Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Discussies over het nieuws en de politiek.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Moderafo's

MoesTuin
Majoor
Majoor

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor MoesTuin » 12 jan 2018 07:47

Goede ontwikkeling binnen de SGP

SGP Amsterdam kiest met Paula Schot een vrouwelijke lijsttrekker http://nu.nl/politiek/5083457/sgp-amste ... ekker.html (via @NUnl)

Toonaangevend bij de gemeente raadsverkiezingen in onze hoofdstad Amsterdam
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 12 jan 2018 08:48

StillAwake schreef:Maasvlakte 2 is goedkoper geweest dan gepland.
Slecht voorbeeld dus!

Ja, dat was 150 miljoen euro. Maar de A15 moest worden aangepast en dat kostte, geloof het of niet: 150 miljoen euro. Maar nog zijn de problemen op die weg niet opgelost en de Blankenbergtunnel is nodig, mede door de Tweede Maasvlakte, wat een investering van een 500 miljoen euro is.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 jan 2018 10:09

Arco schreef:Ja, dat was 150 miljoen euro. Maar de A15 moest worden aangepast en dat kostte, geloof het of niet: 150 miljoen euro. Maar nog zijn de problemen op die weg niet opgelost en de Blankenbergtunnel is nodig, mede door de Tweede Maasvlakte, wat een investering van een 500 miljoen euro is.

De blankenbergtunnel staat volledig los van de tweede maasvlakte, maar maakt onderdeel uit van de tweede ring om Rotterdam.
Evenals het stuk A16-A13 wat nu aangelegd gaat worden.
Met het doortrekken van de A4 (al een heel oud plan, nog voor er sprake was van maasvlaktes) is de noodzaak tot deze tunnel vergroot.
De aanpassing van de A15 staat daar ook redelijk los van, het is een weg die toch al leed aan achterstallig onderhoud.
De problemen die nu op de A15 heersen zijn: te smal (tussen Papendrecht en Gorinchem) en te druk (het deel wat als onderdeel van de Ring Rotterdam functioneert).

Ik ben met je eens dat een aantal projecten van de overheid enorm in de papieren gelopen zijn, maar noem alsjeblieft feiten, en ga niet met de onderbuik aan de gang...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 12 jan 2018 11:00

StillAwake schreef:De blankenbergtunnel staat volledig los van de tweede maasvlakte, maar maakt onderdeel uit van de tweede ring om Rotterdam.
Evenals het stuk A16-A13 wat nu aangelegd gaat worden.
Met het doortrekken van de A4 (al een heel oud plan, nog voor er sprake was van maasvlaktes) is de noodzaak tot deze tunnel vergroot.
De aanpassing van de A15 staat daar ook redelijk los van, het is een weg die toch al leed aan achterstallig onderhoud.
De problemen die nu op de A15 heersen zijn: te smal (tussen Papendrecht en Gorinchem) en te druk (het deel wat als onderdeel van de Ring Rotterdam functioneert).

De Blankenbergtunnel heeft natuurlijk te maken met de Tweede Maasvlakte, natuurlijk zat het al langer in de planning, maar daardoor wordt de omvang en noodzaak voor een project als deze groter. De A15 (onder Rotterdam) leed inderdaad aan achterstallig onderhoud, maar verbreding is niets te maken met onderhoud, dat heeft te maken met vergroting van de capaciteit. Waarom was dat nodig? Deels door de Tweede Maasvlakte.

Ik ben met je eens dat een aantal projecten van de overheid enorm in de papieren gelopen zijn, maar noem alsjeblieft feiten, en ga niet met de onderbuik aan de gang...

Al met al is het belangrijkste dat ik tegen grote overheidsprojecten ben. Ze lopen regelmatig uit de papieren en een project vraagt altijd aanpassingen van andere zaken. De HSL liep uit de papieren, maar toen moesten er ook nog treinen worden aangeschaft en ook dat was een drama.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 12 jan 2018 11:15

StillAwake schreef:De blankenbergtunnel staat volledig los van de tweede maasvlakte, maar maakt onderdeel uit van de tweede ring om Rotterdam.

De tunnel komt er vanwege de geïsoleerde ligging van het dorp Rozenburg.
Bij calamiteiten zitten de Rozenburgers (en de werknemers op alle bedrijven) als ratten in de val. De veerpont vaart dan natuurlijk niet meer en niet iedereen kan via de A15 oostwaarts vluchten.
Overwogen is om de tunnel westelijker aan te leggen, richting Hoek van Holland, maar dat stuitte op teveel bezwaren.
Arco schreef:Al met al is het belangrijkste dat ik tegen grote overheidsprojecten ben. Ze lopen regelmatig uit de papieren en een project vraagt altijd aanpassingen van andere zaken

Ja, opmerkelijk he? Zoveel knappe koppen bij elkaar die alles doorgerekend hebben, maar het lukt vrijwel nooit om een project op tijd en voor de afgesproken prijs klaar te krijgen.
Of het duurt zo lang dat het project allang achterhaald is door de feiten.
StillAwake schreef:Met het doortrekken van de A4 (al een heel oud plan, nog voor er sprake was van maasvlaktes) is de noodzaak tot deze tunnel vergroot.

Op de A4 gaat geen dag voorbij zonder file - vaak op meerdere plekken - wij rijden op verschillende tijdstippen en het is altijd foute boel.
Het is een prettige weg, mooi aangelegd, maar er klopt iets niet want het rijdt niet goed door.
We hebben er ruim 40 jaar op moeten wachten, maar in feite is deze weg dus ook achterhaald en had aan beide kanten er nog een baan bij moeten hebben. Maar ja, de natuur in het Groene hart he.
Het geloof geeft kracht en moed in het leven, maar de liefde geeft warmte.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jan 2018 14:16

Als je een leuk project wilt noemen dat gierend uit de klauw gelopen is, noem dan de Noord-Zuid-Lijn in onze altijd zo voorbeeldige hoofdstad.
In Te, Domine, speravi, non confundar in aeternum.

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 15 jan 2018 16:30

Moestuin schreef:

Goede ontwikkeling binnen de SGP

SGP Amsterdam kiest met Paula Schot een vrouwelijke lijsttrekker

Het verblijde mij dat de SGP mee gaat doen met de GRV in Amsterdam.
Ook het feit dat een vrouw lijstaanvoerder wordt vind ik een prima zaak.
Zij - de SGP- wil o.a. het verplicht openstellen van een winkel aan de kaak stellen.
Ook hierin kan ik mij prima vinden.
Het kan en mag niet zo zijn dat een winkelier om welke reden dan ook verplicht wordt zijn winkel op zondag open te hebben op straffe van een boete.

Mijn hoop is er tevens op gevestigd dat de SGP 1 of meerdere zetels zal gaan halen.
Maar dat er in Amsterdam een SGP afdeling is en zo ook de boodschap van God verspreidt doet mij goed.
Want Amsterdam heeft nu niet de naam zoals men die wel heeft van Staphorst, Spakenburg of andere plaatsen op de Bijbelbelt..

Prima zaak!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 15 jan 2018 18:22

elburger schreef:Het kan en mag niet zo zijn dat een winkelier om welke reden dan ook verplicht wordt zijn winkel op zondag open te hebben op straffe van een boete.

En een winkelier die op straffe van een boete de winkel op zondag niet mag openen ?

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 16 jan 2018 10:57

rotterdam schreef

En een winkelier die op straffe van een boete de winkel op zondag niet mag openen ?

Inderdaad. In de stad Groningen heeft 1 middenstander ondertussen al een boete van vele tienduizenden euro's bij elkaar gekregen.
Anderen in mindere mate, maar de rechtbank heeft vorige week of die week ervoor besloten dat die ondernemer(s) de boetes moeten betalen

https://www.volkskrant.nl/binnenland/groningen-doet-dringende-oproep-aan-winkelcentrum-beboet-winkeliers-niet-die-op-zondag-dicht-willen-blijven~a4541094/
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

elburger
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor elburger » 12 feb 2018 12:03

Kathleen schreef

Ik heb het debat ook gezien en het was ronduit beschamend. Als een stel kleuters op 1 persoon, en dan niet eens met feiten maar met valse aantijgingen. Als ze het allemaal zo racistisch vinden, dan doen ze lekker aangifte. Dit was geen debat, dit was een avondje framen. Dat heet politiek tegenwoordig. Zum kotzen.

Helaas is dit momenteel de moraal in an van de Nederlandse politiek.
Nu ben ik het ook niet overal mee eens wat FvD zegt, maar het heeft ook goede actiepunten.
Maar om terug te komen op het debat in Amsterdam afgelopen vrijdag, Met z'n allen op 1 partij.
Mijn mening is dat men dat doet om de tekortkomingen van hun eigen partijen te verdoezelen.
Wat Zijlstra zegt dat kan allemaal wel en zelf die moraal ridder uit de D'66 partij, die Ollongren neemt het met een korreltje zout.
Ja natuurlijk, het is een coalitie genoot.
van Staaij van de SGP verwoorde het beter, dit was niet netjes.
Erg jammer dat ik de CU nog niet heb gehoord over deze leugen.
Vind trouwens dat de CU die C op diverse politieke vlakken niet waardig is.

Even terug komend op deze topic, de gemeenteraadsverkiezingen 2018.
Men zal zien dat de aanvallen op FvD maar ook op oppositie partijen vanuit de regeringscoalitie volop doorgaan.
Wat men wel krijgt is dat de burgers steeds meer op de lokale partijen zullen gaan stemmen.
Partij van de arbeid doet zelf al mee met anders noemende partij namen omdat men bang is dat het stempel van de PVDA een negatief effect zal hebben.
Hoezo, verloochenen van je eigen zaak?!

Opvallend ook nog dat de partij, Jezus leeft, toch geleidelijk aan meer voet aan de grond krijgt in bepaalde delen van het land.
Zij doen mee in de N O polder en ook in Dronten.

Waar Gods woord klinkt zal de kudde groeien, toch?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2018 15:11

Welke leugen precies?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2018 15:21

Optimatus schreef:Welke leugen precies?

Het gaat nu om het verhaal dat Zijlstra bij Poetin was geweest.
Het is frappant dat D66 inderdaad zo mild reageert.
Heeft Pechtold zoveel boter op het hoofd?

Aan de andere kant, alle politici hebben boter op het hoofd, en wie zonder zoned is werpe het eerste pakje...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2018 15:27

Heeft het zin om op elk incident naar voren te rennen en te hijgen hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is? Zijlstra heeft zijn onzin verkocht op het moment dat hij fractievoorzitter was van de VVD en een zaal vol VVD'ers toesprak. Hij was toen geen minister - althans, zo heb ik de casus tot dusver begrepen.

Als hij zijn partij niet wil beschadigen, treedt hij af. Het is mijns inziens vooral schadelijk voor de VVD en Zijlstra zelf.

Trump liegt aan de lopende band, Poetin houdt stukken Oekraïne bezet - ik denk dat we daar meer last van hebben dan van een zelfingenomen VVD'er die zichzelf belachelijk maakt.

Yoshi
Majoor
Majoor

Berichtdoor Yoshi » 12 feb 2018 18:10

En toch hoeft onze Nederlandse politiek niet te verlagen tot dit niveau of het niveau van de VS of Rusland. Hij is een schande voor de Nederlandse politiek en mijn inziens kan hij Nederland niet meer geloofwaardig vertegenwoordigen als minister.

Maar met lokale politiek (en dus de gemeenteraadsverkiezing) heeft het weinig te maken. Ik ben wel benieuwd hoeveel de landelijke politieke partijen moeten inleveren aan lokale politieke partijen. Het vertrouwen in de politiek ebt weg, en dat bied kansen voor lokale gezichten. En laat je niet ringeloren door de lokale PvdA die wellicht onder een andere naam meedoet in jouw gemeente.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 12 feb 2018 21:40

Zijlstra kan nu met geen mogelijkheid meer iets roepen over nep nieuws. Het was al een lichtgewicht voor buza, maar nu helemaal. Ik zeg opstappen, met zo'n pief kan je internationaal niets meer.
De rol van D66 is wederom beschamend. Deze leugen vindt men allemaal kunnen (het doel is tenslotte de Russen te framen voor alles, zie de tweet van Penhouse Pechtold), moet je eens kijken als de PVV/FvD dat zou hebben gedaan. Vol op het moreel verheven orgel van progressiviteit....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”