Grenzen dicht

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Chaya » 01 feb 2017 10:08

benefietdiner schreef:Er blijven altijd mensen die denken dat inburgering gaat werken maar helaas na 50 jaar. ](*,) De wijkagent te vergeefs en de inburgeringscursussen werken nog niet voor 50 % en zie hier de onzin van minister Koenders tegen Wilders. http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... sen__.html

In inmiddels gaat de islamiseren gewoon door totdat Nederland Island is, wat een blindheid om je land zo prijs te geven. ](*,)

Je posting ziet er uit als een slechte googlevertaling. :mrgreen:
Intussen lijkt jij behoorlijk fobisch te worden. In genoemde landen wonen ook normale mensen hoor.

Door deze maatregel is er intussen veel klein leed. Op Schiphol zitten mensen vast - geheel te goeder trouw - die geen kant opkunnen. Komend vanuit één deze landen, tussenstop in Amsterdam en ze mogen niet door naar Amerika.
Een opa en oma, op reis om hun kinderen en kleinkinderen te zien.
Het zal je maar overkomen, vanwege het gedrag van een stel fanatieke mafkezen.
Marnix schreef:En in het koninkrijk van God is dat al helemaal zo dus kom niet aanzetten met Pro-Israel-sentiment. Het volk van God krijgt juist van God te horen dat ze anders moeten zijn dan volken om hen heen, niet mogen meedoen met hun wangedrag.

Het is hun lot. Israël is het meest vervolgde volk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor blijblij » 02 feb 2017 15:15

https://twitter.com/Yasminaelx/status/8 ... 5515124737

De opvoeding van hele generaties lijkt me niet geslaagd......

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 feb 2017 15:36

Rabbijn over het SGP-islammanifest:

"Kennelijk is het niet alleen symbolisch dat de foto van dominee Kersten nog steeds in de fractiekamer aan de muur hangt."

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Johan100 » 02 feb 2017 15:55

Tante Pollewop schreef:Rabbijn over het SGP-islammanifest:

"Kennelijk is het niet alleen symbolisch dat de foto van dominee Kersten nog steeds in de fractiekamer aan de muur hangt."

Dominee Kersten zag de Duitse bezetter als “een roede in Gods hand om Nederland te straffen voor de zonde”. Alles wat de Jood in die oorlogsjaren overkomt, zo schrijft de theoloog-politicus in zijn Korte Lessen over Kort Begrip, heeft de Jood uiteindelijk aan zichzelf te danken vanwege het ‘afwijzen van Jezus Messias.’


Dit komt uit dat artikel. Ik heb 'toevallig' het boekje 'korte lessen over kort begrip' in de boekenkast staan, ooit eens gekregen van iemand.
Op welke pagina kan ik dit vinden?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Johan100 » 02 feb 2017 16:21

Ik zou graag willen weten op welke pagina ik dit kan vinden. Want een artikel kan wel van alles roepen. Ik ben benieuwd of je klakkeloos een artikel plaatst omdat dit goed uitkomt of dat je het bewuste boekje gelezen hebt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor blijblij » 02 feb 2017 16:25

Je mag wel wat langer op een reactie wachten hoor!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Johan100 » 02 feb 2017 16:27

Ik wacht geduldig af..vandaag
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor blijblij » 02 feb 2017 16:48

Johan100 schreef:Ik wacht geduldig af..vandaag

Ik heb het artikel niet gedeeld en heb het boekje niet, maar misschien kun je het onder het artikel vragen?

Als ik snel Google kom ik uit bij een aantal niet al te fraaie verhalen/artikelen RD n.a.v. een scriptie van H.A. van Beek (UnivLeiden).

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 feb 2017 16:59

Ik heb toevallig belijdenis catechesatie uit dit boekje gehad, maar ik weet daar niet heel veel meer van, en het boekje heb ik inmiddels ook niet meer.

Ik kwam nog wel dit artikel tegen op internet, waarin staat:

De achtergrond van deze redenering is volgens Van Beek de leer van de voorzienigheid en de leer van de verkiezing van eeuwigheid. "De leeruitspr aken van 1931 van de Gereformeerde Gemeenten stellen het genadeverbond onder beheersing van de verkiezing. De Joden zijn dan niet meer de uitverkorenen van God. De wederomgeborenen hebben hun plaats ingenomen. Israël had als land en als volk voor Kersten afgedaan. De Joden hadden de vervolging volgens de predikant aan zichzelf te wijten, omdat ze voorafgaand aan de kruisiging van de Heere Jezus het oordeel over zichzelf hebben afgeroepen."

Rabbijn van de Kamp zal dit dus niet uit zijn dikke duim hebben gezogen.

Vanwaar trouwens deze bok-op-haverkist-reactie? Is Kersten een heilige?
Ook uit het artikel: " "Het gebrek aan tegenspel en transparantie had ook te maken met het feit dat de achterban hem tot leider had gemáákt. Dat riekt naar heiligenverering. Er waren mensen die alles goed vonden als het maar uit de mond van Kersten kwam."

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 feb 2017 17:12

Johan100 schreef:Ik wacht geduldig af..vandaag

Tip: zoek het zelf even op.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Johan100 » 03 feb 2017 12:42

Tante Pollewop schreef:
Tip: zoek het zelf even op.

Je hebt het dus niet gecontroleerd. Duidelijk. De praktijk leert dat artikels weleens een verdraaid beeld van de werkelijkheid kunnen geven. Daarom kun je niet zomaar ongecontroleerd iets spuien, ongeacht om wie het gaat. Of je die persoon nu prettig vind of niet. Zet er anders expliciet bij' ik kwam dit artikel tegen, maar weet niet of het helemaal waar is' o.i.d.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor elburger » 03 feb 2017 12:56

"Chaya schreef "

Door deze maatregel is er intussen veel klein leed. Op Schiphol zitten mensen vast - geheel te goeder trouw - die geen kant opkunnen. Komend vanuit één deze landen, tussenstop in Amsterdam en ze mogen niet door naar Amerika.
Een opa en oma, op reis om hun kinderen en kleinkinderen te zien.
Het zal je maar overkomen, vanwege het gedrag van een stel fanatieke mafkezen.


Het is waar Chaya dat er onschuldigen lijden.
Maar is het niet altijd zo geweest?
De meerderheid van de Iraniërs wil niets liever dan een vreedzame relatie met Amerika.
Maar die Ayatollah's hebben een zo'n diepe haat tegen de VS omdat zij de vorige eeuw de Sjah van Perzië steunden, EN, omdat ze Israël steunen.
Alles wordt gereguleerd in Iran.
Mensen mogen totaal geen westerse invloeden kennen/zien.
Ik kan mij er wel iets van voorstellen waarom Trump met deze maatregel kwam.
Moet alleen wel aantekenen dat mensen die een "greencard" hebben daarvan niet de dupe mogen worden.
Gelukkig is het voor hen nu toch mogelijk om de VS in te komen.

Maar het gaan niet alleen om die landen he.
Ik ken een jonge vrouw uit Mexico die heel veel familie heeft wonen in de VS.
Nu is zij vergeten met haar 18e een Amerikaans paspoort aan te vragen omdat zij de dubbele nationaliteit heeft.
Ook zij komt de VS niet in.
Over 3 jaar mag zij pas weer een paspoort aanvragen.
En als ik de VS in wil, moet ik kunnen aantonen dat ik geen crimineel verleden heb.

Deze maatregel heeft zijn voor- en nadelen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 feb 2017 13:36

Johan100 schreef:Je hebt het dus niet gecontroleerd. Duidelijk. De praktijk leert dat artikels weleens een verdraaid beeld van de werkelijkheid kunnen geven. Daarom kun je niet zomaar ongecontroleerd iets spuien, ongeacht om wie het gaat. Of je die persoon nu prettig vind of niet. Zet er anders expliciet bij' ik kwam dit artikel tegen, maar weet niet of het helemaal waar is' o.i.d.

1. het ging me in het artikel niet om deze passage, die heb jij eruit gepikt.
2. deze passage verbaasde mij ook, maar toen ik een simpele zoekopdracht bij google gaf, kwam het RD-artikel naar voren. Dit bevestigd dat Ds. Kersten dergelijke uitspraken gedaan heeft.
3. Ik kwam het boekje toch nog tegen in de boekenkast. Ik heb gezocht, maar deze passage niet gevonden. Nu is dit een herdruk van 1995, en in 1947 is er onder supervisie van Kersten ook nog een herdruk geweest. Ik kan me voorstellen dat bij één van deze herdrukken de passage uit het boekje is gehaald.
4. Het kan ook zijn dat Van de Kamp het mis heeft, en dat Kersten het niet heeft geschreven in Korte Lessen over het Kort Begrip, maar ergens anders. Als 2 bronnen het bevestigen, lijkt het mij waarschijnlijk dat Kersten een dergelijke uitspraak gedaan heeft. Het ligt ook in lijn met wat bekend is over zijn houding in de Tweede Wereldoorlog.
5. Ik werp dus de suggestie dat ik onzorgvuldig ben verre van mij.
6. probeer zelf wat zorgvuldiger te zijn, want op mijn andere reactie met de link naar het RD artikel reageer je niet. Of komt dat artikel je niet uit?

Steinway
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2016 11:03

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Steinway » 03 feb 2017 14:20

Elbeurger schreef : De meerderheid van de Iraniërs wil niets liever dan een vreedzame relatie met Amerika.


Waar is deze uitspraak op gebaseerd?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Grenzen dicht

Berichtdoor Johan100 » 03 feb 2017 14:24

Tante Pollewop schreef:
1. het ging me in het artikel niet om deze passage, die heb jij eruit gepikt.
2. deze passage verbaasde mij ook, maar toen ik een simpele zoekopdracht bij google gaf, kwam het RD-artikel naar voren. Dit bevestigd dat Ds. Kersten dergelijke uitspraken gedaan heeft.
3. Ik kwam het boekje toch nog tegen in de boekenkast. Ik heb gezocht, maar deze passage niet gevonden. Nu is dit een herdruk van 1995, en in 1947 is er onder supervisie van Kersten ook nog een herdruk geweest. Ik kan me voorstellen dat bij één van deze herdrukken de passage uit het boekje is gehaald.
4. Het kan ook zijn dat Van de Kamp het mis heeft, en dat Kersten het niet heeft geschreven in Korte Lessen over het Kort Begrip, maar ergens anders. Als 2 bronnen het bevestigen, lijkt het mij waarschijnlijk dat Kersten een dergelijke uitspraak gedaan heeft. Het ligt ook in lijn met wat bekend is over zijn houding in de Tweede Wereldoorlog.
5. Ik werp dus de suggestie dat ik onzorgvuldig ben verre van mij.
6. probeer zelf wat zorgvuldiger te zijn, want op mijn andere reactie met de link naar het RD artikel reageer je niet. Of komt dat artikel je niet uit?


Ok, dat is helderder. Bedankt. Ik kon het ook niet vinden.
Punt 6: je verwijt me bij voorbaat al onzorgvuldigheid over iets waar ik nog niet op gereageerd heb. Dat vind ik erg onzorgvuldig.
Ik heb ook nog geen link naar een RD artikel gezien. Ik zal kijken of ik dit kan vinden.

Gevonden. Dat artikel plaatste je voordat mijn vraag beantwoordt was waar ik het in het boekje kon vinden. Verhalen over zijn houding rond en in de Tweede Wereldoorlog is me allang bekend. Maar het ging me over dat citaat wat ik niet kan vinden in het bewuste boekje.

Ik stel voor om terug te keren naar het topic-onderwerp. Laten we de moderator geen overuren bezorgen.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 03 feb 2017 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten