Vluchtelingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

antoon

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor antoon » 09 okt 2015 17:36

Het bleikt uit onderzoek van de vvd dat de asielzoekers economische vluchtelingen zijn, dan sta je voor het punt hoe je als christen er tegenover moet staan.
Een heet hangijzer.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor de passant » 09 okt 2015 18:06

antoon schreef:Het bleikt uit onderzoek van de vvd dat de asielzoekers economische vluchtelingen zijn, dan sta je voor het punt hoe je als christen er tegenover moet staan.
Een heet hangijzer.

Ach ja de VVD, als die met een onderzoek komen waaruit iets uit "bleikt"nou dan weet je het wel. :?

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor hettys » 09 okt 2015 20:40

Arco schreef:
Het is inderdaad zo ook die vluchtelingen onze naasten zijn. De vraag is echter of we dan ook zondermeer deze mensen moeten ontvangen. De uitnodiging van Merkel gaat te ver, want wij (Europa) is niet berekent op een grote instroom zoals nu het geval.


Ja, want ze ZIJN hier. In de jaren 90 waren er nog veel meer mensen die hier asiel vroegen. ten tijde van de Balkan oorlog. Dat is toen ook gelukt. Europa is groot zat. Nederland is ruim zat. en vergrijst. in sommige sectoren zijn geen mensen meer te krijgen. scholen gaan al dicht. Dus de instroom komt goed van pas.

En als christen KUN je niet zeggen: nou sorry, je bent dan wel mijn naaste maar ga maar lekker weg doei. Zoek het uit.
Ook gif is geschapen.

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor IRHuman » 10 okt 2015 12:50

StillAwake schreef:Beste gast, welkom in deze dienst. Wij zijn blij dat u er bent, ook al laten we dat niet merken. Dat niemand u aangesproken heeft toen u binnenkwam, is niet persoonlijk bedoeld. Het is niet onze gewoonte om open te staan voor gasten.

Ik denk dat het nonsense is. Ik denk dat "Nederland" juist altijd erg open heeft gestaan voor vreemdelingen de laatste 50 jaar. Maar het probleem is dat je als je teveel culturen door elkaar heen gaat gooien en teveel verschillende religieuze stromingen, dat je teveel mensen gaat krijgen met totaal verschillende ideologie/visie/overtuiging, etc. En je kan niet met iedereen blijven rekening houden zonder daarmee anderen tekort te doen.

Multicultie nonsense heeft zwaar gefaald. Niet omdat "Nederland" dit niet wilde laten lukken, maar simpelweg omdat men zich niet aanpast aan Nederland en Nederland zich aanpast aan den vreemde.

Je moet als land ook gewoon een keer kunnen zeggen VOL = VOL. We leven in een klein land met erg veel mensen. Willen we levensgeluk en leefruimte nog een beetje een kans geven in de toekomst, dan moet je op een gegeven moment ook stoppen met maar binnenhalen en aan blijven passen.

En dan moet je gewoon zeggen, "Prima om te helpen, maar niet hier en niet blijven!" Opvang in de regio, waarna men weer kan helpen met de opbouw van het land dat men ontvlucht is.

pietwm

Re: Vluchtelingen

Berichtdoor pietwm » 12 okt 2015 06:21

Ja ik herken mijzelf hierin ja! En de kerk ook! Ook bij ons in de kerk hebben we een lampje ja!
Het is onze plicht onze naaste te helpen. Maar ik denk toch dat de roze bril af moet van de Nederlanders, en hun regering.
Mijn overgrootopa vertelde mij van de week dat er een dominee in ons dorp stond en die zei: "Er zal een tijd komen dat een vreemd volk u zal overheersen!" Ik ben bang dat die tijd erg dichtbij is!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten