Panama Papers

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Panama Papers

Berichtdoor Yoshi » 04 apr 2016 11:13

Voor de mensen die nog niet weten wat het is; http://www.volkskrant.nl/buitenland/vij ... ~a4275430/

Dit kan natuurlijk voor niemand als een verassing komen. Maar hetgeen vrijwel iedereen al vermoede komt nu langzaam naar buiten. De elite (regeringslijders, topsporters, topmensen uit het bedrijfsleven) verrijkt zich door list, bedrog en ontduiking van belastingen.

Dit gigantische lek gaat nog heel wat blootleggen wat het daglicht niet kan aanschouwen. Ik ben zeer benieuwd of er ook Nederlandse politici boven komen drijven. Ik hoop dat voor een ieder die de wet heeft overtreden er stevige consequenties aan vast hangen. Maar goed, dat zal wel niet.

Leuk feitje ivm het referendum van aankomende woensdag; http://www.trouw.nl/tr/nl/38754/Panama- ... jzen.dhtml

mohamed

Re: Panama Papers

Berichtdoor mohamed » 04 apr 2016 11:24

De rijken der aarde hebben hun eigen regels en wetten, het riekt naar een internationaal schandaal. Dat de president van Oekraïne rijk is geworden van suiker spreekt ook weer boekdelen. ](*,)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Panama Papers

Berichtdoor StillAwake » 05 apr 2016 12:50

mohamed schreef:De rijken der aarde hebben hun eigen regels en wetten, het riekt naar een internationaal schandaal. Dat de president van Oekraïne rijk is geworden van suiker spreekt ook weer boekdelen. ](*,)

Dat de president van Oekraine corruptive zegt te willen bestrijden, maar wel op dit sort lijstjes voorkomt spreekt ook wel weer boekdelen.
Een betere champagne voor een tegenstem morgen kan het 'nee' kamp zich nauwelijks wensen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Panama Papers

Berichtdoor mohamed » 05 apr 2016 22:56

mohamed schreef:De rijken der aarde hebben hun eigen regels en wetten, het riekt naar een internationaal schandaal. Dat de president van Oekraïne rijk is geworden van suiker spreekt ook weer boekdelen. ](*,)

StillAwake schreef:Dat de president van Oekraine corruptive zegt te willen bestrijden, maar wel op dit sort lijstjes voorkomt spreekt ook wel weer boekdelen.
Een betere champagne voor een tegenstem morgen kan het 'nee' kamp zich nauwelijks wensen...

Inderdaad, maar zal onze stem gehoord worden?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Panama Papers

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 07:16

mohamed schreef:Inderdaad, maar zal onze stem gehoord worden?

Wat denk je zelf...
Ik herinner me nog een referendum over de grondwet waar niets mee gedaan werd...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Panama Papers

Berichtdoor mohamed » 06 apr 2016 09:12

mohamed schreef:Inderdaad, maar zal onze stem gehoord worden?

StillAwake schreef:Wat denk je zelf...
Ik herinner me nog een referendum over de grondwet waar niets mee gedaan werd...

Ik ben sceptisch en stem waarschijnlijk niet eens.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Panama Papers

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 10:05

mohamed schreef:Ik ben sceptisch en stem waarschijnlijk niet eens.

Ik ben sceptisch, en stem tegen.
Ik hoop dat de opkomstdrempel gehaald wordt, dat er tegengestemd wordt, en wil dan wel eens zien wat de democratie waard is.
Overigens heb ik nog niemand gesproken die voor gaat stemmen, best opmerkelijk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Panama Papers

Berichtdoor Chaya » 06 apr 2016 12:49

Als het allemaal zo gaat zoals het zou moeten gaan, zouden wij belastingverlaging moeten krijgen met al die extra miljarden aan inkomsten.
Ik zou zeggen: stop meteen een paar miljoen in de zorg!
Het is eigenlijk misdadig, niet alleen dat mensen dit doen, maar dat dit mogelijk is.
Geld maakt geld, heb ik weleens gelezen.
De gewone man kan blijven sparen tot ie een ons weegt, maar met de huidige rente (vanmorgen weer verlaagd) zet dat geen zoden aan de dijk.
In Nederland alleen al is ongeveer 60 miljard euro zwart geld in omloop, ik denk dat het wereldwijd in de biljoenen loopt.
Geef de keizer wat des keizers is, en we hebben er allemaal profijt van.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Panama Papers

Berichtdoor mohamed » 06 apr 2016 19:42

mohamed schreef:Ik ben sceptisch en stem waarschijnlijk niet eens.

StillAwake schreef:Ik ben sceptisch, en stem tegen.
Ik hoop dat de opkomstdrempel gehaald wordt, dat er tegengestemd wordt, en wil dan wel eens zien wat de democratie waard is.
Overigens heb ik nog niemand gesproken die voor gaat stemmen, best opmerkelijk.

Ook ik ben tegen maar heb niet gestemd, dus als de opkomstdrempel niet gehaald wordt..... :-oo


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten