Nederland wordt misleid door Wilders!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor JeeWee » 14 okt 2015 10:57

Laat ik het gewoon eens doen: ingaan op je 'argumenten':

Yoshi schreef: Wilders is het gezicht van deze protestpartij. Als je denkt dat deze protestpartij ophoud te bestaan zodra Wilders van het toneel verdwijnt dan heb je weinig begrepen van de onvrede die er bij grote delen van de bevolking heerst over de huidige politiek.
De club van Wilders bloedt dood. Net als ooit de LPF is doodgebloed en ten onder is gegaan aan interne ruzies. Wilders weet uitstekend de onderbuik van veel mensen te bespelen. Het programma 'Hart van Nederland' trekt ook 1,5 miljoen kijkers per avond en vertelt vervolgens dat er in Oudemirdum een tomaatblauwe Volkswagen tegen een kerstboon is gereden en dat daarbij een 14-jarige kat is omgekomen. Dat boeit miljoenen.
Wat Wilders doet is volksmennerij. Veel mensen zijn van nature ontevreden en altijd bang dat ze tekort komen. Daar speelt hij op in met halve waarheden


Yoshi schreef: Dat is een recht in Nederland.

Het is een recht om een partij zonder leden te hebben. Maar het geeft zijn angst aan om macht te delen, inspraak te geven. Daarom doet hij nauwelijks mee in de lokale politiek: dan heeft hij het niet meer in eigen hand.

Yoshi schreef: Zoals bij alle politieke partijen.
Verschil is dat de PVV niet in de regering zit en dus niet kan roepen en het volk met geweld kan dwingen te volgen. Iets wat het huidige kabinet wel doet.
De regering is door de door ons gekozen volksvertegenwoordiging gekozen. Wilders durfde het een keer aan om mee te doen en nam daarna snel de kuierlatten.

Yoshi schreef: Op bepaalde vlakken hebben ze een stempel kunnen drukken. EN of je het wil of niet, veel politieke discussie worden beheerst door de PVV. Al is het maar omdat andere partijen zoals D66 en de PvdA zo spastisch en voorspelbaar reageren.
Welk stempel? Welke wet? Welke verandering?

Yoshi schreef:
Toch speelt hij het politieke spel uitmuntend. Beter dan elke andere partijleider op dit moment. Ook in de huidige asielproblematiek trekt de PVV alle aandacht.
Aandacht trekken doe je ook als je zegt dat de koning eigenlijk een vrouw is. Gaat het om aandacht of om een land regeren?

Yoshi schreef: Dan zou die weldenkende meerderheid al lang en breed politiek Den Haag de rug hebben toegekeerd.
Brallen doen ze namelijk allemaal, ons parlement is een grote poppenkast met verschillende poppen die prima hun rol instuderen.
Ons parlement zijn wij. Wij hebben hen gekozen en als je, net als Wilders zegt dat dit een nepparlement is, beledig je onze democratie.

Yoshi schreef: Denken dat andere partijen geheel anders zijn of beter dan de PVV klinkt mij lachwekkend naïef in de oren.
Dat denk ik niet alleen, dat zeggen de feiten. Niemand verlaagt zich zo als Wilders....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor JeeWee » 14 okt 2015 11:06

Ik heb een paar beledigende uitspraken van Wilders bij elkaar gezocht.



"Dit land kent accijnzen op benzine en diesel, parkeerver-gunningen en een hondenbelasting, had een vliegtax en heeft een verpakkingstax, waarom dan niet een hoofddoekjes-belasting? Een kopvodden-tax. (..) Zo gaan we eindelijk eens iets terugverdienen aan wat ons al zoveel heeft gekost. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt."
Bijdrage Wilders aan het Prinsjesdagdebat op de PVV-website,
16 september 2009


"Daarom: tijd voor de grote schoonmaak van onze straten. Als onze nieuwe Nederlanders zo graag hun liefde voor die zevende-eeuwse woestijnideologie willen tonen, doe het maar lekker in een islamitische land, maar niet hier, niet in ons land."
Bijdrage Wilders aan het Prinsjesdagdebat op de PVV-website,
16 september 2009


"De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran."
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007

"Als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien."
Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007

"Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek."
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

"En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren..."
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

"Ik zaai geen haat, dat doet de Koran. Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier moeten hebben."
Geert Wilders AD, zaterdag 17 augustus 2007

"Nog een fout en dan zetten we al die eilanden wat mij betreft op Marktplaats.nl. De hoogste bieder mag ze dan hebben."
Geert Wilders over de Nederlandse Antillen, AD 22 oktober 2007

"I will tear down Islamic schools, because I believe they are dangerous, fascist institutions where young children are being grown up in an ideology of hate, intolerance and violence."
Interview met Geert Wilders op Zweedse zender, 13 juli 2009

"Laten we dat corrupte boevennest [de Antillen] zo snel mogelijk in de verkoop doen. De hoogste bieder mag het wat mij betreft hebben."
Geert Wilders, Algemeen Dagblad, 9 januari 2008

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, zijn uiteindelijk direct gerelateerd aan migranten."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

"Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

"We hebben Marokkaanse jeugd die zich echt als barbaren gedragen: mensen vermoorden, mensen aanvallen, de meest verschrikkelijke dingen doen."
Geert Wilders geïnterviewd door Glenn Beck (CNN 04:17-04:35),
25 september 2008 (op pvv.nl)


"De terechte boosheid van zoveel mensen die klagen over hoge belastingen, over slechte zorg voor onze ouderen en de Marokkaanse intifada die ons land teistert."
Geert Wilders tijdens Algemeen Politieke Beschouwingen,
18 september 2008


"Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004

"Nederland is voller dan vol wat betreft niet-westerse allochtonen, vooral van islamitische afkomst."
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

"Ik ben voor sluiting van de grenzen voor gezinshereniging en familiehereniging van nietwesterse, islamitische allochtonen. Negenennegentig procent van die mensen voegt niets toe. Daar hebben we alleen maar ellende van."
Geert Wilders, Zakenblad 'Zoete', juni/juli 2006

"We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit."
Geert Wilders, Interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006

"Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. (..) De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een gewelddadige religie. (..) Het zit in die gemeenschap zelf."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

"In noodgevallen moet de politie met scherp schieten op jonge relschoppers".
PVV-Kamerlid Fleur Agema in Kamerdebat over Marokkaanse jongeren in Gouda. Spitsnieuws, 15 april 2009

"Islamitische landen mogen niet toetreden tot de Europese Unie. Als Turkije lid wordt is dat meteen het grootste land met de meeste inwoners. Je kunt ze niet meer tegenhouden als dat land eenmaal lid is."
Interview PVV-europees lijsttrekker Barry Madlener op NU.nl, 2 juni 2009

"We zien dat de islam een grote bedreiging vormt voor de vrijheid van anderen. Als je ziet hoe de islam hier wil domineren en het leven van anderen heel moeilijk maakt. Die komen niet om zich aan te passen, maar om te overheersen."
Interview PVV-Europees lijsttrekker Barry Madlener op NU.nl, 2 juni 2009

"Die [politici] hebben lak aan de belangen van de Nederlandse burger en meewerken aan de transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabië."
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007

"Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen, overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg. We verkopen ons land aan de duivel die Mohammed heet, en niemand doet er iets aan."
Geert Wilders, interview in De Pers, 27 november 2007

"Is het u bekend dat de top 7 van namen die in Brussel aan baby's gegeven worden is: Mohammed, Adam, Rayan, Ayoub, Mehdi, Amine en Hamza? Kunt u aangeven wat de top 7 van namen die aan baby's gegeven worden is in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en in heel Nederland?"
Persbericht PVV over Kamervragen PVV-ers Wilders en Fritsma,
10 augustus 2009


"Bent u zich ervan bewust dat de enorme groei van de islamisering en van de moslimbevolking in Europa enorme gevolgen zal hebben voor ons onderwijs, woningbouw, sociale zekerheid en verzorgingsstaat, arbeidsmarkt en buitenlands beleid?"
Persbericht PVV over Kamervragen PVV-ers Wilders en Fritsma,
10 augustus 2009


"De elite noemt deze Marokkanen, die hier de boel verzieken, heel romantisch ‘nieuwe Nederlanders’. Ik noem ze liever 'kolonisten'. Moslim-kolonisten. Want ze zijn niet gekomen om te integreren, maar om de boel hier over te nemen, om ons te onderwerpen."
Geert Wilders tijdens Algemene Politieke Beschouwingen, PVV-website,
17 september 2008


"De politieke elite in Europa gedraagt zich als Chamberlain, en behaagt de mensen die in werkelijkheid niet behaagd willen worden, die niet willen assimileren, die alles willen doodmaken waar we voor staan."
Geert Wilders geïnterviewd door Glenn Beck (CNN),
25 september 2008
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor Speedy » 14 okt 2015 11:48

JeeWee schreef:Ik heb een paar beledigende uitspraken van Wilders bij elkaar gezocht.


Tjonge dan is Wilders de laatste jaren zeker netjes geworden, want de jongste belediging dateert uit 2009?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

antoon

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor antoon » 14 okt 2015 13:51

jeewee,je geeft je inhoud een kleur mee , een kleur van demoniseren van een partij.
Wilders verdient genoeg in zijn kamerbaantje , hij hoeft niet perce meer te doen, maar hij doet het wel en veel mensen voelen zich begrepen en hebben niet meer zo het gevoel tegen een koude muur te praten, kortom hij vertegenwoordigd zijn gedachtengoed en zijn stemmers, ongeacht of je het wel of niet met hem eens ben,

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor JeeWee » 14 okt 2015 16:52

antoon schreef:jeewee,je geeft je inhoud een kleur mee , een kleur van demoniseren van een partij.
Wilders verdient genoeg in zijn kamerbaantje , hij hoeft niet perce meer te doen, maar hij doet het wel en veel mensen voelen zich begrepen en hebben niet meer zo het gevoel tegen een koude muur te praten, kortom hij vertegenwoordigd zijn gedachtengoed en zijn stemmers, ongeacht of je het wel of niet met hem eens ben,

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou het niet demoniseren willen noemen.
Mij hoor je niet zeggen dat Wilders of zijn partij slecht is.
Maar zijn ideeën zijn abject.
Hij polariseert en drijft de samenleving uiteen.
Hij zet de ene bevolkingsgroep op tegen de ander. Demoniseert Wilders niet juist een bevolkingsgroep?
Ooit waren de Joden de zondebokken. Er zijn er destijds 6 miljoen van geslacht.

"Wie is mijn naaste", werd aan Jezus gevraagd. Het antwoord is treffend.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

antoon

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor antoon » 14 okt 2015 17:16

Voor wilders was er al een tweedeling, zeker in sociale wijken en de angst voor alochtonen waarbij je niet meer weet wie je wel en wie niet kan vertrouwn, dat drukt enorm op veel mensen, een gezegde is oa. Pas op daar in destraat daar wonen criminele buitenlanders, bij niet nadenken zeggen mensen weleens pas op daar wonenb buitenlanders, dat is pure discriminatie, dat weet ik, maar wie is mede schuldig, linkse regeringen die maar aandumpen van mensen is achterstandwijken of sociale woning buurten.
De mensen worden het spuugzat en zien in Wilders gehoor

Yoshi

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor Yoshi » 14 okt 2015 18:43

JeeWee schreef:De club van Wilders bloedt dood.

Dat mag je vurig hopen. Ik denk van niet. We zullen pas zien wie er gelijk heeft zodra het zover is.
Wat Wilders doet is volksmennerij.

Dat doen politieke partijen in een democratie per definitie.
Daar speelt hij op in met halve waarheden

Nu zeg je het dubbel. Maar of je het leuk vindt of niet; elke politieke partij doet dit.
Het is een recht om een partij zonder leden te hebben.

Mooi, zijn we het daar over eens.
Maar het geeft zijn angst aan om macht te delen, inspraak te geven. Daarom doet hij nauwelijks mee in de lokale politiek: dan heeft hij het niet meer in eigen hand.

Het staat je vrij om er van alles bij te verzinnen. Feit is dat het is toegestaan. Wat de motivatie voor Wilders is interesseert mij verder niet; het is zijn feestje.
De regering is door de door ons gekozen volksvertegenwoordiging gekozen.

Klopt. Spijtig dat onze volksvertegenwoordiging al vrij snel na de verkiezingen alle uitspraken gedaan tijdens de verkiezingen vergeet en overgaat tot de orde van de dag. Ze voeren voor het volk even een toneelstukjes op en gaan dan weer vrolijk op oude voet verder.
Wilders durfde het een keer aan om mee te doen en nam daarna snel de kuierlatten.

De PVV heeft nooit deel uitgemaakt van de regering.
Welk stempel? Welke wet? Welke verandering?

Ga alle besluitvormingen maar na waar 15 stemmen het verschil hebben gemaakt. Dan heb je je antwoord.
Daarnaast drukken ze tegenwoordig op bijna elk debat hun stempel omdat de rest van de kamer als een stel minderbegaafden reageert zodra de PVV aan het woord komt. Vervolgens komt dat weer in het nieuws en heeft de PVV weer gratis reclame. Zo wordt de poppenkast ook weer prachtig in stand gehouden.
Aandacht trekken doe je ook als je zegt dat de koning eigenlijk een vrouw is. Gaat het om aandacht of om een land regeren?

Aandacht kan je op vele manieren trekken. Voor mij als buitenstaander is de PVV hier veruit het meest effectief in ondanks de boycot van de meeste staatsomroepen. En dat is vrij knap te noemen.
Ons parlement zijn wij. Wij hebben hen gekozen en als je, net als Wilders zegt dat dit een nepparlement is, beledig je onze democratie.

Leuke zin voor in een schoolboekje. Dit parlement is wel echt, een echt toneelstukje voor een politieke elite die zichzelf koste wat kost in stand zal houden. Een politieke elite die het gewone volk waarover ze regeert diep minacht. In al die eeuwen van landheren, monarchen en adel is er vrij weinig veranderd. De poppetjes aan de top van de piramide zijn slechts verwisseld zo nu en dan.
Dat denk ik niet alleen, dat zeggen de feiten. Niemand verlaagt zich zo als Wilders....

Je doet anders een goede gooi. Jij doet hier zo'n beetje alles waar je Wilders van beticht.

Yoshi

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor Yoshi » 14 okt 2015 18:51

JeeWee schreef:Mij hoor je niet zeggen dat Wilders of zijn partij slecht is.
Maar zijn ideeën zijn abject.

Wilders hoor je niet zeggen dat de individuele moslim slecht is. Slechts dat zijn/haar religie abject is.
Hij polariseert en drijft de samenleving uiteen.

Polariseren doen alle politieke partijen, al zolang we een partijenstelsel hebben. De samenleving uiteendrijven lukt Den Haag niet, daarvoor hebben ze echt niet genoeg invloed. De samenleving is al opgedeeld, is het overigens ook altijd al geweest kijk bijvoorbeeld naar de verzuiling. Ook daar niets nieuws onder de zon dus.
Hij zet de ene bevolkingsgroep op tegen de ander.

Een groot deel van een bevolkingsgroep geeft duidelijk aan zich niet te willen conformeren aan de gemeenschappelijke waarden van alle andere bevolkingsgroepen. En sterker nog, wil haar wil opleggen aan alle andere bevolkingsgroepen. Wilders benoemt het slechts. De boodschap kan je dan heel vuil aankijken en door het slijk halen, daarmee verander je de boodschap niet. Een boodschap die inmiddels steeds meer mensen door hebben.
Demoniseert Wilders niet juist een bevolkingsgroep?
Ooit waren de Joden de zondebokken. Er zijn er destijds 6 miljoen van geslacht.

"Wie is mijn naaste", werd aan Jezus gevraagd. Het antwoord is treffend.

Daarom gaat Wilders zo fel te keer. We weten allemaal hoe het de Joden verging. Zo zal het de Nederlanders wellicht ook vergaan indien we nu niet goede constructieve beslissingen nemen. En terecht merkt Wilders hierin op dat de overige politieke partijen daar tekort in schieten.

antoon

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor antoon » 15 okt 2015 08:36

JeeWee schreef:
Demoniseert Wilders niet juist een bevolkingsgroep?
Ooit waren de Joden de zondebokken. Er zijn er destijds 6 miljoen van geslacht.

Yoshi schreef:
Daarom gaat Wilders zo fel te keer. We weten allemaal hoe het de Joden verging. Zo zal het de Nederlanders wellicht ook vergaan indien we nu niet goede constructieve beslissingen nemen. En terecht merkt Wilders hierin op dat de overige politieke partijen daar tekort in schieten.


Steeds meer wordt rekening gehouden met een holocaust, oftewel uitgevoerd door IS, oftewel uitgevoerd door het westen op moslims en als het zover komt zijn de linkse regeringen van de afgelopen 50 jaar de schuldigen. Het is op dit moment nog wel ondenkbaar maar hoe snel kan het politieke klimaat omslaan, voorbeelden van de afgelopen 5 decennia zijn er meer dan genoeg, de holocaust is nooit weggeweest, bij elkaar misschien meer slachtoffers dan in de 2e wereldoorlog.

Yoshi

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor Yoshi » 15 okt 2015 16:52

Wilders virtueel naar ongekende hoogte: http://www.nu.nl/politiek/4146074/pvv-i ... otste.html

Meer zeteltjes in de 2e kamer dan PvdA en VVD bij elkaar. Misschien moeten de andere politieke partijen een gaan luisteren naar hun achterban en de rest van de bevolking.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor JeeWee » 16 okt 2015 01:33

Yoshi schreef: Misschien moeten de andere politieke partijen een gaan luisteren naar hun achterban en de rest van de bevolking.


Met de beste wil van de wereld kan ik niet begrijpen hoe christenen dit soort abjecte ideeën als die van Wilders kunnen omarmen.
Luisteren naar de bevolking?
Luister eens naar Gods stem: dat is een stem van liefde tot Hem en je naaste.
Dat is een stem die vraagt om ons 'leengoed' te delen met anderen die het minder hebben dan wij.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

antoon

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor antoon » 16 okt 2015 02:07

Ik begrijp je heel goed, ik vraag mij af waar de grens is van naasten die minder hebben, of naasten die lijken te willen profiteren, ee nzeer groot schemergebied, en dan nog realisme van kunnen we dit aan.
Politiek is gewoon vissen introebel water, dat gaat voor hen allen op op, daarom is de PVV gewoon een onderdeel vaeen falend systeem,. Als ik zeg dat ik Wdersbegrijp, dan benik spreekbuis voorzeer veel diep gefrustreerde en getraumatiseerde mensen

Yoshi

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2015 05:46

JeeWee schreef:
Met de beste wil van de wereld kan ik niet begrijpen hoe christenen dit soort abjecte ideeën als die van Wilders kunnen omarmen.
Luisteren naar de bevolking?
Luister eens naar Gods stem: dat is een stem van liefde tot Hem en je naaste.
Dat is een stem die vraagt om ons 'leengoed' te delen met anderen die het minder hebben dan wij.

Democratie is dus slechts leuk totdat het volk niet meer luistert naar de politieke elite. Ik geef toe, met onze democratie is zeker wat mis. We zouden eens naar het Zwitserse model moeten kijken. Maar jouw idee over democratie lijkt erg veel op die van Erdogan. Je opent dit topic met de statement dat Wilders gevaarlijk is. Ik denk dat jij met bovenstaande reactie wel aantoont dat jouw ideeën over democratie nog veel gevaarlijker zijn.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor JeeWee » 16 okt 2015 13:27

Door de eeuwen heen zijn er zondebokken gezocht: Joden, Roma's, homo's, christenen en nog veel meer.
Op school was er vaak een pispaaltje. Dat lijkt mensen eigen.
Het eigen falen wordt verdoezeld door de aandacht én de afwijzing op de ander te richten.

Inderdaad: vluchtelingen zouden hier niet moeten zijn.
Maar dat is onze persoonlijke schuld.
Wij hebben nagelaten om er voor te zorgen dat men zich veilig kan voelen in het eigen gebied.
Wij zijn te veel bezig geweest met onze eigen welvaart en hebben daarbij anderen laten stikken.

Er is genoeg te eten in de wereld voor iedereen.
Alleen hebben wij zo slecht verdeeld wat wij van God hebben ontvangen.

Wat zou jij doen als je niets te eten had en je gezin zag lijden? Ik denk dat we er allemaal voor zouden gaan. En ja, dan ben je economisch vluchteling, gelukzoeker zelfs. Wiens schuld is dat? Denk je echt dat het leuk is dat je huis en haard moet verlaten en zonder vrouw en kinderen door de modder naar een land te lopen waar je in een tent met wonen zonder iets te kunnen doen?

En al dan een door boosheid verblinde man op het onderbuikgevoel van mensen gaat spelen, door de waarheid te verdraaien, dan word ik boos.

Zal God straks van ons hetzelfde zeggen?

Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn:
Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk de duivel en zijn engelen bereid is.
Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij niet te eten gegeven;
Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij niet te drinken gegeven;
Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht.

Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende:
Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of een vreemdeling, of naakt, of krank, of in de gevangenis, en hebben U niet gediend?
Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen:
Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan
.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Yoshi

Re: Nederland wordt misleid door Wilders!

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2015 18:35

JeeWee schreef:Door de eeuwen heen zijn er zondebokken gezocht: Joden, Roma's, homo's, christenen en nog veel meer.

En nu dus de PVV, de PVV stemmers en Wilders?
Op school was er vaak een pispaaltje. Dat lijkt mensen eigen.

Zoals de PVV/Wilders ook het pispaaltje in de 2e kamer is?
Het eigen falen wordt verdoezeld door de aandacht én de afwijzing op de ander te richten.

Zoals de vele politieke partijen die het eigen falen verdoezelen door de aandacht en de afwijzing op de PVV/Wilders te richten?
Inderdaad: vluchtelingen zouden hier niet moeten zijn.

Echte vluchtelingen zijn hier voor tijdelijke aard van harte welkom.
Maar dat is onze persoonlijke schuld.

Jij mag het leed in de wereld best jouw persoonlijke schuld vinden hoor, maar praat vooral voor jezelf.
En al dan een door boosheid verblinde man op het onderbuikgevoel van mensen gaat spelen, door de waarheid te verdraaien, dan word ik boos.

Waarom verlaag je je dan tot dat niveau?
Sta er gewoon boven, laat zien hoe het anders kan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten

cron