verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marleen1987 » 23 feb 2017 17:59

Weet je Marleen, Je kunt het beste op Jezus stemmen, van Hem verwachten wat je nodig hebt.
We willen allemaal het beste voor ons land en kunnen dan het beste stemmen op Degene die kan ingrijpen.
Satan regeert hier op aarde, hij is de koning van deze wereld, voor zover God het toelaat.
God loopt niets uit de hand hoor, alles moet meewerken ten goede en als we vertrouwen hebben op onze Hogepriester en op Hem stemmen, dan wordt onze stem pas echt gewaardeerd. Dat geeft vreugde en vrijheid, dan ben je niet bang meer, wat er ook gebeurd.
Als je werkelijk mag beseffen wie je bent in Jezus Christus dan gaan Zijn Woorden "wees niet bevreesd" in je hart spreken.
Dan zie je op Hem, juist, wanneer het spannend wordt in de wereld.[/quote]

Ik doe eigenlijk sinds pas weer iets met het geloof. Maakt het nog lastiger. En bang ben ik altijd dus. Heb gewoon geen idee.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Race406 » 23 feb 2017 18:35

Het gaat hier over de verkiezingen voor de regering. Voor Jezus stemmen gaat hier niet. Hooguit stemmen op een christelijke partij. Op Jezus stemmen is hier een beetje vreemd gezegd..
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 23 feb 2017 19:31

Race406 schreef:Het gaat hier over de verkiezingen voor de regering. Voor Jezus stemmen gaat hier niet. Hooguit stemmen op een christelijke partij. Op Jezus stemmen is hier een beetje vreemd gezegd..

Dat is heel jammer voor je, dat je dat zo ziet.
Ik vind het geweldig mooi te weten dat Hij alles in Zijn hand heeft en vind het absoluut niet vreemd.
Wat moet ik van mensen verwachten die niets van God verwachten. Iedere partij heeft wel iets wat God niet wil, ik kan niet eens stemmen.
Als ik op een partij zou kunnen stemmen dan stem ik nog op Jezus omdat we allemaal Zijn offer nodig hebben.
Hoe het ook is, ik heb de verwachting van Boven.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marleen1987 » 23 feb 2017 19:38

Maar het helpt niet echt om een keuze te maken op welke partij ik het best kan stemmen.
Ook al vind ik het mooi als je op die manier kan geloven. Wou dat ik zo sterk was in mijn geloof

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Race406 » 23 feb 2017 19:50

Natuurlijk heeft Hij alles in Zijn Hand, dat ben ik helemaal metb je eens! Maar de discussie gaat over politiek. En als je op een christelijke partij stemt, dat kan ik begrijpen. Dat doe ik zelf ook. Maar dat is wat anders als op Jezus stemmen. Maar daarin verschillen we wat van mening blijkbaar... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 23 feb 2017 20:18

Marleen schreef.

Pfff ik weet niet nog steeds niet op wie ik moet stemmen. Snap er ook niet heel veel van eerlijk gezegt.


Lees het programma van de partij, Jezusleeft maar eens door.
Heb ik ook gedaan na een tip en daar zitten best wel punten in waarin ik mij als christen kan vinden.
Ben een SGP stemmer, maar nu twijfel ik.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marleen1987 » 23 feb 2017 21:32

Nou ja eigenlijk ga ik meestal niet stemmen.
Ik zal da verkiezingsprogramma is lezen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Johan100 » 24 feb 2017 09:44

elburger schreef:

Lees het programma van de partij, Jezusleeft maar eens door.
Heb ik ook gedaan na een tip en daar zitten best wel punten in waarin ik mij als christen kan vinden.
Ben een SGP stemmer, maar nu twijfel ik.

Waar kunnen we het programma vinden?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 24 feb 2017 09:49

Race406 schreef:Natuurlijk heeft Hij alles in Zijn Hand, dat ben ik helemaal metb je eens! Maar de discussie gaat over politiek. En als je op een christelijke partij stemt, dat kan ik begrijpen. Dat doe ik zelf ook. Maar dat is wat anders als op Jezus stemmen. Maar daarin verschillen we wat van mening blijkbaar... :wink:


Er is m.i. geen partij die afhankelijk van God regeert. God wil dat jij en ik het vertrouwen op Hem stellen. Dat kan door te stemmen op mensen die Hij gegeven heeft om te regeren naar de wil van Hemzelf, maar die zijn er niet.
Weet je wat voor mij een soort openbaring is? Dat God zich nog weinig met de politiek van deze wereld bemoeid, het wordt steeds minder. Waar God Zijn handen vanaf trekt hoef ik me niet meer over te bekommeren. Hij heeft al eeuwen de regie aan satan gegeven, hij is de wereldheerser, en Hij geeft hem nog steeds heel veel ruimte, hij krijgt steeds meer. We zien het aan hetgeen wat er gebeurd, abortus, euthanasie, homofilie en noem maar op. We gaan organen van mensen en dieren uitwisselen en we willen de natuur in handen hebben, we hebben er zo kalmpjes aan één grote puinhoop van gemaakt en een oplossing is er niet meer. We kunnen het niet meer oplossen, wat we gezaaid hebben oogsten we nu. Totdat er een dag komt dat Hij de Zijne komt halen en satan nog veel meer macht krijgt.
Kortom, volgens mij is geen redding meer buiten degenen die weten geborgen te zijn in Jezus Christus, Hem geloven of gaan geloven.
Daarom is er waakzaamheid nodig op de dingen die gebeuren, om het zicht te krijgen op hetgeen wat God beloofd hebt te gebeuren. Laten we daarom maar bidden voor de persoonlijke situatie van de regeerders.
Inderdaad Race, we zien het verschillend.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Chaya » 24 feb 2017 10:02

elburger schreef:
Lees het programma van de partij, Jezusleeft maar eens door.
Heb ik ook gedaan na een tip en daar zitten best wel punten in waarin ik mij als christen kan vinden.
Ben een SGP stemmer, maar nu twijfel ik.

Ik heb het doorgenomen, het is niet veel leeswerk. :wink:
http://www.jezusleeft.nl/programma

Er staan zeker goede punten op hun programma, maar het is vrij summier. Het getuigt niet zo erg van realiteitszin.
Er zijn meer problemen op te lossen dan alleen deze punten.
Daarom twijfel ik niet en houd het bij de keuze die ik al veel eerder gemaakt heb.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Teus » 24 feb 2017 10:12

Marleen1987 schreef:Maar het helpt niet echt om een keuze te maken op welke partij ik het best kan stemmen.
Ook al vind ik het mooi als je op die manier kan geloven. Wou dat ik zo sterk was in mijn geloof

Beste Marleen, jou kracht in het geloof is het vertrouwen op God.
Als jij mag weten dat je door de Liefde en Trouw van God geborgen mag zijn in het offer van Zijn Zoon Jezus Christus, dan mag je staan op Zijn beloftes. Dat klinkt misschien een beetje arrogant maar dan heeft Hij het je beloofd. God wil niet anders dat je terug komt op Zijn beloftes, dat is vertrouwen. Hij doet wat Hij belooft heeft, Hij kan niet anders, we hebben een Trouwe God.
God beloont je zelfs wanneer je je vertrouwen op Hem stelt, Hij doet niet alleen wat Hij beloofd heeft, Hij geeft je daar Zijn Liefde bij omdat Hij je wil laten ervaren dat het Hem verheugt het vertrouwen in Hem te hebben.God geeft altijd meer, vaak zo veel dat je het bijna niet aan kan.
Dat vertrouwen moet ook van Hem komen, alles komt van Hem, Hij wil er wel om gevraagd zijn. Wanneer je oprecht het vertrouwen op Hem wilt, dan zál Hij het geven.
Ik bid voor je.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2017 10:55

Marleen1987 schreef:Pfff ik weet niet nog steeds niet op wie ik moet stemmen. Snap er ook niet heel veel van eerlijk gezegt.


Heb je de kieswijzer al gedaan? Dan kan je aardig zien welke partijen veel overeenkomsten hebben in hun partijprogramma met jouw opvattingen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor de passant » 24 feb 2017 11:00

Chaya schreef:Ik heb het doorgenomen, het is niet veel leeswerk. :wink:
http://www.jezusleeft.nl/programma

Er staan zeker goede punten op hun programma, maar het is vrij summier. Het getuigt niet zo erg van realiteitszin.
Er zijn meer problemen op te lossen dan alleen deze punten.
Daarom twijfel ik niet en houd het bij de keuze die ik al veel eerder gemaakt heb.

Hm, het is inderdaad vrij kort en daardoor makkelijk te lezen , wat mij opvalt is dat het eigenlijk een evangelisatiebeweging(familie) is , prima , maar dat is toch wat anders dan politiek beleid voeren , het raakt elkaar wel , want het evangelie gaat over het heden en de toekomst en is vaak heel persoonlijk en bemoeit zich met het hart van de mens terwijl de politiek veel meer van het heden uitgaat en hoe de maatschappij moet worden vormgegeven en weinig persoonlijk is.
Het klopt wel , inderdaad zal de maatschappij stukken beter functioneren naarmate we meer en meer naar Gods wil leven , maar je kunt ook in de Bijbel lezen dat zelfs grote mannen Gods (o.a. David) de mist in gaan.

Dan het programma van "Jezusleeft": 1 "De maximale snelheid binnen bebouwde kom dient 30 km per uur te worden en buiten de bebouwde kom (waar langzaam verkeer rijdt) 60 km/uur." niet goed doordacht en waarschijnlijk emotie gebaseerd , moet je nagaan , als ik naar een goede vriend in Rotterdam zou willen gaan 193km :60 km/uur=3,5 uur zonder rust , want dat komt er ook nog bij . conclusie slecht doordacht.
2 "Vrachtverkeer dient zicht te houden aan een algeheel inhaalverbod" je zal maar 10 kilometer achter een trekker zitten!
3 "Alle vluchtelingen uit oorlogsgebieden zijn welkom in Nederland." ook hier een gevalletje "emotie talk"
Eind 2015 zijn er volgens de VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR 65,3 miljoen mensen op de vlucht voor oorlog en geweld https://www.vluchtelingenwerk.nl/sites/public/u895/Vluchtelingeningetallen2016.pdf
als ik het goed begrijp wil de partij die allemaal opnemen!?!? 65,3 + 17=82,3 miljoen ! dat wordt dringen!, typisch gevalletje van goede intentie, maar verder niet verder kijken dan je neus lang is!
verder ontbreekt enige financiële onderbouwing!
algemene conclusie: intentie is goed , maar men wil dit binnen het verkeerde "spelveld"doen , namelijk de politiek, terwijl men eigenlijk een evangelisatiebeweging is(familie)

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marleen1987 » 24 feb 2017 11:04

Heb je de kieswijzer al gedaan? Dan kan je aardig zien welke partijen veel overeenkomsten hebben in hun partijprogramma met jouw opvattingen[/quote]

Ja die heb ik wel gedaan, maar dan kom ik op Geert Wilders uit :D En ik vind dat beetje een kwal

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor de passant » 24 feb 2017 11:06

Marleen1987 schreef:Heb je de kieswijzer al gedaan? Dan kan je aardig zien welke partijen veel overeenkomsten hebben in hun partijprogramma met jouw opvattingen


Ja die heb ik wel gedaan, maar dan kom ik op Geert Wilders uit :D En ik vind dat beetje een kwal[/quote]
prikt ie ook???? :lol:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten