Wat zou u doen met 10 miljard?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Wat zou u doen met 10 miljard?

Berichtdoor Cees02 » 25 aug 2017 21:28

Meer geld naar veiligheid. Dus investeren in meer blauw op straat en in een betere defensie (dus ook geen JSF). En meer geld voor bouw voor sociale huurwoningen, daar zijn er te weinig van.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat zou u doen met 10 miljard?

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 08:43

elburger schreef:StillAwake schreef



Ik schreef dus onderzoek moeten doen.
Dit zou een exportproduct kunnen zijn en het is een bevordering in de wereld om olie armer afhankelijk te worden.

Er wordt vrij veel onderzoek gedaan naar getijdenenregie (en stromingsenergie).
Er zijn in Nederland zelfs twee testcentrales, en ikzelf (scheepsbouwkundige met hydraudynamische achtergrond) heb voor een dergelijk onderzoekstraject een maand in Frankrijk, twee maanden in Wales en anderhalve maand in Zuid-Korea gezeten.
Ik kan je verklappen dat daar heel erg veel geld vanuit de overheid in is gaan zitten, maar dat de kostprijs van op deze wijze geoogste energie de kostprijs van windenergie voorlopig nog niet gaat benaderen.
En hoewel de energieopbrengst met enige zekerheid eeuwen van tevoren te voorspellen is blijf je het probleem houden dat de energie opgeslagen dient te worden omdat het niet altijd opkomend water is...
Wellicht is dat een mooi onderzoekstraject: hoe slaan we elektrische energie op. Vooralsnog hebben we daar geen antwoord op...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Wat zou u doen met 10 miljard?

Berichtdoor elburger » 30 aug 2017 10:00

StillAwake schreef,

Wellicht is dat een mooi onderzoekstraject: hoe slaan we elektrische energie op. Vooralsnog hebben we daar geen antwoord op...


Daar ligt dus een mooie nieuwe uitdaging. Hoorde vanmorgen net op NPO1 dat met het huidige beleid qua gas oppompen in Groningen/Nederland er al in 2021 ( dus 10 jaar eerder als verwacht ) er meer gas geïmporteerd moet worden uit landen als Rusland ( daar wil je niet van afhankelijk zijn ) en Noorwegen.
Probleem van Noors en Russisch gas is ook dat het een hoge calorische waarde heeft t.o.v. van het Nederlandse gas.
Dit betekent dus bouw van fabrieken waar men stikstof aan het Noorse en Russische gas moet toevoegen om het voor ons bruikbaar te maken.
Dat kost miljarden terwijl over 25 a 20 jaar Nederland gasvrij moet zijn.
Wat ik dus wil zeggen is. Stop geld in onderzoek naar schone energiemiddelen, en verkwist het niet aan zaken die op den duur overbodig zijn.
Maar goed daar heb ik dus weinig verstand van
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten

cron