Aanslag in Brussel

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Aanslag in Brussel

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2016 10:16

Ik lees net dat er aanslagen zijn gepleegd in Brussel, op het vliegveld en in de metro. 13 doden en 35 gewonden tot nu toe. Wat erg. Hoe kan het toch dat België zo'n broeinest is voor terroristen - het kan natuurlijk dat er andere groepen actief zijn, maar het zou me hoogst verbazen als het geen Jihadisten waren. De aanslagplegers in Parijs kwamen ook uit België.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor mohamed » 22 mar 2016 10:20

In Molenbeek wonen veel extremisten. Heel erg dit nieuws, dat ze Europa in zo'n korte tijd afbreken. :(

Lola2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 dec 2015 16:31

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Lola2015 » 22 mar 2016 11:26

Vreselijk hé....

Ik vraag me alleen maar af : waarom??

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2016 11:47

Lola2015 schreef:Vreselijk hé....

Ik vraag me alleen maar af : waarom??


Ongetwijfeld een soort vage oorlog tegen de Westerse beschaving. Hier in Ierland is er natuurlijk een lange en bloederige geschiedenis van terreur (IRA), maar van die lui was tenminste enigzins duidelijk wat ze wilden bereiken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Yoshi » 22 mar 2016 11:50

Ik denk eigenlijk een chronisch gebrek aan stageplaatsen voor islamitische jongeren. Althans als ik politici en media mag geloven.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Boekenlezer » 22 mar 2016 12:38

Het is vandaag weer overduidelijk aanslagdag. Net als 13 november 2015 dat bijvoorbeeld ook was. Bepaalde mohammedaanse donderstenen hebben hun kans weer eens schoon gezien.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Chaya » 22 mar 2016 13:55

Ontstellende berichten!
Inmiddels ook in Nederland paniek, trein ontruimd bij Hoofddorp en het gebouw van Sanoma ontruimd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor benefietdiner » 22 mar 2016 14:05

Éen man die duidelijke taal spreekt: Geert Wilders reageert woedend op de aanslagen in Brussel. De PVV-leider eist dat Rutte ingrijpt, omdat hij vreest dat dit ook in Nederland gaat gebeuren.
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvni ... ht___.html

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 mar 2016 14:19

Het is wel waarschijnlijk, maar het is nog helemaal niet duidelijk dat deze aanslagen door IS of andere islamitisch verwante organisatie gepleegd zijn.

Wat Wilders roept kan helemaal niet in een rechtsstaat, en is dus dom en populistisch.

mohamed

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor mohamed » 22 mar 2016 14:22

Inderdaad is Wilders een populist en nu krijgt hij nog gelijk ook dus stemmen velen op hem en dat zijn niet alleen blanke stemmers, ook veel Aziaten.

Yoshi

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Yoshi » 22 mar 2016 14:27

mohamed schreef:Inderdaad is Wilders een populist en nu krijgt hij nog gelijk ook dus stemmen velen op hem en dat zijn niet alleen blanke stemmers, ook veel Aziaten.

Het grappige is dat elke politicus in meer of mindere mate een populist is. En ja hij krijgt gelijk, en zijn politiek tegenstanders niet. En die weigeren ook ten halve te keren. Dit zal Wilders politieke winst opleveren.

mohamed

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor mohamed » 22 mar 2016 14:38

mohamed schreef:Inderdaad is Wilders een populist en nu krijgt hij nog gelijk ook dus stemmen velen op hem en dat zijn niet alleen blanke stemmers, ook veel Aziaten.

Yoshi schreef:Het grappige is dat elke politicus in meer of mindere mate een populist is.

Ja dat ben ik met je eens, maar er zijn een handvol die het voordeel van de twijfel van me krijgen, van Agt en van Bommel.

Afbeelding
Dit kan je geen populisme noemen.
Yoshi schreef:En ja hij krijgt gelijk, en zijn politiek tegenstanders niet. En die weigeren ook ten halve te keren. Dit zal Wilders politieke winst opleveren.

Ja, Facebook staat er bol van en wat het moslimvraagstuk betreft (om maar bij bekende termen te blijven) heeft Wilders ook vaak gelijk. De andere punten op zijn agenda interesseert de gewone man niet dus bij de komende verkiezingen lijkt het er op dat Wilders vele stemmen zal krijgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2016 17:25

Yoshi schreef:Het grappige is dat elke politicus in meer of mindere mate een populist is. En ja hij krijgt gelijk, en zijn politiek tegenstanders niet. En die weigeren ook ten halve te keren. Dit zal Wilders politieke winst opleveren.


Als mensen zich door angst laten leiden mogelijk wel ja. Maar hij krijgt geen gelijk. Dit waren mensen die al lang in België zaten dus dat los je niet op door grenzen te sluiten. Daarnaast heeft het niets met gewone moslims / Islam te maken, die veroordelen deze aanslagen net zo goed. Het is extremisme en terrorisme. Dat los je niet op door moslims het land niet meer in te laten, je grenzen angstvallig te sluiten of wat dan ook.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Yoshi » 22 mar 2016 17:35

Marnix schreef:Als mensen zich door angst laten leiden mogelijk wel ja.

Ach ja, iets waar veruit de meeste politici op inspelen. Omdat het zo goed werkt. Daarnaast is angst een goede natuurlijke waarschuwing dat men alert moet zijn.
Maar hij krijgt geen gelijk.

Hij heeft het idd al.
Dit waren mensen die al lang in België zaten dus dat los je niet op door grenzen te sluiten.

En het enige wat Wilders roept is "grenzen sluiten"? Nee, en dat weet je zelf ook. Wilders heeft al veel langer voor het "grenzen sluiten" zaken geroepen die nu aan de orde zijn.
Daarnaast heeft het niets met gewone moslims / Islam te maken, die veroordelen deze aanslagen net zo goed.

Het zijn allemaal moslims, maar dat is natuurlijk pure toeval. Evengoed hadden het allemaal leden kunnen zijn van de Brusselse schaakvereniging...
Het is extremisme en terrorisme.

En islamitisch. O wacht, dat mogen we hier niet benoemen.
Dat los je niet op door moslims het land niet meer in te laten, je grenzen angstvallig te sluiten of wat dan ook.

Nee, alleen daarmee kom je er idd niet. Was het maar zo simpel. Wilders geeft keer op keer overigens ook aan dat het niet zo simpel is.

Misschien moet je eens zijn partijprogramma gaan lezen. Dat voorkomt heel wat populistische oneliners.

Ik ben geen Wilders fan, ook geen kiezer. Maar zolang zijn opponenten met zulke nonsens aan komen kakken en geen serieus alternatief bieden zie ik prima in waarom hij in populariteit groeit. Terwijl in principe hij een middelmatige politicus is die makkelijk overschaduwd kan worden door politiek talent uit het midden van het politiek spectrum.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Aanslag in Brussel

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2016 17:39

Het zijn allemaal moslims, maar dat is natuurlijk pure toeval. Evengoed hadden het allemaal leden kunnen zijn van de Brusselse schaakvereniging...


Alle moslim-extremisten zijn moslims. Tjonge. Wat een ontdekking. Daar is weinig toevallig aan. Maar het zegt niets over moslims, over de islam. Die keuren dit allemaal af. Kortom, je kan niet zeggen: "Geen moslims meer het land in" omdat een miniem percentage extremist is. En dat is het probleem met Wilders... en zijn volgelingen. Als 0,01 procent van de moslims een extremist is roepen ze: Wat toevallig, het waren allemaal moslims. Laten we alle moslims lekker aanpakken. Willen we er meer of minder? Minder.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten