verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2017 13:46

In ieder geval geen livekijken.nl en verder wordt het nog nergens genoemd. En dan het achterlijke beeld dat de traditionele media de politiek steunen, de hand boven het hoofd houden en samenwerken.... als er iets mis gaat in de politiek duikt de media daar absoluut op. Daar zijn in het verleden meer dan genoeg voorbeelden van geweest. Met g(goede) bronnen, hoor en wederhoor en factchecks. In tegenstelling tot dit soort roddelblaadjes die zonder enige onderbouwing alles en iedereen verdacht maakt. Als je even op de rest van de site rondkijkt zie je al wel dat dat het journalistieke niveau bedroevend laag is en het vooral gericht is op entertainment.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Johan100 » 18 mar 2017 13:52

Bij de Telegraaf en nu.nl etc. zijn ze allemaal wedergeboren en leven ze onder leiding van de Heere Jezus en niet onder de heerschappij van de aartsleugenaar. Vandaar dat de Telegraaf ook een roddelafdeling heeft.
Je hebt gelijk, al die andere mensen die niet klakkeloos de msm geloven hebben allemaal een achterlijk beeld.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor benefietdiner » 18 mar 2017 21:45

Heel verstandige en doordachte woorden van Evangelist Peter Hazenoot. =D>

"Overwinning Denk is teken van islamisering Nederland"

De verkiezingsoverwinning van Denk baart Peter grote zorgen. “Ze kiezen voor een populistische en polariserende stijl van politiek bedrijven. Bovendien richt partijleider Kuzu zich uitsluitend op mensen met een migrantenachtergrond. Als deze partij groter wordt kan dit een volgende stap zijn in de islamisering van ons land. En dat kan ten koste gaan van de christelijke normen en waarden waar Nederland op is gebouwd. Nu Denk een plek krijgt in de Tweede Kamer is het tij volgens mij niet meer te keren. Het is vreemd dat de PVV wordt beschuldigd van ‘verkeerd populisme’. Dit mag in combinatie met Denk in mijn ogen wat vaker worden gebruikt.”

https://cip.nl/61437-overwinning-denk-i ... -nederland

En…. voor die gene die denken dat zorgen angst betekend hebben het niet begrepen en zullen het ook niet gaan begrijpen totdat de Sharia werkelijkheid wordt. ](*,)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2017 13:07

Slap verhaal van iemand die niet goed kan verkroppen dat de PVV niet zo groot (de grootste) werd... en dan alles en iedereen daar de schuld van geven. Denk, Rutte, de rel met Turkije, de VVD, nog even de CU op de hak nemen. Het ligt aan alles en iedereen en de PVV is daar het zielige slachtoffer van.

Als je de Bijbel leest weet je dat het niet zo vreemd is dat je wat je zaait, ook zal oogsten. Wie haat zaait moet niet vreemd opkijken als hij ook haat oogst. Wie anderen buiten wil sluiten moet ook niet verbaasd zijn als hij zelf wordt buitengesloten. Wie zo laf is om foto's te bewerken van een extremistische bijeenkomst en daar Pechtold in te photoshoppen moet achteraf niet zielig doen omdat Pechtold je dan niet feliciteert.... en deze volgeling van Wilders ook niet. Moet je maar op een normale manier politiek bedrijven. Met haatzaaien, liegen en je niet normaal gedragen sluit je gewoon jezelf buiten. Dat is in het normale leven ook zo.

En verder sluit ik me aan bij Segers in het slotdebat. Je kan niet proberen je vrijheid te verdedigen door haar in te perken. De christelijke cultuur is die van naastenliefde, barmhartigheid, dat vluchtelingen hier een veilig heenkomen kunnen zoeken.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor benefietdiner » 20 mar 2017 08:13

Als je het hele verhaal gelezen had en tot je had laten door dringen kun je nooit zo’n reactie geven en daarom vind ik jou reactie dus erg slap.

Peter benadrukt dat hij geen PVV-kiezer is hij zei: “Nee, ik zit echt niet op premier Wilders te wachten. Maar tijdens het formatieproces praten met de PVV lijkt mij, gelet op de verkiezingsuitslag, heel reëel.

Peter is dus helemaal geen PVV-er, nog minder zou hij er voor strijden of de PVV een zielig slachtoffer zou zijn. Tjonge wat kun je super slecht analyseren zeg en met het toepassen van de Bijbel gaat het ook geweldig zie ik, de Inquisitie weer ter hand nemen geweldig.

Ik heb meer respect voor Eerste Kamerlid Ria Oomen.

Eerste Kamerlid Ria Oomen is niet te spreken over de koers van haar partij, het CDA. Dat heeft in haar ogen te veel standpunten overgenomen van de PVV. „Ik vind van veel partijen, ook de mijne, dat ze te veel Wilders light zijn geworden. En dat hoort niet in de Nederlandse samenleving”, zei Oomen tegen L1.

Volgens Oomen heeft het overnemen van de PVV-punten niet voorkomen dat veel kiezers op de partij van Wilders hebben gestemd. De andere partijen moeten daarom uitzoeken wat de kiezers dan aantrekt in de PVV.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2783 ... ht___.html

Wilders light.

Dat geld zeker ook voor de VVD en dan schuwt Mark Rutte niet om Erdoğan daarvoor te gebruiken.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor MoesTuin » 20 mar 2017 11:52

De uitslag van de verkiezingen stemmen tot dankbaarheid.
mevr Edith Schippers is vandaag aan het verkennen tijdens vele bakkies koffie en thee wellicht.
We gaan het vervolg vanzelf meebeleven bij leven en welzijn.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2017 14:50

Benefietdiner, het heeft te maken met hoe je met anderen omgaat. Wilders loopt constant mensen waaronder medepolitici te beledigen, denk ook aan de gephotoshopte foto etcetrera. De PVV wordt niet uitgesloten vanwege hun ideeën op zich, maar vanwege de respectloze manier waarop ze hun standpunten van de daken proberen te schreeuwen. Als ze op een normale manier hun punten hadden overgebracht viel er nog wel te praten (zoals in Rutte 1 toen PVV gedoogsteun gaf aan het kabinet) maar als je constant mensen aan het beledigen bent met ononderbouwde standpunten, gephotoshopte foto's, respectloze en beledigende tweets is de PVV niet het slachtoffer van het gedrag van anderen maar van het gedrag van zichzelf. Ze snijden zichzelf in te vingers. Dat bedoel ik met wie haat zaait, zal ook haat oogsten.

Het is een beetje als iemand in een klas die constant alles en iedereen beledigt en vervolgens klaagt dat hij niet mee mag spelen....

Johan100 schreef:Bij de Telegraaf en nu.nl etc. zijn ze allemaal wedergeboren en leven ze onder leiding van de Heere Jezus en niet onder de heerschappij van de aartsleugenaar. Vandaar dat de Telegraaf ook een roddelafdeling heeft.
Je hebt gelijk, al die andere mensen die niet klakkeloos de msm geloven hebben allemaal een achterlijk beeld.


Als iets alleen in de Telegraaf staat geloof ik het ook niet zomaar....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor benefietdiner » 20 mar 2017 22:08

.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2017 22:24

Ik volg je niet helemaal. Wat doet Pechtold daar verkeerd? Als je het artikel leest zie je dat Pechtold zegt: bij een manifestatie van Wilders stonden extreem rechtse mensen die de hitlergroet brachten. Daar is hij niet verantwoordelijk voor. Later vroeg hij wel of Wilders afstand wilde nemen van dat gedrag van die mensen. Wat is daar hypocriet aan? Hij stelt een vraag over iets wat echt gebeurd is, stelt Wilders daar overigens niet verantwoordelijk voor. Wilders shopt een foto, creeert zo dus iets wat helemaal niet echt gebeurd is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor ben db bd » 25 mar 2017 13:02

ik ben vóór Wilders Light !!
Dat Wilders gelijk heeft met zijn waarschuwingen, wordt door steeds meer verstokt ontkennende mensen erkend.
Dat met zijn mening stemmen te behalen waren bij hen (ook nette mensen) die vrijheid liefhebben, heeft nu ook 'struisvogelpartijen' bereikt.
Omdat de SGP nu ook een duidelijke islamparagraaf heeft, heb ik uiteraard op hen gestemd.
Dat VVD en CDA de erkenning van islamisering van Europa nog vóór de verkiezingen hebben geuit, heeft mij ook zeer verblijd.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 27 mar 2017 10:13

De verkiezingen zijn geweest en de formatie dient zich aan.
Een kabinet van VVD/CDA/D'66 en Groenlinks is een kabinet waar Jan met de pet zeker niet vrolijk van zal worden.
Voor een sociaal kabinet heeft het mijn voorkeur dat VVD/CDA/D'66 en de CU een kabinet gaan vormen.
Wat voor mij de grootste verrassing was is het gegeven dat FvD 2 zetels heeft behaalt.
Deze partij staat voor een rechtse koers.
Ben benieuwd daarna.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor ben db bd » 27 mar 2017 11:57

Wat voor mij de grootste verrassing was is het gegeven dat FvD 2 zetels heeft behaald.

Thierry Baudet heeft natuurlijk wat meer van het leven begrepen als de gemiddelde politicus. Dat is een prettige gedachte voor allen die nog een poosje overeind willen blijven met onze huidige maatschappij. Als hij het beschaafd speelt, zie ik hem nog lekker kunnen groeien met zijn partij, die voorziet in toenemende behoefte. Een groeiend aantal mensen doorziet inmiddels de machtsblokken achter de mainstreammedia en de financiële wereld.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor ben db bd » 27 mar 2017 12:21

onderstaande wijsheid lees ik op de site van Forum voor Democratie. Wie durft daar op in te gaan, anders dan met scheldwoorden?:
Een kamermeerderheid van 77 zetels (VVD-PVV-CDA-SGP-FVD), eventueel nog aangevuld met 50PLUS (daarmee uitkomend op 81 zetels) zou een uitgesproken strikt immigratiebeleid van dit beoogde zakenkabinet kunnen ondersteunen. Ook in de Eerste Kamer hebben deze partijen een meerderheid. FVD denkt dat een dergelijk kabinet ook het meest in overeenstemming is met de uitslag van de verkiezingen.
Naar de visie van FVD zou de meest onverstandige koers nu een quasi-paarse coalitie zijn, bestaand uit VVD-CDA-D66 en ChristenUnie / GroenLinks. Nederland is nu al vijf jaar geregeerd door een VVD die eerst een rechtse campagne voerde, en vervolgens toch weer met links in zee ging. Opnieuw regeren met links na een campagne met rechtse statements valt niet uit te leggen aan de kiezer en zou ook geen recht doen aan de verkiezingsbeloftes en -uitslag.

Zelf erken ik uiteraard de hoge drempel tussen Rutte en de te lang tussen bewakers in een vijandige wereld opgesloten gezeten hebbende Wilders.
Maar voor een persoon kan een andere persoon uit hetzelfde gedachtegoed worden gekozen, toch?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 30 mar 2017 14:52

Ben bd bd schreef

Thierry Baudet heeft natuurlijk wat meer van het leven begrepen als de gemiddelde politicus. Dat is een prettige gedachte voor allen die nog een poosje overeind willen blijven met onze huidige maatschappij. Als hij het beschaafd speelt, zie ik hem nog lekker kunnen groeien met zijn partij, die voorziet in toenemende behoefte. Een groeiend aantal mensen doorziet inmiddels de machtsblokken achter de mainstreammedia en de financiële wereld.


Ik ben het met je eens als jij stelt dat FvD kan uitgroeien tot een middelgrote/grote partij.
FvD is minder extreem als Wilders en rechtser als de VVD.
Wat wel een pluspunt is dat de partij FvD bestaat uit uitstekende vakmensen met een grote diversiteit.
Ik heb hier een hoge dunk van.
Zal deze partij dan ook eens van nabij gaan volgen
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 31 mar 2017 09:36

Tja, de nieuwe Tweede Kamer...

Asscher:
Tja...

Baudet:
Ik heb me in moeten houden om niet in een daverende schaterlach uit te barsten toen Baudet zijn maagdentoespraak hield in de Tweede Kamer. Half huppelend bewoog hij zich naar het spreekgestoelte, alsof hij last had van een ernstig verstoorde hormoonspiegel. Daarna begon hij een warrig betoog in een soort Latijn, dat nog het meest leek op het Latijn van een legionair in het legerkamp Laudanum, vlak nadat het kamp voor de vijftiende keer was platgewalst door de Galliërs uit het dorp van Asterix.

Me dunkt dat deze politieke eendagsvlieg met de inhoudelijke diepgang van een afgedankte broodplank eerder in Jiskefet dan in de Tweede Kamer tot zijn recht komt, maar wellicht zal deze lavendelminnende wannabe-Wibi Soerjadi de functie van Kamerclown met verve vervullen, zodat er in elk geval veel te lachen valt.

Klaver:
GroenLinks schijnt tegenwoordig een beweging te zijn, die à la Obama mensen zou moeten enthousiasmeren. De krullerige Klaver wilde zelfs premier worden en zette zich zodanig in de kiezersmarkt, dat alles om hem is gaan draaien, terwijl partij-inhoudelijke punten er minder toe doen. Zijn opmerkingen over de gaswinning in Groningen vind ik overigens één van de weinige uitstekende punten, het moet maar eens afgelopen zijn met het leegpompen van provincies buiten de Randstad. Nu spartelt Klaver, die premier wilde worden, tegen bij het vormen van een coalitie met VVD, CDA en D66. Eerst wil hij premier worden, vervolgens gunt hij zijn grootste opponent, Van Haersma Buma, het premierschap van wat hij noemt een christelijk-progressief kabinet en nu stapt hij met tegenzin in de formatie met het centrum-motorblok. Deze politieke steekvlam zal, naar ik hoop, snel zijn opgebrand.

Kuzu:
Er zijn iets van 450.000 Nederturken in dit land en 300.000 Nedermarokkanen. Ruim 216.000 mensen hebben op de AKP-NL (afgekort: Denk) gestemd. Dat betekent dat zeer veel allochtonen hun verstand hebben gebruikt en hebben ingezien dat Kuzu en kornuiten volstrekt ongeschikt zijn voor het bedrijven van politiek in Nederland. Een aantal stadswijken stemde en masse Denk. Dat is fantastisch nieuws. Planologen en stedebouwkundigen kunnen nu eindelijk plannen maken voor integrale stadsvernieuwing in dergelijke wijken: gemengd bouwen betekent ook gemengd wonen. Ooit was spreidingsbeleid eng, nu is het een kans om homogene wijken weer eens een beetje kleur te geven. En meteen kunnen we eens werk maken van het opzeggen van het associatieverdrag met Erdostan, zolang de Dönerdictatuur daar voortduurt. Erdoclown heeft al gedreigd, allerlei vluchtelingen naar Europa door te sluizen. Prima. Associatieverdrag opzeggen en voor elke vluchteling één Erdofiel naar Erdostan doorsturen. Dan hebben de Turken, die wel een mooie toekomst in Europa willen opbouwen, eindelijk rust, zonder dat ze continu door dat stel erdofiele plebs worden geteisterd.

Wilders:
Wilders heeft eindeloos lopen gillen dat Mark Rutte allerlei verkiezingsbeloftes zou breken. Rutte heeft tijdens de campagne heel duidelijk beloofd, niet met de PVV te gaan regeren. Nu houdt Rutte zich aan zijn woord en dan begint Wilders weer te gillen. Blijkbaar tast waterstofperoxide de verstandelijke vermogens van deze Limburgse leugenaar aan. Sowieso vind ik het altijd wat twijfelachtig, dat mensen het een goed idee vinden dat een Indonesische Limburger met een Hongaarse importbruid gaat vertellen hoe wij het hier in Holland moeten gaan doen, maar dat terzijde. Misschien dat België belangstelling heeft voor de provincie Limburg? Dan zijn we ook in één keer verlost van al dat gejammer over de IJzeren Rijn. Terug naar Wilders: hij twitterde dat hij niet met Rutte wilde regeren. Dan moet hij nu niet gaan lopen draaien en huilen dat hij niet mee mag doen.

De rest?
Business as usual, hoop ik. Gewoon aan de slag.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten