Terreurdreiging

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Chaya » 21 nov 2016 16:10

Johan100 schreef:Dat ben ik gedeeltelijk wel met je eens, maar dat heeft niet zozeer met die zogenaamde 'dreiging' te maken bij Zestienhoven.

Nee, maar dat was wel de aanleiding om dit topic te openen.
* verwijderd door moderator: offtopic *
Johan100 schreef:Maar ik begrijp best wel dat als je er direct mee geconfronteerd wordt en er praktisch langs rijdt, het wel wat met je doet.

Het overkomt je opeens, out of the blue, dat is het bedreigende ervan. Je kunt je nooit voorbereiden en je weet dus ook niet hoe je zult reageren.
Johan100 schreef:Je kunt ook in die wetenschap en het besef wat David had leven, terwijl je jezelf niet door allerlei ongegronde angsten laat leiden.

Het gaat hier niet over ongegronde angst. Ongegrond is het als je stelt: ik ga vandaag niet naar buiten, want er zou wel eens een meteoriet op mijn hoofd kunnen vallen.
Gegrond is, je gaat naar het vliegveld en je ziet daar opeens de situatie zoals die op de foto. Dan is de angst dus gegrond. En op basis daarvan maak je de keuze of je dan de deuren ingaat en gewoon gaat vliegen, of je annuleert de reis.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Johan100 » 21 nov 2016 17:22

Het gaat hier niet over ongegronde angst. Ongegrond is het als je stelt: ik ga vandaag niet naar buiten, want er zou wel eens een meteoriet op mijn hoofd kunnen vallen.
Gegrond is, je gaat naar het vliegveld en je ziet daar opeens de situatie zoals die op de foto. Dan is de angst dus gegrond. En op basis daarvan maak je de keuze of je dan de deuren ingaat en gewoon gaat vliegen, of je annuleert de reis.

Nee, die angst is niet gegrond als je weet dat alles opgeklopt wordt in de media.
Die angst is niet gegrond als je geen bang persoon bent.
Die angst is niet gegrond als je beseft dat zonder de wil 'van je hemelse Vader' geen haar van je hooft vallen kan en je leven in Gods hand is.
Etc.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 21 nov 2016 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor mohamed » 21 nov 2016 22:03

Johan100 schreef:Nee, die angst is niet gegrond als je weet dat alles opgeklopt wordt in de media.
Die angst is niet gegrond als je geen bang persoon bent.
Die angst is niet gegrond als je beseft dat zonder de wil 'van je hemelse Vader' geen haar van je hooft vallen kan en je leven in Gods hand is.
Etc.

Zo is het en niet anders! d:)b


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten