Referendum Oekraine

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 06 apr 2016 22:39

Het ziet er naar uit dat de drempel gehaald is en dat er een overtuigend nee uit komt rollen.
Mooi, nu maar hopen dat Den Haag er ook wat mee gaat doen.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Sabra » 06 apr 2016 23:32

Yoshi schreef:Het ziet er naar uit dat de drempel gehaald is en dat er een overtuigend nee uit komt rollen.
Mooi, nu maar hopen dat Den Haag er ook wat mee gaat doen.


Het huidige verdrag zal Nederland niet ratificeren volgens de premier. Betekent dat er wat wordt aangepast zodat Nederland alsnog ratificeert.

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 07 apr 2016 06:20

Indien dat het geval gaat worden dan hebben de politici helemaal niets geleerd en hebben ze zelf de tijd rijp gemaakt voor een spreekwoordelijke guillotine op het binnenhof.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor MoesTuin » 08 apr 2016 19:09

Marnix schreef:
Eh en wat heeft dat te maken met dit verdrag? Volgens mij helemaal niets? Stem je dus Nee omdat je tegen Europa bent of zo?


Het is een onderdeel van het verdrag (iets wat velen niet weten)
Maar ik ben blij, want Nee is het geworden met een meerderheid en een geldig Referendum
Wat ze er mee gaan doen is een tweede, maar daar heb je verder toch geen grip meer op, mijn stem was er!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Spreeuw » 09 apr 2016 08:21

MoesTuin schreef:Het is een onderdeel van het verdrag (iets wat velen niet weten)
Maar ik ben blij, want Nee is het geworden met een meerderheid en een geldig Referendum
Wat ze er mee gaan doen is een tweede, maar daar heb je verder toch geen grip meer op, mijn stem was er!


Ik vind het jammer dat het nee geworden is. Ik ben voor de goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Ik ben niet zo'n liefhebber van de Europese Unie (in 2005 was er een referendum over de Europese Grondwet (toen mocht ik nog niet stemmen), maar op de Europese Grondwet ben ik wel tegen), maar in dit geval lijkt het me beter om voor te zijn. De Europese Unie is altijd beter dan Rusland (het dictatoriale gedrag van Poetin verdient beslist geen schoonheidsprijs). Ook is het goed om Oekraïne te steunen tegen corruptie en de associatieovereenkomst kan het handelsverkeer tussen Oekraïne en de Europese Unie bevorderen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor pindas83 » 09 apr 2016 10:34

Spreeuw schreef:
Ik vind het jammer dat het nee geworden is. Ik ben voor de goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Ik ben niet zo'n liefhebber van de Europese Unie (in 2005 was er een referendum over de Europese Grondwet (toen mocht ik nog niet stemmen), maar op de Europese Grondwet ben ik wel tegen), maar in dit geval lijkt het me beter om voor te zijn. De Europese Unie is altijd beter dan Rusland (het dictatoriale gedrag van Poetin verdient beslist geen schoonheidsprijs). Ook is het goed om Oekraïne te steunen tegen corruptie en de associatieovereenkomst kan het handelsverkeer tussen Oekraïne en de Europese Unie bevorderen.


Misschien is het raadzaam ook eens andere media behalve dat wat de NOS je voorschotelt tot je te nemen.
Krijg je misschien een wat evenwichtiger beeld van hoe EU, Rusland en de VS tot elkaar in verhouding staan. Misschien kom je zelfs wel tot de conclusie dat de EU en de VS helemaal niet onder doen voor zgn. dictoriaal Rusland.
Maar wil natuurlijk niets verklappen :wink:

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor pien » 09 apr 2016 14:52

Yoshi schreef:Het ziet er naar uit dat de drempel gehaald is en dat er een overtuigend nee uit komt rollen.
Mooi, nu maar hopen dat Den Haag er ook wat mee gaat doen.


Of juist niet, want daarvoor was het referendum ten diepste bedoeld.
Laatst gewijzigd door pien op 09 apr 2016 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 09 apr 2016 15:12

Rutte kronkelde iig al als een slang afgelopen vrijdag. Dat hij en zijn kabinet maar snel aftreden. Dan kan daarna hopelijk begonnen met puinruimen en eventueel berechting van dit zooitje.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2016 22:05

Berechting? Op basis van welke wettelijke aanklacht?

MoesTuin schreef:
Het is een onderdeel van het verdrag (iets wat velen niet weten)
Maar ik ben blij, want Nee is het geworden met een meerderheid en een geldig Referendum
Wat ze er mee gaan doen is een tweede, maar daar heb je verder toch geen grip meer op, mijn stem was er!


Bron?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor mohamed » 09 apr 2016 22:28

Yoshi schreef:Rutte kronkelde iig al als een slang afgelopen vrijdag. Dat hij en zijn kabinet maar snel aftreden. Dan kan daarna hopelijk begonnen met puinruimen en eventueel berechting van dit zooitje.

Helaas ijdele hoop vrees ik, maar in een eerlijke wereld zou het horen te gebeuren.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Spreeuw » 13 apr 2016 09:44

Spreeuw schreef:Ik vind het jammer dat het nee geworden is. Ik ben voor de goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Ik ben niet zo'n liefhebber van de Europese Unie (in 2005 was er een referendum over de Europese Grondwet (toen mocht ik nog niet stemmen), maar op de Europese Grondwet ben ik wel tegen), maar in dit geval lijkt het me beter om voor te zijn. De Europese Unie is altijd beter dan Rusland (het dictatoriale gedrag van Poetin verdient beslist geen schoonheidsprijs). Ook is het goed om Oekraïne te steunen tegen corruptie en de associatieovereenkomst kan het handelsverkeer tussen Oekraïne en de Europese Unie bevorderen.


pindas83 schreef:Misschien is het raadzaam ook eens andere media behalve dat wat de NOS je voorschotelt tot je te nemen.
Krijg je misschien een wat evenwichtiger beeld van hoe EU, Rusland en de VS tot elkaar in verhouding staan. Misschien kom je zelfs wel tot de conclusie dat de EU en de VS helemaal niet onder doen voor zgn. dictoriaal Rusland.
Maar wil natuurlijk niets verklappen :wink:


Veel Nederlanders zijn geneigd om te denken dat wij het slecht getroffen hebben, zeker als het gaat om het feit dat Nederland lid is van de EU. Vergelijk de situatie in ons land eens met situaties in andere landen. Er is in Nederland vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, er zijn goede voorzieningen enzovoorts. Dat is conform het streven van de EU. En dat is goed. Reken maar dat het in vele landen, waaronder Rusland, vele malen slechter is. Vandaar mijn voorstem vorige week.

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 13 apr 2016 16:04

Spreeuw schreef:Veel Nederlanders zijn geneigd om te denken dat wij het slecht getroffen hebben, zeker als het gaat om het feit dat Nederland lid is van de EU. Vergelijk de situatie in ons land eens met situaties in andere landen.

We hebben het hier niet slecht maar dat is geen reden om niet beter te willen. In Zwitserland bijvoorbeeld werkt het democratische proces veel beter.
Er is in Nederland vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, er zijn goede voorzieningen enzovoorts. Dat is conform het streven van de EU.

Het streven van de EU? Het streven van de EU is absolute gehoorzaamheid aan de EU en politieke correctheid. Dat de vrijheid van meningsuiting voor de EU geen stuiver waard is zien we hoe de EU reageert op het gebeuren omtrent media in kandidaat lidstaat Turkije.
En dat is goed. Reken maar dat het in vele landen, waaronder Rusland, vele malen slechter is. Vandaar mijn voorstem vorige week.

Concreet; hoeveel geld heb jij daar persoonlijk voor over per jaar? Opdat er een kleine mogelijkheid is dat het in Oekraïne ietsje beter gaat qua vrijheid van meningsuiting, goede voorzieningen en vrijheid van godsdienst?

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Spreeuw » 13 apr 2016 16:26

Het is mij niet duidelijk waarom ik als voorstander van het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne zo wordt aangevallen op dit forum. Ik weet dat er in reformatorische plaatsen relatief gezien nog meer tegenstemmers waren dan in andere plaatsen. Maar ik betwijfel of leden van de gereformeerde gezindte zo goed hebben nagedacht. Is het niet een kwestie van: "Ik stem tegen, omdat ik tegen de EU ben." Maar deze redenatie is te kort door de bocht, zoals ik al eerder heb aangetoond. Het is beter om de situaties te vergelijken. Bovendien betekent een tegenstem in dit geval niet zozeer een stem tegen de EU, want het is nu (nog) niet aan de orde dat Oekraïne lid wordt van de EU.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2016 07:45

Uiteraard. Een van de initiatiefnemers zei al van tevoren: Het gaat ons natuurlijk niet om de Oekraine maar om Europa.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 14 apr 2016 07:54

Inmiddels is er gister een debat geweest in de kamer. Daaruit is duidelijk naar voren gekomen dat deze regering en de VVD en PvdA hun billetjes afvegen met democratie en het volk. Wat mij betreft mogen ze afgezet worden, liever vandaag dan morgen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten