Intrekking Zondagswet

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

AnneTimmer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 sep 2016 18:37
Locatie: Nieuwaal

Intrekking Zondagswet

Berichtdoor AnneTimmer » 07 sep 2016 19:29

Ik las net in de krant dat de regering de Zondagswet intrekt. Wat vinden jullie hiervan?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor benefietdiner » 07 sep 2016 20:20

AnneTimmer schreef:Ik las net in de krant dat de regering de Zondagswet intrekt. Wat vinden jullie hiervan?

Voor mij een teken dat Nederland ras aan het islamiseren is.
Christelijke normen en waarden overboord.
Terwijleen groot deel van de Nederlandse samenleving de afgelopen decennia seculariseerde, eisten de moslims steeds nadrukkelijker hun plek op. Niet alleen nam het aantal moslims toe, de tweede generatie beschouwt zich ook nadrukkelijker als Nederlands burger en zegt: wij zijn Nederlandse burgers met een islamitische achtergrond.
Afbeelding

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor ben db bd » 07 sep 2016 21:06

hoe luidt de Zondagswet eigenlijk?

Lock&Stock

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor Lock&Stock » 07 sep 2016 22:19

benefietdiner schreef:Voor mij een teken dat Nederland ras aan het islamiseren is.


Je....je maakt een grapje toch?

Yoshi

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2016 22:23

ben db bd schreef:hoe luidt de Zondagswet eigenlijk?

Dat wil ik ook wel weten, en wat er in de praktijk nog mee gedaan wordt.
Kan best zijn dat het inmiddels een overbodige wet is.

Hoe dan ook, wet of geen wet, ik denk niet dat mijn zondagsbestding zal veranderen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2016 07:30

benefietdiner schreef:Voor mij een teken dat Nederland ras aan het islamiseren is.
Christelijke normen en waarden overboord.
Terwijleen groot deel van de Nederlandse samenleving de afgelopen decennia seculariseerde, eisten de moslims steeds nadrukkelijker hun plek op. Niet alleen nam het aantal moslims toe, de tweede generatie beschouwt zich ook nadrukkelijker als Nederlands burger en zegt: wij zijn Nederlandse burgers met een islamitische achtergrond.


Wat een onzin. Zoals je heel goed weet is Nederland aan het seculariseren. Christenen worden steeds meer een minderheid en christenen die de zondag als absolute rustdag zien ook. Als er geen moslims in Nederland waren geweest, waren er dan geen koopzondagen geweest? Waren de supermarkten dan niet op zondag open geweest? Het heeft er niets mee te maken. Tjonge, wat laat jij je leiden door angst.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2016 08:02

De moslims de schuld geven slaat echt helemaal nergens op. Dan hadden we toch zeker wel een Vrijdagswet in de plaats gekregen.

Verder is het wel goed dat wetten die toch door niemand kracht worden bijgezet, worden verwijderd. Trouwens, was het niet zo dat de wet alleen van het nationale toneel naar de gemeenten wordt overgezet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Honesty

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor Honesty » 08 sep 2016 08:31

In Nederland mag iedereen doen of laten wat hij wil op iedere dag van de week.
Geen paniek.
Moslims hebben daar verder niets mee van doen.
In moslimlanden heb je helemaal geen aparte dag, waarop je niet zou werken of zo, maar de meeste zaken zijn dicht op zondag omdat die dag door de internationale westerse overheersende landen is ingesteld als "rustdag".

*Deel verwijderd door moderator. Hier niet weer een discussie over de zondag-rustdag-sabbat.*

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor rotterdam » 08 sep 2016 11:01

Honesty schreef:maar de meeste zaken zijn dicht op zondag omdat die dag door de internationale westerse overheersende landen is ingesteld als "rustdag".


Onjuist - in de meeste landen valt het weekend op vrijdag en zaterdag.
Ook op de vrijdag is er trouwens geen winkelsluiting alleen tijdens het dhuhr-gebed.

O gij die gelooft, wanneer er wordt opgeroepen tot de salat op de Dag der Bijeenkomst, spoedt u dan tot de gedenking Gods en laat af van de koophandel. Dit is beter voor u indien gij het wist. Wanneer dan de salat beëindigd is, verspreidt u dan in het land en streeft naar Gods genade, en gedenkt God veelmaals, opdat het u wél moge gaan. (Soera De Vrijdag 9-10)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2016 11:38

Ik heb denk ik liever af en toe wel op zondag een optocht door de straat van de kerk dan niet. Mooie gelegenheid voor de kerk om je vriendelijkheid en gastvrijheid te laten zien en je licht te laten schijnen dan wanneer je met z'n allen in een kerkgebouw ziet terwijl niemand er verder van weet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Intrekking Zondagswet

Berichtdoor Johan100 » 08 sep 2016 12:04

ben db bd schreef:hoe luidt de Zondagswet eigenlijk?

Kun je zo opzoeken, ben.
Hier kunt u het lezen wat die wet inhoudt: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002120/1994-04-01
Laatst gewijzigd door Johan100 op 08 sep 2016 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten