen, maar ik vind Baudet en Hiddema echt een paar interessante paradijsvogels in het veelal kleurloze geheel.
En ze hebben echt wel goede partijpunten. Of het haalbaar is, is een tweede.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 24 jan 2018 16:09

Hiddema vind ik vrij erudiet en prettig debatteren. In alle opzichten een verademing ten opzichte van zijn chef.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2018 16:11

Optimatus schreef:Lolbroek. Ik zeg ook niet dat alles wat Baudet zegt, grote onzin is. Het gaat mij om zijn intenties en daar heb ik grote twijfels over. Alleen al uitspraken als "Wij zijn de laatste generatie die het tij nog kan keren" (vrij vertaald). Dat vind ik deerniswekkend, het doet me denken aan het hysterische gekrijs van Rita Verdonk.

Als figuren als Leonardo di Caprio en Al Gore hetzelfde roepen over het klimaat mag het ineens wel?
De algemene reactie na het akkoord van Parijs had ongeveer dezelfde bewoordingen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Optimatus » 24 jan 2018 16:15

Het klimaat lijkt me inderdaad wel een reden tot zorg.

Of je temperatuurschommelingen tegen kunt gaan, is een interessante vraag, maar we hebben alles in huis om afhankelijkheid van fossiele brandstoffen uit politiek vervelende landen te verminderen. Het zou ook uitermate fijn zijn als de luchtkwaliteit zou verbeteren en ik denk ook niet dat iemand tegen het verminderen van de plasticafvalberg kan zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2018 16:18

Optimatus schreef:Het klimaat lijkt me inderdaad wel een reden tot zorg.

Of je temperatuurschommelingen tegen kunt gaan, is een interessante vraag, maar we hebben alles in huis om afhankelijkheid van fossiele brandstoffen uit politiek vervelende landen te verminderen. Het zou ook uitermate fijn zijn als de luchtkwaliteit zou verbeteren en ik denk ook niet dat iemand tegen het verminderen van de plasticafvalberg kan zijn.

Eens, maar het gaat me om het nogal theatrale: "wij zijn de laatste generatie die het tij nog kan keren!!"
Of dat nou uitgesproken wordt door Al Gore of door Baudet, in beide gevallen slaat het nergens op.
toch wordt er op Al Gore anders gereageerd dan op Baudet. Terwijl beiden aantoonbaar onjuiste info rondstrooien.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Chaya » 24 jan 2018 16:30

Optimatus schreef:Het klimaat lijkt me inderdaad wel een reden tot zorg.

StillAwake schreef:Eens, maar het gaat me om het nogal theatrale: "wij zijn de laatste generatie die het tij nog kan keren!!"

Iedereen is het erover eens, maar er is vrijwel niemand die daadwerkelijk beslissingen neemt in zijn persoonlijk leven om ook maar een druppeltje te zijn op die gloeiende plaat.
Jij gaat straks ook een nieuwe fantastische baan in en die is je van harte gegund uiteraard. Maar het heeft wel consequenties, jullie ecologische footprint wordt er wel door vervuild. En je bent niet de enige, het is heel gewoon om een weekendje naar Barcelona te vliegen, of een baan te aanvaarden op vliegafstand, en de weekenden thuis.
Ook de leden van de 2e kamer geven hierin niet altijd het goede voorbeeld. Net als veel andere politici. Auto met chauffeur, dus 150 km afstand is geen probleem dan.
Bij een groot bouwproject zie je busjes staan die het halve land komen doorcrossen, elke dag!
Misschien moeten we daar eens een omslag in maken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2018 16:32

Chaya schreef:Iedereen is het erover eens, maar er is vrijwel niemand die daadwerkelijk beslissingen neemt in zijn persoonlijk leven om ook maar een druppeltje te zijn op die gloeiende plaat.
Jij gaat straks ook een nieuwe fantastische baan in en die is je van harte gegund uiteraard. Maar het heeft wel consequenties, jullie ecologische footprint wordt er wel door vervuild. En je bent niet de enige, het is heel gewoon om een weekendje naar Barcelona te vliegen, of een baan te aanvaarden op vliegafstand, en de weekenden thuis.
Ook de leden van de 2e kamer geven hierin niet altijd het goede voorbeeld. Net als veel andere politici. Auto met chauffeur, dus 150 km afstand is geen probleem dan.
Bij een groot bouwproject zie je busjes staan die het halve land komen doorcrossen, elke dag!
Misschien moeten we daar eens een omslag in maken.

Het klopt dat mijn ecologische footprint enorm is, maar ik bouw wel windmolens op zee ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten