Terrorisme in Frankrijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2015 00:20

http://www.nu.nl/buitenland/4164560/zek ... arijs.html

Parijs is (weer) opgeschrikt door meerdere terroristische aanslagen. Tot nu toe zeker 60 doden. De noodtoestand is uitgeroepen en de Franse grenzen zijn gesloten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Boekenlezer » 14 nov 2015 08:36

Pff, nee hè?! Is het weer zo ver? Ongetwijfeld weer in naam van dat uiterst foute geloof.
Met dat uiterst foute geloof bedoel ik specifiek de islam. Als een seculier dit zegt, zou hij kunnen bedoelen dat geloof in het algemeen fout is, en dat we maar beter zonder godsdienstig geloof kunnen. Zo bedoel ik het dus niet. Ik bekritiseer hiermee de islam.

Jouw bericht was de eerste kennismaking met dit trieste nieuws. Aan de datum zag ik dat het wel eens niet over de aanslagen van januari zou kunnen gaan op Charlie Hebdo. Dus ik ging even naar een nieuwspagina, en je bleek helaas gelijk te hebben. :(
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Chaya » 14 nov 2015 09:59

Boekenlezer schreef:Pff, nee hè?! Is het weer zo ver? Ongetwijfeld weer in naam van dat uiterst foute geloof.
Met dat uiterst foute geloof bedoel ik specifiek de islam. Als een seculier dit zegt, zou hij kunnen bedoelen dat geloof in het algemeen fout is, en dat we maar beter zonder godsdienstig geloof kunnen. Zo bedoel ik het dus niet. Ik bekritiseer hiermee de islam.

Jouw bericht was de eerste kennismaking met dit trieste nieuws. Aan de datum zag ik dat het wel eens niet over de aanslagen van januari zou kunnen gaan op Charlie Hebdo. Dus ik ging even naar een nieuwspagina, en je bleek helaas gelijk te hebben. :(

Leefde jij onder een steen gisteravond? Hoe kan dit je ontgaan zijn? :shock:
Het was letterlijk breaking news, overal, op alle media.

Het openbare leven in Parijs is ontwricht, hoorde ik op de radio. Scholen en universiteiten zijn gesloten, Disneyland houdt vandaag de poorten dicht, er zou een concert van U2 zijn, dat gaat niet door.
De daders kunnen niet door een aardse rechter ter verantwoording worden geroepen, ze hebben zichzelf opgeblazen en eentje heeft de politie dood geschoten.
Naast veel doden, zijn er zware gewonden te betreuren en zijn veel gezinnen en families in rouw en verdriet gedompeld.
Jonge mensen zaten te eten of luisterden naar muziek en kwamen zo de eeuwigheid in.
Zeer zeer aangrijpend!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 nov 2015 10:10

Boekenlezer schreef:Pff, nee hè?! Is het weer zo ver? Ongetwijfeld weer in naam van dat uiterst foute geloof.
Met dat uiterst foute geloof bedoel ik specifiek de islam. Als een seculier dit zegt, zou hij kunnen bedoelen dat geloof in het algemeen fout is, en dat we maar beter zonder godsdienstig geloof kunnen. Zo bedoel ik het dus niet. Ik bekritiseer hiermee de islam.

Bah. Tussen de regels door over de rug van de slachtoffers in Parijs weet-ik-niet-hoeveel vredelievende mensen bashen. Het is helemaal niet zo plat als jij het voorstelt.


Het is vreselijk wat er gebeurd is. Het resultaat van het onvermogen om kansarme mensen in de voorsteden van de grote Franse steden mee te laten doen in de maatschappij, waardoor zij radicaliseren.
Het dodental loopt nog steeds op. Heel triest!

Yoshi

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Yoshi » 14 nov 2015 10:50

Zo plat is het idd niet. Maar de feiten uit diverse peilingen liegen er niet om, terreur tegen het westen wordt door de grote meerderheid van de moslims goedgekeurd. Het is naïef om de ogen daarvoor te sluiten en dit af te doen als het zoveelste incident waar toevallig moslims de oorzaak van zijn. Het is een onhebbelijke ideologie.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 nov 2015 11:54

Dat klopt, maar voordat het christendom de verlichting doormaakte, was het christendom net zo onhebbelijk.
En sommige groeperingen zijn nog steeds onhebbelijk, ook al vloeit er minder bloed door toedoen van christenen. Psychische oorlogvoering moet ook niet onderschat worden.

Natuurlijk is er een verband met de religie en met het geloof van de mensen. Maar het is niet de enige oorzaak. Het is populistisch om nu alweer te roepen dat het alleen door de islam komt. Het is ook geen oplossing, omdat door deze houding alleen maar meer mensen gedreven worden tot radicaliseren.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor MoesTuin » 14 nov 2015 12:09

Chaya schreef:

Leefde jij onder een steen gisteravond? Hoe kan dit je ontgaan zijn? :shock:
Het was letterlijk breaking news, overal, op alle media.




Waarom zou Boekenlezer onder een steen leven als hij het bericht pas vanmorgen hoorde. (op zich een aparte uitspraak, we leven allemaal onder een steen (als je huis uit stenen bestaat)
Maar goed, ik hoorde het nieuws ook vanmorgen pas en ik ben blijkbaar (gelukkig) toch niet elk uur van de dag bezig met de media, maar gewoon binnen de grenzen van het eigen gezin / familie leven wat heerlijk is.
Des al niet te min was vanmorgen de schok groot om dit afschuwelijke nieuws te vernemen, maar laten we oppassen dat de angst niet ons in de greep krijgt, angst is niet van de Heere, laten we hoe moeilijk misschien het ook is vertrouwen op de Heere God, Hij is de almachtige en heeft het geheel, en alles in Zijn Hand ook al begrijpen wij er (nu) niks van.
De Heere zal de daders oordelen en veroordelen de afschuwelijke daden door hen verricht.
We leven nu nog in een wereld in barensnood, laten we dicht bij Jezus blijven en leven naar Zijn voorbeeld, na een korte tijd van lijden volgt Eeuwige vreugde voor allen die in Hem zijn en blijven.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 nov 2015 12:26

MoesTuin schreef: na een korte tijd van lijden volgt Eeuwige vreugde voor allen die in Hem zijn en blijven.

En de rest kan de rambam krijgen? :shock:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2015 14:05

Het is te hopen dat mensen niet het recht in eigen hand nemen en wraak nemen op mensen die niets te maken hebben met deze walgelijke daden, maar toevallig dezelfde etniciteit hebben als de daders. Dat zou de situatie onnodig compliceren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Boekenlezer » 14 nov 2015 14:25

Chaya schreef:Leefde jij onder een steen gisteravond? Hoe kan dit je ontgaan zijn? :shock:
Het was letterlijk breaking news, overal, op alle media.

Ik lag in mijn bed toen het gebeurde. Omstreeks 22:30 lag ik in mijn bed. Dat is ook de tijd waarop het RD-weblog over dit onderwerp begint. Ik heb vlak voor bedtijd ook niet meer in contact gestaan met de media. Kan gebeuren, hè? :) Ook al wordt dat al onvoorstelbaarder voor de tegenwoordige mensen die constant op hun smartphone kijken. Ik hoor daar echter niet bij. Ik heb zo'n ding niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Chaya » 14 nov 2015 14:34

Boekenlezer schreef:Ik lag in mijn bed toen het gebeurde. Omstreeks 22:30 lag ik in mijn bed. Dat is ook de tijd waarop het RD-weblog over dit onderwerp begint. Ik heb vlak voor bedtijd ook niet meer in contact gestaan met de media. Kan gebeuren, hè? :) Ook al wordt dat al onvoorstelbaarder voor de tegenwoordige mensen die constant op hun smartphone kijken. Ik hoor daar echter niet bij. Ik heb zo'n ding niet.

O zo, ik snap het. :D Liep het RD wel een tikkie achter.
Wij kregen hier een "pushbericht", en op twitter ging het al snel trending.

Uit de Volkskrant van 21 februari 2015:
IS zal niet rusten voor Eindtijd is aangebroken

OPINIE Met gewetenloze wreedheid wil IS een bloedige apocalyps en de komst van de Messias afdwingen.

Geen macht ter wereld die dit kan stoppen.

Edit:
Hier is een overzicht van de tijden waarop het plaatsvond, dan zie je dat het RD een beetje laat erop insprong.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chaya op 14 nov 2015 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Johan100 » 14 nov 2015 15:16

Geloof ze niet zomaar die reguliere media. Het is niet wat het lijkt. Hier zit meer achter. De elite wil angst en paniek, dit komt goed uit voor ze, zodat ze alle macht krijgen en ze een 1wereldregering kunnen vormen (het rijk van de anti-christ in wording, stukje bij beetje)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 nov 2015 16:19

Johan100 schreef:Geloof ze niet zomaar die reguliere media. Het is niet wat het lijkt. Hier zit meer achter. De elite wil angst en paniek, dit komt goed uit voor ze, zodat ze alle macht krijgen en ze een 1wereldregering kunnen vormen (het rijk van de anti-christ in wording, stukje bij beetje)

Ja, en de tandenfee bestaat!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor Boekenlezer » 14 nov 2015 17:33

Boekenlezer schreef:Pff, nee hè?! Is het weer zo ver? Ongetwijfeld weer in naam van dat uiterst foute geloof.

Tante Pollewop schreef:Bah. Tussen de regels door over de rug van de slachtoffers in Parijs weet-ik-niet-hoeveel vredelievende mensen bashen. Het is helemaal niet zo plat als jij het voorstelt.

Het ging mij niet om vredelievende mensen te bashen. Maar op het moment dat ik dat schreef, las ik alleen nog over aanslagen. Verder niet. (De openingspost van Mortlach, zonder onder de link te kijken.) Over islamieten had ik nog niet gelezen. Toen dacht ik gelijk aan een stel dwazen die een radicale vorm van de islam aanhangen, eventueel met vlaggen met Arabisch opschrift en "Allahoe akbar" roepend. En... het blijkt nog te kloppen ook!! Want vervolgens ging ik kijken wat dit was, en inderdaad: radicale moslims die zich weer eens uitgeleefd hebben! Dat geeft toch wel te denken als het soort daders blijkbaar zó gemakkelijk te raden valt... :-k
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Terrorisme in Frankrijk

Berichtdoor benefietdiner » 14 nov 2015 17:42

En weer heeft PVV Geer Wilders gelijk.
Minister President Rutte ik zeg u: sluit de Nederlandse grenzen. Nu! Bescherm de Nederlandse bevolking. Hou op met wegkijken en ontkennen.


Het valt niet moeilijk voor te stellen dat dit in Frankrijk het begin van het einde van onze samenleving zal zijn, want wat gebeurt er als na de eerste aanslagen in Nederland de honderdduizenden asielzoekers uit hun opvangcentra breken en al plunderend en vernielend door onze straten trekken, en hele wijken, dorpen en zelfs complete steden veroveren? Dan zal de overheid geen andere keus hebben dan de staat-van-beleg af te kondigen en het leger in te zetten.

Sommigen van u denken nog steeds dat dit enkel onnodig angst zaaien is en dat dit hier nooit kan gebeuren. Hardnekkige ontkenners adviseren we niet alleen de vele YouTube video’s van door Europa trekkende agressieve asielzoekers te bekijken.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten