SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor benefietdiner » 03 feb 2017 09:44

Perk de groei van de islam in Nederland in

De SGP plaatst het christendom boven de islam, en dringt aan op maatregelen om de instroom van mensen met een islamitische achtergrond in te perken.
http://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/pe ... erland-in/

Eindelijk eindelijk komt ook de SGP over de brug na misschien wel honderdtal van mailtjes telefoontjes om wat aan de inperking van de grootmacht islam te doen.

Eens of oneens?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Chaya » 03 feb 2017 10:47

benefietdiner schreef:Eens of oneens?

Oneens, althans, met het tweede deel van de topictitel.
Ik heb de uitzending niet gezien en zal er graag meer over willen weten, voordat ik een inhoudelijk oordeel erover heb.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor benefietdiner » 03 feb 2017 11:26

Chaya schreef:Oneens, althans, met het tweede deel van de topictitel.
Ik heb de uitzending niet gezien en zal er graag meer over willen weten, voordat ik een inhoudelijk oordeel erover heb.

O..... ik dacht Chaya gaat natuurlijk gelijk reclame rijden voor de SGP 'soms zou je meer SGP willen'.
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=k9mI9kf0tRQ

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor elbert » 03 feb 2017 15:16

benefietdiner schreef:Hé hé eindelijk
(...)
Eindelijk eindelijk komt ook de SGP over de brug
Heb je wel opgelet? De SGP was al voordat Wilders geboren werd tegen islamisering en bovendien sluit het theocratische ideaal van de partij altijd al valse godsdiensten zoals de islam uit. Daarom stemt de SGP steevast tegen elke nieuwe moskee die gebouwd wordt bijvoorbeeld.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor benefietdiner » 03 feb 2017 18:43

elbert schreef:Heb je wel opgelet? De SGP was al voordat Wilders geboren werd tegen islamisering en bovendien sluit het theocratische ideaal van de partij altijd al valse godsdiensten zoals de islam uit. Daarom stemt de SGP steevast tegen elke nieuwe moskee die gebouwd wordt bijvoorbeeld.
Maar het werd nooit gemanifesteerd eerde onder de pet gehouden. Er is nu een duidelijk manifest uitgevaardigd: https://www.sgp.nl/actueel/manifest--is ... rland/6125
Kuzu van de partij Denk zag niet voor niemendal in dit manifest vergelijkingen met Wilders zijn destijds A-viertje.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Johan100 » 06 feb 2017 14:30

Deze uitspraak uit het manifest vind ik wel treffend.

Er is genoeg islam in het Midden-Oosten,
dat hoeven we in het Westen niet nog eens dunnetjes over te doen.

En deze uitspraak:
De nadrukkelijke aanwezigheid van de islam in Nederland vraagt om een verantwoorde visie en duidelijke grenzen. Helaas ontbreken vaak ofwel de visie ofwel de grenzen.

Inderdaad, de grenzen ontbreken en de grens is wel bereikt. Grenzen dicht dus maar?

Ik schrijf wel even nadrukkelijk erbij dat ik geen aanleiding wil geven tot het het haten van moslims. Ik woon zelf in een stad en spreek ook gewoon moslims of mensen met een islamitische achtergrond. Het gaat me echt om de islam. En ik vind dat landen waar het veilig is in de regio van oorlogsgebieden de vluchtelingen eerst op moeten vangen. En ook zijn er heel veel gelukzoekers mensen die meeliften met de stroom. Nederland is echt behoorlijk vol denk ik.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor benefietdiner » 06 feb 2017 18:33

Johan100 schreef:Deze uitspraak uit het manifest vind ik wel treffend.

Ik begrijp Kees eigenlijk ook niet goed, het is een beetje verwarrend.
http://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/pe ... erland-in/

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Johan100 » 06 feb 2017 22:35

Wie begrijpt Kees nog meer niet? Je hebt deze link toch al in je openingspost geplaatst? Ik denk dat ik jou niet begrijp.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor benefietdiner » 07 feb 2017 09:00

Johan100 schreef:Wie begrijpt Kees nog meer niet? Je hebt deze link toch al in je openingspost geplaatst? Ik denk dat ik jou niet begrijp.
Het manifest is wel duidelijk beschreven, maar de verdediging van dat manifest door Kees is wat verwarrend.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor elbert » 07 feb 2017 09:17

Hmm, ik vraag me af wat de SGP van dit soort bezoekjes van openbare scholen (!) aan moskeeen vindt:
Afbeelding
Bron
Tamelijk schokkend vind ik dit. En ik maar denken dat men op openbare scholen niets met godsdienst doet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor de passant » 07 feb 2017 10:30

elbert schreef:Hmm, ik vraag me af wat de SGP van dit soort bezoekjes van openbare scholen (!) aan moskeeen vindt:
Afbeelding
Bron
Tamelijk schokkend vind ik dit. En ik maar denken dat men op openbare scholen niets met godsdienst doet.

Dit had ik nog niet eerder gezien, , trouwens ik zag dat er ook een "jozefschool" bezat, en dat is echt geen openbare school maar waarschijnlijk een katholieke school , wat ik inderdaad verontrustend vind ( en ik ben 17 jaar lang in het onderwijsveld werkzaam geweest, ) is dat kinderen niet gauw durven weigeren, en anders is er wel een "verlichte" leerkracht die quasie verontwaardigd zegt "maar je bent toch niet van de PVV?", probeer dan nog maar als 9 jarige nee te zeggen ! , een gewoon bezoekje brengen aan een moskee is nog daar aan toe, heb ik minder moeite mee , maar dat je kinderen laat knielen en buigen , vind ik verwerpelijk.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 feb 2017 13:21

Dus als kinderen van een openbare school een reformatorische kerkdienst bezoeken en daar meezingen, meebidden en snoepjes eten na de tussenzang vind je dat ook verwerpelijk?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2017 15:30

elbert schreef:Tamelijk schokkend vind ik dit. En ik maar denken dat men op openbare scholen niets met godsdienst doet.

Ja, dat vind ik ook.
Zo zie je maar, neutraal bestaat niet.
de passant schreef:een gewoon bezoekje brengen aan een moskee is nog daar aan toe, heb ik minder moeite mee , maar dat je kinderen laat knielen en buigen , vind ik verwerpelijk.

Wij hebben ook weleens een moskee bezocht, net zoals we een katholieke kerk hebben bezichtigd.
Maar we hebben daar niet geknield, noch een kaarsje aangestoken.
Tante Pollewop schreef:Dus als kinderen van een openbare school een reformatorische kerkdienst bezoeken en daar meezingen, meebidden en snoepjes eten na de tussenzang vind je dat ook verwerpelijk?

Het gaat om de "dwang" die er achter zit. Bij onze kinderclub komen veel (islamitische en niet-gelovige) buurtkinderen.
De ouders weten dat er gebeden en gezongen wordt en een bijbelverhaal verteld wordt.
Maar de leiding laat de kinderen niet knielen e.d.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 feb 2017 15:45

Maar worden de kinderen van de foto dan gedwongen?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: SGP islam-manifest Hé hé eindelijk

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2017 15:58

Tante Pollewop schreef:Maar worden de kinderen van de foto dan gedwongen?

Ik denk niet dat ze spontaan zo op de grond zijn gaan zitten.
Ik schreef dwang tussen aanhalingstekens trouwens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten