verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 02 sep 2016 21:36

Ik zie meer in 2 stemrondes.
De eerste stemronde waarbij alle partijen mee mogen doen. De 5 met de meeste stemmen gaan door naar de volgende ronde. En die ronde uiteindelijk de zetelverdeling over die 5 partijen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Johan100 » 07 sep 2016 00:34

Boanerges schreef: Ik heb deze zin wel 10 keer nagelezen maar snap echt niet wat je hiermee bedoelt......Dat ligt vast aan mij. Wil je het nog een keer uitleggen?


Beetje late reactie van mij. Geen idee aan wie dat ligt, waarschijnlijk aan mij, want het kwam er nogal onsamenhangend uit. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat je er niet over nagedacht hebt. Maar uiteraard wil ik uitleggen wat ik bedoelde/waar ik aan zat te denken.
Een stapje terug doen is moeilijk, want we hebben denk ik vaak veel rechten als mens. En als je al iets gewend bent is het moeilijk weer wat in te leveren.

Jezus is gekomen om genade mogelijk te maken. Genade/Gratia, waar het woord gratis ook vandaan komt, betekend dat we er eigenlijk niets voor hoeven en kunnen doen uiteindelijk. Maar dat is nu denk ik juist moeilijk, want we willen graag wel wat er voor doen.
Maar anders zou het geen genade meer zijn. ik denk dat genade ook zijn weerslag heeft op hoe je met de aardse dingen omgaat.

Misschien chargeer ik nu. Alhoewel, de Bijbel zegt het en het is wel de mens eigen. We zwoegen vaak maar en zijn op het aardse gericht en als onze hypotheek en ons pensioen en de uitvaart maar goed geregeld is voor we sterven en we alles op een rijtje en voor elkaar hebben. We (de meesten) kennen de slogans vast wel: ''Als je pensioen maar goed geregeld is'', ''6 dingen die u niet moet vergeten voor een goed pensioen'', ''Bent u ook goed verzekerd voor uw uitvaart?''

en David zegt in psalm 39:7:
Immers wandelt de mens als in een beeld, immers woelen zij ijdellijk; men brengt bijeen, en men weet niet, wie het naar zich nemen zal.

pred.1:3 Wat voordeel heeft de mens van al zijn arbeid dien hij arbeidt onder de zon?
4 Het ene geslacht gaat en het andere geslacht komt, maar de aarde staat in der eeuwigheid.
14 Ik zag al de werken aan, die onder de zon geschieden; en zie, het was al ijdelheid en kwelling des geestes.
Zie ook pred.2.

Tot die slotsom kwam Salomo, vermoedelijk aan het eind van zijn leven.


Natuurlijk heb je je verantwoordelijkheid en moet je ook voor jezelf zorgen! Dat ontken ik natuurlijk niet.
Maar het andere denken we denk ik vanuit onszelf niet graag aan, begrijpelijk, maar ontkennen heeft ook geen zin.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 07 sep 2016 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Johan100 » 07 sep 2016 00:39

Boanerges schreef: Voordat er nu weer voorbeelden komen van schrijnende situaties die het tegendeel bewijzen geef ik direct toe dat mijn bovenstaande opvatting generaliserend is. Het geldt echter wel voor het gros van deze groep.......


Eigenlijk ontkracht je je eerste zin in dit citaat wel een beetje met de laatste zin, of niet? Je post zet wel aan tot nadenken en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling.

Hieronder trouwens een stukje uit de eerste troonrede van Willem-Alexander. 'De verzorgingsstaat gaat op den duur verruild worden voor de participatiesamenleving'.

De opmerkelijkste zin uit de eerste troonrede van koning Willem-Alexander luidt: ‘De klassieke verzorgingsstaat gaat langzaam maar zeker plaatsmaken voor de participatiesamenleving waarin van iedereen die dat kan, verwacht wordt dat hij verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar eigen leven en voor zijn of haar omgeving.’ Wat meteen opvalt, is dat de koning spreekt van een klassieke verzorgingsstaat. Dat is opmerkelijk omdat de verzorgingsstaat nog vrij jong is. Ze kreeg pas na de Tweede Wereldoorlog vorm, niet meteen door de verzorging ‘van de wieg tot het graf´, maar door nog relatief kleine maatregelen die aanvullend waren op wat mensen zelf (nog) konden.
http://www.socialevraagstukken.nl/verzo ... ksmachine/
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Boanerges » 08 sep 2016 20:19

Johan100 schreef:Eigenlijk ontkracht je je eerste zin in dit citaat wel een beetje met de laatste zin, of niet? Je post zet wel aan tot nadenken en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling.

Das nu juist de nuancering waar jij zo van houdt Johan :wink:

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Johan100 » 08 sep 2016 20:37

Dat klopt! :)
Ik probeer het, hé!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 09 sep 2016 14:46

Moestuin schreef:

k zou best wel voor een ander verkiezingssysteem zijn, dan wat er nu is.
Nu kan je op 1 partij kiezen.
Maar ik zou het wel wat vinden als je je ene stem mag delen door 5
en dan 5 keer 20% mag kiezen, dan zou je de volle 100 procent nog steeds aan 1 partij kunnen geven, maar ook bijvoorbeeld
aan 5 partijen 20% van je stem of andere verhoudingen wat je maar wenst.


Wat mij betreft mag er een kiesdrempel komen van 4 of 5 %.
Maar waar men ook eens aan zou kunnen denken is dat als iemand een fractie verlaat , -Kuzu, of van Klaveren - bijv.
Dat zij NIET door kunnen gaan als 1 mans fractie maar dat die Kamerzetel blijft voor de partij waaruit ze zijn uitgestapt.

Dit gedoe geef een versnippering wat niet goed is voor het politieke land.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

vreemdeling

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor vreemdeling » 09 sep 2016 16:48

Ik twijfel tussen een stem op Esther Ouwehand of toch Marianne Thieme.
Hun ideologie en manier van politiek bedrijven staat in mijn ogen nog het dichtst bij de manier waarop Jezus in de wereld stond.
Bij die andere partijen zitten altijd dubbele agenda's, zelfs bij de SP heb ik gemerkt in de lokale politiek.

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 09 sep 2016 17:00

Je gaat serieus politici vergelijken met Jezus en hoe Hij in het leven stond? De politieke arena is er niet een waar Jezus zich thuis zou voelen of aan deel had willen nemen.
De eerste ken ik niet, maar Thieme wel en die heeft behoorlijk enge ideeën soms.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 15 sep 2016 14:54

Yoshi schreef op 26 aug j.l.

Gister in het PvdA partijprogramma van Pauw was Alexander Pechtold te gast. Hij gaf aan dat hij uit de 2e kamer gaat als D66 niet gaat regeren.
Laten we dit als motivatie oppakken om vooral niet D66 te stemmen. :)


Dat is nu die grootspraak van Pechtold, maar hij weet heel goed dat D'66 in een nieuw kabinet zitting gaat nemen.
Waarom anders zijn gedoog steun aan dit kabinet?
Pechtold houdt zich momenteel verrassend stil wat betreft de EU.
Omdat hij heel goed weet dat een groot deel van de Nederlanders zijn/haar buik vol heeft van de bemoeienissen vanuit Brussel.
Heb het meermalen gezegd, hij is een wolf in schaapskleren.
Nog een toekomstvisie?
Het nieuwe kabinet krijgt een ministerie van Europa en wie zou die ministerspost toch gaan bezetten?
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

antoon

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor antoon » 16 sep 2016 05:28

Een christen die Jezus volgt dient zich net als hem afzijdig te houden van de politieke arena, desalnietemin heb ik net als iedereen ook een mening.
Wilders komt met een a4 kladje Eem anderen komen met een indrukwekkend boekwerk zoals D66.

Echter wat staat erin: oa. integratie kansen op de arbeidsmarkt voor allochtonen, verschil wegwerken, dat roept men al 20 jaar of langer en er gebeurd niets, niemand werkt eraan mee ook allochtonen blijven vaak liever in de slachtofferrol, dus afgeven op een kladje met onrealistische doelstellingen is iets als de pot verwijt de ketel...

antoon

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor antoon » 16 sep 2016 05:30

Een christen die Jezus volgt dient zich net als hem afzijdig te houden van de politieke arena, desalnietemin heb ik net als iedereen ook een mening.
Wilders komt met een a4 kladje Eem anderen komen met een indrukwekkend boekwerk zoals D66.

Echter wat staat erin: oa. integratie kansen op de arbeidsmarkt voor allochtonen, verschil wegwerken, dat roept men al 20 jaar of langer en er gebeurd weinig of niets, in ieder geval wordt de kloof groter, bijna niemand werkt eraan mee ook allochtonen blijven vaak liever in de slachtofferrol, dus afgeven op een kladje met onrealistische doelstellingen is iets als de pot verwijt de ketel...

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 17 sep 2016 10:18

antoon schreef:Een christen die Jezus volgt dient zich net als hem afzijdig te houden van de politieke arena, desalnietemin heb ik net als iedereen ook een mening.

Als je die mening hebt hou jezelf er dan ook aan. En hou je mening dan fijn voor jezelf en vraag God om vergeving voor het hebben van een mening over politiek aangezien Hij eist dat je je afzijdig houd.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor dalethvav » 17 sep 2016 22:36

vreemdeling schreef:Ik twijfel tussen een stem op Esther Ouwehand of toch Marianne Thieme.
Hun ideologie en manier van politiek bedrijven staat in mijn ogen nog het dichtst bij de manier waarop Jezus in de wereld stond.

Thieme? Dat was toch degene die o.a. de sjechita (Joodse rituele slacht) afgeschaft zou willen zien. Thieme zou Jezus nog niet eens het eten van het Pesachlam gegund hebben. Zo ver staat haar ideologie van die van Jezus af.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 17 sep 2016 22:42

Dat zou ik niet willen zeggen, Thieme is een zevendedags adventist en daarmee christen. Het zou me niet verbazen als ze haar inzet voor dieren juist vanuit haar christelijke visie doet.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor dalethvav » 17 sep 2016 23:33

Yoshi schreef:Dat zou ik niet willen zeggen, Thieme is een zevendedags adventist en daarmee christen. Het zou me niet verbazen als ze haar inzet voor dieren juist vanuit haar christelijke visie doet.
Ik wel. Waarom zou ze anders de meest diervriendelijk slachtmethode af willen schaffen. Of dacht je dat Jezus, die geleden heeft voor het herstel van de héle schepping vlees zou eten van een dieronvriendelijk slachtmethode? Neem alleen maar alle diervriendelijk wetten die er in de Thora staan (bv geen bokje koken in de melk van de moeder). Ik weet dat M.T. een ZDA is, maar ZDA-en gaan vwb het vlees eten verder dan Jezus.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 61 gasten