Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Discussies over het nieuws en de politiek.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor elbert » 13 feb 2018 09:04

Optimatus schreef:Als hij zijn partij niet wil beschadigen, treedt hij af. Het is mijns inziens vooral schadelijk voor de VVD en Zijlstra zelf.
Dat zou zo zijn als hij minister was van een ander departement dan waar hij nu minister van is: buitenlandse zaken. Nu is de beschadiging niet die van hemzelf of zijn partij alleen, maar ook van Nederland in het buitenland. Dit is nieuws van Washington tot Moskou. Daarom is hij niet meer te handhaven als minister van buitenlandse zaken.
Kathleen schreef:De rol van D66 is wederom beschamend. Deze leugen vindt men allemaal kunnen (het doel is tenslotte de Russen te framen voor alles, zie de tweet van Penhouse Pechtold), moet je eens kijken als de PVV/FvD dat zou hebben gedaan. Vol op het moreel verheven orgel van progressiviteit....
Pechtold krijgt vandaag een aantal aangiftes wegens discriminatie aan de broek over zijn uitspraak over Russen. Wilders heeft een veroordeling wegens discriminatie tegen Marokkanen, deze reactie van Pechtold over Russen (“Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet”) valt in dezelfde categorie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 feb 2018 10:34

Klopt, ik las het ook net. Dat gaat nog wel een staartje krijgen en ik denk dat er wel wat partijen dit zullen aangrijpen om dat voor de verkiezingen in maart flink onder de neus van D66 te wrijven. Nu ja, weten ze ook eens hoe dat voelt. (en in dit geval zijn het geen uit het verband getrokken uitspraken).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2018 11:35

Katlheen schreef:Klopt, ik las het ook net. Dat gaat nog wel een staartje krijgen en ik denk dat er wel wat partijen dit zullen aangrijpen om dat voor de verkiezingen in maart flink onder de neus van D66 te wrijven. Nu ja, weten ze ook eens hoe dat voelt. (en in dit geval zijn het geen uit het verband getrokken uitspraken).

Het penthouse-schandaal (en de geur van omkoping die er aan hangt), en nu dit "slippertje": het zou me niks verbazen als Pechtold zeer binnenkort opstapt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 feb 2018 11:52

Vladimir Poetin kan zich geen fraaier cadeau wensen. Een westerse minister van Buitenlandse Zaken die liegt dat hij ooit bij hem op de datsja is geweest. „Halbe Zijlstra geeft leugen toe”, verkondigde de krant Kommersant maandag. Interfax en andere Russische media volgden. Morgen moet hij naar Moskou.

Ik heb een priveverzoek aan Zijne Excellentie Sergej Viktorovitsj Lavrov, minister van Buitenlandse Zaken Russische Federatie, Moskou.

Heb medelijden met mij en met mijn arme volk.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2018 11:58

rotterdam schreef:Vladimir Poetin kan zich geen fraaier cadeau wensen. Een westerse minister van Buitenlandse Zaken die liegt dat hij ooit bij hem op de datsja is geweest. „Halbe Zijlstra geeft leugen toe”, verkondigde de krant Kommersant maandag. Interfax en andere Russische media volgden. Morgen moet hij naar Moskou.

Ik heb een priveverzoek aan Zijne Excellentie Sergej Viktorovitsj Lavrov, minister van Buitenlandse Zaken Russische Federatie, Moskou.

Heb medelijden met mij en met mijn arme volk.

frappant dat niet het feit dat hij loog, maar dat hij het toegeeft blijkbaar wereldnieuws is.
Liegende politici is blijkbaar allang geen nieuwsfeit meer, maar iemand die eerlijk toegeeft dat hij fout zat wel.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 feb 2018 13:00

StillAwake schreef:maar iemand die eerlijk toegeeft dat hij fout zat wel.

Hij is gedwongen door 2 journalisten die de feiten kenden. Dus zeker niet vrijwillig.
Heel Rusland piest in z'n broek van het lachen.
Hoe dan ook, ik heb me sinds Srebrenica - Karremans niet zo geschaamd voor m'n vaderland.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2018 13:22

rotterdam schreef:Heel Rusland piest in z'n broek van het lachen.

De meeste Russen kunnen Nederland niet eens op een kaart aanwijzen, laat staan dat het ze heel veel interresseert wie Halbe Zijlstra is.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2018 13:26

rotterdam schreef:Hoe dan ook, ik heb me sinds Srebrenica - Karremans niet zo geschaamd voor m'n vaderland.

Ik kan me tussentijds nog wel beschamender momenten herinneren als ik eerlijk ben...

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 feb 2018 13:57

StillAwake schreef:De meeste Russen kunnen Nederland niet eens op een kaart aanwijzen, laat staan dat het ze heel veel interresseert wie Halbe Zijlstra is.

Nou da's een hele troost.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 feb 2018 13:58

StillAwake schreef:Ik kan me tussentijds nog wel beschamender momenten herinneren als ik eerlijk ben...

Hoera

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2018 14:14

rotterdam schreef:Hoera

Erg inhoudelijke reactive weer!
soms kom je echt slim over, maar als ik dit dan weer lees...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2018 14:15

rotterdam schreef:Nou da's een hele troost.

Den kjij nou echt dat de gemiddelde Rus op straat onder de indruk is van een politicus uit een land waar ze nog nooit van gehoord hebben die de ingen doet waar ook hun eigen politici om bekend staan?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 feb 2018 14:57

StillAwake schreef:frappant dat niet het feit dat hij loog, maar dat hij het toegeeft blijkbaar wereldnieuws is.
Liegende politici is blijkbaar allang geen nieuwsfeit meer, maar iemand die eerlijk toegeeft dat hij fout zat wel.

Daar zou Trump nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik vind het heel ongemakkelijk als ik het aanschouw. De woordgrapjes op internet, de wolven die bloed ruiken...
Maar ach, volgende week wordt de vis weer in de krant verpakt.
Ik hoorde op de radio dat de beoogde opvolger van Zijlstra mevrouw Hennis weleens zou kunnen zijn.
Komt het toch nog goed.
Het geloof geeft kracht en moed in het leven, maar de liefde geeft warmte.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 feb 2018 15:35

Ik denk dat het nieuws is omdat hij nu de minister van BuZa is en dat zijn verzinsel kan worden gezien als ophitsing en verspreiding van nep nieuws. Dat hij het toegeeft, tja, daar kon hij gewoon weg niet onderuit. Nu wordt net gedaan alsof dat het zwaartepunt is van de hele discussie. Of hij het nu wel of niet toegeeft, hij was niet bij dat gesprek aanwezig en maakt er dingen van die niet zijn gezegd. En dat is het gevaarlijkste. En daar mogen ze hem wat mij betreft op afrekenen. Dit is niet de persoon die Nederland als minister van BuZa moet willen hebben.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 feb 2018 15:40

Het wordt nog ingewikkelder. RTLnieuws schrijft:
Premier Rutte wist al enkele weken dat zijn VVD-minister Halbe Zijlstra had gelogen over zijn bezoek aan Poetin. Dat heeft de premier bewust niet naar buiten gebracht omdat de afspraak was dat Zijlstra er zelf mee naar buiten zou komen.
De premier weet dus enkele weken van de leugen. "Zijlstra vertelde de premier er niet over tijdens het gesprek voordat hij werd beëdigd als minister in het kabinet Rutte III. De premier neemt hem dat kwalijk: "Natuurlijk had Zijlstra mij dit bij de formatie al moeten vertellen. Dan zou ik gezegd hebben: 'Hup! en er nu meteen mee naar buiten'."

Rutte noemt het 'onverstandig', wat Zijlstra heeft gedaan. De premier vindt dat hij een grote fout heeft gemaakt, maar dat hij wel kan aanblijven. "Het is niet goed en het is onverstandig geweest, maar de inhoud van het verhaal staat. Daarom is hij nog geloofwaardig."
Het geloof geeft kracht en moed in het leven, maar de liefde geeft warmte.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”