Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

mohamed

Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor mohamed » 27 mar 2016 23:14

Afbeelding

Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Gepubliceerd: 27 maart 2016 17:17
Laatste update: 27 maart 2016 21:23


Bij een bomaanslag in een park waar christenen tijdens de paasdagen bijeen waren, zijn zondag in de Pakistaanse stad Lahore zo'n zeventig doden gevallen en meer dan driehonderd mensen gewond geraakt.

Een zelfmoordterrorist blies zichzelf op tussen geparkeerde auto's bij een park niet ver van een kinderspeeltuin. Er zijn veel kinderen en vrouwen onder de slachtoffers.

Het park bevindt zich vlakbij het overheidsgebouw waar premier Nawaz Sharif werkt. Wegens het paasweekeinde was het druk in het park.

Een groep extremisten verwant aan de extremistische Pakistaanse Taliban heeft de verantwoordelijkheid opgeëist en stelde dat christenen het doelwit waren.

Tal van media berichtten dat het een zelfmoordaanslag was en dat de terrorist al is geïdentificeerd, omdat zijn hoofd is gevonden. Het zou om een 28-jarige man uit het zuiden van de getroffen deelstaat Punjab gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dagen van rouw

Pakistan heeft drie dagen rouw afgekondigd. Alle openbare parken in het land blijven voorlopig gesloten.

Pakistan telt bijna tweehonderd miljoen inwoners en minder dan drie miljoen Pakistani zijn christelijk. In Lahore zou bijna 5 procent van de bevolking christelijk zijn. Dat is dan voor Pakistaanse begrippen een hoog percentage. Lahore in de deelstaat Punjab is een relatief rijke stad die wordt gerekend tot de politieke basis van de huidige premier van Pakistan, Nawaz Sharif. Die heeft zijn afschuw uitgesproken.

-bron-

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2016 08:04

Schandalig!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor Yoshi » 28 mar 2016 09:03

Barbaren.

Lola2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 dec 2015 16:31

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor Lola2015 » 28 mar 2016 12:11

vreselijk...

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor rotterdam » 28 mar 2016 12:27

De katholieke priester Thomas Uzhunnalil zou op Goede Vrijdag zijn gekruisigd door terroristen van IS. Dat meldt onder meer Salzburg24. Kardinaal Christoph Schonborn van Wenen zou dat hebben gezegd tijdens een kerkdienst met Pasen.

De priester werd eerder samen met vrijwilligers ontvoerd in Jemen, waarbij verschillende zusters om het leven kwamen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor StillAwake » 29 mar 2016 10:18

Vreemd eigenlijk dat een aanval op Belgie hier (ook op dit forum) breed wordt uitgemeten, terwijl een aanval op onze geloofsgenoten, broeders en zusters, op oorverdovende stilte mag rekenen...

Aan de andere kant: er zijn inderdaad geen woorden voor...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2016 13:15

StillAwake schreef:Vreemd eigenlijk dat een aanval op Belgie hier (ook op dit forum) breed wordt uitgemeten, terwijl een aanval op onze geloofsgenoten, broeders en zusters, op oorverdovende stilte mag rekenen...

Klopt helemaal!

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor rotterdam » 31 mar 2016 15:32

Vreemd eigenlijk dat een aanval op Belgie hier (ook op dit forum) breed wordt uitgemeten, terwijl een aanval op onze geloofsgenoten, broeders en zusters, op oorverdovende stilte mag rekenen...
Klopt helemaal!


Inderdaad onbegrijpelijk.

In een nieuw gepubliceerde video van media van IS(IS) is te zien hoe twee groepen Ethiopische Christenen door ISIS-sympathisanten in Libië worden vermoord. In een verder in totaal 29 minuten durende propagandavideo worden Christenen opgeroepen zich te bekeren.

Helpt het als ik er een Bijbeltekst bij zet ?

Openbaring 20:4
En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.

mohamed

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2016 16:00

Ik weet niet wat het beoogde effect is...

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor rotterdam » 31 mar 2016 17:33

mohamed schreef:Ik weet niet wat het beoogde effect is...


Gebed, misschien wat meer steun voor onze vervolgde zusters en broeders, en wellicht dat lezers zich gaan realiseren dat deze christenen (die toch vaak heel anders dan wij het geloof beleven) eens zullen leven en heersen als koningen met Christus.
Dat zet heel veel andere zaken in het juiste perspectief.

mohamed

Re: Vele tientallen doden door zelfmoordaanslag Pakistan

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2016 19:17

mohamed schreef:Ik weet niet wat het beoogde effect is...

rotterdam schreef:Gebed, misschien wat meer steun voor onze vervolgde zusters en broeders, en wellicht dat lezers zich gaan realiseren dat deze christenen (die toch vaak heel anders dan wij het geloof beleven) eens zullen leven en heersen als koningen met Christus.
Dat zet heel veel andere zaken in het juiste perspectief.

Mee eens, we moeten niet denken dat wij beter zijn dan hen omdat we uit het rijke westen komen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 12 gasten