Nep christenen

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Nep christenen

Berichtdoor Yoshi » 10 aug 2016 16:06

Marnix schreef:Het probleem is dat in de oplossing en in jouw verhaal, moslims en extremisten gelijk worden getrokken. En dat slaat nergens op. Moslims zijn tegen het onthoofden van christenen. En seculieren. En medemoslims. De IS heeft daar totaal geen problemen mee. De IS is onze vijand. Niet de moslim. Die haat de IS ook.

Generaliseren slaat nergens op, maar je generaliseert nu zelf ook.
Onthoofding is onder de sharia wetgeving een geaccepteerde straf. Veel moslims, ook substantiële percentages in Nederland en andere Europese landen wensen zo'n islamitische wetgeving.

Daarnaast bestaat IS uit moslims. Wil dat zeggen dat alle moslims zo zijn, nee natuurlijk niet, het merendeel niet zelfs. Maar feit is dat het salafisme ook in het westen steeds meer aanhang krijgt onder de moslims en dat onze regering deze haatbeweging die als een kankergezwel is voor de westerse samenleving geen strobreed in de weg ligt.

Yoshi

Re: Nep christenen

Berichtdoor Yoshi » 10 aug 2016 16:08

benefietdiner schreef:Dat is niet onprofessioneel dat is radicaliteit.

Het is onprofessioneel. Daarnaast bekrompen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Nep christenen

Berichtdoor elbert » 15 aug 2016 09:10

Hier het volledige interview met Segers: http://www.volkskrant.nl/binnenland/chr ... ~a4190695/
Hoewel ik de woorden "geef de islam de ruimte" niet van hem over zou nemen, heeft hij wel een punt dat de radicalisering van moslims in Frankrijk voor een deel zijn oorsprong vindt in het marginaliseren van moslims in de Franse samenleving. Daarom heb je hele wijken in de banlieues waar je alleen maar moslims vindt, die bovendien weinig tot geen toekomstperspectief hebben. Dan is het niet zo vreemd dat sommigen hun heil zoeken in krankzinnige ideologieen zoals die van IS. Die kant moeten we in Nederland dus niet op willen. In principe zou iedereen die hier legaal woont en die constructieve bijdrage aan onze samenleving wil leveren, daartoe ook alle mogelijkheden moeten hebben.
Ik ben het ook eens met de opmerking dat wat Wilders voorstaat, uiteindelijk meer problemen met moslimextremisme op zal leveren. Marginaliseren en in een hoek drukken van minderheden werkt over het algemeen niet als je een samenleving wilt waar mensen vreedzaam naast elkaar leven.
Uiteraard is het wel zo dat moslimterreur (o.a. van IS) een groot probleem is en dat voorlopig ook blijft. Wat dat betreft heeft Wilders wel een signaalfunctie, alleen werken zijn oplossingen niet. Datzelfde geldt trouwens ook voor Nederlandse politici die meteen in een politiek correcte kramp schieten als het over moslims gaat. De opmerking van Segers: "ik ben ook heel vredelievende moslims tegengekomen" is daar ook wel een voorbeeld van, want dat is een open deur die een beetje te vergelijken is met: "er waren ook goede Duitsers in de oorlog". Dat betwist niemand, maar ondertussen hebben we wel een groot probleem met moslimterreur en dat moet gewoon benoemd kunnen worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

antoon

Re: Nep christenen

Berichtdoor antoon » 21 aug 2016 06:17

Klopt integreren een plaats geven in de maatschappij, het probleem is echter als je een bedrijf hebt wil je dan moslims als personeel, de mensen zij zo totaal ander dat het heibel op de werkvloer geeft, dat zegt verder niets over de mens in hen daar kan ik niet over oordelen

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nep christenen

Berichtdoor MoesTuin » 21 aug 2016 10:45

Een nep christen is denk ik iemand die wel onder de naam van Christus (christen) zich noemt, maar als deze persoon de Heere Jezus Christus niet persoonlijk kent of leeft naar Zijn wil. dan klopt er iets niet.
Je zou dan het kunnen bestempelen als "Nep", hoewel jezelf dit nooit kunt uitspreken als zodanig omdat het oordeel enkel aan de Heere God is, Hij ziet het hart van de mens aan en kent je of kent je niet.
Dit is heel persoonlijk, de mens kan zich achter niets (geen kerk, geloof, dominee, of oudvader of wat dan ook ) weg verschuilen of verstoppen.
Het komt er op aan; Kent gij kent gij die Naam (Christus onze Heere) nog niet? zo lief had Hij zondaars, dat Hij voor hen stierf,
genade bij God door Zijn verzoenend bloed verwierf.
Kent gij, kent gij die Jezus niet,
die, om ons te redden, de hemel verliet?

Gelooft in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden!

Daar gaat het om

In de bijbel lees je veel hierover

+de schapen en de bokken
+de wetgeleerde farizeers en de oprechte zondaars (vaak mensen die weggecijferd worden en zijn door hen)

Christus komt ook op voor de zwakkeren in de samenleving, dat is Zijn Liefde, Zijn Rechtvaardigheid, Zijn Goedetierenheid (= genade, ja voor iedereen trouwens, ook voor de bokken onder de schapen en voor de betweters, de wetgeleerde en de farizeers)


Psalm 136
https://www.youtube.com/watch?v=rFtlxJ_iS2k

Looft den Heer, want Hij is goed;
looft Hem met een blij gemoed;
want Zijn gunst, alom verspreid,
zal bestaan in eeuwigheid.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten