Vluchtelingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2015 15:18

Rozijn schreef:Ik vraag me af hoeveel mensen, die werkelijk meezingen, een strak gezicht zetten. Wellicht moet je ze kennen om te kunnen oordelen over het al of niet tonen van emoties.
Zelf ben ik ook niet iemand die heel expliciet blijdschap of droefenis laat zien. Maar wie mij kent ziet het wel degelijk.

Ik weet dat er gemeentes zijn waar alles doods is/lijkt te zijn. Maar in veel gemeentes, juist in de wat "zwaardere" hoek, kun je het verschil wel zien. Als je de cultuur kent, tenminste...


Ik stel ook niet dat die emotie er niet is. Of dat er verschil tussen mensen mag zijn op dat punt. De een is uitbundiger, de ander gereserveerder. Ik vind het zelf ook wel lastig, dat heeft ook te maken met kuddegedrag. Daardoor voegt iedereen zich maar naar de wat sobere cultuur waarbij je emoties niet toont. Ik ben er wel eens jaloers op als mensen gewoon uiting kunnen en durven geven aan de blijdschap of zelfs aan droefheid in hun hart. Ik kan me ook wel voorstellen dat een vreemdeling het maar raar zal vinden, mensen die zeggen dat ze blij zijn maar je ziet er niets van. Maar goed, nogmaals, ik zal de laatste zijn om te stellen dat als je geen emotie ziet, die er dus ook niet is. Hij wordt alleen niet geuit. En daarmee draag je als kerk wel wat uit naar anderen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vluchtelingenw

Berichtdoor pindas83 » 01 okt 2015 17:02

Arco schreef:
In een King-rolletje zit hetzelfde gewicht suikergoed, maar meer snoepjes. Dan kan je meer delen... :mrgreen:


PS: vreemd dat een topic over vluchtelingen gaat over snoep.



Dat moet een gruwel zijn voor Rozijn om te horen :wink:

Je moet niet vergeten dat de islamitische vluchtelingen enorme zoetekauwen zijn, dus de link is er wel hoor!

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Rozijn » 01 okt 2015 18:18

Als ze naar de kerk komen als ik ze pepermuntjes deel, dan wil ik zelfs nog wel delen ook.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Arco » 02 okt 2015 08:44

Zo kan je nog meer delen:

Afbeelding

:mrgreen:
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor pindas83 » 02 okt 2015 18:23

Ik las net dat enkele 'vluchtelingen' het asielzoekerscentrum bij Nijmegen de rug hebben toegekeerd. Blijkbaar is bed, bad en brood niet voldoende voor deze jongens.
Nee, zij denken aan waterbed, zwembad en frans stokbrood. Hoe decadent kan je wezen?

Yoshi

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Yoshi » 02 okt 2015 19:01

pindas83 schreef:Ik las net dat enkele 'vluchtelingen' het asielzoekerscentrum bij Nijmegen de rug hebben toegekeerd. Blijkbaar is bed, bad en brood niet voldoende voor deze jongens.
Nee, zij denken aan waterbed, zwembad en frans stokbrood. Hoe decadent kan je wezen?

Ik weet niet wat de motieven zijn. Kan evengoed zijn dat de door de islamitische medevluchtelingen weggepest zijn.

Het loopt inmiddels zo erg de spuigaten uit met onze islamitische gasten in opvangcentra dat de politie gescheiden centra wil hebben op basis van etniciteit en geloofsovertuiging. Ik stel voor dat we een ieder die zich niet kan gedragen direct op transport terug zetten.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor benefietdiner » 02 okt 2015 20:57

Duitse vluchtelingenfamilie weigert woning omdat makelaar vrouw is
Makelaar doet verhaal op Facebook, wordt door 'gutmenschen' uitgescholden voor 'nazihoer'

Een makelaar (V) in het Duitse Bad Kreuznach die onlangs aan een, volgens hun eigen zeggen Syrische, vluchtelingenfamilie een te huur staande woning wilde laten zien, werd keihard met de ontluisterende realiteit van de botsing der culturen geconfronteerd. De familie weigerde het huis met de makelaar te bezichtigen omdat de makelaar vrouw is.

http://www.nujij.nl/algemeen/duitse-vlu ... 9716.lynkx

Heeft mevr. Angela Merkens hier al een reactie opgegeven ? Zij is hier n.l voor verantwoordelijk en aansprakelijk dat haar! gasten zich ronduit onbeschoft en beledigend gedragen naar deze makelaar in kwestie.

mohamed

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor mohamed » 03 okt 2015 01:25

Hoewel er natuurlijk ook rotte appels tussen zitten welke direct terug naar hun eigen land moeten, zouden de meesten van ons er ook niet vrolijker op worden als we in een zaal moesten slapen met honderd anderen, de een nog luider snurkend als de ander. De mensen moeten bijna een kilometer lopen als ze naar de wc moeten en in negen van de tien gevallen is die bezet. Allemaal van dat soort kleine ergernissen kunnen je flink frustreren. De mensen die zich misdragen eruit zetten en de hulpbehoevenden z.s.m. een slaapplek bieden. Dat is onze christelijke plicht, de vreemdeling goedgezind zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2015 09:19

Precies. En Benefietdiner, als we op basis van losse flodders hele groeperingen zwart willen maken is de rechtse politiek ook een makkelijk doelwit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Arco » 05 okt 2015 13:23

mohamed schreef:Dat is onze christelijke plicht, de vreemdeling goedgezind zijn.


Het is inderdaad zo ook die vluchtelingen onze naasten zijn. De vraag is echter of we dan ook zondermeer deze mensen moeten ontvangen. De uitnodiging van Merkel gaat te ver, want wij (Europa) is niet berekent op een grote instroom zoals nu het geval. Ook het laten doorsudderen van het conflict in Syrië, nu al bijna vijf jaar, de bron van het probleem. Maar het meest opvallende is, dat zie je o.a. in de incidenten zoals Benefietdinner hierboven aanhaalt, dat men gevlucht is naar de ongelovigen (niet-moslims), terwijl men niet vlucht naar Saoedi-Arabië of de oliestaten. Waarom niet? Waarom naar hier?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2015 14:01

Omdat ze daar niet welkom zijn. En de vraag is of wij dan moeten zeggen: Nou dan bij ons lekker ook niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Arco » 05 okt 2015 14:29

Eerst moet de vraag zijn: waarom zijn ze daar niet welkom?

Voor een land (Saoedi-Arabië) dat een belangrijke positie in de VN-Mensenrechtenraad wil bemachtigen, zou je een andere positie mogen verwachten.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor StillAwake » 05 okt 2015 15:57

Arco schreef:Eerst moet de vraag zijn: waarom zijn ze daar niet welkom?

Voor een land (Saoedi-Arabië) dat een belangrijke positie in de VN-Mensenrechtenraad wil bemachtigen, zou je een andere positie mogen verwachten.

Het belangrijkste antwoord op die vraag is dat Saoudiers zich, als afstammelingen van "de profeet" als een soort übermenschen wensen te beschouwen. Alles wat niet Saoudisch is en geen geld meeneemt is niet welkom.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor mohamed » 05 okt 2015 20:18

mohamed schreef:Dat is onze christelijke plicht, de vreemdeling goedgezind zijn.

Arco schreef:Het is inderdaad zo ook die vluchtelingen onze naasten zijn. De vraag is echter of we dan ook zondermeer deze mensen moeten ontvangen. De uitnodiging van Merkel gaat te ver, want wij (Europa) is niet berekent op een grote instroom zoals nu het geval. Ook het laten doorsudderen van het conflict in Syrië, nu al bijna vijf jaar, de bron van het probleem. Maar het meest opvallende is, dat zie je o.a. in de incidenten zoals Benefietdinner hierboven aanhaalt, dat men gevlucht is naar de ongelovigen (niet-moslims), terwijl men niet vlucht naar Saoedi-Arabië of de oliestaten. Waarom niet? Waarom naar hier?

De ene vluchteling is de andere niet en zelfs als je per ongeluk de verkeerde helpt heb je een schat in de hemel nietwaar?

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor Arco » 06 okt 2015 08:06

Waar waren we (Europa/Nederland) toen deze naasten (de vluchtelingen uit Syrië) te maken kregen met geweld (nu al bijna vijf jaar)? Nu deze vluchtelingen hier zijn, gaan we ze helpen?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten