Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Bambi » 04 jul 2016 16:15

Een narcist die het moet winnen van iemand die dit zegt:

https://twitter.com/CNNPolitics/status/ ... 64?lang=nl

kan dat maar op 1 manier, in het zogenaamde Chr Amerika en dat is met zeggen dat hij ook Christen is geworden.

Yoshi

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Yoshi » 04 jul 2016 17:52

Op de Engelse Wikipedia lees ik dat Trump al lange tijd het presbyterianisme aanhangt. Wat een vorm van calvinisme is.
Dit filmpje deed me echter meer evangelicaal aan. Wil dat zeggen dat hij een switch heeft gemaakt?
Of waren deze mensen die de handen oplegde ook calvinistisch?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2016 13:19

Yoshi schreef:Over de interpretatie van die vruchten zit nogal een verschil.
Ik heb het idee dat de gemiddelde Amerikaanse baptistische christen een heel ander idee heeft van positieve vruchten dan de gemiddelde Europese christen.


Dat zag je wel bij de reactie op Orlando, vanuit bepaalde baptistengemeenten. Gelukkig is de stroming baptisten in Amerika heel breed en is dit maar een klein clubje binnen de baptisten-stroming in de VS.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor de passant » 22 jul 2016 08:05


Yoshi

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2016 17:23

de passant schreef:http://www.trouw.nl/tr/nl/7788/Verkiezingen-in-de-Verenigde-Staten/article/detail/4344395/2016/07/22/Alleen-Trump-kan-instortend-Amerika-nog-redden-zegt-Trump.dhtml

Is dat niet zo'n beetje de strekking van alle presidentskandidaten in de VS. En uiteindelijk stellen ze eigenlijk allemaal teleur.
Dat hele verkiezingsproces is ziek en zorgt voor onrealistische verwachtingen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Johan100 » 06 aug 2016 15:37

Is Donald Trump psychisch wel in orde? Die vraag wordt hardop gesteld binnen de Republikeinse Partij nu haar kandidaat voor het presidentschap blunder op blunder stapelt. En –het ergste– zich daar niet eens voor schaamt. Hij moet dringend naar een psycholoog, zeggen zowel Republikeinen als Democraten.

En Trump? Die vervreemdt zich nog meer van zijn partij door bijvoorbeeld John McCain en Paul Ryan geen hartelijke steun toe te zeggen bij de komende Senaatsverkiezingen. Het is niet verbazing­wekkend dat partijvoorzitter Reince Priebus zegt bol te staan van frustraties.


http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/don ... -1.1115401

Nu vraag ik me af of het (deels) propaganda is of waar. Zelf volg ik die man niet zo, maar hij kan wel 'lekker' uit de hoek komen, dat kan bijna niemand ontgaan als je een keer een krantje leest.

McCain, dat is deze man, (foto) republikein en vermoedelijk medeoprichter van Isis.
En de Clintons (democraten) zullen we maar niet over beginnen wat die allemaal al uitgespookt hebben.
Maakt het veel uit of het een republikein is of een democraat vraag ik me dan af.

Afbeelding
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor pindas83 » 06 aug 2016 16:48

Johan100 schreef:Is Donald Trump psychisch wel in orde? Die vraag wordt hardop gesteld binnen de Republikeinse Partij nu haar kandidaat voor het presidentschap blunder op blunder stapelt. En –het ergste– zich daar niet eens voor schaamt. Hij moet dringend naar een psycholoog, zeggen zowel Republikeinen als Democraten.

En Trump? Die vervreemdt zich nog meer van zijn partij door bijvoorbeeld John McCain en Paul Ryan geen hartelijke steun toe te zeggen bij de komende Senaatsverkiezingen. Het is niet verbazing­wekkend dat partijvoorzitter Reince Priebus zegt bol te staan van frustraties.


http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/don ... -1.1115401

Nu vraag ik me af of het (deels) propaganda is of waar. Zelf volg ik die man niet zo, maar hij kan wel 'lekker' uit de hoek komen, dat kan bijna niemand ontgaan als je een keer een krantje leest.

McCain, dat is deze man, (foto) republikein en vermoedelijk medeoprichter van Isis.
En de Clintons (democraten) zullen we maar niet over beginnen wat die allemaal al uitgespookt hebben.
Maakt het veel uit of het een republikein is of een democraat vraag ik me dan af.


Goed punt. Ik denk dat het geen barst uit maakt. Het schijnt dat de Clintons en de Trumps uit dezelfde bloedlijn voortkomen.
Voor de bühne slaan ze elkaar de hersens in om na afloop een balletje op het golfcourt te slaan met een stevige borrel.
Ik heb geen enkel vertrouwen in Clinton noch Trump, uiteindelijk hebben ze dezelfde agenda.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Boekenlezer » 06 aug 2016 17:44

Johan100 schreef:Is Donald Trump psychisch wel in orde? Die vraag wordt hardop gesteld binnen de Republikeinse Partij nu haar kandidaat voor het presidentschap blunder op blunder stapelt. En –het ergste– zich daar niet eens voor schaamt. Hij moet dringend naar een psycholoog, zeggen zowel Republikeinen als Democraten.

En Trump? Die vervreemdt zich nog meer van zijn partij door bijvoorbeeld John McCain en Paul Ryan geen hartelijke steun toe te zeggen bij de komende Senaatsverkiezingen. Het is niet verbazing­wekkend dat partijvoorzitter Reince Priebus zegt bol te staan van frustraties.


http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/don ... -1.1115401

Nu vraag ik me af of het (deels) propaganda is of waar. Zelf volg ik die man niet zo, maar hij kan wel 'lekker' uit de hoek komen, dat kan bijna niemand ontgaan als je een keer een krantje leest.

McCain, dat is deze man, (foto) republikein en vermoedelijk medeoprichter van Isis.
En de Clintons (democraten) zullen we maar niet over beginnen wat die allemaal al uitgespookt hebben.
Maakt het veel uit of het een republikein is of een democraat vraag ik me dan af.


Het is een artikel, waarin heel stevige dingen gezegd worden over Donald Trump. Maar het verbaast mij niets. Ik heb nog nooit een goed gevoel gehad bij Trump. Vooral dit herken ik heel sterk vanuit hoe ik hem aanvoel: „Trump is met zijn onbezonnenheid echt een risico voor de wereldvrede”

Deel verwijderd door mod ivm off topic
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2016 20:41

Als je als presidentskandidaat tijdens een briefing over buitenlandse zaken 3 keer vraag "maar als we kernwapens hebben, waarom gebruiken we die dan niet?", dan zou ik me toch ernstig zorgen gaan maken. Want als Trump straks de codes heeft, dan hoeft hij het niet meer te vragen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2016 21:31

Ach ja, politiek. Trump is vast niet dom en doet zulke uitspraken omdat zijn achterban er van smult.

Ik heb wel medelijden met de Amerikanen. Een goede keuze kan je gewoon niet maken, het is lood om oud ijzer.

Honesty

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Honesty » 07 aug 2016 08:10

Yoshi schreef:Op de Engelse Wikipedia lees ik dat Trump al lange tijd het presbyterianisme aanhangt. Wat een vorm van calvinisme is.
Dit filmpje deed me echter meer evangelicaal aan. Wil dat zeggen dat hij een switch heeft gemaakt?
Of waren deze mensen die de handen oplegde ook calvinistisch?


Alles in dat land is "showbusiness".

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Johan100 » 23 aug 2016 09:48

Nou, valse profeet 'de paus' weet het al. Trump is geen christen:
http://tora-yeshua.nl/2016/02/paus-dona ... -christen/
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Yoshi » 23 aug 2016 09:56

Zelfbenoemd christelijk-joods pastor Ben en Johan100 hebben dus geen idee wat het woord "twijfel" inhoudt.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Johan100 » 23 aug 2016 12:27

Je roept binnen een paar minuten wat zonder gekeken te hebben. Volgens mij gaat er een belletje af bij jou als er een bericht geplaatst wordt over de valse profeet.
Kijk het filmpje even waar hij zegt. Ik citeer: ''..een persoon die alleen denkt aan het bouwen van muren en geen bruggen bouwt is geen christen!''
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Hoort Trump nu ook bij de born-agains?

Berichtdoor Yoshi » 23 aug 2016 12:34

Je komt nou niet bepaald met nieuwe of recente berichten is het wel? Je haalt voornamelijk oude en reeds besproken koeien uit de sloot.

Zo ook dit bericht wat al een half jaartje oud is.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten