Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor Chaya » 30 sep 2017 09:40

Gisteravond zag ik een filmpje waarbij ik mij als toeschouwer zeer ongemakkelijk voelde.
Minister Hennis werd om commentaar gevraagd, m.b.t. de dood van de twee militairen en het snoeiharde rapport van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid.
Maar het filmpje was eigenlijk niet bedoeld om uit te zenden, omdat minister Hennis het even niet meer wist, ongelukkig om zich heen keek en toen stopte het.
Ik vind dit niet kunnen. Ik weet dat journalisten opnamen soms stoppen, overnieuw beginnen, omdat een gesprek niet loopt.
Natuurlijk vind ik dat minister Hennis verantwoordelijkheid moet nemen, maar dat zou ze a.s. dinsdag doen tijdens een kamerdebat.
Dat is haar taak.
Maar nu wordt op de zaken vooruit gelopen door dit filmpje te vertonen.
Wat is jullie mening hierover?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor StillAwake » 30 sep 2017 10:02

[-X
Chaya schreef:Gisteravond zag ik een filmpje waarbij ik mij als toeschouwer zeer ongemakkelijk voelde.
Minister Hennis werd om commentaar gevraagd, m.b.t. de dood van de twee militairen en het snoeiharde rapport van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid.
Maar het filmpje was eigenlijk niet bedoeld om uit te zenden, omdat minister Hennis het even niet meer wist, ongelukkig om zich heen keek en toen stopte het.
Ik vind dit niet kunnen. Ik weet dat journalisten opnamen soms stoppen, overnieuw beginnen, omdat een gesprek niet loopt.
Natuurlijk vind ik dat minister Hennis verantwoordelijkheid moet nemen, maar dat zou ze a.s. dinsdag doen tijdens een kamerdebat.
Dat is haar taak.
Maar nu wordt op de zaken vooruit gelopen door dit filmpje te vertonen.
Wat is jullie mening hierover?
sowieso vind ik het raar dat een minister verantwoordelijkheid draagt voor de fouten van een voorganger.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor Chaya » 30 sep 2017 10:18

StillAwake schreef:[-X sowieso vind ik het raar dat een minister verantwoordelijkheid draagt voor de fouten van een voorganger.

Zo is het systeem he en dat weet zij dus ook wel.
Heb je het filmpje gezien? Zo ja, wat vond je daarvan?
Vind je dat fatsoenlijk?
Zo nee, kun je je er misschien wel een voorstelling van maken.
Toen ze aantrad, dacht ik mmmmm, ik heb mijn bedenkingen. Maar gaandeweg zag ik toch wel een hele stoere, hardwerkende minister.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor hans0166 » 30 sep 2017 10:47

StillAwake schreef:[-X sowieso vind ik het raar dat een minister verantwoordelijkheid draagt voor de fouten van een voorganger.


ze is verantwoordelijk omdat het onder haar bewind gebeurde, er waren geen onderzoeken gedaan, en die gedaan zijn werden én worden genegeerd.
Het zou een mooie bende worden als er geen verantwoordelijkheid zou zijn... doe maar een dotje, over een week zit er een nieuwe.

Toen ze aantrad, dacht ik mmmmm, ik heb mijn bedenkingen. Maar gaandeweg zag ik toch wel een hele stoere, hardwerkende minister.Maar het filmpje was eigenlijk niet bedoeld om uit te zenden, omdat minister Hennis het even niet meer wist, ongelukkig om zich heen keek


dat toont alleen maar aan hoe incompetent ze is, het dossier zou na deze week helemaal in haar hoofd moeten zitten. Met dit soort ingrijpende gebeurtenissen wátcht je niet tot dinsdag... je informeert, of je het nou leuk vind of niet. Het kán gewoon niet.

Donderdag wilde ze niet eens verantwoordelijkheid nemen: we gaan ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt, domme muts is in een paar weken vertrokken, nieuw postje of ergens anders op het pluche.
vrijdag wil ze misschien verantwoordelijkheid nemen.... kortom: wegwezen, dit kabinet heeft zo ondertussen de hoofdprijs voor incompetente, liegende en bedriegende luitjes...en Rutte blijft lachen....
nog een paar: vd Steur, Mansveld, Teeven, Opstelten, Weekers, Verdaas ....

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor Mortlach » 30 sep 2017 16:04

Het is toch juist de taak van de vrije pers om niet per se vijandig maar wel zeer kritisch te zijn jegens de politiek? Ik heb het filmpje niet gezien trouwens, dus heb ik het slechts over algemeenheden. Maar het laatste wat je wil is dat de pers te vriendelijk is, het de politici te gemakkelijk maakt, want dan weet je als burger en stemmer toch helemaal niet meer wat er allemaal gaande is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor Marnix » 01 okt 2017 07:27

Nee, aan de andere kant kan het zijn dat je even vastloopt in je antwoord of stilvalt en dan vraagt of het even opnieuw kan. En dan dat doen maar vervolgens het eerste antwoord uitzenden is niet erg netjes.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor hans0166 » 01 okt 2017 10:40

Marnix schreef:Nee, aan de andere kant kan het zijn dat je even vastloopt in je antwoord of stilvalt en dan vraagt of het even opnieuw kan. En dan dat doen maar vervolgens het eerste antwoord uitzenden is niet erg netjes.


volgens mij is het niet de bedoeling van nieuws dat je repeteert tot het netjes op de band staat... het is zoals het is.... gestuntel .. laten we nou niet ook het nieuws nog meer tot een toneelstuk maken.
Er wordt al zoveel mee gedraait en gepopulariseerd naar de maatstaven van het politiek correcte.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor Marnix » 01 okt 2017 19:58

En daarnaast wordt er ook genoeg door de media uit het verband gerukt, vertekend etc. Normaal ben je altijd zo tegem de media als ze politici waar je wel fan van bent in een kwaad daglicht zetten ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor Veendam » 01 okt 2017 20:25

Als een minister slim is dan zegt hij of zij gewoon dat deze geen commentaar geeft voordat de bespreking van dit voorval heeft plaatsgevonden in de tweede kamer. Mochten er daarna nog vragen zijn dan zal ik deze na het debat beantwoorden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor StillAwake » 03 okt 2017 12:45

Chaya schreef:Zo is het systeem he en dat weet zij dus ook wel.
Heb je het filmpje gezien? Zo ja, wat vond je daarvan?
Vind je dat fatsoenlijk?
Zo nee, kun je je er misschien wel een voorstelling van maken.
Toen ze aantrad, dacht ik mmmmm, ik heb mijn bedenkingen. Maar gaandeweg zag ik toch wel een hele stoere, hardwerkende minister.

Deze minister heft op geen enkel moment een capabele indruk op mij gemaakt.
Daarom kan ik slecht mijn mening geven over het filmpje, ik zie haar liever gaan dan komen, en kan daardoor niet zo makkelijk onbevooroordeeld naar dit soort filmpjes kijken.
Fatsoenlijk lijkt het me niet, maar fatsoenlijk zijn lijkt me ook geen taak van een vrije pers.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor StillAwake » 03 okt 2017 12:49

hans0166 schreef:ze is verantwoordelijk omdat het onder haar bewind gebeurde, er waren geen onderzoeken gedaan, en die gedaan zijn werden én worden genegeerd.
Het zou een mooie bende worden als er geen verantwoordelijkheid zou zijn... doe maar een dotje, over een week zit er een nieuwe.



dat toont alleen maar aan hoe incompetent ze is, het dossier zou na deze week helemaal in haar hoofd moeten zitten. Met dit soort ingrijpende gebeurtenissen wátcht je niet tot dinsdag... je informeert, of je het nou leuk vind of niet. Het kán gewoon niet.

Donderdag wilde ze niet eens verantwoordelijkheid nemen: we gaan ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt, domme muts is in een paar weken vertrokken, nieuw postje of ergens anders op het pluche.
vrijdag wil ze misschien verantwoordelijkheid nemen.... kortom: wegwezen, dit kabinet heeft zo ondertussen de hoofdprijs voor incompetente, liegende en bedriegende luitjes...en Rutte blijft lachen....
nog een paar: vd Steur, Mansveld, Teeven, Opstelten, Weekers, Verdaas ....

Het ongeluk is gebeurd onder haar ministerschap, maar de aanschaf onder dat van een van haar voorgangers.
Als verantwoordelijkheid inhoudt dat de minister opstapt, en de volgende van de prins geen kwaad weet zie ik daar de toegevoegde waarde niet zo van in.
Dan kan het systeem zo zijn, maar krom blijft het.
De hoofdprijs voor incompetentie gaat naar het laatste kabinet Kok, maar dit lijkt in de buurt te gaan komen
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor Chaya » 03 okt 2017 13:37

Gerdi Verbeet is het met mij eens.
:D
Het besluit van RTL Nieuws-journalist Siebe Sietsma om beelden van een blunderende minister Jeanine Hennis (VVD) op Twitter te zetten leidt tot bijval, maar ook tot veel kritiek. PvdA-prominent Gerdi Verbeet sprak gisteren in Pauw zelfs van karaktermoord. “Ik vind dit echt een gevalletje karaktermoord. Dit doe je niet. Ik vind het een goede minister. Ze heeft een stevig verhaal, ze heeft veel voor elkaar gekregen de afgelopen jaren en dit is voor haar een ramp“, aldus de politica.
Verbeet walgt van de werkwijze van Sietsma. “Ik denk dat ze het verschrikkelijk vindt wat er met die jongens gebeurd is, dat ze naar woorden zoekt en dat je dan op die manier te kakken gezet wordt: Dat vind ik geen stijl.”

NOS-journalist Xander van der Wulp sloot zich daarbij aan. “Ik vind dit een heel moeilijke zaak. Politici hebben wel vaker dat je even moeilijk uit je woorden komt of je even wil dat het over gaat. Normaal gesproken zijn journalisten dan zo dat ze zeggen: ja oké, het is niet live, iedereen weet dat het opgenomen is, we doen het even opnieuw. Dit is wel een situatie waarin ze natuurlijk wist dat ze er moest staan. Ik vind het moeilijk. Zelf had ik het niet online gezet.”
bron: http://www.mediacourant.nl/2017/09/blvd ... rtl-nieuws
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Karaktermoord, of terecht uitgezonden?

Berichtdoor Bambi » 03 okt 2017 21:28

Het gaat niet van harte, maar ze gaat er vandoor

https://nos.nl/artikel/2196095-hennis-t ... -mali.html


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten