Oorlog in Syrie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Oorlog in Syrie

Berichtdoor elburger » 01 mei 2017 10:22

Ik kan heel kort zijn over de oorlog in Syrië. Zodra die is afgelopen wordt Israël weer "target no 1 ". Dus laat die lui elkaar daar maar mooi bezig houden.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Oorlog in Syrie

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2017 16:42

Sterk argument. Bij mijn weten waren er voor de oorlog in Syrie begon geen miljoenen Joden op de vlucht voor geweld daar. Dat daar groepen in strijd zijn heeft niets met Israel te maken. En het feit dat groepen daar "elkaar bezig houden" heeft al tot honderdduizenden slachtoffers geleid, een enorme vluchtelingenstroom op gang gebracht enzovoorts. Maar dat vind jij prima omdat er dan een paar radicale moslims zich daarop focussen en niet af en toe een aanslag proberen te doen in Israel? En waar komen die aanslagen in Europa dan vandaan?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Oorlog in Syrie

Berichtdoor johannes1 » 24 mei 2017 11:47

Heeft dat te maken met de oorlog in Syrie of is het gevolg van een staat in opkomst?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Oorlog in Syrie

Berichtdoor Marnix » 29 mei 2017 07:46

De staat in opkomst manifisteert zich daar ook... dus beiden denk ik?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Oorlog in Syrie

Berichtdoor elbert » 07 sep 2017 08:24

Een foto van een chemische wapens fabriek in Syrie die vannacht door de Israelische luchtmacht zou zijn gebombardeerd:
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Oorlog in Syrie

Berichtdoor johannes1 » 08 sep 2017 12:43

Zouden ze nu nog kunnen volhouden dat ze alles geruimd hebben? Of zou dit van de rebellen zijn geweest :^o
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Oorlog in Syrie

Berichtdoor elbert » 11 sep 2017 14:55

johannes1 schreef:Zouden ze nu nog kunnen volhouden dat ze alles geruimd hebben? Of zou dit van de rebellen zijn geweest :^o
De Syrische regering gaf toe dat er 2 soldaten gedood waren bij het bombardement, dus het was hun fabriek. Verder waren er de verplichte bedreigingen aan Israel, maar de Syrische regering weet zelf wel dat ze dat niet hard kunnen maken.
Opvallend is wel dat de Israelische raketten vanuit Libanees luchtruim zijn afgeschoten. Dat zal wel te maken hebben met de Russische luchtafweer die in Syrie staat opgesteld. Ook met die luchtafweer is de Israelische luchtafweer in staat om doelen in Syrie te raken.
Overigens hebben de Russen al een aantal keren op Israelische vliegtuigen geschoten (en gemist blijkbaar): https://www.timesofisrael.com/russian-f ... ast-twice/
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten