Gemeenteraadsverkiezingen 2018

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Optimatus » 25 mar 2018 15:11

Welk gevaar precies, anders dan op ethisch gebied?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Yoshi » 25 mar 2018 15:47

Optimatus schreef:Welk gevaar precies, anders dan op ethisch gebied?

De D66 minister van Binnenlandse zaken en de veiligheidsdiensten is antidemocratisch en heeft zichtbaar minachting voor de burger. Bovendien heeft ze eerder gezinspeeld op onafhankelijkheid van Amsterdam buiten het koninkrijk. Daarmee is ze staatsgevaarlijk. Pechtold is nu 2 maal corrupt gebleken en weigert verantwoording af te leggen. Momenteel is justitie zijn handelen aan het onderzoeken. Bovendien heeft hij absolute minachting voor de krijgsmacht en daarmee de weerbaarheid van Nederland als onafhankelijke staat. En zo kunnen we eigenlijk nog wel een paar A4tjes vullen met D66 politici op hoge plaatsen en met daadwerkelijke invloed op alle niveau's.

Baudet is een mafklapper maar vrij onschadelijk. Het directe gevaar zit in D66.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor elburger » 25 mar 2018 16:17

In Elburg is eigenlijk alles bij het oude gebleven.
Door een bevolkingsaanwas kwam er 1 extra zetel ter beschikking en deze is naar de CU gegaan.
Ik heb op de partij Jezus Leeft gestemd, gewoon omdat ik die man een hart onder de riem wil steken voor de beslissing die hij heeft genomen om deze partij in mijn woonplaats op te richten.

Voor Elburg houdt deze uitslag in, geen koopzondag de komende 4 jaren.
Prima zaak.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Optimatus » 25 mar 2018 16:38

Yoshi schreef:De D66 minister van Binnenlandse zaken en de veiligheidsdiensten is antidemocratisch en heeft zichtbaar minachting voor de burger. Bovendien heeft ze eerder gezinspeeld op onafhankelijkheid van Amsterdam buiten het koninkrijk. Daarmee is ze staatsgevaarlijk. Pechtold is nu 2 maal corrupt gebleken en weigert verantwoording af te leggen. Momenteel is justitie zijn handelen aan het onderzoeken. Bovendien heeft hij absolute minachting voor de krijgsmacht en daarmee de weerbaarheid van Nederland als onafhankelijke staat. En zo kunnen we eigenlijk nog wel een paar A4tjes vullen met D66 politici op hoge plaatsen en met daadwerkelijke invloed op alle niveau's.

Baudet is een mafklapper maar vrij onschadelijk. Het directe gevaar zit in D66.


* Op dit moment wordt er onderzoek gepleegd. Dat betekent dat er nog geen uitspraak is en tot die tijd is Pechtold onschuldig.
* Absolute minachting voor de krijgsmacht? Waaruit blijkt dat?
* Wat is er precies antidemocratisch aan Ollongren?
* In hoeverre de onafhankelijkheid van Amsterdam serieus bedoeld was of een cynische grap, moet nog blijken.

Tot nu toe heb ik geen bewezen strafbare feiten gezien, alleen kreten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Yoshi » 25 mar 2018 19:00

Optimatus schreef:* Op dit moment wordt er onderzoek gepleegd. Dat betekent dat er nog geen uitspraak is en tot die tijd is Pechtold onschuldig.
* Absolute minachting voor de krijgsmacht? Waaruit blijkt dat?

Pang, pang tweet.
* Wat is er precies antidemocratisch aan Ollongren?

Kijk de debatten over de afschaffing van het raadplegend referendum eens terug.
* In hoeverre de onafhankelijkheid van Amsterdam serieus bedoeld was of een cynische grap, moet nog blijken.

Als grap, in zo'n positie als toen nog locu burgemeester? Overigens was de grap dan ontzettend antidemocraties en wederom een minachting voor de burger.
Tot nu toe heb ik geen bewezen strafbare feiten gezien, alleen kreten.

Pechtold zal wel weer een hand boven het hoofd gehouden worden. Maar dat er corruptie in het spel is lijkt mij een gigantische open deur. Daarnaast is er ook fraude in het spel met oa de taxatie van de woning. Maar goed, hij zal er wel weer tussendoor glibberen. Gelukkig heeft een groot deel van Nederland het nu ook door en hebben ze flink verloren afgelopen verkiezing.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Optimatus » 25 mar 2018 23:12

Yoshi schreef:Pang, pang tweet.

Kijk de debatten over de afschaffing van het raadplegend referendum eens terug.

Als grap, in zo'n positie als toen nog locu burgemeester? Overigens was de grap dan ontzettend antidemocraties en wederom een minachting voor de burger.

Pechtold zal wel weer een hand boven het hoofd gehouden worden. Maar dat er corruptie in het spel is lijkt mij een gigantische open deur. Daarnaast is er ook fraude in het spel met oa de taxatie van de woning. Maar goed, hij zal er wel weer tussendoor glibberen. Gelukkig heeft een groot deel van Nederland het nu ook door en hebben ze flink verloren afgelopen verkiezing.


Er is door het huidige kabinet besloten, het raadgevend referendum af te schaffen. Daar ben ik het niet mee eens, maar het besluit is genomen binnen het kader van de Nederlandse wetgeving.

De pangpangtweet... ik heb echt even moeten graven. Een reactie op een bericht in de telegraaf en daar leg jij een enorme berg zout op? Echt hè...

En waarom zou de grap antidemocratisch zijn? Zij mag dat gerust zeggen, dat heet namelijk vrijheid van meningsuiting. Crapuul als Wilders en Kuzu komen met ernstiger onzin weg.

Je weet niet of er fraude in het spel is, ten eerste ken jij lang niet alle ins en outs van dat gedoe met dat appartement en ten tweede kun jij ook niet bewijzen dat hem de hand boven het hoofd gehouden wordt. Als jij denkt dat je dat wel kunt bewijzen, dan ben ik heel benieuwd naar het bewijs.

Laat maar zien dus :)

Ik krijg meer de indruk dat jij gewoon elke gelegenheid aangrijpt om op D66 te vitten. Het is mijn partij ook niet, maar dit is echt een beetje sneu aan het worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 26 mar 2018 20:41

Als je nu nog niet ziet dat er milieuproblemen zijn, dan heb je echt onder een steen geleefd. Dieselauto's vervuilen enorm met roet en fijnstof. Of je de opwarming van de aarde er mee tegenhoudt, door deze te weren uit de stad, is een vraagteken, maar door vervuilende motoren te weren, creëer je wel een schonere lucht. Daar kan toch niemand iets op tegen hebben? Het is dan overigens wel praktisch, ook de vervuilende cruiseschepen uit je haven te weren.

En waarom het luchtverkeer allerlei belastingvoordelen heeft, is me ook nog steeds een raadsel.


Natuurlijk zijn er dingen die er verbeterd moeten worden op het gebied van milieu, maar dat men deze tijd zo hysterisch er over doet en met cijfers komt dat niet klopt... En met dingen aankomt die echt niet werken (windmolens, van het gas af, iedereen zonne-energie) we moeten wel realitisch blijven, en aangezien ik het idee heb dat GroenLinks en andere milieu-hootemetooten met cijfers/ideeën kom die naar mijn idee niet kloppen/ niet de waarheid zijn/onrealistisch zijn.. tja...

Yoshi

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Yoshi » 22 jun 2018 21:04

Deze week is er dan eindelijk een akkoord bereikt en zijn de wethouders geïnstalleerd bij mij in de gemeente. In een naburige gemeente vorige week. En een naburige gemeente met stad zijn ze er nog (lang) niet uit.

Ligt het aan mij of gaat het vormen van een college een proces wat steeds meer tijd en moeite kost? Hoe ervaren jullie dat in jullie gemeenten?

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Arco » 25 jun 2018 08:26

In mijn gemeente is ook maar in de laatste twee weken het college geïnstalleerd. Alleen, daarbij hebben ze de grootste partij uitgesloten, allemaal onervaren wethouders aangesteld en links. brrr.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor johannes1 » 25 jun 2018 11:09

Yoshi schreef:Deze week is er dan eindelijk een akkoord bereikt en zijn de wethouders geïnstalleerd bij mij in de gemeente. In een naburige gemeente vorige week. En een naburige gemeente met stad zijn ze er nog (lang) niet uit.

Ligt het aan mij of gaat het vormen van een college een proces wat steeds meer tijd en moeite kost? Hoe ervaren jullie dat in jullie gemeenten?

Kan het zijn dat het komt door de versplintering in de politiek. Ik heb in veel gevallen het idee dat je tegenwoordig meer partijen nodig hebt om een coalitie te kunnen vormen. En dat maakt het proces wel stroperig omdat je met meer mensen en standpunten tegemoet moet komen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 25 jun 2018 12:04

Arco schreef:In mijn gemeente is ook maar in de laatste twee weken het college geïnstalleerd. Alleen, daarbij hebben ze de grootste partij uitgesloten, allemaal onervaren wethouders aangesteld en links. brrr.


Wat is zo erg aan links ? :?
Of heb je liever neo-liberaal beleid, Voor bewoners die iets willen veranderen erg moeilijk doen maar een fabriek die dat wil en veel geld geeft wel ?

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Arco » 26 jun 2018 09:29

Geytenbeekje schreef:Wat is zo erg aan links ? :?
Of heb je liever neo-liberaal beleid, Voor bewoners die iets willen veranderen erg moeilijk doen maar een fabriek die dat wil en veel geld geeft wel ?


Een beetje zwart-wit voorgesteld. De bewoners moet je niet pamperen, want dat zorgt dat bewoners allerlei uitkeringen en bijstand nodig hebben, waar ze aan verslaafd raken. Dan krijg je namelijk dat ze ineens gaan roepen "daar hebben we recht op". Wat mij betreft gewoon het Bijbelse principe: "wie niet werkt zal niet eten" en ondersteuning van de armen, daar waar nodig. Tegelijkertijd moeten bedrijven ook niet op de schoot zitten van een gemeentebestuur, alleen de overheid moet ook geen ondernemertje gaan pesten. Zoals extra belastingen (waardoor minder mensen worden aangenomen), regulering openingstijden, etc.

Bij mij in de gemeente is qua financiën het goed op orde, de laatste jaren goed wegonderhoud gepleegd (voor auto's en fietsers) en de voorzieningen zijn op peil. Echter, met het huidige coalitieakkoord verwacht ik grote problemen: financieel, onderhoudstechnisch en qua voorzieningen. Zo zijn er plannen voor meer windmolens, die kosten alleenmaar geld. Meer groenvoorziening, waar moet je dan parkeren? En zo meer.

Maar de grootste vrees van mijner zijde is dat de gemeente, net als alle gemeenten in Nederland, in 2021 een plan bij het ministerie moet hebben liggen om alle woningen gasloos te krijgen. Nog los van de vraag of het wel slim is om gasloos te gaan, ben ik bang voor het prijskaartje van de maatregelen. De woningeigenaren worden waarschijnlijk verplicht om meer te doen aan hun huis, of diegenen die dat al gedaan hebben financieren mensen die dat nog niet gedaan hebben via de belastingen aan subsidies. De makkelijkste oplossing om grootschalig gasloos te gaan is een warmtenet/stadsverwarming. Nu kan ik kiezen wie mijn stroom levert, dat gaat niet met een warmtenet. Monopoly dus, wat ik alleen als bordspel leuk vind.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten