Kalf bij Koe

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor rotterdam » 16 feb 2016 15:59

meribel schreef:dat is dan lekker respectvol richting een gekozen volksvertegenwoordiger.


Oh ik moet respect hebben voor gekozen volksvertegenwoordigers ?
De dierenpartij, de oudere partij, de moslimpartij, partij voor gereformeerden wat volgt ?

Plantenpartij ? Vleeseters ? of juist vegetariërs en dan een afsplitsing voor veganisten ?

Zo snel mogelijk een kiesdrempel invoeren van minimaal 5% van de stemmen dan zijn we van deze flauwekul af.

Yoshi

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor Yoshi » 16 feb 2016 16:23

meribel schreef:ik heb juist heel veel waardering voor Marianne Thieme. Ook voor vele andere politici natuurlijk, maar ook zeker voor haar. Vind het ongelooflijk knap hoe en dat ze het voor elkaar heb gekregen om een goedlopende stabiele partij in de kamer te krijgen, en ook te houden ( er zijn er zat die haar dat niet nadoen ) en de zaken waar ze zich hard voor heeft gemaakt de afgelopen jaren, daar zouden meer christenen zich druk om mogen maken.

Bij haar eerste verkiezingen heeft ze simpelweg kiezersbedrog gepleegd. Een statement maken niet links of rechts te zijn en zodra ze in de kamer zat uiterst links te blijken.
Het is ook zeer een vraag (die echt eens door de media uitgezocht moet worden) in hoeverre het zevendedagsadventisme invloed heeft binnen deze partij. Veel kiezers zullen daar niets van weten, maar die aanwezigheid is er wel degelijk bij meerdere hooggeplaatste politici binnen deze partij.
Ik kijk regelmatig politieke debatten van de 2e kamer en daarbij vind ik Thieme eigenlijk nooit sterk overkomen.

Yoshi

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor Yoshi » 16 feb 2016 16:26

rotterdam schreef:Zo snel mogelijk een kiesdrempel invoeren van minimaal 5% van de stemmen dan zijn we van deze flauwekul af.

Ik zou de drempel graag iets hoger willen. Maar dat er een drempel moet komen lijkt me wel duidelijk met het huidige politieke landschap. Dit is niet langer bestuurbaar zo.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor rotterdam » 16 feb 2016 18:00

meribel schreef:ik heb juist heel veel waardering voor Marianne Thieme. Ook voor vele andere politici natuurlijk, maar ook zeker voor haar. Vind het ongelooflijk knap hoe en dat ze het voor elkaar heb gekregen om een goedlopende stabiele partij in de kamer te krijgen, en ook te houden ( er zijn er zat die haar dat niet nadoen ) en de zaken waar ze zich hard voor heeft gemaakt de afgelopen jaren, daar zouden meer christenen zich druk om mogen maken.


Wat voor zaken zijn dat - waar christenen zich in navolging van de dierenpartij zich druk over moeten maken ?

Verbod op ritueel slachten ? Praten over respect voor andermans Godsdienst maar die wel ondermijnen.
Het is trouwens een grote nep.
Verbod in Nederland en niet in Duitsland en België.
Dus het ritueel slachten gaat gewoon door en het vlees komt de grens over. (open grenzen - weet je toch wel?).
Dus het is een showtje voor de bühne.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor de passant » 16 feb 2016 19:18

rotterdam schreef:
Zo snel mogelijk een kiesdrempel invoeren van minimaal 5% van de stemmen dan zijn we van deze flauwekul af.


We hebben al een kiesdrempel , namelijk 0,66% niks mis mee.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor rotterdam » 16 feb 2016 19:38

de passant schreef:
We hebben al een kiesdrempel , namelijk 0,66% niks mis mee.


We zullen zien bij de volgende formatie. De meeste ons omringende landen hebben een hogere kiesdrempel en dat zijn toch ook heel behoorlijke democratieën.

Yoshi

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor Yoshi » 16 feb 2016 19:47

de passant schreef:We hebben al een kiesdrempel , namelijk 0,66% niks mis mee.

Dat meen je vast niet serieus als je ziet dat er nu 16 partijen in de 2e kamer zitten.
Buiten een hoge kiesdrempel zou men ook de zetels aan de partijen moeten geven ipv personen. Ook dat zal veel onzin voorkomen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor meribel » 17 feb 2016 09:45

rotterdam schreef:[

Oh ik moet respect hebben voor gekozen volksvertegenwoordigers ?
De dierenpartij, de oudere partij, de moslimpartij, partij voor gereformeerden wat volgt ?

Plantenpartij ? Vleeseters ? of juist vegetariërs en dan een afsplitsing voor veganisten ?

Zo snel mogelijk een kiesdrempel invoeren van minimaal 5% van de stemmen dan zijn we van deze flauwekul af.




persoonlijk vind ik het mensen sieren als ze gewoon respect hebben voor iedereen om hun heen. Mensen waar ze het mee eens zijn en mensen waar ze het mee oneens zijn.
Maar je moet helemaal niets natuurlijk.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor meribel » 17 feb 2016 09:46

rotterdam schreef:[
Wat voor zaken zijn dat - waar christenen zich in navolging van de dierenpartij zich druk over moeten maken ?

Verbod op ritueel slachten ? Praten over respect voor andermans Godsdienst maar die wel ondermijnen.
Het is trouwens een grote nep.
Verbod in Nederland en niet in Duitsland en België.
Dus het ritueel slachten gaat gewoon door en het vlees komt de grens over. (open grenzen - weet je toch wel?).
Dus het is een showtje voor de bühne.



er zijn heel veel zaken waar ze zich voor inzetten of hebben gezet. Check gerust hun website voor hun standpunten en de zaken die ze in 2015 allemaal hebben gedaan.











overigens @Mona, ik begreep dat de 2e kamer de motie had aangenomen>?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor rotterdam » 17 feb 2016 13:19

meribel schreef:


persoonlijk vind ik het mensen sieren als ze gewoon respect hebben voor iedereen om hun heen. Mensen waar ze het mee eens zijn en mensen waar ze het mee oneens zijn.
Maar je moet helemaal niets natuurlijk.


Theoretische kletspraat - respect voor iedereen ? - je bent toch niet serieus hoop ik.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor de passant » 17 feb 2016 13:30

Yoshi schreef:Dat meen je vast niet serieus als je ziet dat er nu 16 partijen in de 2e kamer zitten.
Buiten een hoge kiesdrempel zou men ook de zetels aan de partijen moeten geven ipv personen. Ook dat zal veel onzin voorkomen.

Iedereen mag z,n zegje doen ,dat houd democratie in, jij met jou mening , ik met de mijne. en als een bepaalde partij je niet bevalt stem je er niet op , en mag je een openbare discussie beginnen waarin je andere mensen van jou mening probeert te overtuigen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor meribel » 17 feb 2016 14:25

rotterdam schreef:[

Theoretische kletspraat - respect voor iedereen ? - je bent toch niet serieus hoop ik.

:?:

Gebruikersavatar
Swlabr
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2015 00:00

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor Swlabr » 17 feb 2016 19:59

Top initiatief. Het wordt tijd dat mensen in gaan zien dat zij het recht niet hebben levende wezens als producten zonder gevoel te behandelen. Het bestaan van de partij vind ik ook enorm belangrijk: Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen, iemand moet het voor ze doen! Erg rationele, sympathieke vrouw ook, Thieme.

Van bijvoorbeeld Wakker Dier snap ik dat mensen er afkeer van hebben: Dat zijn vaak stadstypes die van het boerenleven toeten noch blazen weten. Maar de PvdD is een stuk rationeler en realistischer.

Het is héél goed mogelijk om een kalf gewoon bij de moeder te laten tot de natuurlijke afspeentijd. De Nederlandse melkkoeien produceren veel meer melk dan hun kalfjes op kunnen. Als de consument bereid is om meer te betalen voor zijn melk, kan alles een stuk diervriendelijker. Het is niet eerlijk alles bij de boer neer te leggen, het is de consument die veranderen moet.
"They will try their tricky device, trap you with the ordinary. Get your teeth into a small slice, the cake of liberty! " :)bezem

Yoshi

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor Yoshi » 17 feb 2016 22:15

de passant schreef:Iedereen mag z,n zegje doen ,dat houd democratie in, jij met jou mening , ik met de mijne. en als een bepaalde partij je niet bevalt stem je er niet op , en mag je een openbare discussie beginnen waarin je andere mensen van jou mening probeert te overtuigen.

Het gaat je dus alleen om de theorie en niet de praktijk. Je vindt het wel best als iedereen zijn zegje kan doen maar dat het land stuurloos dreigt te raken omdat er geen stabiele regering meer gevormd kan worden. Ikzelf ben meer praktisch ingesteld.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Kalf bij Koe

Berichtdoor MoesTuin » 18 feb 2016 10:50

laat het kalfje wat geboren is lekker een poos bij zijn moeder volgens de natuur

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten