Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Bambi

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor Bambi » 29 jan 2016 16:51

*Verwijderd door moderator vanwege gespeculeer*

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor rotterdam » 29 jan 2016 17:08

Chaya schreef: Laten we de zeer terechte boosheid over de (waarschijnlijke) vergrijpen van deze persoon echter in meer algemene termen uiten.


Je blijft het doen "waarschijnlijke vergrijpen" waarom "waarschijnlijke" ?
De onafhankelijke rechter heeft hem schuldig verklaard, dan is het dus niet waarschijnlijk.

Je blijft de mogelijkheid open houden dat het niet waar is, en dat is uiterst pijnlijk voor het slachtoffer.
Niet geloofd worden is het ergste denkbaar voor dit soort meisjes.

Had je je ook zo druk gemaakt als het geen H.H.K. dominee was geweest maar een kroegbaas ?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor rotterdam » 29 jan 2016 17:14

Chaya schreef:
Ik was 17 toen het de Heere behaagde mij onder de waarheid te brengen, in Wouterswoude, onder de prediking van ds. H. Zweistra.”

Ja, misschien zou ik dan toch Van der Groe kiezen: ”Toetssteen der ware en valse genade”. Bij Van der Groe gaat alles van een mens eraf. Hij is zo afsnijdend: Wat is nu een mens? En dat heb je iedere keer weer nodig, dat je daar op gewezen wordt.”
„Je leert jezelf kennen als begerig en hebzuchtig. Je moet ook grenzen stellen aan wat je voor een oud boek wilt uitgeven. Want de prijzen zijn hoog - vaak te hoog. En bijna elk boek dat je wilt lezen, is ook wel te vinden in een bibliotheek. Maar, je wilt ze vaak zo graag zelf hebben hè? Daarin heb je vaak te strijden tegen jezelf.”



Woorden woorden woorden.

Jakobus 2:18
Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt het geloof, en ik heb de werken. Toon mij uw geloof uit uw werken, en ik zal u uit mijn werken mijn geloof tonen.

Bambi

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor Bambi » 29 jan 2016 17:39

Chaya schreef:
Ik was 17 toen het de Heere behaagde mij onder de waarheid te brengen, in Wouterswoude, onder de prediking van ds. H. Zweistra.”

Ja, misschien zou ik dan toch Van der Groe kiezen: ”Toetssteen der ware en valse genade”. Bij Van der Groe gaat alles van een mens eraf. Hij is zo afsnijdend: Wat is nu een mens? En dat heb je iedere keer weer nodig, dat je daar op gewezen wordt.”
„Je leert jezelf kennen als begerig en hebzuchtig. Je moet ook grenzen stellen aan wat je voor een oud boek wilt uitgeven. Want de prijzen zijn hoog - vaak te hoog. En bijna elk boek dat je wilt lezen, is ook wel te vinden in een bibliotheek. Maar, je wilt ze vaak zo graag zelf hebben hè? Daarin heb je vaak te strijden tegen jezelf.”



En wat wil je hier mee zeggen?
Dat iemand die dat beseft, wel mooi vroom praat?
Ook mensen doe nergens in geloven, weten dat ze te strijden hebben tegen de hebzucht, van het kopen van dingen.
Hij had beter kunnen strijden, tegen de begeerte.

En al heeft hij miljoenen Christelijke boeken in bezit of gelezen.
Wat wil je hier mee aantonen?
Dat hij in jouw ogen een waar kind van God is, de zogenaamde oogappel en dat wij hem daarom niet mogen veroordelen?
Wat weet je over het meisje?
Misschien was zij wel een waar kind van God en Zijn oogappel, die beschadigd werd voor het leven.
rotterdam schreef:Woorden woorden woorden.

Jakobus 2:18
Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt het geloof, en ik heb de werken. Toon mij uw geloof uit uw werken, en ik zal u uit mijn werken mijn geloof tonen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor Chaya » 29 jan 2016 18:09

rotterdam schreef:
Je blijft het doen "waarschijnlijke vergrijpen" waarom "waarschijnlijke" ?
De onafhankelijke rechter heeft hem schuldig verklaard, dan is het dus niet waarschijnlijk.

Je blijft de mogelijkheid open houden dat het niet waar is, en dat is uiterst pijnlijk voor het slachtoffer.
Niet geloofd worden is het ergste denkbaar voor dit soort meisjes.

Had je je ook zo druk gemaakt als het geen H.H.K. dominee was geweest maar een kroegbaas ?

Ik citeerde Cicero, hij zei waarschijnlijk, quote juist!!
en neem daarnaast ook hetgeen mee wat ik wel zei, daarna in andere postings.
Het is hier de inquisitie geworden Onderhand.
Dit was mijn laatste posting in dit topic!!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor rotterdam » 29 jan 2016 18:53

Chaya schreef:
Het slachtoffer, lid van de parochie, journalist is zeker alleen bekend met RK kerk.


Of Orthodox of Luthers of Anglicaan - daar noemen ze het namelijk ook parochie. #-o

Het is trouwens afgeleid van het Griekse "paroikía" = buur

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor BladeStraight » 29 jan 2016 19:13

rotterdam schreef:Had je je ook zo druk gemaakt als het geen H.H.K. dominee was geweest maar een kroegbaas ?


Ik niet, het is veel erger als een predikant zoiets doet.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor rotterdam » 29 jan 2016 19:14

Chaya schreef:Het is hier de inquisitie geworden Onderhand.
Dit was mijn laatste posting in dit topic!!!


Inquisitie ? Je wordt aangesproken vanwege je reactie door je zusters en broeders.

Bambi

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor Bambi » 29 jan 2016 19:21

rotterdam schreef:
Inquisitie ? Je wordt aangesproken vanwege je reactie door je zusters en broeders.

Confrontatie noemen we dat :mrgreen:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor JeeWee » 29 jan 2016 19:48

Met verbazing heb ik dit topic gelezen.
Eerst heb ik dit onderstaande blog doorgelezen. Het geeft een waarheidsgetrouw verslag van het verhoor en dus ook van de reacties van deze dader.

live blog proces

Wat ik heel erg vind, is dat deze man ook nog eens glashard staat te liegen en God in zijn leugens betrekt.
Vind je 't gek dat hierdoor mensen gaan twijfelen aan het totale geloof? En meisje zei tegen me: "hoe kan het dat iemand eerst oprecht op de kansel Gods woord staat te verkondigen, bevindelijke waarheden vertelt en dan daarnaast zo met anderen omgaat'.

Het is goed dat dit zo duidelijk in de openbaarheid komt en dat buitenstaanders ook kunnen zien dat dit vele malen erger is dan dat iemand zich aan een ander vergrijpt die niet in een vertrouwenspositie zit.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4620
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor Spreeuw » 13 apr 2016 10:50

JeeWee schreef:Met verbazing heb ik dit topic gelezen.
Eerst heb ik dit onderstaande blog doorgelezen. Het geeft een waarheidsgetrouw verslag van het verhoor en dus ook van de reacties van deze dader.

live blog proces

Wat ik heel erg vind, is dat deze man ook nog eens glashard staat te liegen en God in zijn leugens betrekt.
Vind je 't gek dat hierdoor mensen gaan twijfelen aan het totale geloof? En meisje zei tegen me: "hoe kan het dat iemand eerst oprecht op de kansel Gods woord staat te verkondigen, bevindelijke waarheden vertelt en dan daarnaast zo met anderen omgaat'.

Het is goed dat dit zo duidelijk in de openbaarheid komt en dat buitenstaanders ook kunnen zien dat dit vele malen erger is dan dat iemand zich aan een ander vergrijpt die niet in een vertrouwenspositie zit.


Het is ontzettend jammer dat wanneer iemand Gods Woord verkondigt en ineens helemaal in de fout gaat, dat er dan ineens door zoveel mensen getwijfeld wordt aan de waarheid van het christelijk geloof. Hetzelfde gebeurde met de schandalen van het seksueel misbruik dat gepleegd werd door katholieke priesters in met name België, enige tijd geleden. Mensen moeten zich realiseren dat Jezus Christus de stichter van het christelijk geloof is, en niemand anders. Dan krijg je een totaal andere kijk op het algemeen ongetwijfeld christelijk geloof. Dan volg je Jezus Christus na, en niet andere predikers, die allemaal zondaren zijn en zonden bedrijven, de één meer dan de ander.

Lees (Bijbelteksten geciteerd uit NBG'51):
- Matteüs 16:24. Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij.
- Hebreeën 4:15. Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medevoelen met onze zwakheden, maar een, die in alle dingen op gelijke wijze (als wij) is verzocht geweest, doch zonder te zondigen.

Dat is duidelijke taal.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2016 11:33

Jammer? Wellicht. Maar te verwachten? Uiteraard.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor MoesTuin » 14 apr 2016 19:10

Spreeuw schreef:Het is ontzettend jammer dat wanneer iemand Gods Woord verkondigt en ineens helemaal in de fout gaat, dat er dan ineens door zoveel mensen getwijfeld wordt aan de waarheid van het christelijk geloof.

Op zich kan ik me daar nog wel wat bij voorstellen.
Als christen weet je, of ben je hiervan bewust (of niet) dat er op je gelet wordt.
In die zin is het goed te verklaren.
Maar als christen volg je ten diepste inderdaad geen predikers na, of kerkgenootschap, of.....
Maar Jezus Christus alleen, de Weg tot Eeuwig Leven!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4620
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Drie jaar celstraf geëist tegen voormalig predikant Peter K.

Berichtdoor Spreeuw » 15 apr 2016 20:06

Predikanten kunnen wel een middel zijn in Gods hand. Gelukkig nog altijd wel, ondanks alle gebrek.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten