Referendum Oekraine

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Nina

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Nina » 02 apr 2016 08:26

Ik stem 'nee'

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor cornelia77 » 04 apr 2016 13:54

Ik ga niet stemmen. Totale geldverspilling zo'n referendum.

Yoshi

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Yoshi » 04 apr 2016 16:18

cornelia77 schreef:Ik ga niet stemmen. Totale geldverspilling zo'n referendum.

Democratie mag dus niets kosten? En wat gaat jouw niet stemmen bijdragen aan de kostenreductie?

Maar weet je wat een nog veel grotere geldverspilling is? Dit verdrag door laten gaan, dan gaan er Nederlandse miljarden in de bodemloze en tot op het bot corrupte shithole wat Oekraïne heet. En dat gaat gebeuren als mensen zoals jij allemaal lekker thuis blijven.

Dus indien geldverspilling een pijnpuntje is, doe jezelf een plezier en ga stemmen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Johan100 » 04 apr 2016 16:59

Ik stem maar 'nee', tegen de 'toren van Babel in Brussel,Straatsburg'.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4622
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Spreeuw » 05 apr 2016 07:23

StillAwake schreef:Volgende week woensdag Mogen we naar de stembus om onze mening te geven over het associatieverdrag met Oekraine.
Wie gaat er stemmen?
En stem je voor of tegen?


Ik ga stemmen, ik stem voor. Het lijkt me een goede zaak om Oekraïne te helpen corruptie in hun eigen land tegen te gaan. Het associatieverdrag is geheel in lijn met de bedoelingen van de Europese Unie (EU). Als zowel Oekraïne als de EU zich houden aan de afspraken die in dit verdrag gemaakt zijn, zullen beiden profijt hebben van de samenwerking tussen Oekraïne en de EU (met name als het gaat om het handelsverkeer tussen Oekraïne en de EU).

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Johan100 » 05 apr 2016 08:33

Je meent het. Ben je zo naïef?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2016 11:30

?

Alle mensen die voor stemmen zijn dus naief?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor StillAwake » 05 apr 2016 12:40

Marnix schreef:?

Alle mensen die voor stemmen zijn dus naief?

Ik denk het wel.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor MoesTuin » 05 apr 2016 17:28

Ik stem ook Nee op 6 April

alleen al hierom, want ik wil gewoon mijn eigen zaad houden voor op de Moestuin en niet die andere rommel die ze op den duur verplicht willen stellen!

http://www.greenpeace.nl/campaigns/landbouw/Monsanto/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Katlheen » 05 apr 2016 18:04

@Spreeuw: dat handelsverdrag is per 1 januari al in gegaan, en dat is ook iets waar Nederland al helemaal niets over te zeggen heeft. Wij sluiten geen afzonderlijke handelsverdragen meer af, dat wordt door Brussel gedaan door een stel technocraten, waarschijnlijk rijkelijk beïnvloed door de nodige lobby groepen van werkgevers en ondernemers. Waar we morgen over gaan stemmen zijn juist de onderdelen die niet onder het handelsverdrag vallen, zoals allerlei militaire samenwerking etc.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2016 10:08

MoesTuin schreef:Ik stem ook Nee op 6 April

alleen al hierom, want ik wil gewoon mijn eigen zaad houden voor op de Moestuin en niet die andere rommel die ze op den duur verplicht willen stellen!

http://www.greenpeace.nl/campaigns/landbouw/Monsanto/



Eh en wat heeft dat te maken met dit verdrag? Volgens mij helemaal niets? Stem je dus Nee omdat je tegen Europa bent of zo?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2016 11:54

Ik heb nog niet gestemd, maar als ik lees wat Rutte ervan zegt, krijg ik alleen maar meer aandrang om inderdaad te gaan, en tégen te gaan stemmen.

"We moeten Oekraïne helpen met de opbouw van de rechtsstaat, de democratie. De joodse minderheid en de gay community een extra steun in de rug geven. Dus ik roep heel Nederland op: ga stemmen en stem voor" zegt 'ie. Bah, waarom moet dat er nou weer bij genoemd worden?! :x Smakeloos! Homoseksueel gedrag mag niet gepromoot worden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor StillAwake » 06 apr 2016 11:57

Boekenlezer schreef:Ik heb nog niet gestemd, maar als ik lees wat Rutte ervan zegt, krijg ik alleen maar meer aandrang om inderdaad te gaan, en tégen te gaan stemmen.

"We moeten Oekraïne helpen met de opbouw van de rechtsstaat, de democratie. De joodse minderheid en de gay community een extra steun in de rug geven. Dus ik roep heel Nederland op: ga stemmen en stem voor" zegt 'ie. Bah, waarom moet dat er nou weer bij genoemd worden?! :x Smakeloos! Homoseksueel gedrag mag niet gepromoot worden.

Ik ben het met je eens in die zin dat ik ook tegen stem.
Dat jij echter alleen om een opmerking van Rutte over homo's tegenstemt zegt misschien meer over jou dan over het associatieverdrag, Rutte of Oekraine...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Boanerges » 06 apr 2016 12:14

StillAwake schreef:Dat jij echter alleen om een opmerking van Rutte over homo's tegenstemt zegt misschien meer over jou dan over het associatieverdrag, Rutte of Oekraine...


Daar ben ik het dan weer volmondig mee eens.
Ik ga stemmen en stem tegen. Niet omdat ik tegen die mensen in Oekraïne bent maar om de politiek te dwingen een beter akkoord te sluiten. Het gaat toch wel door maar dan hopelijk onder betere voorwaarden. Kijk maar eens hoe alleen de dreiging van een Engels referendum de Brusselse technocraten al heeft aangezet om beter voorwaarden aan te bieden. Tegenstemmen heeft in dit geval altijd zin.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Referendum Oekraine

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2016 12:33

Als hier iets meer mensen tegen stemmen dan voor gaat Nederland vast een veel beter verdrag voor elkaar krijgen :)

Boekenlezer schreef:Ik heb nog niet gestemd, maar als ik lees wat Rutte ervan zegt, krijg ik alleen maar meer aandrang om inderdaad te gaan, en tégen te gaan stemmen.

"We moeten Oekraïne helpen met de opbouw van de rechtsstaat, de democratie. De joodse minderheid en de gay community een extra steun in de rug geven. Dus ik roep heel Nederland op: ga stemmen en stem voor" zegt 'ie. Bah, waarom moet dat er nou weer bij genoemd worden?! :x Smakeloos! Homoseksueel gedrag mag niet gepromoot worden.


Ah, ben je homofoob? Homo's, bah, vies.... laten ze de gay community lekker achtergesteld laten, uitgelachen of erger, mishandeld. Daar maken ze het immers zelf naar door homo te zijn? Homoseksueel gedrag mag niet gepromoot worden maar het achterstellen van homo's, mishandeling enzovoorts vind je blijkbaar geen probleem. Over smakeloos gedrag gesproken. Ik ben blij dat homo's hier gewoon als volwaardig mensen worden gezien en behandeld en het streven dat dat overal in de wereld zo wordt is prima. En Bijbelser dan dit soort reacties.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten