De kwestie Turkije

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

De kwestie Turkije

Berichtdoor Chaya » 14 mar 2017 10:33

Intussen zijn de gevolgen van deze onverkwikkelijke kwestie merkbaar voor veel Nederlanders.
Websites van bedrijven worden gehackt.
Het AD kopte vanmorgen:
Vermeende Turkse hackers hebben aangekondigd dat ze minstens 1.500 Nederlandse websites gaan platleggen. Bij een honderdtal, waaronder in Gelderland, Limburg en Amsterdam, gebeurde dat al. Ze worden gehost door Versio, een van de grootste hostingpartijen van Nederland.

Turkije wil geen diplomatie contact met Nederland, ongetwijfeld zal de import van Nederlandse produkten sterk worden verminderd of zelfs stopgezet. Ik las dat een paar Nederlandse voetballers, woonachtig in Turkije en spelend voor een Turkse club, bedreigd worden.

Houdt de Nederlandse regering terecht de rug recht?
Op welke wijze zouden wij de verhoudingen weer kunnen herstellen?
Is het niet erg dreigend allemaal?
Inmiddels hebben verschillende Turks/Nederlandse columnisten hun verontwaardiging uitgesproken.

"Ozkan Akyol in het AD gisteren:
Aan de andere kant moet u weten dat er duizenden Turkse Nederlanders bestaan die zich momenteel kapot schamen. Zij voelen weliswaar genegenheid voor het land waar hun roots liggen, maar dat gevoel prevaleert niet boven de wens om hier een volwaardige en rechtschapen burger te zijn, zonder dubbele agenda of dito loyaliteit.

Stelt jullie dit gerust?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor benefietdiner » 14 mar 2017 11:16

Het is een verkiezingscampagne van de VVD om kiezers bij de PVV vandaan te lokken.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor hans0166 » 14 mar 2017 13:08

Wat mij betreft gaat de Nederlandse rug nog veel rechter en gaat niet buigen voor een dictatoriaal bewind.

Degenen die met vlaggen en leuzen bij de consulaten gestaan hebben, biedt maar een enkeltje weg van hier, ga maar in Ankara doen wat je hier deed... doe je nooooit meer daarna .... en waarschijnlijk ben je zowieso onvindbaar, daar is Erdogan erg goed in.

De anderen die nu zwijgen?... wijsheid of laf ... daar ben ik nog niet helemaal uit.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor pindas83 » 14 mar 2017 13:59

Chaya schreef:Houdt de Nederlandse regering terecht de rug recht? Ja
Op welke wijze zouden wij de verhoudingen weer kunnen herstellen? Door gehoor te geven aan de eisen van die despoot. Niet doen dus.
Is het niet erg dreigend allemaal?Nee hoor, waait wel weer over.


Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor pindas83 » 14 mar 2017 14:01

hans0166 schreef:Wat mij betreft gaat de Nederlandse rug nog veel rechter en gaat niet buigen voor een dictatoriaal bewind.

Degenen die met vlaggen en leuzen bij de consulaten gestaan hebben, biedt maar een enkeltje weg van hier, ga maar in Ankara doen wat je hier deed... doe je nooooit meer daarna .... en waarschijnlijk ben je zowieso onvindbaar, daar is Erdogan erg goed in.

De anderen die nu zwijgen?... wijsheid of laf ... daar ben ik nog niet helemaal uit.


Ik weet het niet hoor maar volgens mij zijn die, met vlaggen zwaaiende, leuzen roepende Turken groot fan van dhr. Erdogan dus deze moet je even uitleggen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor benefietdiner » 14 mar 2017 15:48


Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2017 00:37

Chaya schreef:Intussen zijn de gevolgen van deze onverkwikkelijke kwestie merkbaar voor veel Nederlanders.
Websites van bedrijven worden gehackt.
Het AD kopte vanmorgen:
Vermeende Turkse hackers hebben aangekondigd dat ze minstens 1.500 Nederlandse websites gaan platleggen. Bij een honderdtal, waaronder in Gelderland, Limburg en Amsterdam, gebeurde dat al. Ze worden gehost door Versio, een van de grootste hostingpartijen van Nederland.

Turkije wil geen diplomatie contact met Nederland, ongetwijfeld zal de import van Nederlandse produkten sterk worden verminderd of zelfs stopgezet. Ik las dat een paar Nederlandse voetballers, woonachtig in Turkije en spelend voor een Turkse club, bedreigd worden.

Houdt de Nederlandse regering terecht de rug recht?
Op welke wijze zouden wij de verhoudingen weer kunnen herstellen?
Is het niet erg dreigend allemaal?
Inmiddels hebben verschillende Turks/Nederlandse columnisten hun verontwaardiging uitgesproken.

"Ozkan Akyol in het AD gisteren:
Aan de andere kant moet u weten dat er duizenden Turkse Nederlanders bestaan die zich momenteel kapot schamen. Zij voelen weliswaar genegenheid voor het land waar hun roots liggen, maar dat gevoel prevaleert niet boven de wens om hier een volwaardige en rechtschapen burger te zijn, zonder dubbele agenda of dito loyaliteit.

Stelt jullie dit gerust?


Ja. Genegenheid voor Turkije voelen is iets anders dan genegenheid voelen voor Erdogan en ik ken genoeg Turken die dat beamen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor Arco » 15 mar 2017 13:38

Wat ik lastig vind aan de hele kwestie: om welke reden heeft Nederland de Turkse ministers geweigerd? In Frankrijk staan ook verkiezingen voor de deur, daar zijn wel Turkse ministers geweest om te spreken. Waarom daar wel en hier niet?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 mar 2017 14:07

Nederland wilde het in principe ook mogelijk maken, maar wel onder voorwaarden.
De onderhandelingen over die voorwaarden verliepen moeizaam. Toen er tijdens die onderhandelingen ook nog eens met sancties gedreigd werd, kon Nederland niet anders meer dan weigeren.

Als dan ook nog blijkt dat de Turkse consul in Rotterdam tegen het stadsbestuur zegt dat er niets aan de hand is, maar ondertussen Turken oproept om naar het consulaat te komen is er voldoende reden om de minister die daar op slinkse wijze is gekomen uit te zetten.
Ik had het wel leuk gevonden als ze met auto en al weggesleept zou moeten worden, maar ze was zo verstandig om het niet zover te laten komen.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor johannes1 » 17 mar 2017 13:06

Arco schreef:Wat ik lastig vind aan de hele kwestie: om welke reden heeft Nederland de Turkse ministers geweigerd? In Frankrijk staan ook verkiezingen voor de deur, daar zijn wel Turkse ministers geweest om te spreken. Waarom daar wel en hier niet?

Omdat Nederland zelf uitmaakt of ze dit toestaan of niet. Het zou toch niet zo moeten zijn omdat het in Frankrijk mag dan mag het bij ons ook.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor Optimatus » 31 mar 2017 21:36

Ik ben van mening dat we onze Nederturkse landgenoten moeten steunen tegen de vaak onmenselijke druk die erdofielen op hen uitoefenen. Erdoclown dreigt Syrische vluchtelingen naar Europa door te sluizen. Prima plan. De EU moet dan meteen het associatieverdrag met Erdostan opzeggen en per vluchteling één Erdofiel uitzetten.

Erdoclown heeft dan zijn eigen supporters in huis, onze Nederturkse landgenoten hebben rust en vijf miljoen vluchtelingen verdelen over heel Europa is geen al te zware opgave.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: De kwestie Turkije

Berichtdoor johannes1 » 05 feb 2018 12:25

benefietdiner schreef:Het is een verkiezingscampagne van de VVD om kiezers bij de PVV vandaan te lokken.

Verkiezingen zijn voorbij, maar op refdag lees ik het volgende
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten