verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elbert » 31 mar 2017 11:06

Optimatus schreef:Baudet:
Ik heb me in moeten houden om niet in een daverende schaterlach uit te barsten toen Baudet zijn maagdentoespraak hield in de Tweede Kamer. Half huppelend bewoog hij zich naar het spreekgestoelte, alsof hij last had van een ernstig verstoorde hormoonspiegel. Daarna begon hij een warrig betoog in een soort Latijn, dat nog het meest leek op het Latijn van een legionair in het legerkamp Laudanum, vlak nadat het kamp voor de vijftiende keer was platgewalst door de Galliërs uit het dorp van Asterix.

Me dunkt dat deze politieke eendagsvlieg met de inhoudelijke diepgang van een afgedankte broodplank eerder in Jiskefet dan in de Tweede Kamer tot zijn recht komt, maar wellicht zal deze lavendelminnende wannabe-Wibi Soerjadi de functie van Kamerclown met verve vervullen, zodat er in elk geval veel te lachen valt.
Ik denk niet dat Baudet en zijn forum voor democratie een eendagsvlieg zal blijken te zijn. Je kunt natuurlijk lachen om zijn Latijn, feit is wel dat hij een soort modern D66 probeert te zijn met de aanval op de gevestigde politieke orde (partijkartel en het elkaar toeschuiven van baantjes), het pleiten voor bindende referenda, en een alternatief voor de PVV door het pleiten voor een Nexit en de afschaffing van de euro (die volgens meerdere economen zijn beste tijd heeft gehad), het hameren op thema's als immigratie enz. Je hoeft het niet met deze partij eens te zijn om te zien dat deze nieuwe partij potentie heeft omdat veel kiezers in gaan zien dat Wilders weinig inhoudelijke invloed meer zal hebben in Den Haag (ja, ook Wilders heeft zijn langste tijd gehad in de politiek) en FvD daar een alternatief voor is, die bovendien thema's aan de orde stelt (ook op het gebied van immigratie) die ook bij de PVV kiezer in goede aarde vallen. Deze partij kreeg bij de campagne nauwelijks media aandacht (ze waren voor geen enkel debat uitgenodigd) en kregen desondanks toch 2 zetels. Dat is opvallend.
Ik verheug me trouwens op de debatten tussen Theo Hiddema en de nieuwe minister van Justitie. Als deze minister net zo'n brekebeen zal blijken te zijn als zijn voorgangers (Opstelten, van der Steur), dan valt er parlementair gezien nog wat te beleven. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 31 mar 2017 11:37

De Nexit is uiteraard ongeveer het domste wat je kunt doen. Europa weer verkruimelen over vijftig losse staatjes, dan hoeven de grootmachten niet eens meer te kauwen bij het verorberen er van. Het gewauwel over een partijkartel vind ik lachwekkend en als het FvD meent, Wilders te moeten kopiëren (en dan het Limburgs accent vervangen door een Minerva-toontje), dan is deze club, net als de PVV, volstrekt onnozel.

Dat doet me er overigens wel aan denken dat we in Nederland eens na moeten gaan denken over een partijwet, zoals in Duitsland. Daar mogen alleen partijen aan verkiezingen deelnemen die aan bepaalde organisatorische eisen voldoen. De PVV is geen democratische partij en zou daar niet mee mogen doen. Ik ben een groot voorstander van een vergelijkbare wet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elbert » 31 mar 2017 12:24

Optimatus schreef:De Nexit is uiteraard ongeveer het domste wat je kunt doen. Europa weer verkruimelen over vijftig losse staatjes, dan hoeven de grootmachten niet eens meer te kauwen bij het verorberen er van.
Daar heb je een punt. Een ander punt is wel dat het huidige Europa zoals het nu functioneert, eigenlijk niet functioneert. Daar zit wel een probleem. Of de Nexit dat op zou lossen, dat denk ik niet, maar het is wel een signaal dat de gemiddelde burger niet warm loopt voor dit Europa.
Optimatus schreef:Het gewauwel over een partijkartel vind ik lachwekkend
Dat vind ik dan weer niet. Als je naar de poltieke benoemingen in dit land kijkt (zoals burgemeesters en commissarissen van de koning), dan zijn die niet evenredig met het aantal zetels in het parlement. Voeg daarbij dat uitgerangeerde politici vaak een erebaantje krijgen toebedeeld (denk bijvoorbeeld aan de weggestuurde Fred Teeven die nu wegens "goed gedrag" in de Raad van State mag plaatsnemen) en dan ontstaat de indruk van kartelpolitiek wel degelijk. Om nog maar te zwijgen van de baantjes in de lobbysector ("joh, die man/vrouw is minister geweest, die kunnen we goed gebruiken om in Den Haag om centjes en invloed te bedelen"), met als gevolg dat de gemiddelde burger met lede ogen aanziet dat dit land geen democratie lijkt, maar een lobbycratie: degene met de meeste invloed wint. Dat de burger eens in de 4 jaar een vakje rood mag aankruisen, lijkt daarbij voor het gevoel van velen nauwelijks mee te tellen.
Optimatus schreef:en als het FvD meent, Wilders te moeten kopiëren (en dan het Limburgs accent vervangen door een Minerva-toontje), dan is deze club, net als de PVV, volstrekt onnozel.
Voor zover ik het kan beoordelen is dit geen kopie van Wilders, eerder van Fortuyn.
Overigens: de Minerva jongens (Rutte, Opstelten e.a.) zitten bij de VVD.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor johannes1 » 24 mei 2017 11:45

bijna 2 maanden verder en nog geen kabinet. Verwachten jullie ook dat het straks over links gaat?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 24 mei 2017 17:34

elbert schreef:Dat vind ik dan weer niet. Als je naar de poltieke benoemingen in dit land kijkt (zoals burgemeesters en commissarissen van de koning), dan zijn die niet evenredig met het aantal zetels in het parlement. Voeg daarbij dat uitgerangeerde politici vaak een erebaantje krijgen toebedeeld (denk bijvoorbeeld aan de weggestuurde Fred Teeven die nu wegens "goed gedrag" in de Raad van State mag plaatsnemen) en dan ontstaat de indruk van kartelpolitiek wel degelijk. Om nog maar te zwijgen van de baantjes in de lobbysector ("joh, die man/vrouw is minister geweest, die kunnen we goed gebruiken om in Den Haag om centjes en invloed te bedelen"), met als gevolg dat de gemiddelde burger met lede ogen aanziet dat dit land geen democratie lijkt, maar een


Goed gesproken Elbert, het is een moderne vorm van aristocratie.
Vroeger waren de mogelijkheden om de aristocratie te bestrijden groter dan tegenwoordig.
Vroeger gingen boze boeren en buitenlui de straat op met hooivorken en dan prikten ze de baron van z'n paard.
Mag ook al niet meer :lol:
Nog geen 2% van de Nederlanders is lid van een politieke partij, pak weg 300.000 mensen.
Uit deze 300.000 komen alle ministers, Kamerleden, gemeenteraadsleden, burgemeesters enz. enz.
De rest mag een keer in de vier jaar stemmen op een klojo die ze niet kennen en nog niet weet wat hij of zij gaat doen.
Het is net een lootje in de staatskloterij.
Het hele systeem is uit de tijd van de postkoets en dus totaal verouderd, totale revisie is een noodzaak. Afwachten, de wal zal het schip weer keren.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 24 mei 2017 17:53

johannes1 schreef:Verwachten jullie ook dat het straks over links gaat?


Onmogelijk, ze hebben namelijk geen 75 zetels.
Sp 14 - GL 14 - PvdA 9 - Dierenpoes 5 da's nog maar 42, ok hupsakee d66 erbij 19, nog maar 61, ook CU erbij nog eens 5 da's 66.
Wie nog meer erbij ? Denk 3, 50+ 4, Nog niet da's 73, misschien wil Kees v.d. Staaij wel mee doen :lol: - dan kom je op 76.
De stalinisten van de SP en liberalen van D66 in een kabinet dat wordt lachen.

VVD + CDA + D66 + 50+ dat kan ook nog = 75

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 24 mei 2017 18:07

Optimatus schreef:Dat doet me er overigens wel aan denken dat we in Nederland eens na moeten gaan denken over een partijwet, zoals in Duitsland. Daar mogen alleen partijen aan verkiezingen deelnemen die aan bepaalde organisatorische eisen voldoen. De PVV is geen democratische partij en zou daar niet mee mogen doen. Ik ben een groot voorstander van een vergelijkbare wet.


Goed plan, maar ook 50+ afvoeren (verwarde ouwe homo's mogen geen lijsttrekker meer worden) ook dierenpartij ophoepelen (one-issue partijen worden verboden), Denk afvoeren naar het parlement in Ankara en de SP naar het parlement in Pyongyang. SGP verbieden (vrouwendiscriminatie). FvD verbieden i.v.m. Minerva toontje. Verder kiesdrempel 10%. Dat ruimt lekker op.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor MoesTuin » 24 mei 2017 20:05

Zijn nieuwe verkiezingen ook nog een optie?
(en dan 1 linkse partij, 1 rechtse partij)

makkelijker kunnen we het niet maken :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor dalethvav » 24 mei 2017 21:45

MoesTuin schreef:Zijn nieuwe verkiezingen ook nog een optie?
(en dan 1 linkse partij, 1 rechtse partij)

makkelijker kunnen we het niet maken :D


Da's ook niet alles. Krijg je weer Amerikaanse toestanden: Van de hond (Donald Trump) of van de kat (Hillary Clinton) gebeten worden. Ofwel uit twee kwaden de minst kwade kiezen.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 26 mei 2017 09:39

moestuin schreef

Zijn nieuwe verkiezingen ook nog een optie?
(en dan 1 linkse partij, 1 rechtse partij)

Dat zal hier nooit gebeuren, 1 linkse en 1 rechtse partij.
Ik begrijp dat het een grapje van je is, maar kijk naar de USA wat dat met zich mee kan brengen.
Impeachments, elkaar niets gunnen en alles misgunnen.
En wat die nieuwe verkiezingen betreft.
Daaar zullen weinig prtijen voor zijn.
Want reken maar dat een partij als groen-links wordt afgestraft voor het torpederen van de CU
De PVDA zou er garen bij spinnen en dat is nu net weer iets waar de VVD van gruwt..

Uiteindelijk zal het wel de eerste optie worden , dus met groen-links.
Wat mij betreft mag men D'66 er wel buiten houden want Pechtold is een wolf in schaapskleren.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mei 2017 19:39

D'66 blokkeert een kabinet met de CU. Ze kunnen die christenen niet gebruiken voor hun plannen. Met de CU komt er natuurlijk ook niets terecht van wat zij heimelijk van plan zijn, maar wat je niet ronduit zegt omdat dat niet politiek correct is en anders op teveel weerstand zou stuiten:
  • alle christelijke scholen dicht en alle jeugd indoctrineren met goddeloze denkbeelden,
  • alle kerken tegen de vlakte zodat er geen kerkdiensten meer zijn in dit land,
  • alle christenen uitroeien,
  • de realisering van de atheïstische staat.
Jammer dat er zoveel mensen gestemd hebben op die partij, die ons land naar de ondergang wil voeren. :(
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Johan100 » 26 mei 2017 20:07

Boekenlezer schreef:D'66 blokkeert een kabinet met de CU. Ze kunnen die christenen niet gebruiken voor hun plannen. Met de CU komt er natuurlijk ook niets terecht van wat zij heimelijk van plan zijn, maar wat je niet ronduit zegt omdat dat niet politiek correct is en anders op teveel weerstand zou stuiten:
  • alle christelijke scholen dicht en alle jeugd indoctrineren met goddeloze denkbeelden,
  • alle kerken tegen de vlakte zodat er geen kerkdiensten meer zijn in dit land,
  • alle christenen uitroeien,
  • de realisering van de atheïstische staat.
Jammer dat er zoveel mensen gestemd hebben op die partij, die ons land naar de ondergang wil voeren. :(

Juist. maar waar op gestemd is weerspiegelt wel de verhoudingen van wat binnen een maatschappij leeft.
Dus een groot deel is gewoon D66 en vind hun plannen dus ook wel best. Ik ben blij dat ze nog niet de grootste zijn.
Een ander groot deel stemt toch weer VVD, best verwonderlijk.
Een ander groot deel stemt PVV en in een democratische rechtsstaat is het absurd dat er geeneens mee gepraat wordt en naar geluisterd wordt.
De PVV wordt gewoon buitengesloten, terwijl je deze partij een kans moet gunnen bij het formeren van een nieuw kabinet.
Nu zit je wel met een lastig parket, VVD nipt de grootste en in hun nek PVV en dan D66 en GroenLinks.
VVD is rechts en dat wordt een hele kluif om goed te kunnen samenwerken met D66 en vooral GroenLinks.
PVV is buiten beeld voor onderhandelingen.
Dan heb je nog VVD, CDA, Christen Unie en SGP, wat bij lange na geen meerderheid oplevert.
De onderhandelingen duren al twee maanden dacht ik.
De maatschappij is gewoon versplintert.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 02 jun 2017 10:17

Het zal een lange informatie en formatie worden, want Pechtold heeft gezegd dat als hij geen premier wordt hij opstapt.
Onzin natuurlijk.
Grootspraak!
Maar uiteraard wordt hij vice premier.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

mariequin

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor mariequin » 09 jun 2017 12:49

^ Of Sybrand Buma?

Ik snap echt niet waarom ze nou weer met GL aan het onderhandelen zijn, die partij is echt tegenovergestelde van de VVD, of de CU, SGP lijkt mij een logischer zet, maar dat wil Pechtold al helemaal niet, van mij mag Pechtold ook weg, VVD heeft verreweg het meeste zetels en dan gaat Pechtold bepalen met wie hij wel en niet gaat regeren, hij mag blij zijn dat hij überhaupt mee mag doen ugh

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2017 22:23

Tja, CU zit op papier wat meer in de hoek van de VVD maar op christelijk ethisch vlak natuurlijk totaal niet en verder zijn ze ook best links. En Pechtold wil niet in een coalitie met CU vanwege te grote verschillen. Het is logisch dat ze weer terug gaan wat de eerste voorkeur had voor VVD, CDA en D66: met GL erbij
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten