Afschaffing 500 euro biljet

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lola2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 dec 2015 16:31

Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Lola2015 » 05 mei 2016 11:40


Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Chaya » 05 mei 2016 11:42

Waarvan akte.
Meer is het niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Lola2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 dec 2015 16:31

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Lola2015 » 05 mei 2016 19:17

Heb wel eens gelezen dat het afschaffen van contact geld gelinkt wordt aan iets wat in openbaring staat over niet meer kunnen betalen en teken van het beest.

Onzin of niet?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Johan100 » 05 mei 2016 20:54

Wel makkelijk die multiple choice vragen, Lola.
Heb je nog een derde optie?? (Weet niet of zo..)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Yoshi » 05 mei 2016 22:02

Contant geld wordt niet afgeschaft. Geen idee hoe je dat zou kunnen denken bij deze gebeurtenis/ dit artikel.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2016 22:20

Lola2015 schreef:Heb wel eens gelezen dat het afschaffen van contact geld gelinkt wordt aan iets wat in openbaring staat over niet meer kunnen betalen en teken van het beest.

Onzin of niet?


Beste Lola,

Ik zie je hier op Refoweb eigenlijk alleen berichten plaatsen over Openbaringen en de Eindtijd. Het is blijkbaar een onderwerp dat je nauw aan het hart gaat; mag ik dat zeggen? Echter, je lijkt er zo door gegrepen dat je het achter dingen ziet die er niets mee te maken hebben. Zoals hier ook weer - het afschaffen van een biljet dat alleen door criminelen wordt misbruikt is niet direct hetzelfde als het afschaffen van contact geld. het briefje van 5, 10, 20, en 50 blijven gewoon in roulatie.

Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan of dit onderwerp je niet iets te veel bezighoudt. Ik kan me voorstellen dat je er zelf ook niet heel erg vrolijk van wordt. En als je dan tot de conclusie komt dat het inderdaad een beetje uit de hand is gelopen, dan eens goed kijken naar de informatie die je tot je neemt. Zijn het sites die voornamelijk eindtijd-gericht zijn? Misschien is het dan goed het bezoek daaraan af te bouwen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Johan100 » 05 mei 2016 23:22

Het zou natuurlijk best kunnen hoor, Lola.
Eén scenario is; 'We' (de 'regeringen', banken, e.u.) 'importeren' doelbewust kansarme vluchtelingen of immigranten, die de 'regeringen' dan ook kansarm houden. Die belanden in de criminaliteit of plegen een overval op een bus en zodoende is er een gegronde aanleiding om het contante geld te weren uit het openbaar vervoer. Een eerste stap op weg naar alleen maar elektronisch betalen...
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor mohamed » 05 mei 2016 23:25

Het 500 euro biljet wordt door de gewone man niet gebruikt en derhalve wordt het afgeschaft. Heeft met de eindtijd niks te maken, maar dan ook werkelijk niks.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor ben db bd » 07 mei 2016 13:06

En dan; héél het cash-geld gaat er binnenkort uit, kunt u lezen op de niet-mainstream-media. Dan zijn we dus heel onze grip op ons eigen geld kwijt; dan kan men 'rente' afschrijven van spaargeld i.v.m. 'bewaring', dan kan er beslag op worden gelegd t.b.v. geformeerde crises en ja, dan zijn we ook rijp voor de Bijbels voorzegde dictatuur van de duivelse antichrist welke zal eisen dat wij ons aan hem onderwerpen, met als drukmiddel het kunnen kopen en verkopen. (en we weten welk woord er 'onderwerping' betekent hè?).
Dat domme praatje van criminelen welke het 500 euro biljet misbruiken, is slechts een flauw smoesje. Witwassen gaat met vastgoedhandel, drugs en weet ik veel meer. Heimelijke ruilhandel kan natuurlijk toch wel blijven.

@ Lola, fijn dat u niet slechts in de Bijbelse geschiedenis blijft hangen, maar geestelijk geïnteresseerd bent in nabije Bijbelse toekomst, waarvan al zoveel zichtbaar aan het komen is. Laat u vooral niet afhouden en in slaap wiegen door ontkenners. Durf het profetische Boek Openbaring van Christus aan de apostel Johannes te lezen zoals de Heere het liet opschrijven. Laat u waarschuwen door de op 2 na laatste 2 verzen uit Gods Woord.
En verblijdt u over Gods dageraad die herkenbaar voor gelovigen gloort !!
' Door een nacht, hoe zwart hoe dicht, voert Hij ons naar 't eeuwig licht ' !

met zegenbede

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor johannes1 » 11 mei 2016 12:33

Johan100 schreef:Het zou natuurlijk best kunnen hoor, Lola.
Eén scenario is; 'We' (de 'regeringen', banken, e.u.) 'importeren' doelbewust kansarme vluchtelingen of immigranten, die de 'regeringen' dan ook kansarm houden. Die belanden in de criminaliteit of plegen een overval op een bus en zodoende is er een gegronde aanleiding om het contante geld te weren uit het openbaar vervoer. Een eerste stap op weg naar alleen maar elektronisch betalen...

Dag Johan,

dit noem je een complot theorie. Zoals er zovele zijn.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Speedy » 11 mei 2016 13:00

Ik snap niet dat men hier zo druk over maakt. Want als Openbaringen aangeeft wat er gaat gebeuren, dan moet dat toch gebeuren? Dan moet je niet complet denken, laat het dan komen. Hetgeen er achter zit is veel en veel rijker. Christus komt weder en zal oordelen de levenden en de doden.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Neliz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 aug 2015 10:40

Re: Afschaffing 500 euro biljet

Berichtdoor Neliz » 12 mei 2016 09:24

Zeg, Mortlach, jij weet dit denk ik beter dan ik... Ik heb in twee jaar in de UK nooit briefjes gezien van meer dan 50 pond. Zijn er geen grotere bankbiljetten in omloop in de UK?


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten