Roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Roken

Berichtdoor mona » 10 aug 2018 12:41

De Heere heeft mij in één nacht bevrijd van mijn rookverslaving, die 27 jaar heeft geduurd.
Dit is nu vier jaar geleden, en ik heb nooit meer de behoefte gehad aan één sigaret, zelfs geen trekje.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Roken

Berichtdoor coby6 » 10 aug 2018 12:57

Yoshi schreef:Mensen die nu nog roken mogen wat mij betreft dan ook meer voor de zorgverzekering betalen. In mijn omgeving zijn veruit de meeste rokers gestopt. Dat tabak duurder werd heeft daarbij ook geholpen.

Bij ons vooral dat ze naar buiten werden verbannen. Vroeger stond de asbak op het bureau op m'n werk.
Dan moeten mensen die ongezond eten of veel drinken of niet sporten ook meer betalen. Eigenlijk moeten mensen die gezond leven meer betalen. Dat kost veel meer aan pensioen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Roken

Berichtdoor coby6 » 10 aug 2018 13:01

mona schreef:De Heere heeft mij in één nacht bevrijd van mijn rookverslaving, die 27 jaar heeft geduurd.
Dit is nu vier jaar geleden, en ik heb nooit meer de behoefte gehad aan één sigaret, zelfs geen trekje.

Geweldig!
Ik heb het al heel vaak geloofd en dan geen kauwgom meer, maar dan kwam er weer stress en kocht ik weer peuken. Daarom hou ik die nicotinekauwgom maar bij me voor het geval dat. Gaat wel beter, maar als ze ineens weer geld gaan eisen neem ik weer een kauwgompie.
Mijn broer sloot zich 3 weken op om uit te chagrijnen, maar die heeft geen kinderen. Kun je niet maken als je kinderen hebt.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Roken

Berichtdoor dalethvav » 10 aug 2018 13:47

coby6 schreef:Bij ons vooral dat ze naar buiten werden verbannen. Vroeger stond de asbak op het bureau op m'n werk.
Dan moeten mensen die ongezond eten of veel drinken of niet sporten ook meer betalen. Eigenlijk moeten mensen die gezond leven meer betalen. Dat kost veel meer aan pensioen.

Ja, mensen die gezond leven moeten ook meer gaan betalen omdat ze meer ouderdomskwaaltjes krijgen en meer hulpmiddelen nodig hebben, wat óók weer meer kosten met zich meebrengt voor de zorgverzekeraars.....
(Overigens, ik ben een niet-roker voor alle duidelijkheid.)
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Roken

Berichtdoor Yoshi » 10 aug 2018 13:54

coby6 schreef:Zonder hulp van God kun je niet even gaan stoppen.

De meeste mensen die ik ken en die gestopt zijn met roken hebben dat zonder God gedaan, althans ze zijn niet gelovig.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Roken

Berichtdoor coby6 » 10 aug 2018 14:19

Yoshi schreef:Je zegt nu 2 dingen, mensen die ongezond eten of veel drinken of sporten moeten meer betalen en mensen die gezond leven moeten meer betalen.
Gewoon iedereen wat langer door laten werken. Sowieso verwacht ik weinig tot geen aow uitkering als ik later oud ben. Pensioen bouw je zelf op met je werk, dat staat er dus buiten.

Ja maar dat kost ze heel wat zeg. M'n pa gaat wel door tot in de 90. Hij heeft maar tot z'n 57e gewerkt.
Ik zeg maar gewoon wat. Vind het onzin dat meer betalen. Drugsverslaafden worden gratis geholpen, maar een roker moet meer dokken. Methadon is gratis, nicotinekauwgom niet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Roken

Berichtdoor coby6 » 10 aug 2018 14:54

Ik had een keer een droom dat ik bij een hulpverlener zat en ik zei dat ik zo gestresst was. Hij zei: Wat eet je dan zoal? Eh ja eigenlijk bijna niks. Voornamelijk nicotinekauwgom. Da's niet zo gezond, zei ie.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Roken

Berichtdoor naamloos » 11 aug 2018 05:54

coby6 schreef:Ja mijn vader is gewoon gestopt cold turkey. Maar die werd ook chagrijnig. Je moet immer rustig en blij zijn als je kinderen hebt. Zonder hulp van God kun je niet even gaan stoppen.
Mijn pa was de 1 op de andere dag gestopt, was ook niks chagrijnig.
Bij mij ging net zo, geen centje last terwijl ik er rustig een pakje per dag doorheen joeg.
Ik heb God heus wel wens om hulp gevraagd, maar jarenlang was ik in mijn eentje aan het tobben. Niks geen flitsende wonderen!
En toen op een avond heb ik met een groep mensen afgesproken om op een vastgestelde datum te stoppen.
Wie zich daar niet aan hield mocht iedereen van een flink zakgeldje voorzien,
Daar hebben wij God niet bij geraadpleegd, maar de meeste van ons zijn zonder een enkel probleem rook-vrij geworen, en hebben na jaren nog steeds geen enkele behoefte om weer een peuk op te steken.
Nou kun je natuurlijk zeggen dat God dat heeft gedaan, maar waarom bij de 1 wel en de ander niet?
Volgens mij gaat er in je hoofd een knop om (zo zitten we psychisch in elkaar) gewoon een definitieve beslissing nemen voor jezelf.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Roken

Berichtdoor coby6 » 11 aug 2018 08:23

naamloos schreef:Mijn pa was de 1 op de andere dag gestopt, was ook niks chagrijnig.
Bij mij ging net zo, geen centje last terwijl ik er rustig een pakje per dag doorheen joeg.
Ik heb God heus wel wens om hulp gevraagd, maar jarenlang was ik in mijn eentje aan het tobben. Niks geen flitsende wonderen!
En toen op een avond heb ik met een groep mensen afgesproken om op een vastgestelde datum te stoppen.
Wie zich daar niet aan hield mocht iedereen van een flink zakgeldje voorzien,
Daar hebben wij God niet bij geraadpleegd, maar de meeste van ons zijn zonder een enkel probleem rook-vrij geworen, en hebben na jaren nog steeds geen enkele behoefte om weer een peuk op te steken.
Nou kun je natuurlijk zeggen dat God dat heeft gedaan, maar waarom bij de 1 wel en de ander niet?
Volgens mij gaat er in je hoofd een knop om (zo zitten we psychisch in elkaar) gewoon een definitieve beslissing nemen voor jezelf.

Omdat de een het op wilskracht kan en de ander heeft God nodig. Er zijn toch ook zat mensen die gewoon stoppen met andere zonden, zonder dat ze God hoeven vragen om hulp. Harold Hill, schrijver van leven als een Koningskind, is gestopt omdat ie zei dat ie niet kon en niet wilde. Doet U het maar.
Het is demonisch. Valse rust. http://www.demonbuster.com/smoking.html
De keren dat ik na maanden weer een sigaret rookte werd ik gewoon high. Je zet de deur open voor demonie.
Die kauwgom is ook niet fris. Die werken gewoon samen met de tabaksindustrie.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten