Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor pindas83 » 07 okt 2016 09:41

hans0166 schreef:
dus jij vind dat je de gastheer niet hoeft te respecteren.

Met dit in mijn achterhoofd wil ik best eens jouw kerkdienst bijwonen ... maar dan mag ik wél aan de knopjes zitten ok?


Graag zelfs, een welkome afwisseling.
Tot zondag!

mohamed

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor mohamed » 07 okt 2016 10:11

hans0166 schreef:
dus jij vind dat je de gastheer niet hoeft te respecteren.

Met dit in mijn achterhoofd wil ik best eens jouw kerkdienst bijwonen ... maar dan mag ik wél aan de knopjes zitten ok?

pindas83 schreef:Graag zelfs, een welkome afwisseling.
Tot zondag!

De boete bedraagt 100 biljard euro's, te betalen in munten van 10 cent en een gevangenisstraf van drie maal levenslang. Waarom zo lang? Nou anders wordt de boete niet voldaan.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor Chaya » 07 okt 2016 12:35

Hij heeft nog geluk gehad met deze betrekkelijk lage straf. Ik begreep dat hij vaak sorry had gezegd, maar het had ook zomaar 4 jaar kunnen zijn.
Als je naar een ver land toegaat, moet je je op zn minst verdiepen in de cultuur en gewoontes van dat land.
Ik hoorde van een mevrouw van een reisorganisatie dat je bijv. ook geen selfies met een boeddha mag maken.
En niet alleen de godheden zijn heilig, als je in Thailand een bankbiljet laat vallen, waarop de foto van de koning staat afgedrukt en je zet er je voet op om te voorkomen dat het wegwaait, bega je al een strafbaar feit.
Ik vond het een nogal domme actie van deze jongeman. Religie-belevingen liggen heel gevoelig, dat weet iedereen.
hans0166 schreef:Met dit in mijn achterhoofd wil ik best eens jouw kerkdienst bijwonen ... maar dan mag ik wél aan de knopjes zitten ok?

Ben je werkelijk zo kinderachtig?
Wil je dit ook proberen bij een popconcert, in de bios en theater en bij een lezing?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor mohamed » 07 okt 2016 16:48

Chaya schreef:als je in Thailand een bankbiljet laat vallen, waarop de foto van de koning staat afgedrukt en je zet er je voet op om te voorkomen dat het wegwaait, bega je al een strafbaar feit.

Dat is wel erg hypothetisch en het lijkt me derhalve lariekoek, je hele hebben en houden zal maar wegwaaien en Boeddha mag dat niet zo leuk vinden maar die kan me gestolen worden want ik zet mijn voet er op! :lol:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor pindas83 » 08 okt 2016 19:07

mohamed schreef:De boete bedraagt 100 biljard euro's, te betalen in munten van 10 cent en een gevangenisstraf van drie maal levenslang. Waarom zo lang? Nou anders wordt de boete niet voldaan.


Dat zal hem leren mensen te belemmeren om te geloven! :mrgreen:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor Chaya » 10 okt 2016 14:11

mohamed schreef:Dat is wel erg hypothetisch en het lijkt me derhalve lariekoek,

Had even gegoogled voordat je dit lariekoek noemt. [-X

De koning is in Thailand zeer populair en wordt er vereerd als een soort halfgod. Negatieve uitingen tegen het koningshuis worden gezien als zeer ongepast en wordt al snel gezien als majesteitsschennis. Zelfs het stappen op een biljet dat wegwaait kan je in moeilijkheden brengen. Probeer te voorkomen om over de koning te praten of laat je zeer positief uit. Ook al meen je er niks van. Denk eraan: Thailand kent de zwaarste straffen voor majesteitschennis!

mohamed schreef: Boeddha mag dat niet zo leuk vinden maar die kan me gestolen worden want ik zet mijn voet er op!

Dit verbod heeft niets met boeddha te maken, maar met het respect dat men heeft voor de koning.
Voor ernstige majesteitsschennis kun je zelfs de doodstraf opgelegd krijgen!
Voordat je een onbekend land gaat bezoeken, lees dan eerst de voorschriften.
Zoals deze bijv.. De Koninklijke Familie heeft geen officiële macht in Thailand ,maar wordt wel zeer gerespecteerd door het volk. Op ieder bankbiljet en elke Thaise Baht is een afbeelding van de koning te vinden. Zodra het volkslied ten gehore gebracht wordt of de koning op televisie verschijnt, is het gebruikelijk om op te staan – ook voor buitenlanders.
hieristhailand.nl
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor elburger » 10 okt 2016 14:58

Drie maanden cel en 105 euro boete.
Wat heeft die vent een geluk gehad zeg.
Persoonlijk hadden ze hem van mij 3 maanden cel en 10.000 euro boete mogen geven.
Dit is typisch weer zo'n actie geweest waarvan je zonder de nationaliteit weet bijna zeker kunt zeggen dat het en Nederlander is geweest.
Natuurlijk, hier in Nederland kan en mag alles, maar men houdt er geen rekening mee dat zodra men over de landsgrenzen komt er hele andere regelgeving is.
Ik denk niet dat hij het had aangedurfd in Iran/Saoudie Arabië, of om het welk even islamitisch land.
Daar had hij stokslagen kunnen krijgen, of een geseling of een lange gevangenis straf.
Nee, meneer had er geen rekening mee gehouden dat men in een "onder ontwikkeld" land dit soort geintjes van een niet kunnen slapende Nederlander niet als een grapje zou ervaren.
Oppakken en straffen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

mohamed

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2016 22:11

mohamed schreef:Dat is wel erg hypothetisch en het lijkt me derhalve lariekoek,

Chaya schreef:Had even gegoogled voordat je dit lariekoek noemt. [-X

De koning is in Thailand zeer populair en wordt er vereerd als een soort halfgod. Negatieve uitingen tegen het koningshuis worden gezien als zeer ongepast en wordt al snel gezien als majesteitsschennis. Zelfs het stappen op een biljet dat wegwaait kan je in moeilijkheden brengen. Probeer te voorkomen om over de koning te praten of laat je zeer positief uit. Ook al meen je er niks van. Denk eraan: Thailand kent de zwaarste straffen voor majesteitschennis!


mohamed schreef: Boeddha mag dat niet zo leuk vinden maar die kan me gestolen worden want ik zet mijn voet er op!

Chaya schreef:Dit verbod heeft niets met boeddha te maken, maar met het respect dat men heeft voor de koning.
Voor ernstige majesteitsschennis kun je zelfs de doodstraf opgelegd krijgen!
Voordat je een onbekend land gaat bezoeken, lees dan eerst de voorschriften.
Zoals deze bijv.. De Koninklijke Familie heeft geen officiële macht in Thailand ,maar wordt wel zeer gerespecteerd door het volk. Op ieder bankbiljet en elke Thaise Baht is een afbeelding van de koning te vinden. Zodra het volkslied ten gehore gebracht wordt of de koning op televisie verschijnt, is het gebruikelijk om op te staan – ook voor buitenlanders.
hieristhailand.nl

Oké, i stand corrected. :D

Maar in Nederland staat de koning ook op het geld, dus waarom is dat een bezwaar?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor hans0166 » 12 okt 2016 11:20

Chaya schreef:]
Ben je werkelijk zo kinderachtig?
Wil je dit ook proberen bij een popconcert, in de bios en theater en bij een lezing?


het gaat niet over of ik kinderachtig ben, maar blijkbaar vinden sommigen hier het geoorloofd om godsdienstoefeningen van anderen te verstoren.
Waarom je een godsdienstoefening nou plotseling op een hoop gooit met popconcerten is me totaal een raadsel...

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor BladeStraight » 12 okt 2016 11:53

Hij had ook die mensen op Christus kunnen wijzen, dan hadden ze ook niet met allerhande rituelen 's nachts aan de slag hoeven gaan.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2016 10:53

Er zal binnenkort wel een nieuwe koning op het Thaise geld staan. De huidige is net overleden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor Yoshi » 14 okt 2016 10:59

BladeStraight schreef:Hij had ook die mensen op Christus kunnen wijzen, dan hadden ze ook niet met allerhande rituelen 's nachts aan de slag hoeven gaan.

Als christen zit ik ook wel eens 's nachts in de kerk. Met kerstmis bijvoorbeeld.
De toerist had gewoon niemand astig moeten vallen met zijn onverdraagzaamheid. Hij koos ervoor om dat wel te doen en moet nu op de blaren zitten. Prima.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor rotterdam » 14 okt 2016 17:18

Mortlach schreef:Er zal binnenkort wel een nieuwe koning op het Thaise geld staan. De huidige is net overleden.


Thais ? Myanmar is een republiek :D

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Drie maanden cel voor Nederlandse toerist om verstoring ritueel Myanmar

Berichtdoor Optimatus » 14 nov 2016 16:27

Saat zen dan toch voor zenuwachtig?

Hoe het ook zij, als je in den vreemde bent, heb je je maar aan te passen of ga er niet naar toe als je je niet kunt gedragen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron