verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor irmo » 14 feb 2017 12:11

Ik heb nog geen idee waarop en of ik ga stemmen eigenlijk. De punten die ik belangrijk vind zijn nog door geen enkele partij genoemd, vinden ze niet boeiend :roll:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2017 14:43

Probeer de stemwijzer eens.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor pindas83 » 14 feb 2017 15:43

Over de stemwijzer gesproken; Het viel me op dat als je kijkt bij de motivatie van de antwoorden van de partijen, de PVV bij geen enkel antwoord een motivatie geeft. (Andere partijen misschien ook niet, heb ze niet allemaal bekeken.)
Dat vind ik toch wel vreemd, het lijkt mij dan alsof je het allemaal niet erg serieus neemt.
Of is hier een reden voor? Misschien weet Benefietdiner het?!

Er kwam bij mij een stemadvies uitrollen met partijen waarvan ik nog nooit had gehoord :?
Forum voor democratie, VNL en de Ondernemerspartij? En waar is de RPF gebleven? Heb ik onder een steen gelegen de afgelopen jaren ofzo :-k

Kan nog knap lastig worden te kiezen zo.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor de passant » 14 feb 2017 15:56

pindas83 schreef:En waar is de RPF gebleven? Heb ik onder een steen gelegen de afgelopen jaren ofzo :-k

Je zou het zeggen, misschien op 15 maart 2001, in slaap gevallen net als Doornroosje? :lol:
om je even op weg te helpen: https://nl.wikipedia.org/wiki/ChristenUnie

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 feb 2017 16:20

NOS meldt net dat er toch een verkiezingsdebat komt op 26 februari. Zonder Geert Wilders en Mark Rutte, maar mét CDA, D66, PvdA, GL, SP.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor pindas83 » 14 feb 2017 17:06

de passant schreef:Je zou het zeggen, misschien op 15 maart 2001, in slaap gevallen net als Doornroosje? :lol:
om je even op weg te helpen: https://nl.wikipedia.org/wiki/ChristenUnie


:mrgreen: Dat van de RPF was een geintje maar ik had serieus nog nooit van Forum voor democratie en de ondernemerspartij gehoord. Van de VNL vaag iets maar zou niet weten wie daar aan de touwtjes trekt eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 14 feb 2017 19:19

Marnix schreef: Je kan in een land waarin het christendom een kleine groep is, niet met een of ander theocratisch model komen waarin er geen ruimte is voor godsdiensten behalve voor het christendom.

Dus we gaan satan ruimte geven of laten hem de ruimte die hij genomen heeft?

Katlheen schreef:Het is per definitie al lastig te spreken van christelijke politiek.
.
Christelijke politiek hebben we nodig en die kan alleen vanuit de Hemel komen, van daaruit zou onze regering de verwachting moeten hebben.
Jezus is De Leider en wanneer een partij Zijn Wil, door de kracht van de Heilige Geest gaat vertegenwoordigen dan dan hebben we de ultiem goede regering.
Helaas kent onze regering Jezus niet als hun en Heiland verlosser. Hier zie je maar weer dat we een kind van God moeten zijn wanneer we iets ondernemen, gaan trouwen of regeren.
Wanneer je het Koninkrijk van God niet deelachtig bent ben je slaaf van satan. Hij is de wereldheerser, de god van deze wereld en dat kun je ook zien in onze regering.
Daardoor is er niet één partij waarbij ik behoefte heb om op te stemmen.
Ik stem op Jezus, op mensen die Hem willen volgen. Dan gaat het echt niet om winkelsluiting op zondag of autoloze zondag hoor. Nee, een regering die als doel heeft de vruchten van De Geest uit te dragen.
En weet je wat ik zo mooi vindt? Dat op het NOS journaal, in debatten, op praatprogramma's en op pamfletten op reclameborden “JEZUS LEEFT” te horen en ze lezen is.

Ik ben het met je eens benefitdiner maar we kunnen het niet tegenhouden wat er gebeurd wat betreft de islamisering. Het gaat allemaal volgens Gods Plan. Van mij mag het allemaal gebeuren, ik verheug me elke keer weer wanneer ik hoor dat er steeds meer verdeeldheid en verwarring komt en dat de islam gaat heersen.
Voor Gods volk is het een zegen dat het allemaal gebeurd.
Het betekend dat Jezus snel komt. Wat mij betreft vandaag al.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor de passant » 14 feb 2017 21:10

Teus schreef: Van mij mag het allemaal gebeuren, ik verheug me elke keer weer wanneer ik hoor dat er steeds meer verdeeldheid en verwarring komt en dat de islam gaat heersen.

Diepe zucht......... ](*,)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2017 09:07

Teus schreef:Dus we gaan satan ruimte geven of laten hem de ruimte die hij genomen heeft?


We leven in een land waarin we als christenen een minderheid zijn. We zullen dus samen moeten leven en werken met mensen die God niet kennen. Dat we een minderheid zijn geworden moeten we accepteren, we hoeven ons er niet bij neer te leggen. Maar dat is een taak voor de gelovigen, niet zozeer voor de politiek. Dat gaat over het besturen van een land. Een land met atheisten, agnosten, christenen, moslims. En dan kijk ik hoe dat op een manier gebeurt die zo veel mogelijk aansluit bij christelijke normen en waarden. Godsdienstvrijheid, gastvrijheid, zorg voor de natuur, de mens, de zwakken in de samenleving horen daar voor mij allemaal bij.

Ik ben het met je eens benefitdiner maar we kunnen het niet tegenhouden wat er gebeurd wat betreft de islamisering. Het gaat allemaal volgens Gods Plan. Van mij mag het allemaal gebeuren, ik verheug me elke keer weer wanneer ik hoor dat er steeds meer verdeeldheid en verwarring komt en dat de islam gaat heersen.
Voor Gods volk is het een zegen dat het allemaal gebeurd.
Het betekend dat Jezus snel komt. Wat mij betreft vandaag al.


Houdt dat er onheil moet komen in de laatste dagen in dat we naar dat onheil moeten verlangen en ons er in moeten verheugen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor irmo » 15 feb 2017 09:29

Optimatus schreef:Probeer de stemwijzer eens.



heb ik gedaan. De punten staan er niet eens in.... En anyway, ik kan toch niet gaan stemmen, ik ben te laat met me registreren. Maar ik volg het met belangstelling, ik vind al dat gekift wel interessant. :D

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 15 feb 2017 11:04

Marnix schreef:
We leven in een land waarin we als christenen een minderheid zijn. We zullen dus samen moeten leven en werken met mensen die God niet kennen. Dat we een minderheid zijn geworden moeten we accepteren, we hoeven ons er niet bij neer te leggen. Maar dat is een taak voor de gelovigen, niet zozeer voor de politiek. Dat gaat over het besturen van een land. Een land met atheisten, agnosten, christenen, moslims. En dan kijk ik hoe dat op een manier gebeurt die zo veel mogelijk aansluit bij christelijke normen en waarden. Godsdienstvrijheid, gastvrijheid, zorg voor de natuur, de mens, de zwakken in de samenleving horen daar voor mij allemaal bij.

Samenwerken is iets anders dan ruimte geven in een geloof dat satan aanhangt.
We hoeven een ander niet in alles te respecteren.
Dus de politiek hoeft geen verwachting vanuit de Hemel te hebben?

Marnix schreef:Houdt dat er onheil moet komen in de laatste dagen in dat we naar dat onheil moeten verlangen en ons er in moeten verheugen?

Nee, het onheil is een teken dat de laatste dagen aanstaande zijn. Het betekend dat dan Jezus komt en dat is het verlangen. Dat neemt niet weg dat we moeten getuigen van het werk Jezus.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Katlheen » 15 feb 2017 11:24

En wat is christelijke politiek dan wel? Het een op een toepassen van allerlei "christelijke" regels op de hele maatschappij? Gaat nog leuk worden voor wat betreft "zondagsrust". Kan ik op zondagmiddag niet met mijn kinderen naar de dierentuin.
Gezien alle afscheidingen van de afgelopen 400 jaar vermoed ik dat de "christelijke" politiek niet bepaald succesvol gaat worden. De Tweede Kamer voert dan alleen nog maar discussies of het "geoorloofd is" om dit of dat te doen.

Nou, nee dank je. Als christen bezie ik de politiek los van mijn eigen overtuigingen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2017 11:41

Teus schreef:Samenwerken is iets anders dan ruimte geven in een geloof dat satan aanhangt.
We hoeven een ander niet in alles te respecteren.
Dus de politiek hoeft geen verwachting vanuit de Hemel te hebben?


Dus jij wil graag iedereen verplichten om christen te zijn en verbieden om moslim, atheist, agnost of wat dan ook te zijn? Je snapt denk ik wel dat dat niet werkt. Dus als politiek moet je samenwerken met de verschillende groepen in je land, met de verschillen in wat men wel en niet gelooft. En als christen, als gemeente en zelfs als politieke partij mag je in het dagelijks leven getuigen van Gods liefde en proberen mensen voor Christus te winnen. Dat is heel wat anders dan mensen verbieden om niet te geloven of in een andere God te geloven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor ben db bd » 15 feb 2017 14:34

Nee, het onheil is een teken dat de laatste dagen aanstaande zijn. Het betekend dat dan Jezus komt en dat is het verlangen. Dat neemt niet weg dat we moeten getuigen van het werk van Jezus.

de stam van het werkwoord betekenen is beteken, Teus. Het beteken krijgt een t na de stam = betekent. (hij, zij, het, stam+t)

Maar ik heb natuurlijk een groter bezwaar tegen jouw schijnbare opstelling als die ene letter: in deze tijd komen heel veel moslims, Chinezen en weet ik wie allemaal meer, tot een levend geloof in de Heere Jezus Christus en zullen dus met ons de eeuwige zaligheid beërven. Vind je dat niet heerlijk?
Na deze genadetijd zal dat afgesloten worden, weten we. Zou je dan geen bijdrage willen leveren aan het oprekken van de genadetijd?
Paulus verwachtte reeds de terugkomst van de Heere Jezus. De Thessalonicenzen dreigden zelfs alvast te stoppen met werken, weten we nog?
Dat ligt inmiddels bijna 2 millennia achter ons en nog gaat de Heere door met Zijn gemeente te verzamelen voor straks op de paradijselijke nieuwe aarde, zonder zee. Daarbij is de tijd gelukkig rekbaar en ondergeschikt aan de genade, de barmhartigheid van onze God en Zijn geduld.
Teus, in de eeuwigheid zal deze voor ons gevoel best lange genadetijd toch helemaal vergeten zijn? Slechts de vruchten zullen eeuwig zichtbaar blijven.

Laten wij die tijd uitkopen met ook een bijdrage aan christelijke politiek te leveren middels te stemmen op een christelijke partij.
Heb ik al gezegd dat wie het gevaar van de islam doorziet, nu ook gerust op de SGP kan stemmen als mogelijkheid naast de PVV ? Die hebben nu een heel zinnige paragraaf inzake ingaan op moslimmigratie aan hun programma toegevoegd. En ze mogen eerder meeregeren als de PVV, toch?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 15 feb 2017 15:07

Katlheen schreef:En wat is christelijke politiek dan wel? Het een op een toepassen van allerlei "christelijke" regels op de hele maatschappij? Gaat nog leuk worden voor wat betreft "zondagsrust". Kan ik op zondagmiddag niet met mijn kinderen naar de dierentuin.


Ik zal eens iets uitlichten w.b. de zondagsrust van de SGP:
* Een autoloze zondag - en dan niet slechts één of slechts enkele keren per jaar! - past hier heel goed bij. Dit geldt overigens ook voor het openbaar vervoer en het vliegverkeer; ook trein, bus en tram mogen wat de SGP betreft op zondag worden stilgelegd. En Schiphol gesloten. Een bijkomend voordeel is dat het milieu op deze wijze wordt gespaard. Uitzondering moet natuurlijk gemaakt worden voor het vervoer dat nodig is in verband met de werken van barmhartigheid en noodzakelijkheid.

De SGP zet verder in op een verbod op vrachtverkeer op zondag. Een dergelijk verbod geldt ook in andere Europese landen en zou ook in Nederland ingevoerd moeten worden.

* De Zondagswet moet worden gehandhaafd en verbeterd, zodat de waarde van de zondag weer meer tot zijn recht komt. Handhaving van de wetten die de positie van de zondag moeten beschermen moet weer prioriteit krijgen bij gemeenten. De regering moet gemeenten hiervoor duidelijke handvatten bieden.
Winkels dienen op zondag gesloten te zijn. De uitzondering in de Winkeltijdenwet voor twaalf koopzondagen per jaar moet vervallen.
Steeds meer gemeenten verklaren zich toeristisch om elke zondag open te kunnen zijn. Aan dit groeiende misbruik van de Winkeltijdenwet moet een krachtig halt toegeroepen worden. De toerismebepaling kan beter worden geschrapt.
Supermarkten die gebruik maken van de regeling voor avondwinkels om op zondagmiddag en -avond open te kunnen zijn, misbruiken de mogelijkheden die de wet biedt. Deze bepaling mag alleen gelden voor échte avondwinkels, waarbij de zondag ontzien moet worden.
De wonderlijkste feestdagen gelden als alibi om op zondag open te kunnen zijn. Ook die optie moet vervallen.
Uitgangspunt van de Arbeidstijdenwet moet worden dat op zondag alleen ‘werken van noodzakelijkheid en barmhartigheid’ zijn toegestaan. Werknemers en winkeliers die niet op zondag willen werken, mogen op geen enkele manier worden gedwongen op zondag beschikbaar te zijn en mogen van hun keuze geen nadelige gevolgen ondervinden. Gemeenten moeten met hun belangen uitdrukkelijk rekening houden. Ook mag de Arbeidsinspectie niet langer wegkijken.
Om onnodig zondagswerk te voorkomen, moet innovatie mede gericht zijn op technologische ontwikkelingen die volcontinuprocessen overbodig maken.

Dus jij kunt op zondag - niet alle - gewoon naar de dierentuin gaan als de SGP aan de macht komt.

In sommige Europese hoofdsteden kennen ze dagen waarbij minder autoverkeer is, vanwege de smog. Wat zou het mooi zijn als wij dit weten te voorkomen door op voorhand een autoloze zondag, bijvoorbeeld eens in de 2 maanden, in te stellen.
Veel mensen hebben hun mond vol over het milieu, maar veranderen weinig in hun leven om hun ecologische voetstap te verkleinen.
Dat vergt offers.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten