Referendum Oekraine

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2016 07:21

Tja, maar dat is niet mogelijk in een democratie :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 19 apr 2016 07:53

Marnix schreef:Tja, maar dat is niet mogelijk in een democratie :)

Wie zegt dat het afzetten van de ondemocratische regering op democratische wijze moet? Het zou al fijn zijn als het geweldloos kan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2016 11:38

Zucht. Nou, succes met je revolte.... Vertelt trouwens even wat er zo ondemocratisch is aan deze regering van de twee grootste partijen van de laatste verkiezingen, dat je hoopt op dat ze op ondemocratische manier zullen worden afgezet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 19 apr 2016 15:51

Marnix schreef:Zucht. Nou, succes met je revolte....

Dank voor je zegen. :wink:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2016 16:07

Wil je mijn vraag ook nog beantwoorden?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2016 18:29

Ondertussen begreep ik dat veel mensen NEE hebben gestemd uit een bepaalde onvrede.
Er is hier geen geld voor zorg, uitkeringen, en waarom zou het dan naar Oekraïne moeten, is de teneur.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 19 apr 2016 20:43

Marnix schreef:Wil je mijn vraag ook nog beantwoorden?

Ik zal eens kijken als ik weer eens achter een computer zit.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Arco » 20 apr 2016 09:51

Ik heb tegen gestemd.

In de media doet men voorkomen dat tegenstemmers vooral uit onvrede over de EU zo hebben gestemd. Dat zal bij mensen hebben meegespeeld, maar daar herken ik mij niet in.

Een associatieverdrag met Oekraïne vind ik prima, maar dan hoeft het niet zo omvattend te zijn als het liggende (en al in werking zijnde) verdrag. Toen in een reclamespotje (of was het in een debat) allerlei landen werd opgenoemd waarmee wij (of via de EU) een associatieverdrag mee hebben, dacht ik: ja, dat is zo, maar dat zijn verdragen van een paar A4'tjes, niet van een pak papier zoals dit verdrag. In een andere reclamespot werd gesteld dat Poetin stemadvies zou geven, ongetwijfeld heeft wel iets gezegd, maar doe even niet zo raar.

Kortom, in de hele discussie heb ik heel veel slechte argumenten gehoord, zowel voor als tegen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 22 apr 2016 07:15

Marnix schreef:Wil je mijn vraag ook nog beantwoorden?

Bij deze. Heb niet echt veel tijd gehad. Heb wel wat dingen opgezocht maar niet heel veel gevonden wat niet al te ver gezocht was.

In principe doet deze regering vrij weinig wat niet binnen de democratische kaders van Nederland gesteld zijn. Ook al zou ik heel graag anders zien, hier hebben we het helaas mee te doen. Kortom, ik neem mijn grote mond terug en zal een wat lager toontje aanmeten over deze regering die ik nog steeds ontzettend naar vind maar niet zozeer antidemocratisch zijn. Toch zou ik ze ontzettend graag afgezet zien worden. ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2016 07:36

Nobel ;) dat je het niet met een koers is wat anders dan dag het ondemocratisch kan zijn. Ook bij democratie kan je een regering hebben die je helemaal niks vindt. Nog even volhouden, dan komt er weer een nieuw kabinet
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten