Terreurdreiging

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Terreurdreiging

Berichtdoor Chaya » 17 nov 2016 15:33

Het zo gemoedelijke vliegveld Zestienhoven - tegenwoordig Rotterdam-The Hague airport, is nu veranderd in een soort oorlogsgebied, wegens terreurdreiging. Afbeelding

Hoe gaan jullie hiermee om, raak je er aan gewend, ben je er bang voor?
Als ik deze foto zie, bekruipt mij een akelig gevoel, vorige week zag het er zo vredig uit daar.
Zou dit steeds vaker gaan gebeuren?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2016 09:19

Ik heb het voorrecht in een landelijke omgeving te wonen, buiten de Randstad. Ik maak me persoonlijk niet veel zorgen over terreur. Als we ons bang laten maken door het mislukkelingenlegioen, dan hebben die sukkels juist hun zin. Die lol gun ik ze niet. Voor mensen die vaak midden in de stad moeten zijn, is het ongetwijfeld een heel ander verhaal. Je zou maar slachtoffer worden van een of andere haatbaard met een bomgordel of dankzij zo'n pauper dierbaren verliezen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2016 09:48

Optimatus schreef:Ik heb het voorrecht in een landelijke omgeving te wonen, buiten de Randstad. Ik maak me persoonlijk niet veel zorgen over terreur.

Gebleken is dat je in een dorp ook niet veilig bent. In Frankrijk drongen de terroristen een huis binnen in een dorpje waar je de kippen kon horen, zo stil was het er.
Optimatus schreef:Als we ons bang laten maken door het mislukkelingenlegioen, dan hebben die sukkels juist hun zin. Die lol gun ik ze niet.

Zo stoer kun je praten, maar als er 2 gasten met een kalashnikov voor je neus staan, en roepen hun kreet, doe je het ook in je broek.
Deze week kon je weer zien hoe iemand radicaliseert, hun eigen ouders konden het niet tegenhouden! Die mensen werden bang van hun eigen kind.
Dacht je nu echt dat het voor hen uitmaakt of ze kunnen zien hoe bang je bent?
Optimatus schreef:Je zou maar slachtoffer worden van een of andere haatbaard met een bomgordel of dankzij zo'n pauper dierbaren verliezen.

Het is een teken van de eindtijd. De satan gaat rond als een briesende leeuw. Genade kent hij niet. Hij kent geen mededogen voor de slachtoffers, maar ook niet voor de daders! Zij menen er immers goed aan te doen, dat wordt hen voorgehouden.
Dan kunnen gematigde moslims blijven zeggen dat het niet in de koran staat, hoe kan het dan dat het maar blijft doorgaan en zelfs toeneemt? Niemand kan dit keren. Noch uitroeien.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2016 10:00

Toch is in Berkenwoude de kans groter dat je door een tractor wordt aangereden dan dat een of andere haatbaard met een mes zijn gruweldaden verricht.

Ik schreef al eerder dat ik me vanuit mijn woonplaats geen grote zorgen maak, maar wel begrip heb voor de zorgen van mensen die op plaatsen wonen, waar de dreiging concreter is.

Ik geloof niet zo dat dit nu een teken van de eindtijd is. Vanaf 800 n. Chr. kwamen er allerlei Vikingen met bijlen en zwaarden om dood en verderf te zaaien, de Mongolen kwamen in de dertiende eeuw huishouden, we hebben de pest gehad in de veertiende eeuw, de godsdienstoorlogen in de zeventiende eeuw, Napoleon, Stalin, Hitler en Mao. Alle genoemde "evenementen" hebben stuk voor stuk veel meer slachtoffers gemaakt dan de haatbaarden sinds, pak 'm beet, 1990.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2016 10:09

Optimatus schreef:Toch is in Berkenwoude de kans groter dat je door een tractor wordt aangereden dan dat een of andere haatbaard met een mes zijn gruweldaden verricht.

Ja okay, maar het leven is geen kansberekening he.
Optimatus schreef:Ik schreef al eerder dat ik me vanuit mijn woonplaats geen grote zorgen maak, maar wel begrip heb voor de zorgen van mensen die op plaatsen wonen, waar de dreiging concreter is.

Op een bepaalde manier leer je daar ook wel mee te leven. En niet alles komt in de media ook.
Omdat er zo vaak "iets" gebeurt, = er blijft een tas staan, iemand roept iets onverstaanbaars, een jongen begint opeens te rennen = dat soort kleine incidenten, raak je aan gewend als je dat (vrijwel) dagelijks ziet.
Negen van de tien keer is het niets, dus dan zal het deze keer toch ook niet? En zo sust iedereen zich in een gerust gemoed.
Optimatus schreef:Ik geloof niet zo dat dit nu een teken van de eindtijd is. Vanaf 800 n. Chr. kwamen er allerlei Vikingen met bijlen en zwaarden om dood en verderf te zaaien, de Mongolen kwamen in de dertiende eeuw huishouden, we hebben de pest gehad in de veertiende eeuw, de godsdienstoorlogen in de zeventiende eeuw, Napoleon, Stalin, Hitler en Mao. Alle genoemde "evenementen" hebben stuk voor stuk veel meer slachtoffers gemaakt dan de haatbaarden sinds, pak 'm beet, 1990.

Dat is wel zo, maar je vergeet één groot verschil dat heel cruciaal is.
Toen hier oorlog was, hoorden ze dat in China jaren later pas.
Niemand deed iets om echt beroemd en onsterfelijk te worden en zo een plaatsje in een hemel te verdienen.
Het waren aardse ideeën.
Hitler zag zichzelf omringd door een "volmaakt volk", toen hij in moest zien dat het hem allemaal uit de hand was gelopen, sloeg hij de hand aan zichzelf. In de wetenschap (zijn wetenschap) dat er hierna niets meer is.
Dat is dus een ander uitgangspunt dan de haatbaarden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2016 10:20

Het leven is geen kansberekening, maar ik heb op het platteland nou eenmaal meer met tractoren en uitstekende hooischudders te maken dan met eventuele terroristen.

Ik vind het in de metro (die van Rotterdam, die is dichtbij) ook niet heel fijn als ik tegen een nikaab aan zit te kijken. Natuurlijk laten de berichten mij niet koud en je bent op je hoede (voor zakkenrollers overigens ook), maar ik ben ook niet van plan er m'n hele patroon op aan te passen. Zoals gezegd, dat willen die lui en dat wil ik niet.

Er zijn in de middeleeuwen massa's mensen in naam van Christus op pad gegaan om Jeruzalem te veroveren. Deze mensen werd ook een plaats in de hemel voorgespiegeld. Het is niet nieuw wat er gebeurt (Prediker ten voeten uit). Mensen doen soms erg veel pogingen om de islam als een nieuw en vervelend fenomeen neer te zetten, terwijl ook de meeste moslims het liefst een huis met een goed werkende centrale verwarming en een fijn inkomen willen. De obsessie voor de islam neemt soms bijna komische vormen aan, zowel binnen anti-islamitische kringen als binnen streng-islamitische kringen. De extremen links en rechts vind ik gevaarlijker dan de grote middenmassa, die, zoals gezegd, een normaal leven probeert te leiden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2016 10:31

Optimatus schreef:De extremen links en rechts vind ik gevaarlijker dan de grote middenmassa, die, zoals gezegd, een normaal leven probeert te leiden.

Dat is wel zo, maar een gedeelte van de middenmassa keert vaak terug naar hun moederland. In de aflopen jaren zijn hier diverse gezinnen teruggegaan naar Turkije en Marokko, aanvaardend dat ze het daar financieel minder hebben dan hier, omdat ze het toch niet kunnen vinden op hun manier.
Niet thuis bij de linksen, noch bij de rechtsen.
Dat is toch opmerkelijk.
Hoe vaak zou het gebeuren dat een Nederlands gezin na 40 jaar terugkomt uit Australië en Canada bijvoorbeeld?
Niet zo vaak, omdat iedereen daar dan geworteld is, zeker de kinderen.
Het is een ideologie, die op alles invloed heeft, daarom is het zo gevaarlijk.
En het is niet echt nieuw nee, maar wel de omstandigheden waarin het gebeurt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2016 10:43

Je hebt ook veel mensen uit die regio's die het in Nederland gewoon goed doen. Toch worden zij aangekeken op het wangedrag van haatbaarden en dat vind ik vrij triest.

Terreur is mede een gevolg van het paternalistisch gepamper van wat ik noem de "Volkskrantelite". Doodsbang om voor racist te worden uitgemaakt, heeft deze kliek jarenlang de andere kant op gekeken als er problemen werden aangekaart. De angst, om voor racist te worden uitgemaakt, was blijkbaar groter dan de wil, grieven van mensen die last hadden van radicalo's aan te horen. Ik moet toegeven dat ik me daar ook wel schuldig aan heb gemaakt in het verleden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2016 12:03

Optimatus schreef:Terreur is mede een gevolg van het paternalistisch gepamper van wat ik noem de "Volkskrantelite". Doodsbang om voor racist te worden uitgemaakt, heeft deze kliek jarenlang de andere kant op gekeken als er problemen werden aangekaart. De angst, om voor racist te worden uitgemaakt, was blijkbaar groter dan de wil, grieven van mensen die last hadden van radicalo's aan te horen.

Daarom kon de ideologie van Pim Fortuyn zo makkelijk wortel schieten.
Ik denk nog wel eens, hoe zou Nederland eruitzien - politiek gesproken - als hij niet doodgeschoten zou zijn?
Als zijn partij er nog zou zijn, als premier zag ik hem eerlijk gezegd niet, te weinig draagvlak uit de partijen.
Wilders is niet mijn partij, absoluut niet, ook zijn gedachtengoed niet, maar ik heb wel een zekere bewondering voor de man dat hij nooit opgeeft.
Hij kan geen normaal leven leiden, hoe is dat?
Hij onderschat echter nooit het probleem en lacht het zeker niet weg!
Je ziet ook het verschil in benadering van dit probleem door mensen die er daadwerkelijk nooit iets mee te maken hadden en diegenen die er soms middenin zitten.
Ik vind weglachen naief en dom.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Johan100 » 19 nov 2016 12:18

Je moet wel weten waar je over praat. Pim Fortuyn was een beetje een eenling binnen de politiek en zette zich echt af tegen de gevestigde orde en was echt een gevaar voor ze en hij moest eigenlijk gewoon dood.
Geert Wilders wordt gewoon gefinancierd door o.a. rijke (Joodse) lobbygroepen (o.a.uit de V.S.) en is gewoon een onderdeel van het totaalplaatje. Of de elite nu rechtsom of linksom een totalitaire staat krijgen, het maakt ze niets uit.
Kijk bijvoorbeeld naar de beveiliging die hij krijgt in Nederland en als die naar de V.S. gaat. Alles wordt uit de kast getrokken om te voorkomen dat die gedood wordt.
Die processen zijn ook maar schijnprocessen. Een stukje show.
Je kunt Fortuyn en Wilders niet vergelijken met elkaar.
Wilders is gewoon een (ex)VVD-er, voor het oog van de camera vliegen ze elkaar in de haren en zonder de camera zitten ze gezellig aan de koffie, bij wijze van spreken. Want hoe vaak is het al niet gebleken dat hij in de Tweede Kamer stemt op/voor iets waarin die in zijn campagnes juist tegen ageert.
Fortuyn meende volgens mij echt wat die zei.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2016 13:03

Wilders is in mijn optiek een ordinaire leugenaar en de PVV is, net als Denk, een groep figuren vol rancune.

Dit soort rancune kan echter alleen ontstaan, als er een kloof is tussen bestuurders en bestuurden. Die is er, helaas, ontegenzeggelijk. Als de elite de riolering van de samenleving niet tijdig reinigt, komt de stront er op een andere manier uit - daarom hebben we nu Trumps, Wildersen, Le Pens en Brexits en dat is mede veroorzaakt door het gebrek aan contact tussen bestuurders en bestuurden. De bestuurders zijn economisch rechts en cultureel links, de bestuurden zijn precies andersom.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Johan100 » 19 nov 2016 14:28

Chaya schreef:
Dat deed ik dan ook niet.
Min of meer wel.
Weet jij dat wel dan? Bron?

Sommige mensen maken zich druk om de financiering van de PVV. Die is namelijk niet openbaar en niet transparant. Wilders schijnt ook vanuit het buitenland gefinancierd te worden. Vooral door Amerikaanse joden, als wij ex-PVV-ers mogen geloven.
Uit de Volkskrant, HIER TE LEZEN[/quote]
Natuurlijk weet ik dat, daarom zeg ik het ook. Moet je natuurlijk niet met de Volkskrant komen. Vindt Optimatus geen goed idee waarschijnlijk.
Tja, heb me redelijk verdiept in maatschappelijke kwesties, maar de bronnen heb ik niet zo 1,2,3 bij de hand. Dat speelde al wat langer geleden allemaal. Maar die bron die jij gevonden hebt komt aardig overeen. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Johan100 » 19 nov 2016 14:50

De terreurdreiging bleek te maken te hebben met een ongewenste vreemdeling die 'verward' was, las ik in de streekkrant. Dus je kunt weer gerust gaan slapen hoop ik!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Chaya » 19 nov 2016 15:04

Johan100 schreef:On-topic; De terreurdreiging bleek te maken te hebben met een ongewenste vreemdeling die 'verward' was, las ik in de streekkrant. Dus je kunt weer gerust gaan slapen hoop ik!

Dat deed ik toch wel, ik woon niet t.o. het vliegveld. Maar ik moest erlangs, op weg naar huis en toen was het even vervelend.
Maar iedereen staat zo op scherp. Als er op het station een rugzak blijft staan, is er meteen actie van de politie.
Als iemand begint te schreeuwen en te rennen, breekt er lichtelijk paniek uit.
Dat soort kleine gebeurtenissen komen niet in de krant!
En wie zei ook weer - vlak voor het uitbreken van de tweede wereldoorlog - dat we gerust konden gaan slapen :?:
David zei het al:
zo waarachtig als de HEERE leeft, en uw ziel leeft, er is maar als een schrede tussen mij en tussen den dood!
En we lopen dus eigenlijk alle dagen "gevaar".
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Terreurdreiging

Berichtdoor Johan100 » 19 nov 2016 15:53

Dat ben ik gedeeltelijk wel met je eens, maar dat heeft niet zozeer met die zogenaamde 'dreiging' te maken bij Zestienhoven.
Dat geldt heel het leven. Je kunt zo een ernstig auto-ongeluk krijgen.

Een stukje nuchterheid is wel goed en het is maar goed dat niet elke zogenaamde 'dreiging' of schreeuw die iemand slaakt en ook begint te rennen in de krant komt. En dan worden veel mensen paniekerig gemaakt.

Maar ik begrijp best wel dat als je er direct mee geconfronteerd wordt en er praktisch langs rijdt, het wel wat met je doet.

Het leven is geen kansberekening inderdaad, maar je kunt er in bijna alle gevallen als er een dreiging is wel van uit gaan dat er niets gebeurt. Als er iets gebeurt, gebeurt het vaak onverwachts. Wat ik al zei, je kunt terwijl je er denkt veilig voorbij te zijn ook plotseling een ernstig ongeluk krijgen.

Je kunt ook in die wetenschap en het besef wat David had leven, terwijl je jezelf niet door allerlei ongegronde angsten laat leiden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten