Petitie tegen toetreding Turkije.

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Johan100 » 20 jul 2016 10:44

Geen toetreding of visumvrij reizen voor Turkije.

https://www.christenunie.nl/nl/turkije-petitie
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor elbert » 21 jul 2016 21:10

Ondertekend. Iedereen spreekt van een mislukte coup, maar mijn indruk is dat de countercoup van de regering Erdogan bijzonder goed 'gelukt' is en dat de klok in Turkije tientallen jaren terug gedraaid wordt. Zo'n land hoort niet in de EU, nu niet en in de toekomst zie dat ook niet zitten. Daarom vind ik het zorgwekkend dat nogal wat politici in Europa dit nog steeds als een serieuze optie zien.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2016 09:58

Getekend. Alleen wel jammer van het visumvrij reizen. Ik heb vrienden in Turkije wonen die nu een hele rompslomp door moeten als ze een keer naar Europa willen. De goeden moeten helaas onder de kwaden leiden....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jul 2016 10:34

Ik heb ook getekend. Geen behoefte aan een land onder een autocraat met mohammedaanse grootheidswaanzin.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2016 10:39

Ondanks dat ik de CU een knakenpartij vind de petitie getekend. Een goed initiatief.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor hans0166 » 23 jul 2016 12:12

Marnix schreef:Getekend. Alleen wel jammer van het visumvrij reizen. Ik heb vrienden in Turkije wonen die nu een hele rompslomp door moeten als ze een keer naar Europa willen. De goeden moeten helaas onder de kwaden leiden....



dat is een intern politiek probleem voor Turkije, daar kunnen wij niet veel aan veranderen.
Ook wij komen zonder visum Turkije niet in... voorzover je dat nog zou willen natuurlijk.
Ben blij er enkele jaren geleden al geweest te zijn en rondgelopen te hebben in Efeze, ik zou het nu niet in m'n hoofd halen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Johan100 » 23 jul 2016 15:03

Dat er nog velen mogen volgen (met ondertekenen).
Ik verwacht hier geen paradijs, maar je moet er toch niet aan denken dat Turkije echt lid wordt. Ben daar al nooit voorstander van geweest. Straks nog meer moskeeën en 40 miljoen turken die zomaar in en uit kunnen reizen, net als o.a. de Polen en Litouwers en Roemenen jaren geleden. Dat kunnen we hier gewoon niet meer hebben. Ik hou er rekening mee inderdaad dat die zogenaamde coup een vooropgezet plan is, om te kunnen 'zuiveren'. Hij breidt zijn tentakels nu al uit tot in Nederland toe. En de gekozen 'leiders' hier hebben Nederland in de uitverkoop gezet. En de e.u. gaat dezelfde kant op als Turkije denk ik. Dubbele agenda's.

Maar het is ijzer en leem, het mengt niet de e.u. en een Ottomaans rijk. Het zal vroeg of laat uit elkaar vallen vermoed ik.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Johan100 » 23 jul 2016 15:14

Turkije: Soros maakt zich al sinds 2003 sterk voor een Turks EU-lidmaatschap. Ook steunt hij de AKP, de partij van Erdogan.

Deze knakker wil ook (schijnt) al de vluchtelingen graag hierheen, zodat die op de één of andere manier er geld aan kan verdienen en waarschijnlijk zelfs door eerst een vluchtelingencrisis te veroorzaken door onrust te stoken.

http://curiales.nl/2015/06/20/george-soros/
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Boekenlezer » 25 jul 2016 16:26

Jean-Claude Juncker heeft gezegd, dat Turkije op korte termijn geen lid van de EU wordt. Dat las ik net. Hm, dat klinkt mij in de oren alsof hij hoopt dat het er ooit wel van komt. :-k
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Nina

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Nina » 25 jul 2016 20:40

Marnix schreef:Getekend. Alleen wel jammer van het visumvrij reizen. Ik heb vrienden in Turkije wonen die nu een hele rompslomp door moeten als ze een keer naar Europa willen. De goeden moeten helaas onder de kwaden leiden....



hans0166 schreef:dat is een intern politiek probleem voor Turkije, daar kunnen wij niet veel aan veranderen.
Ook wij komen zonder visum Turkije niet in... voorzover je dat nog zou willen natuurlijk.
Ben blij er enkele jaren geleden al geweest te zijn en rondgelopen te hebben in Efeze, ik zou het nu niet in m'n hoofd halen.


Ook getekend.
Ik ben ook eens in Efeze geweest en nog een aantal Bijbelse steden, maar zou het nu niet meer durven. Voor mij geen Turkije meer..

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2016 23:09

Ik ben een aantal keren in Istanbul geweest. Prachtige stad. Geweldige mensen. Maar een land waar totaal geen democratie meer is. En wel aanslagen en zo. En dat is een reden waarom ik er maar even niet meer naartoe ga.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor johannes1 » 12 sep 2016 15:11

Marnix schreef:Ik ben een aantal keren in Istanbul geweest. Prachtige stad. Geweldige mensen. Maar een land waar totaal geen democratie meer is. En wel aanslagen en zo. En dat is een reden waarom ik er maar even niet meer naartoe ga.


Om de aanslagen of om de democratie?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor Marnix » 12 sep 2016 16:37

Allebei wel. Hoewel veiligheid een grotere rol speelt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Petitie tegen toetreding Turkije.

Berichtdoor johannes1 » 14 sep 2016 10:55

Voor de veiligheid hoef je het niet te laten. Waar is het tegenwoordig nog wel veilig. Het kan zomaar overal gebeuren.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten