verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 05 mar 2017 23:03

Ik geloof ook dat God regeert maar dat wil niet zeggen dat mensen geen verantwoordelijkheid hebben. Of dat er geen erge dingen kunnen gebeuren als gevolg van verkiezingsuitslagen.... en wie er aan de macht komt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 05 mar 2017 23:47

Marnix schreef:Ik geloof ook dat God regeert maar dat wil niet zeggen dat mensen geen verantwoordelijkheid hebben. Of dat er geen erge dingen kunnen gebeuren als gevolg van verkiezingsuitslagen.... en wie er aan de macht komt.

M.i ligt onze eerste verantwoordelijkheid bij God, Vader wat wilt U dat ik doen zal. Van Hem kunnen en moeten we het verwachten. Zo zie je dat je eerst bekeerd moet zijn voor je uberhaubt verantwoord kunt leven, laat staan regeren, Satan is de wereld heerser en wij moeten weerstand bieden maar wel met de middelen die God ons geschonken heeft en dat is Jezus. Hij is overwinnaar en wat er gebeurd moet allemaal medewerken ten goede. Dat kan onder andere ook dat onze afhankelijkheid bij Hem moet zijn. Ik ben er absoluut zeker van dat het God meer behaagd als we Hem raadplegen, ondanks alles wat er gebeurd, dan dat we ons zelf in allerlei bochten wringen om het zelf op te lossen. Wij redden het niet tegen satan Marnix. Ik vraag God niet op welke partij ik moet stemmen, ik vraag óf ik wel moet stemmen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2017 08:43

Natuurlijk moet je Hem raadplegen als Hem volgt, ook in dit soort zaken. Heb ik ooit anders beweerd?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 06 mar 2017 10:38

Marnix schreef:Natuurlijk moet je Hem raadplegen als Hem volgt, ook in dit soort zaken. Heb ik ooit anders beweerd?

Wanneer we ons in allerlei bochten wringen denk ik niet dat we dat doen.
Ik ben van mening dat het niet allemaal gaat zoals God gewild heeft. Volgens mij wil God een Godvrezende koning met Godvrezende adviseurs, ieder geschapen met kwaliteiten die God nodig acht.
Die een leven hebben met constant de vraag "Vader, wat wilt U wat wij zullen doen".
Denk je dat het normaal is dat we 27 partijen hebben om op te stemmen met nog veel meer mensen met verschillende meningen.
Mensen die elkaar niet vertrouwen en zich beter achten dan anderen. De bevolking misleidt en manipuleert met loze beloftes.
Er is er maar Eén Die te vertrouwen is en als er mensen zijn die afhankelijk van Hem willen leven, Zijn voetstappen drukken, daar sta ik achter.
Ik kan wel willen en me er voor inzetten dat satan zich koest houdt maar dat lukt me niet, ik heb Jezus nodig, met Hem gaat het lukken maar dan is het nog de vraag wat Hij wil. We vergeten dat God satan de macht op deze aarde gegeven heeft en zien dat Hij door Zijn rechtvaardigheid deze niet afneemt. Dat zien we, in ons hart, in onze samenleving en onder de mensen die regeren.
Wat willen we met z'n alle? Het gevecht aangaan met satan terwijl God het toelaat. Ik begrijp dit ook niet Marnix maar God heeft er verdriet van dat dit allemaal gebeurd op deze aardbol en toch geeft Hij satan vrij spel. Hij heeft hem die macht gegeven, vrij spel totdat wij Jezus Zijn Hulp inroepen in ons persoonlijke leven. Het wil dan niet zeggen dat alles opgelost wordt maar dan krijg je meer vertrouwen op Hem waarbij niets uit Zijn hand loopt en dat we zelfs vreugde in ons hart krijgen doordat we weten dat Hij uiteindelijk doet wat goed is, een Vader die écht te vertrouwen is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2017 17:47

Ik wring me niet in allerlei bochten. Ik geef aan waar ik mogelijk op ga stemmen als christen, de 17e en waarom je bijvoorbeeld dan ook op het CDA kan stemmen. Genoeg christenen die op het CDA stemmen en ik hou niet zo van betogen waarom dat dan geen echte christenen zouden zijn....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 06 mar 2017 20:53

Marnix schreef:Ik wring me niet in allerlei bochten. Ik geef aan waar ik mogelijk op ga stemmen als christen, de 17e en waarom je bijvoorbeeld dan ook op het CDA kan stemmen. Genoeg christenen die op het CDA stemmen en ik hou niet zo van betogen waarom dat dan geen echte christenen zouden zijn....

Uiteraard kunnen we nooit zeggen wie geen echte christen is, dat wordt ook nergens beweerd.

Marnix, wat er ook gebeurd ik ben blij dat ik mag vertrouwen op Degene die alles in Zijn hand heeft.
Ik ben blij dat ik niet hoef te filosoferen of uit te pluizen, ik ben vrij en in de verwachting van wat God doet, uiteindelijk is Hij de Grote Getrouwe.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren, of er een boost op het zicht van Gods Plan te zien is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marleen1987 » 06 mar 2017 22:21

Misschien denk ik wel aan mijn eigen en aan mijn mede lymies (zo noemen w ons vaak op het forum) om op het CU te stemmen. Het is misschien egoistisch... En denk ik bij deze inderdaad aan mijn eigen. Ook al heb ik gebeden
Het is CU die zich wel inzetten voor de mensen met lyme en andere infectieziekten die in verband staan met lyme. Samen met een paar andere partijen.Wat zo hard nodig

Ik kreeg vandaag goed nieuws ze kunnen eindelijk de behandeling starten tegen de lyme en een andere infectie. Het is al drie keer uitgesteld omdat mijn conditie te slecht is.Me conditie is nog steeds slecht maar ze kunnen niet langer wachten.
Blijdschap was van korte duur als je ziet wat voor kostenplaatje er aan hangt... Meeste medicijnen die in het behandelplan staan worden niet vergoed... Dan ben je bijna op het punt dat je denkt moet ik dan maar geen behandeling nemen...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2017 22:57

Teus schreef:Uiteraard kunnen we nooit zeggen wie geen echte christen is, dat wordt ook nergens beweerd.

Marnix, wat er ook gebeurd ik ben blij dat ik mag vertrouwen op Degene die alles in Zijn hand heeft.
Ik ben blij dat ik niet hoef te filosoferen of uit te pluizen, ik ben vrij en in de verwachting van wat God doet, uiteindelijk is Hij de Grote Getrouwe.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren, of er een boost op het zicht van Gods Plan te zien is.


Of juist niet.

Ik ben het helemaal met je eens. God heeft alles in de hand. Maar het kan ook zijn dat er verdrukking komt. Het kan ook zijn dat er totaal verkeerde mensen aan de macht komen die verschrikkelijke dingen doen. Dat geeft ons wel een verantwoordelijkheid maar we mogen tegelijkertijd weten dat het Hem niet zal verrassen en dat wat er ook gebeurt, goede of slechte dingen, God regeert en de wereld niet loslaat. En tegelijkertijd bezig is met een mooiere, betere plek.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 07 mar 2017 12:38

Teus schreef:Uiteraard kunnen we nooit zeggen wie geen echte christen is, dat wordt ook nergens beweerd.

Marnix, wat er ook gebeurd ik ben blij dat ik mag vertrouwen op Degene die alles in Zijn hand heeft.
Ik ben blij dat ik niet hoef te filosoferen of uit te pluizen, ik ben vrij en in de verwachting van wat God doet, uiteindelijk is Hij de Grote Getrouwe.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren, of er een boost op het zicht van Gods Plan te zien is.


Marnix schreef:Of juist niet.

Ik ben het helemaal met je eens. God heeft alles in de hand. Maar het kan ook zijn dat er verdrukking komt. Het kan ook zijn dat er totaal verkeerde mensen aan de macht komen die verschrikkelijke dingen doen. Dat geeft ons wel een verantwoordelijkheid maar we mogen tegelijkertijd weten dat het Hem niet zal verrassen en dat wat er ook gebeurt, goede of slechte dingen, God regeert en de wereld niet loslaat. En tegelijkertijd bezig is met een mooiere, betere plek.


Of er een boost op Gods Plan te zien is hoeft niet per se maar er is altijd wat te zien, wat er ook gebeurd. Je zegt een “maar”, het betekend “tot hier en niet verder of er komt een tegenspraak.
Beide zijn m.i. niet van toepassing want God hééft alles in Zijn hand, Hij weet alles, voor Hem zijn geen verassingen, of het, in onze ogen, nu goed of fout gaat. De grote verdrukking komt er sowieso, dan zijn wij al weg Marnix, wij zijn de weerhouders, alleen de vraag is hoe lang duurt het nog. De verkiezingen kunnen daar nog eens een beeld aangeven daarom ben ik wel benieuwd naar de uitslag. Wordt het een nog grotere puinhoop dan is het ook Gods Plan en een zegen voor de oprecht gelovige.

Mooi is dat hé, God is ons een plaats aan het voorbereiden, en plek waar we eeuwig mogen zingen van Zijn Goedertierenheid. Ik verlang er zo naar man om altijd bij Jezus te zijn. Waar Hij is zijn wij ook, onbegrijpelijk toch? We hebben zo'n geweldige toekomst, laten we daarna uitzien in verwachting van wat Hij nu doet. God kan zich veel beter met die sores op deze wereld bemoeien dan wij. Laten wij maar voor ze bidden, daar hebben wij meer verstand van dan de meeste van hen. Ons verstand komt van Boven.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 10 mar 2017 15:41

In de driedelige documentaire-reeks Bolwerk onderzoekt Tijs van den Brink de toekomst van de christelijke politicus en zijn kiezer. Samen met de lijsttrekkers van de drie christelijke partijen bezoekt hij hun bolwerken. Weten deze politieke voormannen hun aloude achterban in Bergeijk (CDA), Bunschoten-Spakenburg (CU) en Urk (SGP) ook deze verkiezingen vast te houden. Of dringt ook in deze bastions de twijfel het stemhokje binnen..?

Vanavond om 23.10 uur op NPO 2, de heer van der Staaij.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 11 mar 2017 17:03

Off topic: verwijderd door moderator. Graag weer terug naar de verkiezingen van 15 maart.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor benefietdiner » 12 mar 2017 07:57

Een angstige SGP vrouw waarschuwt een PVV stemmer. :mrgreen:


Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 13 mar 2017 10:18

benefietdiner schreef:Een angstige SGP vrouw waarschuwt een PVV stemmer. :mrgreen:

Zij was helemaal niet angstig, ze is strijdlustig!
Bovendien heeft ze gelijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor benefietdiner » 14 mar 2017 09:44

Sorry maar ik begrijp de VVD Mark Rutte niet meer.
De Turkije rel zie ik niets anders dan een verkiezing campagne van de VVD Mark Rutte.
Als de maatregelen die afgelopen weekeind genomen zijn, om een Turkse minister te weigeren en een andere weggestuurd die hier campagnetoespraken wilde houden, bij de PVV vandaan gekomen waren dan begrijp ik het maar nu het bij de VVD vandaan komt……….? sorry dit begrijp ik echt niet.
Daarom vind ik het een verkiezingscampagne van de VVD.
Erdogan wilde bij monde van de ministers Turks-Nederlanders toespreken en waarom mocht dat niet? Valt dit nu ineens niet meer onder de vrijheid van meningsuiting waar de VVD de mond van overloopt en…… zij wilde het niet tegen de Nederlanders zeggen maar tegen de Turken.
Wat een hypocriete VVD wie gaat daar nu nog op stemmen. ](*,)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Johan100 » 14 mar 2017 11:59

Deze vraag en dit antwoord (blauw gedrukt) stonden in de vragenrubriek. Wat moet ik ervan vinden, vraagt iemand aan een ander. Het antwoord valt wel wat op af te dingen mijns inziens.

Ik heb een vraag over de partij Jezus Leeft. Wat moet ik vinden van die partij?


ANTWOORD

1. De verkiezingen gaan over de wijze waarop ons land in de komende vier jaar geregeerd moet worden. Zowel maatschappelijk als moreel. Christenen mogen en moeten in ons land hun stem laten horen.
Ik mis een onderbouwing dat dit middels de politiek moet.

2. Elke christen wordt opgeroepen te getuigen van Jezus Christus. Het is de vraag of dat gebeurt door een stem op een partij die de kiesdrempel niet haalt. Ook hier mis ik weer de onderbouwing dat dit middels politiek moet. De meneer die de vraag beantwoordt gaat hier gewoon vanuit. M.a.w. het staat voor hem vast.

Nou, punt drie is dan ook niet van toepassing.
3. (...) De eenmalige, snel vergeten, proteststem heeft vier jaar lang grote negatieve gevolgen.
Hier heb ik nog wel een opmerking over. God regeert, ds. J.J.Tigchelaar.


Punt 4 worden mensen voor het gemak even categorisch ingedeeld. En het CDA wordt ook nog als optie genoemd, waarvan ik vind dat het CDA nu niet bepaald heel erg christelijk is.

5. De pretentie dat alleen bij de eigen partij beleden wordt dat Jezus Christus leeft en dat daarom alleen op die partij met een goed geweten door christenen gestemd mag worden, getuigt meer van hoogmoed dan van broederlijke liefde en gemeenschap.
Hier zegt meneer dat de mensen achter deze partij pretenderen dat alleen bij de eigen partij beleden wordt dat Jezus Christus leeft. Ik heb me niet heel erg in deze partij verdiept, dus waar kan ik die claim vinden? De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het wel fijn zou zijn als meneer dat dan ook aantoont.

6. Ten slotte een theologisch opmerking: ik zou liever spreken van Jezus Christus de Opgestane dan alleen dat Jezus leeft. Hij is niet slechts een inspiratiebron of oriëntatiepunt, maar vooral de Borg en Verlosser, die voor de zonden betaald heeft. Zijn opstanding bewijst dat Zijn offer door de Vader ten volle is aanvaard.
Daar heeft hij gelijk in. Maar wie zegt dat de mensen achter deze partij dat ook niet vinden? De naam van de partij wordt wel erg lang als ze dit in de partijnaam moeten benoemen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten